Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2022

πηγές ενέργειας -απαντησεις αυτοδιορθωση

 Πηγές ενέργειας ή αποθήκες ενέργειας

Τα σώματα που περιέχουν αποθηκευμένη ενέργεια, την οποία μπορούν να απελευθερώσουν, για να χρησιμοποιηθεί σε μία άλλη μορφή ονομάζονται πηγές ενέργειας ή αποθήκες ενέργειας.

Πηγές ενέργειας αποτελούν
 ο Ήλιος, τα τρόφιμα, το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, οι ορυκτοί άνθρακες, η βιομάζα, ο άνεμος και το νερό.

Στις πηγές ενέργειας δεν δημιουργείται ενέργεια αλλά μετατρέπεται μια μορφή ενέργειας σε κάποια άλλη, ώστε να είναι χρήσιμη στον άνθρωπο.

π.χ.
Η μπαταρία είναι μια πηγή ενέργειας. Σε αυτήν αποθηκεύεται χημική ενέργεια και μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια.



Η γεννήτρια μετατρέπει τη μηχανική ενέργεια σε ηλεκτρική.








στις ΗΠΑ ΙΣΧΎΕΙ Η ΑΠΌΣΤΑΣΗ 3.ΟΟΟ μ ,στην Αγγλία 3.500 μ , στην Γερμανία 2.000μ
στην Ελλάδα;;;;;


Η πρόσκληση -ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΕΤΑΡΤΗ




Παρατηρω την εικόνα και ανακαλύπτω ποιες σημαντικές πληροφορίες λείπουν από την πρόσκληση
 

.Η πρόσκληση είναι ένα είδος  μικρού πολυτροπικού  κειμένου (έχει λόγο και εικόναμε το οποίο καλούμε κάποιον σε μια εκδήλωση.

 Tην πρόσκληση τη γράφουμε με πολύ ωραία γράμματα 

απαραίτητες πληροφορίες

ποιος προσκαλει

θέμα εκδήλωσης

τόπο

χρόνο


ορθογραφια

ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ,  προσκαλω, εκδήλωση, πραγματοποιηθεί (γίνει), αίθουσα, διοργανώνω, διοργάνωση ....

εργασίες

Κάνω Χρονική αντικατάσταση στο α΄προσωπο ενικου και πληθυντικου στα ρ.

προσκαλώ, διοργανωνω

Κλινω τα θηλυκα ουσιαστικά σε -η, -εις

η προσκληση, η διοργανωση  σελ. 76 Γραμματικη

Γραφω  το αρθρο που ταιριάζει  μπροστα απο τα ουσιαστικα:

την , οι, τις, των, της 

......   προσκλήσεις    ............ πρόσκληση.....  προσκλήσεων

......  διοργάνωσης ..... διοργανώσεις .... διοργανώσεων


ΜΙΑ ΤΥΠΙΚΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ 


ΑΦΙΣΑ 

η ιστορία της ΚΑΜΕΡΑΤΑ

Η ΚΑΜΕΡΑΤΑ   αποτελεί τη συνεχεια της 

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ  ΣΥΜΦΩΝΙΚΗΣ  ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΦΙΛΙΑΤΩΝ

ΠΑΛΛΑΣ 1990

ΔΩΡΕΑΝ ΜΟΥΣΙΚΗ  ΠΑΙΔΕΙΑ 

ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΔΙΔΑΚΤΡΑ


ΓΑΛΛΙΑ 1993  ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΟ  1ο ΒΡΑΒΕΙΟ  ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΥΜΦΩΝΙΚΩΝ ΟΡΧΗΣΤΡΩΝ

 Junior Ορχήστρα «Τσακάλωφ» στη Βενετία 2011

ΠΩΣ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΟ ΛΟΓΟ-ΣΧΟΛΕΙΟ

Ο χρόνος είναι η έννοια με την οποία αντιλαμβανόμαστε πότε γίνεται κάτι ή πόσο διαρκεί. Για να δηλώσουμε, λοιπόν, την έννοια του χρόνου στον προφορικό ή γραπτό λόγο, χρησιμοποιούμε διάφορους τρόπους, μεταξύ των οποίων είναι:


Α.) ΟΙ    ΧΡΟΝΟΙ    ΤΩΝ    ΡΗΜΑΤΩΝ     

► ΧΡΟΝΟΙ των ρημάτων είναι οι διάφοροι τύποι, οι διάφορες μορφές που παίρνουν τα ρήματα για να μας δείξουν πότε γίνεται κάτι.

Πότε ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

π.χ. Ο αγώνας αρχίζει (ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ  -τώρα – στο παρόν)

Ο αγώνας άρχισε (ΑΟΡΙΣΤΟΣ -χθες – στο παρελθόν)

Ο αγώνας θα αρχίσει (ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ ΣΤΙΓΜΙΑΙΟΣ-αύριο – στο μέλλον)


ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ

ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΙΚΟΙ

ΠΑΡΟΝΤΙΚΟΙ

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ

Παρατατικός

άρχιζα

Ενεστώτας

αρχίζω

ΜΕΛ. ΕΞΑΚΟΛΟΥΘ.

Θα αρχίζω

Αόριστος

άρχισα

Παρακείμενος

Έχω αρχίσει

ΜΕΛ. ΣΤΙΓΜΙΑΙΟΣ

Θα αρχίσω

Υπερσυντέλικος

Είχα αρχίσει


ΜΕΛ.ΣΥΝΤΕΛΕΣΜ.

Θα έχω αρχίσει


Β)    ΧΡΟΝΙΚΑ     ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ  

► Χρονικά επιρρήματα είναι οι άκλιτες λέξεις που φανερώνουν χρόνο.

Τα πιο συνηθισμένα χρονικά επιρρήματα είναι τα έξης:

Έπειτα, κατόπιν, πρώτα, πριν, πρωτύτερα, νωρίς, αργά, αργότερα, εγκαίρως, αμέσως, κιόλας, σήμερα, πέρυσι, απόψε, έπειτα, χθες, ξανά, συχνά, σπάνια, ποτέ, σήμερα κ.ά.
                    Πότε      ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;       

π.χ. Φύγε αμέσως.

Η φίλη μου έφτασε εγκαίρως.

Θα μιλήσουμε αργότερα.

Γ)     ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ     

Χρησιμοποιούνται συχνά και κάποια ουσιαστικά , συνήθως σε πτώση αιτιατική και πιο σπάνια σε πτώση γενική .


π.χ. θα επιστρέψω το βράδυ.

Έλα την Κυριακή να φάμε μαζί.

Θα ξανάρθουμε του χρόνου.

► Επίσης ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΕ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ  

 (  ανά, κατά, με,σε, μετά, από, προς,για, ως κ.λπ.).


π.χ. Δεν κάνει τίποτα για την ώρα.

Θα έρθει κατά το βραδάκι.

Θα έχει φτάσει ως αύριο.

Δ) ΧΡΟΝΙΚΕΣ       ΜΕΤΟΧΕ Σ   

                    Πότε      ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;       

π.χ. Ξημερώνοντας Χριστούγεννα, χτύπησε το σήμαντρο.

Παρατηρώντας τη μούχλα, ανακάλυψε την πενικιλίνη.


Ε)     ΧΡΟΝΙΚΕΣ            ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ    

► Χρονικές προτάσεις ονομάζονται οι εξαρτημένες (δευτερεύουσες) προτάσεις που φανερώνουν χρόνο, προσδιορίζουν δηλαδή χρονικά μια άλλη πρόταση.

Οι χρονικές προτάσεις εισάγονται με:

 χρονικούς συνδέσμους: Όταν, σαν, ενώ, καθώς, αφού, αφότου, πριν, μόλις, προτού, ώσπου, ωσότου, όσο που, άμα

                    Πότε      ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;       

π.χ. Όταν έμαθε τα νέα, χάρηκε πάρα πολύ.

Μόλις την είδε, έτρεξε αμέσως κοντά της χαμογελώντας.

Θα έχει νυχτώσει, πριν έρθετε.


Μέχρι να αρχίσει η βροχή, είχα φτάσει σπίτι.


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι χρονικές προτάσεις συνήθως χωρίζονται με κόμμα από την πρόταση που προσδιορίζουν.


π.χ. Όταν δεν έχει πολλή δουλειά, πηγαίνει στο εξοχικό του.


ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ

ΣΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ


1) Να υπογραμμίσεις και να αναγνωρίσεις τον τρόπο με τον οποίο εκφράζεται ο χρόνος στις παρακάτω προτάσεις:

*Σήμερα είσαι υπέροχος!

{………………………………………………...}

*Το πρωί έκανε πολύ κρύο.

{……………………..…………………….…....}

*Η γιαγιά συγκινήθηκε βλέποντας τον εγγονό της να παίζει στον κήπο.

{………………………………………………...}

*Ο Δημήτρης κοιμήθηκε στον καναπέ καθώς διάβαζε εφημερίδα.

{………………………………………………...}

*Τα χελιδόνια έφυγαν το φθινόπωρο και θα ξανάρθουν την άνοιξη.

{…………………………………………………}

*Προσπαθώντας να φτάσει το βάζο με το γλυκό έπεσε αλλά δεν  χτύπησε.

{………………………………………………….}

Σκέψου το καλύτερα  ως αύριο πριν μου απαντήσεις.

{……………………………………                    …………….        }

*Να έρθεις προτού νυχτώσει, και αφού τελειώσουμε το παιχνίδι, θα σε γυρίσω στο σπίτι.

{………………………………………………….}

*Βλέποντας τη σημαία να κυματίζει δάκρυσε.

{…………………………………………………..}


2) Φτιάχνω προτάσεις με δύο ουσιαστικά  που ναα φανερώνουν χρόνο ,  δυο χρονικά επιρρήματα, δυο χρονικούς συνδέσμους και δυο χρονικές μετοχές:

ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

............................................................................................................................................................................................................................................

ΜΕΤΟΧΕΣ

…………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………….

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ

...................................................................................

......................................................................





3) Να ξαναγράψεις το παρακάτω κείμενο αλλάζοντας τους χρόνους των ρημάτων ώστε όλα όσα αναφέρονται σε αυτό να φαίνονται σαν να συνέβαιναν στο παρελθόν.

Από νωρίς το πρωί ο ουρανός είναι σκεπασμένος με μαύρα σύννεφα, που όσο περνά η ώρα πυκνώνουν. Η ατμόσφαιρα είναι βαριά και απειλητική. Ο αέρας αρχίζει να φυσάει δυνατά. Τα κλαδιά των δέντρων λυγίζουν δεξιά και αριστερά, έτοιμα να σπάσουν. Σε λίγο αρχίζουν τα μπουμπουνητά. Αστραπές σκίζουν τον αέρα και τα τζάμια τρίζουν από το δυνατό θόρυβο. Δεν αργεί να ξεσπάσει η βροχή. Στην αρχή είναι απαλή, αλλά στη συνέχεια δυναμώνει όλο και περισσότερο. Οι σταγόνες χτυπούν με δύναμη το τζάμι. Τραβάω την κουρτίνα της μπαλκονόπορτας και κοιτάζω έξω. Ευτυχώς είναι Σάββατο και δεν έχουμε σχολείο. Έτσι κάθομαι στη ζεστασιά και την ασφάλεια του σπιτιού μου και παρακολουθώ τη βροχή από το τζάμι. Είναι η πρώτη φθινοπωρινή καταιγίδα.


………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………








Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2022

Κεφάλαιο 1- Αναγέννηση


ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ στην Πινακοθήκη Ουφίτσι
ΠΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ και θα μεαφερθείς σην γκαλερί Ουφίτσι

– Στις πόλεις της βόρειας Ιταλίας, από τον 14ο αιώνα και μετά, οι καλλιτέχνες και γενικά οι λόγιοι (οι άνθρωποι του πνεύματος) άρχισαν να δείχνουν ενδιαφέρον για τον αρχαίο ελληνικό και ρωμαϊκό πολιτισμό. 

    Με την βοήθεια και την χρηματοδότηση των ηγεμόνων (που από τις σταυροφορίες και το εμπόριο είχαν αποκτήσει μεγάλο πλούτο) ξεκίνησαν να αναζητούν σε βιβλιοθήκες μοναστηριών καθώς και σε εδάφη της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας αυθεντικά κείμενα της κλασικής αρχαιότητας.

Έτσι, στα μέσα του 14ου αιώνα ξεκίνησε από την Φλωρεντία μία πνευματική και πολιτιστική κίνηση, η οποία στους επόμενους δυο αιώνες διαδόθηκε σε ολόκληρη την Ευρώπη. Η κίνηση αυτή ονομάστηκε Αναγέννηση, επειδή η Ευρώπη έμοιαζε να ξαναγεννιέται από το σκοτάδι των προηγούμενων αιώνων. 

Την εποχή εκείνη αναπτύχθηκαν πολύ οι τέχνες (όπως η ζωγραφική, η γλυπτική και η αρχιτεκτονική), οι επιστήμες (αστρονομία, μαθηματικά, ιατρική, κλπ.) και οι ανθρωπιστικές σπουδές (φιλοσοφία, θεολογία).Μεγάλες μορφές της Αναγέννησης ήταν οι ζωγράφοι Σάντρο Μποτιτσέλι, Λεονάρντο Ντα Βίντσι, Μιχαήλ Άγγελος, Δομήνικος Θεοτοκόπουλος ή Ελ Γκρέκο και Ραφαήλ και ο συγγραφέας Ουίλιαμ Σαίξπηρ. 

 Αυτή η πνευματική άνθηση οδήγησε στο κίνημα του Ουμανισμού (Ανθρωπισμού), το οποίο έδινε μεγάλη αξία στον άνθρωπο και τις δυνατότητές του.

 Η διάδοση των ιδεών του Ουμανισμού διευκολύνθηκε πολύ από την εφεύρεση της τυπογραφίας (1448) από τον Ιωάννη Γουτεμβέργιο.Η γνώση, που μέχρι τότε ήταν προνόμιο μόνο των ευγενών και του κλήρου, άρχισε να διαδίδεται σε μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι άνθρωποι να έρχονται σε επαφή με τις καινούργιες ιδέες, οι οποίες έδιναν βάρος στην ισότητα, την δικαιοσύνη, την μόρφωση και την ελευθερία. 

Μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης, το 1453, οι Έλληνες λόγιοι που κατέφυγαν στην Δυτική Ευρώπη συνέβαλαν  με την μόρφωσή τους στην εξάπλωση της αρχαίας ελληνικής γραμματείας** στην Δυτική Ευρώπη.

Στις αρχές του 16ου αιώνα (1517) με τη Θρησκευτική Μεταρρύθμιση οι νέες αυτές ιδέες άρχισαν να

επηρεάζουν και τη θρησκεία.
Οι Προτεστάντες, με επικεφαλής τον Γερμανό μοναχό Μαρτίνο Λούθηρο, δημιούργησαν ξεχωριστή γερμανική εκκλησία. Ο Λούθηρος καταδίκαζε την πώληση συγχωροχαρτίων αλλά και την απόλυτη εξουσία του Πάπα. Θυροκόλλησετις 95 θέσεις του σχετικά με τη θρησκεία  στη Μητρόπολη. 

Η θρησκευτική και πολιτική εξουσία της Ευρώπης αντέδρασε απέναντι στην διάδοση των νέων
ανθρωπιστικών ιδεών, προσπαθώντας να κρατήσει τους ανθρώπους καταπιεσμένους και φοβισμένους.

Ερωτήσεις κατανόησης 
1. Από ποιο µέρος ξεκίνησε πρώτα η Αναγέννηση; 
2. Σε ποια µέρη έψαχναν για αυθεντικά αρχαία κείµενα οι λόγιοι του 14ου αιώνα; 
3. Ποιες τέχνες και επιστήµες αναπτύχθηκαν την περίοδο της Αναγέννησης; 4. Τι είναι ο Ουµανισµός; Σε τι αναφέρεται; 
5. Με ποιον τρόπο βοήθησε η τυπογραφία την διάδοση των ιδεών του Ουµανισµού; 
6. Με ποιον τρόπο βοήθησαν οι Έλληνες λόγιοι του Βυζαντίου στην διάδοση της Αναγέννησης; 
7. Ποια άσχηµα γεγονότα έγιναν κατά την διάρκεια της Αναγέννησης; Για ποιον λόγο;




Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου 2022

1.ΡΗΜΑΤΑ


Στην ελληνική γλώσσα υπάρχουν πάρα πολλά ρήματα,  με τα οποία δηλώνουμε τι κάνουμε, π.χ. τρέχω ντύνομαι κ.τ.λ.Για να μπορούμε, λοιπόν, να τα μελετάμε πιο εύκολα, χωρίζουμε τα ρήματα σε δύο μεγάλες κατηγορίες, ανάλογα με την κατάληξή τους. Τις κατηγορίες αυτές τις ονομάζουμε φωνές.



στο τετραδιο - πατώ  στην εικονα και ελέγχω τις απαντήσεις μου

  • Πώς βρίσκουμε σε ποια φωνή ανήκει ένα ρήμα;

    Είπαμε ότι:

    στην ενεργητική φωνή ανήκουν όσα ρήματα έχουν στο α' ενικό του ενεστώτα κατάληξη -ω

    στην παθητική φωνή ανήκουν όσα ρήματα έχουν κατάληξη στο α' ενικό του ενεστώτα σε -μαι.




ΠΡΟΣΟΧΗ

Πολλά ρήματα τα συναντάμε και στις δυο φωνές, π.χ. γράφω – γράφομαι, μιλώ – μιλιέμαι.

Υπάρχουν ρήματα που τα συναντάμε μόνο στην ενεργητική φωνή, π.χ. ζω, ξυπνώ, τρέχω

Υπάρχουν ρήματα που τα συναντάμε μόνο στην παθητική φωνή, π.χ. έρχομαι, φαίνομαι.

. ΔΙΑΒΑΖΩ  ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ  ....

Ανακαλύπτω στο παρακάτω κείμενο συμπαθητικά ρήματα  που κλίνονται και τα γράφω στο τετράδιό μου.

πχ. αποφάσισε,





ΧΡΟΝΟΙ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ      ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ




Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2022

ΜΟΡΦΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -ελέγχω τις απαντήσεις μου στο τετραδιο εργασιων -ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ

Χημική είναι η ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στα τρόφιμα, και στα καύσιμα (ξύλα, κάρβουνα,πετρέλαιο, φυσικό αέριο).
Η χημική ενέργεια απελευθερώνεται με την καύση που είναι μια χημική αντίδραση.

Ηλεκτρική είναι η ενέργεια που μεταφέρεται από το ηλεκτρικό
ρεύμα.



Πυρηνική ονομάζεται η ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στον

πυρήνα των ατόμων.



Θερμότητα ονομάζεται η ενέργεια που ρέει από ένα σώμα σε

ένα άλλο, 
και  πάντα από το θερμότερο στο ψυχρότερο.

Σχεδόν σε κάθε μετατροπή μιας μορφής ενέργειας σε μια άλλη  εμφανίζεται η θερμότητα.


Φωτεινή ενέργεια ονομάζεται η ενέργεια που που μεταφέρει το φως.


Η κινητική και η δυναμική είναι οι δύο βασικές μορφές ενέργειας .Θα μπορούσαμε όλες τις υπόλοιπες μορφές ενέργειας να τις κατατάξουμε σε μια από τις δύο αυτές μορφές.


Κινητική
ενέργεια είναι η ενέργεια που

έχουν τα σώματα εξαιτίας 
της κίνησής τους.
Για να έχει κινητική ενέργεια ένα σώμαΠρέπει να     ΚΙΝΕΙΤΑΙ.


Δυναμική
ονομάζεται η ενέργεια που έχει ένα σώμα ή  εξαιτίας της
θέσης
του (ύψος που βρίσκεται), 

ή της  κατάστασης (παραμόρφωσης) που

βρίσκεται


............................................................................

ΤΕΛΟΣ

ΣΧΟΛΕΙΟ

1.Να χαρακτηρίσεις καθεμία από τις προτάσεις που ακολουθούν ως σωστή (Σ) ή ως λανθασμένη (Λ).

 (α) Η ενέργεια εμφανίζεται με μία και μοναδική μορφή. 

(β) Ηλεκτρική ενέργεια είναι η ενέργεια που μεταφέρεται από το ηλεκτρικό ρεύμα. 

(γ) Θερμότητα είναι η ενέργεια που περικλείει ένα κρύο σώμα.

 (δ) Φωτεινή ενέργεια είναι η ενέργεια που έχει το φως.

(γ) Δυναμική είναι η ενέργεια που έχουν οι δυνατοί! 😄😂

(δ) Χημική ενέργεια είναι η ενέργεια που αποθηκεύεται σε  τροφές,στο κάρβουνο,στο πετρέλαιο....

2.Να αντιστοιχίσεις καθένα από τα σχηματάκια 1, 2 και 3 της στήλης 1 με την πιο κατάλληλη από τις                ενέργειες που αναφέρονται στη στήλη 2.


















Το σύμπαν, σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε σήμερα, προήλθε από ένα μεγαλειώδη μετασχηματισμό ενέργειας σε μάζα πριν 14 περίπου δισεκατομμύρια χρόνια. Από τότε ο κόσμος μας διαρκώς αλλάζει.

Για κάθε αλλαγή είναι απαραίτητη ενέργεια.

Για να αναπνέεις, να μιλάς, να κινείσαι, χρειάζεσαι ενέργεια. Τα αυτοκίνητα, τα τρένα, όλες οι μηχανές, χρειάζονται ενέργεια, για να λειτουργήσουν.

Η ενέργεια δεν εμφανίζεται από το τίποτα ούτε εξαφανίζεται, αλλάζει όμως διαρκώς «μορφή» και μετακινείται συνεχώς.



Μορφές ενέργειας

Συμπέρασμα
​Ανάλογα με την προέλευσή της και τον τρόπο που τη χρησιμοποιούμε, ονομάζουμε την ενέργεια χημική, ηλεκτρική, πυρηνική, κινητική, δυναμική, φωτεινή ή θερμότητα.
πατα στην εικονα 




Αρίσταρχος- Ερατοσθένης



1. 
Όνομα στη
μητρική γλώσσα
Ἀρίσταρχος ὁ Σάμιος
 (Αρχαία Ελληνικά)
Γέννηση310 π.Χ. 
Ο Αρίσταρχος ο Σάμιος είπε ότι η Γη γυρίζει γύρω από τον Ήλιο 1200 χρόνια ΠΡΙΝ από τον Κοπέρνικο...




Οι υπολογισμοί του Αρίσταρχου του τρίτου αιώνα π.Χ. σχετικά με τα σχετικά μεγέθη (από αριστερά) του Ήλιου, της Γης και της Σελήνης, από ελληνικό αντίγραφο του δέκατου αιώνα μ.Χ.



2.Ο Ερατοσθένης
Όνομα 
μητρική γλώσσα
Ἐρατοσθένης ὁ Κυρηναῖος 
(Αρχαία Ελληνικά)
Γέννηση276 π.Χ


Με αυτή λοιπόν την απλή παρατήρηση ο Ερατοσθένης έφτασε στο συμπέρασμα ότι η Γη είναι σφαιρική και όχι επίπεδη.






Ο Ερατοσθένης προσέλαβε βηματιστές που μέτρησαν την απόσταση μεταξύ της Αλεξάνδρειας και της Συήνης και τη βρήκαν 5000 στάδια. Ο Ερατοσθένης με απλά μαθηματικά υπολόγισε ότι η περιφέρεια της Γης πρέπει να είναι  39.690 χιλιόμετρα. Ο Ερατοσθένης με μόνα εργαλεία τη σκέψη του και μια ράβδο κατάφερε να μετρήσει 2.200 χρόνια πριν τη περίμετρο της Γης με εντυπωσιακή ακρίβεια. Δεδομένου ότι η πραγματική τιμή της περιφέρειας της Γης στον Ισημερινό είναι 40.075 χιλιόμετρα η απόκλιση των μόλις 385 χιλιομέτρων της μέτρησης του Ερατοσθένη από τη πραγματική τιμή είναι αξιοσημείωτη.