Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2020

Η ενέργεια ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 1ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ

 ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 1ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ


ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΩ

1. ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

ΜΟΡΙΟ-ΑΤΟΜΟ

2.ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

ΟΓΚΟΣ-ΜΑΖΑ-ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ



Υ Λ Η 

Οτιδήποτε υπάρχει στο σύμπαν είναι ύλη. Η Γη, οι θάλασσες, ο αέρας, ο Ήλιος, τα άστρα. Καθετί που o άνθρωπος παρατηρεί, που μπορεί να το αγγίζει ή να το αισθανθεί είναι ύλη.
Η ύλη μπορεί να μετατραπεί σε ενέργεια και η ενέργεια σε ύλη. 

Ύλη και ενέργεια βάση της ισορροπίας στο σύμπαν.

1. ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

ΜΟΡΙΟ-ΑΤΟΜΟ

Μ.....ρ....ο




ΑΤΟΜΟ
Ο  πυρήνας του ΑΤΟΜΟΥ αποτελείται  από τα πρωτόνια και τα νετρόνια .
τα πρωτόνια φαίνονται με κόκκινο και τα νετρόνια με μπλε στην παρακατω εικονα.

τα ηλεκτρονια περιστρεφονται γύρω απο τον πυρηνα


ΑΤΟΜΟ

ΤΑ ΤΡΙΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΕΙΝΑΙ  

 Π.............,  Ν.............., Η.........................

Ήδη από τον 5ο αιώνα π.Χ., ο Δημόκριτος, χωρίς να έχει στη διάθεσή του κανένα από τα σύγχρονα όργανα, υποστήριζε ότι, αν τεμαχίσουμε την ύλη σε ολοένα και μικρότερα κομμάτια, θα φτάσουμε κάποτε σε ένα αδιαίρετο σωματίδιο. Ονόμασε αυτό το σωματίδιο “άτομο”, από το στερητικό “α” και τη λέξη “τέμνω” που σημαίνει κόβω, διαιρώ. Η λέξη λοιπόν ά-τομο σημαίνει αυτό που δεν κόβεται, δε διαιρείται.

Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΙΩΝ 
ΣΤΑ ΣΤΕΡΑ, ΤΑ ΥΓΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΕΡΙΑ 

 

Σε ποια κατάσταση βρίσκεται το υλικό σώμα με βάση την κίνηση των μορίων του;........................................................


 

Σε ποια κατάσταση βρίσκεται το υλικό σώμα με βάση την κίνηση των μορίων του;...........................................


                                                              
 

Σε ποια κατάσταση βρίσκεται το υλικό σώμα με βάση την κίνηση των μορίων του;...........................


2.ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ
ΟΓΚΟΣ-ΜΑΖΑ-ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ



 η π................................έχει να κάνει με το πόσο βαρύ ειναι  κάτι (μάζα) και σχετίζεται με το μέγεθός του(όγκο).


Πρόσεξε,  βάρος και μάζα, δεν είναι το ίδιο , παρόλο που μοιάζουν αρκετά…
Η μάζα δε μεταβάλλεται όταν το σώμα αλλάζει θέση, ενώ το βάρος εξαρτάται και από το υψόμετρο μιας περιοχής.
Όσο αυξάνεται το ύψος ενός σώματος από την επιφάνεια της Γης, τόσο ελαττώνεται το βάρος του. Ένας άνθρωπος έχει διαφορετικό βάρος πάνω στη Γη και διαφορετικό σε έναν άλλο πλανήτη, μακριά από τη Γη.



ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ
ΕΛΕΓΧΩ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ 




Μορφές ενέργειας

Η ενέργεια έχει πολλά πρόσωπα... Αυτά τα διάφορα «πρόσωπα» της ενέργειας ονομάζονται μορφές ενέργειας.


• Η κινητική και η δυναμική είναι οι δύο βασικές μορφές ενέργειας.

Κινητική ενέργεια είναι η ενέργεια που έχουν τα  σώματα εξαιτίας της κίνησής τους.
Κινητική






Για να έχει κινητική ενέργεια ένα σώμα Πρέπει να  ΚΙΝΕΙΤΑΙ.

Η κινητική ενέργεια αυξάνεται πολύ με την ταχύτητα.

Ένα αυτοκίνητο δηλαδή που τρέχει με 100 χλμ./ώρα έχει  τέσσερις φορές περισσότερη κινητική ενέργεια σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που τρέχει με 50 χλμ./ώρα.

Δυναμική ονομάζεται η ενέργεια που έχει ένα σώμα ή  εξαιτίας της θέσης του (ύψος που βρίσκεται), ή της κατάστασης (παραμόρφωσης) που βρίσκεται.

Η δυναμική ενέργεια είναι συσσωρευμένη ενέργεια που περιμένει απλώς να απελευθερωθεί για να μετατραπεί σε άλλες μορφές ενέργειας.

Δυναμική                   Δυναμική 









Δυναμική                                 Δυναμική 



Πυρηνική



Πυρηνική ονομάζεται η ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στον πυρήνα των ατόμων.

Η μεταβολή αυτή μπορεί να είναι είτε σχάση (διάσπαση) πυρήνων είτε σύντηξη (συνένωση) πυρήνων.






...............................................................................................................

ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ 

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ




ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΝΤΟΥ.....


Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2020

 Λαϊκό 

 Mου παράγγειλε τ’ αηδόνι 

με το πετροχελιδόνι 

να του φτιάσω τη φωλιά του

 μέσα στα βασιλικά του,

 να την πλέξω με την τάξη

 γύρω γύρω με μετάξι.

 Tου παράγγειλα κι εγώ: 

«Tο μετάξι είν’ ακριβό». 

Mου παράγγειλε κι εκείνο:

 «Όσο κάνει εγώ τα δίνω».

Ο κόκοραςΖαχαρίας Παπαντωνίου

Ένας κόκορας ολάσπρος
με ψηλό λειρί,
καμαρώνει και φουσκώνει
και λιλιά φορεί,
και θαρρεί πως το κοτέτσι
μόλις τον χωρεί. 
 
Άμα βρει κανένα σπόρο
μέσα στην αυλή,
το κεφάλι του σηκώνει
και το διαλαλεί,
να το μάθουνε σε Δύση
και σ’ Ανατολή! 
 
Τη στιγμή, που σουλατσάρει
με το βήμ’ αργό,
«δεν ξανάειδα, λεν οι κότες,
τέτοιο στρατηγό»!
Μα κι ο ίδιος συλλογιέται:
«Μωρέ τ’ είμαι ’γώ!» 
 
Ξάφνου βλέπει ένα γεράκι.
Αχ! την ώρα αυτή
το βαρύ περπάτημά του
έχει μπερδευτεί,
κι αστραπή μες στο κοτέτσι
τρέχει να κρυφτεί.

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2020

Δημιουργήστε ένα ΜΟΡΙΟ ΑΠΟ ΑΤΟΜΑ

22 Οκτωβρίου στις 11:41 μ.μ.

Μόλις δημοσιεύτηκε το νεο παιχνιδι ΦΥΣΙΚΗΣ !!!
Ξεκινώντας από τα άτομα, δείτε πόσα μόρια μπορείτε να φτιάξετε. Μάζεψε τα μόρια σου και δες τα σε 3 D. Η οθόνη του παιδότοπου υποστηρίζει περισσότερα από 9000 διαφορετικά μόρια! 🧬🎉🔬🤯

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΑ, ΒΓΑΛΕ ΟΣΑ ΑΤΟΜΑ ΘΕς ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΠΙΑΤΑΚΙ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΣ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ  ΜΟΡΙΟ  ΕΑΝ ΕΠΙΛΕΞΕΙΣ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΕΙΚΟΝΙΔiΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ!!!!!!!!!

ΑΡΓΕΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ...ΑΛΛΑ ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ Η ΑΝΑΜΟΝΗ.....


 

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΚΑΡΥΔΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ


ΠΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ  ΒΡΕΣ  ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΤΟΥ 4


 

διψηφιοι αριθμοι


 ΠΟΣΟΙ ΔΙΨΗΦΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΨΗΦΙΑ;

ΠΟΣΟΙ ΔΙΨΗΦΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΨΗΦΙΑ; 

ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΖΩΓΡΑΦΙΣΕΙΣ ΜΕ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑΤΑ

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΜΑΣΚΑΣ -ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ο Μίμης κάνει διάλειμμα μάσκας κάθε 4 λεπτα.

Η Άννα κανει διάλειμμα μάσκας καθε 6 λεπτα.

Μετα από πόσα λεπτά θα κανουν ΜΑΖΙ διάλειμμα μάσκας;;;;





ΜΙΜΗΣ  : 4,



ΑΝΝΑ     : 6,

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2020

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ


             

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης στο Δημοτικό Σχολείο Bluebonnet πήγαν μια εκδρομή στο αγρόκτημα του κ. McDonald's.

Υπήρχαν 104 μαθητές στην Ε΄ τάξη και χωρίστηκαν σε ίσες ομάδες για να μπουν σε 4 λεωφορεία για το αγρόκτημα.

 Όταν έφτασαν στο αγρόκτημα, όλοι οι  μαθητές χωρίστηκαν εξίσου σε 8 ομάδες.

 Η πρώτη ομάδα ξεκίνησε την περιοδεία τους στις 9:00 π.μ. και κάθε νέα ομάδα ξεκινούσε  την περιοδεία τους κάθε 10 λεπτά μετά.

Πρώτα, οι μαθητές πήγαν στον αχυρώνα.

Ο κ. McDonald είχε 20 αγελάδες στον αχυρώνα, και οι μισές από αυτές είχαν μοσχαράκια τους μαζί τους.

Στη συνέχεια, οι μαθητές πήγαν στο χοιροτροφείο.

Ο κ. McDonald είχε 2 χοίρους ,τον Μπέικον και τη Νάνσυ.

Στη συνέχεια, οι μαθητές πήγαν στο ορνιθοτροφείο για να μαζέψουν τα αυγά.

 Τρία αγόρια πέταξαν αυγά το ένα στο άλλο, οπότε έπρεπε να απομακρυνθούν από την ομάδα τους.

Κάθε ομάδα πήγε στο στάβλο για να δει τα άλογα. Ο κ. McDonald επιτρέπει στους μαθητές να μετρήσουν το ύψος κάθε αλόγου.

 Ο Bandit είχε ύψος 1, 82μ ( ψηλόσωμο!!!!) και ο Roper ύψος 1,72μ Ο Κεραυνός είχε ύψος 1,37μ..

Ο κ. McDonald ήταν υπερήφανος που έδειξε στους μαθητές τα 86 κατσίκια του. Όταν ο κ. ΜακΝτόναλντ άνοιξε την πύλη, τα μισά  από αυτά διέφυγαν!

Αφού  τα κατσίκια μπήκαν στον σταύλο , ήρθε η ώρα οι μαθητές να επιστρέψουν στο σχολείο.

Όλοι επέστρεψαν στα λεωφορεία στις 13:15 για να επιστρέψουν στο σχολείο.

Την επόμενη μέρα, όλοι οι μαθητές ψήφισαν το αγαπημένο τους ζώο εκτροφής.

 Σε 37 μαθητές άρεσαν περισσότερο τα άλογα και  σε 29 άρεσαν περισσότερο στα γουρούνια. Σε 5 μαθητές άρεσαν περισσότερο τα κοτόπουλα και σε  11 άρεσαν τα κατσίκια. Οι υπόλοιποι μαθητές είπαν ότι η αγελάδα ήταν το αγαπημένο τους ζώο.

 Όλοι οι μαθητές συμφώνησαν ότι ήταν το πιο συναρπαστικό ταξίδι που είχαν γίνει ποτέ!

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1. Πόσοι μαθητές μπήκαν σε κάθε λεωφορείο;

2. Πόσοι μαθητές ήταν σε κάθε ομάδα ;

 3. Τι ώρα ξεκίνησε η 5η ομάδα της εκδρομούλας  τους;

4. Πόσες αγελάδες και μοσχάρια βρίσκονταν στον αχυρώνα;

5. Πόσα πόδια  χοίρων ήταν στο χοιροστάσιο;

6. Πόσοι μαθητές έμειναν στην ομάδα μετά την απομάκρυνση των τριών αγοριών;

7. Πόσα εκατοστά  ήταν ο Bandit ;

8. Πόσο ψηλότερος  ήταν ο Ρόπερ από τον κεραυνό ;

9. Πόσες κατσίκες εμειναν τελικά  στον σταύλο μετά τη διαφυγή των άλλων;

10. Πόσες ωρες έμειναν οι μαθητές στο αγρόκτημα;

11. Πόσοι μαθητές είπαν ότι η αγελάδα ήταν το αγαπημένο τους ζώο; Πόσοι μαθητές  είπαν τα άλογα;  τους χοίρους ;     τα κοτόπουλα;

- Μπορείτε να τοποθετήσετε τα δεδομένα  σε πίνακα ;;;;


ΛΥΣΕΙΣ


                        ΛΥΣΗ     104   : 4                       

ΑΠΑΝΤΗΣΗ







ΠΗΓΗ https://www.mathnook.com/worksheets/mathstories2.php#google_vignette
 

Σάββατο 31 Οκτωβρίου 2020

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ -ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΡΟΓΓΥΛΟΠΟΙΗΣΗ, ΑΣΚΗΣΕΙΣ

 ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ





ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ 

Γραφή αριθμών
(αντιστοίχιση)



επανάληψη.......ΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ -ΠΑΙΧΝΙΔΙ












ΘΥΜΑΜΑΙ ΠΩΣ ΚΛΙΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΘΗΛΘΚΟ ΟΘΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΕ -ΟΣ ΚΑΙ  ΚΑΝΩ ΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ




-ΑΣΚΗΣΗ 
1.ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΣΕ ΠΟΙΑ ΠΤΩΣΗ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ  ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΘΗΛΥΚΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ 

της νήσου:
οι μέθοδοι:
τις χερσονήσους :
η ψήφος :
οι ψηφοι :
την άμμο :

2. Γράφω στην αιτιατική ενικού  και πληθυντικου τα παρακατω ουσιαστικά:

η λεωφόρος,, η άνοδος, η διαγώνιος, η ψήφος, η χερσόνησος,




ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ....ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ






ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ 


ΜΙΓΜΑΤΑ- ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ



2.



3.


4.




5






















Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2020

Παιδικές θύμισες από τον πόλεμο του 1940. ΜΑΡΓΑΡΙΤΙ

 Παιδικές θύμισες από τον πόλεμο του 1940.του Μάρκου Θάνου

Ήμουν μόλις έξι χρονών στο χωριό μας Σενίτσα (Ελευθέρι) όταν οι Ιταλοί μας
κήρυξαν τον πόλεμο το 1940. Στις ημέρες, εβδομάδες, μήνες, και χρόνια κατοχής που
ακολούθησαν αυτόν τον πόλεμο έχουν καταγραφεί μέσα μου εικόνες ανεξίτηλες που δεν
τις σβήνει ο χρόνος!...
Αυτές οι εικόνες περνούν συχνά στο νου μου, σαν κινηματογραφική ταινία και
μου δημιουργούν την αίσθηση πως ξεφυλλίζω μέσα μου σελίδες από «Βιβλίο με
παιδικές θύμισες!...».
Κάποιες από αυτές τις θύμισες με γεγονότα εκείνης της εποχής περιγράφω εδώ,
για να τα θυμούνται οι παλαιότεροι, όπως τα ζήσαμε τότε, αλλά και για να τα μαθαίνουν
οι νεότεροι,. με την ευχή να μη τα ζήσουν ποτέ!..Κάποια ημέρα στις στάνες, η Αθηνά Χήρα, που ήταν πέντε χρόνια μεγαλύτερή
μου, μου είπε να την ακολουθήσω και να πάμε για μία δουλειά που της είχε πει ο
ξάδελφός μου Νάσης (Θανάσης) Θάνος (20 χρονών τότε). Χωρίς να ξέρω για ποια
δουλειά πάμε, την ακολούθησα στο δημόσιο χωματόδρομο (αυτοκινητόδρομο),
που εκείνη την εποχή (1942) περνούσε ανάμεσα από τις δύο λίμνες. Στην πλαγιά από
Καλοδίκι προς Πυργί η Αθηνά σταμάτησε στη μέση της Δημοσιάς και μου είπε να την
βοηθήσω να απλώσουμε πρόκες που κρατούσε στην ποδιά της.Μου υπέδειξε να
μη σκορπάμε τις πρόκες αλλά να τις βάλουμε όρθιες με την κεφαλή προς τα κάτω
και το μυτερό μέρος προς τα επάνω. Οι πρόκες ήταν με μεγάλη κεφαλή, σαν
αυτές που πετάλωναν τα άλογα ή βάζανε σε τσαρούχια εκείνη την εποχή. Τις
απλώναμε σε μήκος περίπου 15 μέτρα και σε όλο το πλάτος του δρόμου. Ενώ
βοηθούσα να απλώνουμε πρόκες στο δρόμο την ρώτησα γιατί το κάνουμε αυτό,
κι αυτή αντί να μου εξηγήσει μου φώναξε δυνατά να βιαστούμε και να κάνουμε
ότι της είχε πει ο Θανάσης. Μου είπε μάλιστα να μη ξαναρωτήσω και να μη πούμε
σε κανέναν ότι εμείς βάλαμε τις πρόκες στο δρόμο.
Έτσι, απλώσαμε γρήγορα τις πρόκες και αμέσως μετά με πήρε από το χέρι κι
ανεβήκαμε ψηλά στον βραχώδη λόφο που ήταν περί τα 100 μ. επάνω από τον
δρόμο. Όταν διαμαρτυρήθηκα γιατί πήγαμε στον λόφο και δεν επιστρέψαμε στις
στάνες, μου είπε, πως αν πηγαίναμε στις στάνες, θα κινδυνέψουμε να μας σκοτώσουν
οι ταλοί. Μου εξήγησε στη συνέχεια ότι τις πρόκες που βάλαμε θα τις πατήσουν σε
λίγο ιταλικά αυτοκίνητα που θα περάσουν από Ηγουμενίτσα - Μαργαρίτι για Πάργα
και ότι μερικά από αυτά θα πέσουν στο γκρεμό και θα καταλήξουν στην λίμνη
που είναι περί τα 10 μ. κάτω από το δρόμο.
Πράγματι, ακούσαμε να πλησιάζουν ιταλικά αυτοκίνητα και με κομμένη την
ανάσα παρακολουθούσαμε τα πρώτα από αυτά να πλησιάζουν τις πρόκες!... Και
ξαφνικά, τα δύο πρώτα αυτοκίνητα που πέρασαν στη ζώνη με τις απλωμένες
πρόκες έγειραν το ένα προς την πλευρά της λίμνης και το άλλο προς την
πλευρά του βουνού. και ακινητοποιήθηκαν!... Μετά σταμάτησαν και
τα άλλα αυτοκίνητα που ακολουθούσαν.
Τα δύο αυτοκίνητα δεν έπεσαν στην λίμνη.
Απλώς, είχαν κλατάρει τα λάστιχα από τις πρόκες, και επειδή τα αυτοκίνητα δεν
είχαν μεγάλη ταχύτητα, λόγω του κακόδρομου, κατάφεραν να σταματήσουν πριν
να φύγουν από τον δρόμο. Μόλις σταμάτησαν, οι Ιταλοί φαντάροι σκόρπισαν στην
άκρη του δρόμου προς το βουνό και έσκυψαν παίρνοντας θέσεις μάχης! Όμως,
πριν να σκύψουν οι Ιταλοί, εγώ νόμισα πως θα ανέβαιναν στον λόφο, όπου
ήμασταν με την Αθηνά, και έτσι αυθόρμητα από ένστικτο διάσωσης έκανα
να σηκωθώ για να τρέξω προς τα επάνω. Ευτυχώς, η Αθηνά ψύχραιμα με έπιασε
δυνατά και με κράτησε ακίνητο! «Αν κουνηθούμε ή αν ακουστούμε
θα μας σκοτώσουν» είπε!
Οι Ιταλοί, αφού άλλαξαν ρόδες και καθάρισαν τον δρόμο, συνέχισαν την
πορεία τους προς Πάργα.
Λίγες μέρες αργότερα, ένα μεσημέρι που έκανα πως κοιμόμουν, άκουσα από τον
ξάδελφό μου Θανάση που μιλούσε με κάποιον μεγαλύτερο ότι «Το σαμποτάζ» με τις
πρόκες το είχε σχεδιάσει ο μεγαλύτερος αδελφός του ο Δάσκαλος Νίκος Θάνος.
Έλεγε ακόμη ο Θανάσης, πως μία άλλη μέρα αυτός με την Χρύσα (αδελφή
της Αθηνάς Χήρα) είχαν βάλει πρόκες και είχε κλατάρει τότε μία μόνο ρόδα.
Τότε συνειδητοποίησα, πως είχε αρχίσει από τον ελληνικό λαό
αντίστασημε κάθε μέσο και τρόπο κατά των κατακτητών ΠΗΓΗ:

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2020
















ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ
 ΕΛΕΑ ΓΙΤΑΝΑ 



Στα 167 π.Χ., ο Αιμίλιος Παύλος βρέθηκε στην Ήπειρο. Διέταξε οι κάτοικοι και οι ιερείς, σε συγκεκριμένη ημέρα και ώρα, να του παραδώσουν ότι είχαν σε χρυσό και ασήμι. Κι έστειλε σε όλες τις πόλεις φρουρές για να παραλάβουν τον «φόρο».

 

Τη συγκεκριμένη στιγμή, ίδια σε όλες τις ηπειρωτικές πόλεις, με το χρυσό και το ασήμι δικό τους, οι ρωμαϊκές φρουρές χύθηκαν εναντίον των Ηπειρωτών λεηλατώντας και καταστρέφοντας. Μετρήθηκαν εβδομήντα ισοπεδωμένες πόλεις. Αιχμαλωτίστηκαν 150.000 Ηπειρώτες που πουλήθηκαν σκλάβοι.

Οι Ρωμαίοι είπαν ότι όλα αυτά ήταν απλά τιμωρία για την εισβολή του Πύρρου στην Ιταλία (πριν από 110 χρόνια!).  Ο Πλούταρχος έγραψε ότι το μερίδιο κάθε στρατιώτη ήταν τελικά 11 δρχ. Ποσό εξευτελιστικό ώστε να θυσιαστεί ένα έθνος γι’ αυτό


Πλούταρχος 

Ὕστερα ἔφυγε γιά τήν Ἤπειρο, ἔχοντας

διαταγή ἀπ’ τή σύγκλητο, νά ἀφήση τούς στρατιῶτες πού πολέμησαν μαζί του ἐναντίον τοῦ Περσέα, νά διαγουμίσουν τίς πόλεις  τῆς περιφέρειας ἐκείνης. Καί ἐπειδή ἤθελε νά ἐπιτεθῆ ἐναντίον

ὅλων τῶν πόλεων συγχρόνως καί ξαφνικά, χωρίς κανείς νά τό περιμένη, κάλεσε νά τοῦ παρουσιασθοῦν δέκα, τά πιό σημαντικά  πρόσωπα ἀπό κάθε πόλη. Ὅταν παρουσιάσθηκαν τούς ἔδωσε

ἐντολή νά τοῦ φέρουν, σέ μιά ὁρισμένη μέρα, ὅσο ἀσήμι καί χρυσάφι ὑπῆρχε στά σπίτια καί στούς ναούς. Μαζί μέ τούς ἀνθρώπους ἐκείνους ἔστειλε, γι’ αὐτό τάχα τό ζήτημα, καί στρατιωτική

φρουρά καί ἕνα ταξίαρχο, δῆθεν γιά νά ζητήση καί νά παραλάβη

τό χρυσάφι. Ὅταν ἔφτασε ἡ καθορισμένη μέρα, ξεχύθηκαν τήν

δια στιγμή ὅλοι καί ἄρχισαν τήν ἐπιδρομή καί τή λεηλασία τῶν

πόλεων, μέ ἀποτέλεσμα μέσα σέ μιά ὥρα νά σύρουν στή σκλαβιά

ἑκατόν πενήντα χιλιάδες ἀνθρώπους, νά λεηλατηθοῦν ἑβδομήντα πόλεις

Καί κάθε στρατιώτης, ἀπ’ τήν τόση καταστροφή καί

τόν ὄλεθρο, στό μερδικό του δέν πῆρε πάνω ἀπό ἕνδεκα δραχμές, γι’ αὐτό καί ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ἔφριξαν μέ τό ἀποτέλεσμα τοῦ

πολέμου ἐκείνου, πού ἔρριξε σέ ἐρείπια ἕνα ὁλόκληρο ἔθνος, γιά

νά πάρη κάθε στρατιώτης  ἀπό ἕνδεκα δραχμές


https://heptapolis.com/sites/default/files/timolewn-aimilios-paylos.pdf

Ο  Αιμίλιος Παύλος

  διαπαιδαγωγοῦσε τά παιδιά του, δίνοντάς τους καί τή ντόπια καί πατροπαράδοτη μόρφωση πού πῆρε κι ὁ ἴδιος, ἀλλά προπαντός τήν Ἑλληνική. Γιατί οἱ Ἕλληνες δάσκαλοι πού στέκονταν γύρω ἀπ’ τούς νεαρούς, δέν ἦταν μόνο γραμματικοί, φιλόσοφοι καί ρήτορες, ἀλλά καί γλύπτες καί ζωγράφοι καί ἐκπαιδευτές πού δίδασκαν γιά τά ἄλογα, τά σκυλιά καί τό κυνήγι.