Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2022

Δευτερα-ανθολογιο δευτερεύουσες προτάσεις

 σχολείο


Γενικά για τις δευτερεύουσες προτάσεις


Δευτερεύουσες

λέγονται οι προτάσεις που προσδιορίζουν κυρίως το ρήμα μιας πρότασης , δηλαδή δίνουν πληροφορίες για τον χρόνο, τον τρόπο, την αιτία κλπ. που έγινε μια πράξη.

Ως προς τη σημασία τους είναι:



τελικέςαιτιολογικέςαποτελεσματικέςυποθετικέςεναντιωματικές , χρονικές και αναφορικές




Παραδείγματα:



Επειδή οι Κορίνθιοι έχτισαν την πόλη τους πάνω στον Ισθμό , η Κόρινθος έγινε από πολύ παλιά εμπορικό κέντρο.

Η δευτερεύουσα πρόταση: «Επειδή οι Κορίνθιοι έχτισαν την πόλη τους πάνω στον Ισθμό» δηλώνει την αιτία για την οποία η Κόρινθος έγινε εμπορικό κέντρο, και είναι
αιτιολογική.





• Ο Κώστας κατέβηκε, για να αγοράσει παγωτό.

Η δευτερεύουσα πρόταση: «για να αγοράσει παγωτό» δηλώνει τον σκοπό για τον οποίο κατέβηκε ο Κώστας και είναι τελική. (στα αρχαία ελληνικά τέλος = σκοπός)



• Η Ελένη έτρεχε τόσο γρήγορα, ώστε δεν την πρόλαβε κανείς.

Η δευτερεύουσα πρόταση: «ώστε δεν την πρόλαβε κανείς» δηλώνει το αποτέλεσμα που είχε το γρήγορο τρέξιμο της Ελένης και είναι αποτελεσματική.



• Αν κάνει καλό καιρό, θα πάμε εκδρομή.

Η δευτερεύουσα πρόταση: «αν κάνει καλό καιρό» δηλώνει υπόθεση και είναι υποθετική.



• Αν και ήταν φτωχός, έδωσε το δαχτυλίδι του για τα θύματα του πολέμου.

Η δευτερεύουσα πρόταση: «αν και ήταν φτωχός» είναι εναντιωματική γιατί δηλώνει εναντίωση στην κύρια πρόταση, δηλαδή κάνει κάτι που φυσιολογικά δεν μπορεί να το κάνει.



• Όταν διαβάζω, κουράζομαι.

Η δευτερεύουσα πρόταση: «όταν διαβάζω» δηλώνει τον χρόνο που γίνεται μια πράξη και είναι χρονική.




ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

Οι δευτερεύουσες προτάσεις χωρίζονται με κόμμα από την πρόταση από την οποία εξαρτώνται.






Αιτιολογικές λέγονται οι προτάσεις που που δηλώνουν την αιτία μιας πράξης ή μιας κατάστασης.



Εισάγονται:



με τους αιτιολογικούς συνδέσμους: γιατί, διότι, επειδή




Δεν πήγα στο σχολείο, γιατί ............ .
Συμφωνώ μαζί σας, διότι ......................


Να βρεθούν οι τελικές, οι αιτιολογικές και οι αποτελεσματικές προτάσεις


Έτρεχε, για να μη χάσει το τρένο.

    1.   τελική
    2.   αιτιολογική
    3. Θα μείνω εδώ, διότι είμαι αρκετά κουρασμένος.
      1.   τελική
      2.   αιτιολογική
      3.   αποτελεσματική
    4. Πάρε το φακό, για να βλέπεις στο σκοτάδι.
      1.   τελική
      2.   αιτιολογική
      3.   αποτελεσματική
  1. Επειδή αύριο είναι αργία, τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά.
    1.    τελική
    2.    αιτιολογική
    3.    αποτελεσματική
    4. Να ετοιμαστείς σωστά, ώστε να μην έχεις προβλήματα.
      1.    τελική
      2.    αιτιολογική
      3.    αποτελεσματική

Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2022

ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΝΤΑΣ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ



ΣΧΟΛΕΙΟ  θα το συζητησουμε



ΘΕΜΑ:
ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΝΤΑΣ


ΤΑ
ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

 ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΓΛΩΣΣΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ,                ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ,…..


στάδια εφαρμογής

-Ορισμός του θέματος (τοπικά και χρονικά)

 

 -Μελέτη και έρευνα του θέματος- 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ


χρονικά
:ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ-ΒΥΖΑΝΤΙΟ- ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ-ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ- ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ

τοπικά :ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ-ΕΛΛΑΔΑ-ΕΥΡΩΠΗ-ΑΜΕΡΙΚΗ-ΑΣΙΑ -ΑΦΡΙΚΗ

ΦΩΤΟ-ΑΥΛΉ ΣΧΟΛΕΊΟΥ 

ΦΩΤΟ:ΚΟΥΤΣΟ -ΙΡΑΝ


1.Συλλογή προφορικών μαρτυριών και υλικού,

-Δημιουργία ερωτήσεων συνέντευξης,

Εξάσκηση για τη λήψη συνεντεύξεων, -Λήψη συνεντεύξεων

Αξιολόγηση του υλικού και επιλογή τρόπων παρουσίασής του,- 

ΣΥΝΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

2.-Αναζήτηση πληροφοριών και αρχειακού οπτικοακουστικού υλικού -


3-Ομαδική συγγραφή σεναρίου,

4-Δημιουργία εικονογραφημένου σεναρίου

-Χρήση μουσικής


ΟΙ ΣTOXOI  ΜΑΣ

• Η κατανόηση της έννοιας της ιστορικής πηγής και η αξιοποίησή της. 

• Η εξοικείωση με τις μεθόδους καταγραφής της προφορικής ιστορίας και η σύνδεση των επιμέρους ιστοριών με το ευρύτερο ιστορικό πλαίσιο.

 • Η διαμόρφωση ερευνητικού πνεύματος.

• Η ενίσχυση της φαντασίας, αυτενέργειας, καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργικότητας.

• Η καλλιέργεια του συνεργατικού και συλλογικού πνεύματος.

• Η εξοικείωση με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής αφήγησης και η δημιουργία αυθεντικού πολυτροπικού κειμένου ( κείμενο, εικόνα-ήχος).

Η επαφή με τα τεκμηρια και η διαχείρισή τους.

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΑΡΧΙΖΕΙ...

 5.000 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ
ζατρίκιο, που µοιάζει µε το σηµερινό σκάκι, πεσσούς και αστραγάλους.

Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2022

Διονύσιος ο Φιλόσοφος-Θεσπρωτία

ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ

«Γεννήθηκε στα μέρη της Παραμυθιάς το 1541. Αργότερα, σπούδασε σε μεγάλα Ευρωπαϊκά κέντρα (Βενετία, “Πατάβιον” [Πάδοβα]) φιλολογία, φιλοσοφία και ιατρική. Μετά, συνέχισε στην Κωνσταντινούπολη λογική, ποίηση, γραμματική και αστρονομία. Μέχρι τα 39 του χρόνια, σπούδαζε. Από τότε πήρε τον τίτλο του “Διονύσιος ο Φιλόσοφος”. Σκυλόσοφο τον έλεγαν οι συκοφάντες και πολέμιοί του. Βλέποντας την καταπίεση των σκλάβων, τους εξισλαμισμούς και τα βασανιστήρια. οργανώνει το πρώτο του κίνημα, το 1600 στην έδρα του, τα Τρίκαλα. Αποτυγχάνει και ο ίδιος φεύγει για Ιταλία. Στα 70 περίπου χρόνια του, επιστρέφει και πάλι και αρχίζει τις περιοδείες του σε χωριά της Θεσπρωτίας. Με τη φλόγα της ψυχής του, ο σοφός ρήτορας άρχισε να συγκεντρώνει κόσμο. Συγκέντρωσε 1.100 περίπου και βάζει στόχο τα Γιάννενα.

Η επίθεση έγινε στις 10 Σεπτέμβρη 1611, στον Τουρκικό συνοικισμό στην Καλούτσιανη. Εκεί ήταν και το Διοικητήριο του Οσμάν-πασά των Γιαννίνων. Στην πρώτη αυτή αιφνιδιαστική επίθεση, κάηκε το παλάτι του πασά, σκοτώθηκε η φρουρά του και ο ίδιος διέφυγε και κλείστηκε στο Κάστρο. Τα ξημερώματα, κάνουν αντεπίθεση οι Τούρκοι του Κάστρου, έφιπποι και καλά οπλισμένοι και η κατάσταση άλλαξε. Τελικά, υποχωρούν. 

Κρύφτηκε για τρεις μέρες, σε μια σπηλιά του βράχου πάνω στον οποίο είναι χτισμένο το Κάστρο των Ιωαννίνων. Με προδοσία τον έπιασαν. Στο πρόσωπό του, είδαν έναν επαναστάτη, έναν κληρικό και έναν Έλληνα που έπρεπε να θανατωθεί με παραδειγματικό τρόπο. 

Παύλος Βρέλλης

 


https://us02web.zoom.us/j/83165081879#success


Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2022

Αιγηίδα

 

Related image

‘Αποψη κοιλάδας Αξιού (απο το βιβλίο Δρ. Γ. Κουφού παλαιοντολογίας της Σ.Θ.Ε Γεωλογίας Α.Π.Θ)

Ρινόκεροι, καμηλοπαρδάλεις, γαζέλες, ιππάρια και αντιλόπες ζούσαν πριν από εννέα εκατομμύρια χρόνια στην αρχαία, απέραντη σαβάνα της Μακεδονίας.

Απο την Αιγηίδα ...στο Αιγαίο πέλαγος


Η Αιγηίδα ήταν το τμήμα της επιφάνειας της γης που περιλάμβανε ολόκληρη τη σημερινή Ελλάδα μαζί με το Αιγαίο πέλαγος και τη δυτική Μ. Ασία. 

ΧΛΩΡΙΔΑ ΤΗΣ ΑΙΓΗΙΔΑΣ

Η βλάστηση περιλάμβανε κυρίως ανθοφόρα και κωνοφόρα φυτά, όπως οι κυπαρισσίδες, οι γιγαντιαίες πευκίδες, αλλά και βελανιδιέςκαρυδιέςδαφνίδεςκανελλόδενδραλεύκες, και πολλά άλλα είδη. Δεν έλειπαν ακόμη τα φοινικόδενδρα

ΠΑΝΙΔΑ  ΑΙΓΙΗΔΑΣ
Στο χερσαίο χώρο της Αιγηίδας έζησαν κατά καιρούς πάρα πολλά είδη ζώων, προβοσκιδωτών, όπως ελέφαντες και δεινοθήρια, σαρκοφάγα, αντιλόπεςγαζέλες, μικρόσωμα ελάφιακαμηλοπαρδάλειςιπποπόταμοιρινόκεροιιππάριατρωκτικάπουλιά και ερπετά.

μεικτό σε κλάσμα



Για να μετατρέψεις ένα μεικτό σε κλάσμα, πολλαπλασιάζεις τον ακέραιο με τον παρονομαστή, προσθέτεις στο αποτέσμα τον αριθμητή

και αυτό που θα βρεις θα είναι ο αριθμητής του νέου κλάσματος. Παρονομαστή στο νέο κλάσμα αφήνεις τον ίδιο.  









2. ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΝΘΕΣΕΙΣ  ΣΤΙΣ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΡΑΣΕΙΣ
 

1. ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΜΟΡΙΟ-ΑΤΟΜΟ


ΑΤΟΜΟ

Ο  πυρήνας του ΑΤΟΜΟΥ αποτελείται  από τα πρωτόνια και τα νετρόνια .
τα πρωτόνια φαίνονται με κόκκινο και τα νετρόνια με μπλε στην παρακατω εικονα.
τα ηλεκτρονια περιστρεφονται ταχύτατα   γύρω απο τον πυρηνα



ο αριθμός των πρωτονίων του πυρήνα ενός ατόμου είναι αυτό που καθορίζει την ταυτότητά του.
 Είναι χαρακτηριστικό κάθε χημικού στοιχείου
ΑΤΟΜΟ

ΤΑ ΤΡΙΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΕΙΝΑΙ  

 Π.............,  Ν.............., Η.........................

Ήδη από τον 5ο αιώνα π.Χ., ο Δημόκριτος, χωρίς να έχει στη διάθεσή του κανένα από τα σύγχρονα όργανα, υποστήριζε ότι, αν τεμαχίσουμε την ύλη σε ολοένα και μικρότερα κομμάτια, θα φτάσουμε κάποτε σε ένα αδιαίρετο σωματίδιο. Ονόμασε αυτό το σωματίδιο “άτομο”, από το στερητικό “α” και τη λέξη “τέμνω” που σημαίνει κόβω, διαιρώ. Η λέξη λοιπόν ά-τομο σημαίνει αυτό που δεν κόβεται, δε διαιρείται.

   Υ Λ Η     

Οτιδήποτε υπάρχει στο σύμπαν είναι ύλη. Η Γη, οι θάλασσες, ο αέρας, ο Ήλιος, τα άστρα. Καθετί που o άνθρωπος παρατηρεί, που μπορεί να το αγγίζει ή να το αισθανθεί είναι ύλη.
Η ύλη μπορεί να μετατραπεί σε ενέργεια και η ενέργεια σε ύλη. 

Ύλη και ενέργεια βάση της ισορροπίας στο σύμπαν.








Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2022

ΕΜΒΙΑ - ΑΒΙΑ

 

Γλωσσάρι...
• Κύτταρο ονομάζεται η μικρότερη μονάδα ζωής. Κάθε ζωντανός οργανισμός αποτελείται από ένα ή περισσότερα κύτταρα.
• 
Κυτταρική ονομάζεται η μεμβράνη που διαχωρίζει το κύτταρο από το περιβάλλον του. Από αυτήν περνούν χρήσιμα υλικά προς το κύτταρο, ενώ τα άχρηστα υλικά αποβάλλονται από τη μεμβράνη προς το εξωτερικό του κυττάρου.
• 
Κυτταρόπλασμα ονομάζεται ο χώρος ανάμεσα στην κυτταρική μεμβράνη και τον πυρήνα. Εκεί υπάρχουν πολλά διαφορετικά μικροσκοπικά οργανίδια με διάφορες λειτουργίες.
• 
Πυρήνας κυττάρου είναι το «κέντρο» που ελέγχει όλες τις λειτουργίες του κυττάρου.
• 
Μονοκύτταρος ονομάζεται ο οργανισμός που αποτελείται από ένα μόνο κύτταρο.
• 
Πολυκύτταρος ονομάζεται ο οργανισμός που αποτελείται από πολλά κύτταρα.
Με μια ματιά...

• Έμβια είναι η άλλη ονομασία που δίνουμε στους ζωντανούς οργανισμούς. Όλα τα άψυχα αντικείμενα που μας περιβάλλουν τα ονομάζουμε άβια.
• Τα χαρακτηριστικά των έμβιων είναι ότι κινούνται, τρέφονται, αναπνέουν, αναπτύσσονται, αναπαράγονται και αντιδρούν σε ερεθίσματα.
• Στους μονοκύτταρους οργανισμούς που αποτελούνται από ένα κύτταρο περιλαμβάνονται τα βακτήρια, οι μύκητες, τα πρωτόζωα και οι ιοί. Κάποιοι από αυτούς τους οργανισμούς είναι παθογόνοι, οι περισσότεροι όμως είναι χρήσιμοι.
• Σε κάθε κύτταρο μπορούμε να διακρίνουμε τρεις βασικές περιοχές: την κυτταρική μεμβράνη, το κυτταρόπλασμα και τον πυρήνα. Στα φυτικά κύτταρα διακρίνουμε επίσης το κυτταρικό τοίχωμα, τα χυμοτόπια και τους χλωροπλάστες.


Απαντώ στο τετράδιο  

ΘΥΜΑΜΑΙ.....
Τα Χαρακτηριστικά της ζωής




Για τους ζωντανούς οργανισμούς χρησιμοποιούμε και την ονομασία «έμβια», που προκύπτει από τη λέξη «βίος», που σημαίνει ζωή

Τα υπόλοιπα αντικείμενα ονομάζονται «άβια», ονομασία που προκύπτει από τη λέξη «βίος» και το στερητικό «α».
Άβιο, λοιπόν, ονομάζεται αυτό που δεν έχει ζωή. 
Στα άβια ανήκουν και τα αντικείμενα που κατασκευάζονται από υλικά που προέρχονται από έμβια όπως μια ξύλινη καρέκλα, ένα μάλλινο πουλόβερ κ.ά.

Σχεδόν παντού, όπου κοιτάζουμε, αναπτύσσεται ζωή.





ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ


Οι ζωντανοί οργανισμοί εμφανίζουν χαρακτηριστικές λειτουργίες:
κινούνται, αναπαράγονται, αναπτύσσονται, τρέφονται,
αναπνέουν & αντιδρούν σε ερεθίσματα
.

Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 2022

Η ζωή στις πολικές περιοχές-Η ζωή στα τροπικά δάση


Γιατί δε λιώνουν τα ιγκλού;

Το ιγκλού είναι η προσωρινή κατοικία των Εσκιμώων το χειμώνα (ιγκλού στη γλώσσα των Ινουίτ σημαίνει σπίτι).

Παρ’ όλο που οι περισσότεροι Εσκιμώοι μένουν πλέον σε σπίτια από πέτρες ή ξύλα, συνηθίζουν ακόμη να κατασκευάζουν ιγκλού, ειδικά όταν ταξιδεύουν. Ορθογώνια κομμάτια παγωμένου χιονιού τοποθετούνται κυκλικά, ώστε η κατασκευή να συγκλίνει και να σχηματίζεται τελικά ένας τέλειος θόλος. Οι σχισμές και τα όποια σημεία επαφής γεμίζονται με χιόνι. Τότε οι Εσκιμώοι ανάβουν μια λάμπα που καίει λίπος φάλαινας, ώστε να αναδίδει πολλή θερμότητα.

Άλλωστε πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι για να ζεσταθεί ο περιορισμένος εσωτερικός χώρος και για να δημιουργηθεί ένα άνετο κλίμα, είναι αρκετή ακόμα και η ελάχιστη ποσότητα ζέστης: αρκεί, δηλ., η παρουσία δύο ατόμων που μπορούν να κλείσουν την πόρτα με ένα κομμάτι πάγου και να κάνουν το ιγκλού αεροστεγές. Το χιόνι αρχίζει να λιώνει, όμως επειδή η οροφή του θόλου είναι καμπύλη δεν στάζει. Αντιθέτως τα κομμάτια του χιονιού εμποτίζονται με υγρασία.

Τότε οι Εσκιμώοι ανοίγουν την πόρτα και ο ψυχρός αέρας μεταμορφώνει το ιγκλού σε ένα συμπαγές και ανθεκτικό καταφύγιο, που λιώνει μόνο με το τέλος του χειμώνα. Άλλωστε να επισημάνουμε , ότι οι πολικοί άνεμοι πνέουν με θερμοκρασία -50 βαθμούς κελσίου και έτσι το εξωτερικό τοίχωμα του πάγου παραμένει παγωμένο.

Αυτό που οι περισσότεροι δε γνωρίζουν είναι ότι επειδή ο πάγος είναι όντως καλός αγωγός της θερμότητας και του κρύου, το ίδιο συνεπώς πρέπει να συμβαίνει και με το χιόνι. Αντίθετα όμως επειδή το χιόνι είναι κακός αγωγός της θερμότητας και του κρύου, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην μεταφέρεται μέσα στα ιγκλού το κρύο που επικρατεί έξω και για αυτό έχουν τη δυνατότητα να θερμαίνονται εύκολα. Βέβαια μετά από κάποιο χρονικό διάστημα το χιόνι, από το οποίο είναι κατασκευασμένα τα ιγκλού, μετατρέπεται σε πάγο και μόλις συμβεί αυτό οι Εσκιμώοι εγκαταλείπουν τα ιγκλού τους.


   Ο Ήλιος του Μεσονυχτίου εμφανίζεται στα γεωγραφικά πλάτη εντός των δύο αρκτικών κύκλων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Σε αυτά τα μέρη, ο ήλιος είναι ορατός επί 24 συνεχόμενες ώρες.  Η διάρκειά του εξαρτάται από το γεωγραφικό πλάτος, από το οποίο το παρατηρούμε. Όσο πιο κοντά βρισκόμαστε στο βόρειο ή το νότιο πόλο, τόσο περισσότερο διαρκεί. Για παράδειγμα, ο ήλιος φωτίζει διαρκώς επί 6 μήνες στους πόλους, ενώ στο βόρειο άκρο της Φινλανδίας περιορίζεται σε "μόνο" 73 ημέρες.

Το αντίθετο φαινόμενο ονομάζεται Πολική Νύχτα και παρατηρείται στις ίδιες περιοχές το χειμώνα. Η διάρκειά του είναι η ίδια με τον Ήλιο του Μεσονυχτίου - π.χ. εάν σε ένα μέρος έχουμε Ήλιο επί 40 ημέρες το καλοκαίρι, θα έχουμε και Νύχτα επί 40 ημέρες το χειμώνα. Κατά τη διάρκειά της, ο ήλιος βρίσκεται κάτω από τον ορίζοντα και το φως είναι ελαφρύ ή ανύπαρκτο.

.............................................................................



.............................................................................................ΕΩΣ ΕΔΩ 



Όλες οι περιοχές της Γης δεν έχουν την ίδια βλάστηση. Υπάρχουν περιοχές με πλούσια βλάστηση και περιοχές με φτωχή βλάστηση.

 

Οι παράγοντες που καθορίζουν το είδος της βλάστησης μιας περιοχής είναι:

το γεωγραφικό πλάτος , το οποίο καθορίζει τη θερμοκρασία

το υψόμετρο της περιοχής


οι 
τοπικές συνθήκες
 που επικρατούν σε μια περιοχή (π.χ. άνεμος, υγρασία, βροχή κ.λπ.)



Οι περιοχές των τροπικών δασών βρίσκονται στη Νότια Αμερική (γύρω από τον ισημερινό),

στη Βόρεια Αμερική (ανάμεσα από τον Τροπικό του Καρκίνου και τον ισημερινό),

στην Αφρική (κεντρική και δυτική - πάλι γύρω από τον Ισημερινό)

και στην Ασία (ΝΑ Ασία - γύρω από τον Ισημερινό επίσης).

 Στις περιοχές αυτές οι συνθήκες είναι ιδανικές για να δημιουργηθούν τα φυτάτα οποία αναπτύσσονται συνέχεια και δε χάνουν ποτέ το φύλλωμά τους.

Οι συνθήκες αυτές έχουν να κάνουν με την άφθονη υγρασία,τις συνεχείς βροχοπτώσεις και με τη θερμοκρασία, η οποία παραμένει σταθερή για όλο το χρόνο(μεταξύ 20 και 30 Β. Κελσίου).

Τα δέντρα φθάνουν σε τεράστια ύψη, πολλές φορές και ως 50 μ., έχουν πυκνό φύλλωμα με συνέπεια οι ακτίνες του ήλιου να μην μπορούν να διεισδύσουν έως το έδαφος κι έτσι αυτό να είναι πάντα υγρό και σκεπασμένο από σάπια φύλλα. Από την αποσύνθεση αυτών των φύλλων παράγονται θρεπτικές ουσίες, οι οποίες απορροφούνται από τις ρίζες των δέντρων

Τα τροπικά δάση αναλογούν στο 50% όλων των δασών του κόσμου και αναπτύσσεται σε αυτά μαζί με την πλούσια χλωρίδα και πλούσια πανίδα.

Καλύπτουν λιγότερο από το 2% της επιφάνειας της Γης φιλοξενούν όμως πάνω από το 50% των φυτών και των ζώων της Γης.

- στα δάση βροχής ζουν τα 170.000 από τα 250.000 γνωστά είδη φυτών του κόσμου

- η Ευρώπη έχει 321 είδη πεταλούδων, ενώ ένα πάρκο στο δάσος βροχής του Περού (Εθνικό Πάρκο Μανού) έχει 1.300 είδη.

Τα φυτά που ευδοκιμούν εδώ είναι κυρίως πλατύφυλλα δέντρα, τα οποία είναι αειθαλή (δεν χάνουν τα φύλλα τους),

επίφυτα, φυτά που προσκολλώνται στα κλαδιά και στους κορμούς των ψηλών δέντρων, χωρίς να βλάπτουν όμως την ανάπτυξή τους

και στο έδαφος λίγοι θάμνοι και πόες.



https://video-streaming.orange.fr/voyages/una-l-age-de-pierre-CNT0000018d8nG.html?pid=SIl2WFC2AZWzJ7qSByljitF90Oyhq%2FuT1sNoZ7pRrns5jB103xqYHow2gSN%2FknIL#plmAnchor
PATA STHN EIKONA