Παρασκευή 1 Απριλίου 2022

ΠΑΛΙΑ ΒΙΒΛΙΑ-ΣΟΥΛΙ




























































 

16 ο Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά»

 16 ο Μαθητικός Διαγωνισμός «Παιχνίδι και Μαθηματικά» 

στο πλαίσιο του περιοδικού «ο μικρός Ευκλείδης» της ΕΜΕ για τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου 

1. ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΙ ΩΡΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ Ο Διαγωνισμός θα διεξαχθεί την 1 η Απριλίου 2022, ημέρα Παρασκευή,για τους μαθητές της Ε' και ΣΤ' τάξης. (Σχ. Απόφαση Υ.ΠAI.Θ : Φ.14/120656/ΦΔ/121754/Δ1/19-3-2021, η οποία και επισυνάπτεται) 

 • Η συμμετοχή στο διαγωνισμό είναι προαιρετική και μπορούν να λάβουν μέρος σ’ αυτόν Δημοτικά Σχολεία από όλη τη χώρα.

ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

 • Η Ε.Μ.Ε. θα ενημερώσει για τα αποτελέσματα, και πιο συγκεκριμένα για το όνομα ή τα ονόματα σε περίπτωση ισοβαθμίας του μαθητή ή της μαθήτριας που είχε την καλύτερη επίδοση ανά τμήμα και τάξη, χωρίς να αναφέρει τη βαθμολογία κανενός μαθητή/τριας (τα ονόματα των βραβευομένων θα αναρτηθούν και στην ιστοσελίδα της ΕΜΕ, κατά σχολείο, τάξη και τμήμα).

• Η Ε.Μ.Ε. μέσω των Παραρτημάτων της, σε συνεργασία με τον/τη Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τον Διευθυντή/ντρια του κάθε σχολείου, θα οργανώσει εκδηλώσεις κατά τις οποίες θα απονείμει Βεβαίωση Διάκρισης στον/στη μαθητή/τρια ή στους/στις μαθητές/τριες με την καλύτερη επίδοση ανά τάξη και τμήμα. 

https://www.akadimos.gr/protypa-sxoleia/themata-kai-lyseis-exetaseon-protypa/

 https://www.akadimos.gr/protypa-sxoleia/themata-kai-lyseis-exetaseon-protypa/

Παρασκευή 25 Μαρτίου 2022

Φιλέλληνες - Φιλελληνισμός


                                            




Ευρωπαίοι φιλέλληνες

Με το ξέσπασμα της Ελληνικής Επανάστασης, αρκετοί άνθρωποι που ζούσαν στις ευρωπαϊκές χώρες συγκινήθηκαν με τον αγώνα και τις θυσίες των Ελλήνων και βοήθησαν όπως μπορούσαν:

Άλλοι έκαναν εράνους για την ενίσχυση του Αγώνα· άλλοι πίεζαν τις κυβερνήσεις τους για να δουν θετικά το ελληνικό ζήτημα· άλλοι έρχονταν στην Ελλάδα οι ίδιοι και πολεμούσαν στο πλευρό των επαναστατημένων Ελλήνων. Όλους αυτούς που βοηθούσαν τον ελληνικό αγώνα, χωρίς να προσβλέπουν σε κάποιο δικό τους όφελος, τους ονομάζουμε φιλέλληνες.


Δεν είχαν όλοι οι φιλέλληνες την ίδια σκέψη στο μυαλό τους, όταν αποφάσιζαν να βοηθήσουν τους Έλληνες: Πολλοί διακατέχονταν από ρομαντικά αισθήματα για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, και έτσι ένιωθαν συμπόνια για τους Έλληνες που βρίσκονταν σκλαβωμένοι. Άλλοι, πάλι, ζώντας σε μία Ευρώπη με αυταρχικά πολιτεύματα, συγκινούνταν με την ιδέα του αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία και δικαιώματα.

Πολλοί ποιητές, καλλιτέχνες, ζωγράφοι, κλπ. με τα έργα τους βοήθησαν να γίνει γνωστός σε όλους ο ελληνικός αγώνας και οι αγριότητες των Τούρκων απέναντι στους επαναστατημένους Έλληνες.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, από το 1821 και μετά να δημιουργηθούν στην Ευρώπη (Ελβετία, Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία)
διάφορες
Φιλελληνικές Επιτροπές, με στόχο να βοηθήσουν τον αγώνα των Ελλήνων.

Μέλη των επιτροπών αυτών υπήρξαν και σημαντικοί άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών, όπως ο Βίκτωρ Ουγκώ, ο λόρδος Βύρων, ο Αλέξανδρος Πούσκιν, κ.ά.


Σπουδαία θέση μεταξύ των φιλελλήνων κατέχει ο Γάλλος ζωγράφος Ευγένιος Ντελακρουά (Eugène Delacroix) ο οποίος, με τους ζωγραφικούς του πίνακες με θεματογραφία συγκλονιστικές εικόνες από τα πάθη των Ελλήνων, κατάφερε να δημιουργήσει ένα ισχυρό φιλελληνικό ρεύμα ανάμεσα στους Ευρωπαίους πολίτες .

Σημαντική ήταν και η προσφορά τού Σανταρόζα, Ιταλού στρατιωτικού, που σκοτώθηκε στην μάχη της Σφακτηρίας, πολεμώντας τον Ιμπραήμ.

Γνωστοί φιλέλληνες ήταν επίσης ο λόρδος Βύρων και ο τυπογράφος Ιωάννης-Ιάκωβος Μάγερ στο Μεσολόγγι, ο συγγραφέας Βίκτωρ Ουγκώ, ο Άγγλος ποιητής Πέρσι Σέλλεϋ και πολλοί άλλοι.


Μία από τις πρώτες φιλελληνικές ενέργειες ήταν η πρώτη αναγνώριση της Ελλάδας ως ελεύθερου κράτους στις 15 Ιανουαρίου 1822, από ένα φτωχό κράτος της Λατινικής Αμερικής, την Αϊτή. Οι Αϊτινοί είχαν μόλις κερδίσει την ανεξαρτησία τους από τους αποικιοκράτες και γι' αυτό αισθανόταν πιο κοντά τους τούς Έλληνες, που πάλευαν για το ίδιο ιδανικό.

Ερωτήσεις κατανόησης

Απαντώ σε 2 ερωτησεις στο τετράδιο

Ποιους ονομάζουμε φιλέλληνες;

Ποια ήταν τα βασικά κίνητρα για κάποιον Ευρωπαίο πολίτη να γίνει φιλέλληνας;

Τι ήταν οι Φιλελληνικές Επιτροπές; Ποιος ήταν ο ρόλος τους;

Ποιο ήταν το πρώτο κράτος που αναγνώρισε την ανεξαρτησία της Ελλάδας; Εντοπίστε το στον παγκόσμιο χάρτη.

Ποια ήταν η προσφορά του Ντελακρουά στο φιλελληνικό κίνημα;

Αναφέρετε μερικούς διάσημους φιλέλληνες.