Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2022

Αλληλεγγύη στους πρόσφυγες-𝞙𝞚𝞖𝞠𝞞𝞜𝞞𝞛𝞘𝞐 𝞐𝞜𝞞𝞘𝞦𝞣𝞖 𝞢𝞔 𝞞𝞚𝞞𝞤𝞢













































Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Θεσπρωτίας, με τη δράση της, έρχεται να θυμίσει ότι η πολιτιστική κληρονομιά είναι ανοιχτή πραγματικά σε όλους.

Ομάδες ανήλικων προσφύγων που φιλοξενούνται στην Ηγουμενίτσα θα λάβουν μέρος σε εκπαιδευτική περιήγηση στο αρχαίο θέατρο Γιτάνων, το πλέον αναγνωρίσιμο μνημείο στη Θεσπρωτία, ιδιαίτερης ιστορικής, καλλιτεχνικής και επιστημονικής σημασίας. Με αφορμή τη γνωριμία με το αρχαίο θέατρο, που αποτελούσε χώρο θεατρικών δρώμενων αλλά και συνελεύσεων των πολιτών, θα επιχειρηθεί ο διάλογος και η αμοιβαία ανταλλαγή εμπειριών από τις χώρες προέλευσης των συμμετεχόντων, με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα προστασίας των αρχαίων μνημείων και του φυσικού περιβάλλοντος.










Η νέα ταινία της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες υπογραμμίζει την αντίφαση που ζήσαμε όλοι μας αυτό το καλοκαίρι. Από τη μια όμορφες στιγμές μιας μαμάς με το παιδί της στις θάλασσές μας και από την άλλη, στα ίδια ακριβώς νερά, ο αγώνας και η αγωνία μιας μητέρας και ενός παιδιού, που είχαν την ατυχία να γεννηθούν στη λάθος χώρα, τη λάθος στιγμή. Η πλοκή της ταινίας λειτουργεί σε συμβολικό επίπεδο, αντιπαραβάλλοντας ξέγνοιαστες οικογενειακές στιγμές από την μία και την προσπάθεια για επιβίωση από την άλλη. Τη δράση συνοδεύει μια αναπάντεχη μουσική επιλογή, που σαν σκοπό έχει να υπογραμμίσει πως η ανεμελιά αυτού του καλοκαιριού στιγματίστηκε από μια ανείπωτη ανθρωπιστική κρίση.






















 





 




Μάικλ Βέντρις - το μυστήριο των πινακίδων τής γραμμικής γραφής Β

Γεννήθηκε το 1922.Από µικρός είχε κλίση στην εκµάθηση γλωσσών και στα μαθηματικά.
9 χρονών γνώριζε αρχαία ελληνικά, λατινικά, γαλλικά, γερµανικά, πολωνικά. 

Το ενδιαφέρον του για τη Γραμμική Β ξεκίνησε το 1936, όταν ήλθε στην Αθήνα. Ο  Arthur Evans έτυχε να είναι παρών στην έκθεση και έδειξε στα αγόρια τα ευρήματά του από την Κνωσό, και τις πινακίδες με τη Γραμμικής Β. Ολόκληρη η επιστηµονική κοινότητα, επηρεασµένη από το κύρος του Έβανς, δέχεται τη γνώµη του Evans ότι δεν είναι ελληνική, αλλά ξεχωριστή γλώσσα.
Του Βέντρις όµως, σε ηλικία 14 ετών,γίνεται έµµονη ιδέα να τη διαβάσει.
 Ο δάσκαλός του θυμάται τον 16χρονο Ventris να ρωτάει τον Evans: «“Κύριε, είπατε ότι οι πινακίδες δεν έχουν αποκρυπτογραφηθεί;” Έτσι ξεκίνησε το  έντονο ενδιαφέρον του Ventris για το “μινωικό πρόβλημα”». 
Ο Ventris επέστρεψε στο Λονδίνο και έγραψε στον Evans -ο οποίος του απάντησε ευγενικά. 
Σύντομα δημοσίευσε το πρώτο του άρθρο σχετικά με το θέμα, υποστηρίζοντας ότι η γλώσσα της Γραμμικής B ήταν πιθανό να σχετίζεται με τους Ετρούσκους, μια προ-ρωμαϊκή γλώσσα της Ιταλίας.

Το 1942 ο Ventris παντρεύτηκε και στον Β’ Παγκόσµιο Πόλεµο κατατάχτηκε στη Βασιλική Βρετανική Αεροπορία....Εκτός από γερμανικά, μιλούσε ρωσικά και βοήθησε στην επικοινωνία με τον ρωσικό στρατό. Εκεί διέπρεψε στο να σπάζει µυστικούς κώδικες των Γερµανών αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια της πολεμικής θητείας του, δεν ξέχασε ποτέ το ζήτημα της Γραμμικής Β.

Έλαβε το πτυχίο στην αρχιτεκτονική το 1948 . Αλλά το πρόβλημα δεν θα τον άφηνε ήσυχο, και σύντομα εγκατέλειψε την αρχιτεκτονική για να εργαστεί πλήρως στη Γραμμική Β. 
Προσκλήθηκε και πάλι στην Οξφόρδη να συμμετέχει στη μελέτη της Γραμμικής αλλά η συνάντηση με τους καθηγητές   του Πανεπιστημίου δεν είχε μεγάλη επιτυχία και ο Ventris αποσύρθηκε και πάλι . 
Το 1950 ο Ventris έστειλε ένα ερωτηματολόγιο σε μελετητές της Γραμμικής Β σε όλο τον κόσμο, ζητώντας τις απόψεις τους για την τρέχουσα κατάσταση της έρευνας για τη γραφή της Γραμμικής Β
Ακόμη πάντως παρέμενε πεπεισμένος ότι η γλώσσα πίσω από το Γραμμική Β σχετιζόταν με τους Ετρούσκους, όπως είχε υποστηρίξει για πρώτη φορά το 1940.
  Αλλά τους επόμενους μήνες, καθώς ο κώδικας άρχισε να «σπάει», έγινε όλο και πιο ξεκάθαρο, κατά μεγάλη του έκπληξη, ότι τα κείμενα της Γραμμικής Β ήταν γραμμένα τελικά στα ελληνικά.

 Ο Ventris κλήθηκε να δώσει μια ομιλία στο Τρίτο Πρόγραμμα του BBC σχετικά με τη δημοσίευση των πινακίδων της Κνωσού από τον Myres.  Την ομιλία άκουσε και ο John Chadwick.

Στο Αιγαίο του 15ου π.Χ. αιώνα ο κόσμος μιλούσε ελληνικά







Το 1952 ο Βέντρις θα ανακοινώσει στο ραδιόφωνο του BBC πως έλυσε το μυστήριο των πινακίδων τής γραμμικής γραφής Β: Δυστυχώς, λίγες εβδομάδες πριν από τη δημοσίευση του  Documents in Mycenaean Greek, ο Ventris πέθανε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, στις 6 Σεπτεμβρίου 1956




Στην τελευταία του ομιλία το 1956, ο Ventris είχε θέσει ένα κρίσιμο ερώτημα: «Η γνώση της γραφής χάθηκε στ’ αλήθεια ξαφνικά γύρω στο 1200 π.Χ. και υπήρξε πράγματι μια περίοδος τετρακοσίων περίπου ετών κατά την οποία οι Έλληνες ήταν τελείως αναλφάβητοι, μέχρι την εισαγωγή τού ελληνικού αλφαβήτου που γνωρίζουμε;», θέτοντας γόνιμο προβληματισμό για την ερμηνεία του χάσματος αυτού, το οποίο μπορεί όμως να οφείλεται σε έλλειψη διασωθεισών πινακίδων τής Γραμμικής Β, για την περίοδο αυτή.

πηγή: https://www.themata-archaiologias.gr/



Ο Βέντρις απέδειξε επίσης, πως ο μινωικός κρητικός πολιτισμός, με την χρήση της Γραμμικής Β γραφής του, ήταν μέρος της μυκηναϊκής Ελλάδος!.Η Γραμμική Β ήταν μια πρώιμη μορφή της ελληνικής, και όχι μιας κάποιας άλλης μεσογειακής γλώσσας…και στο τέλος γράφει :

Άρα αφού η Γραμμική Β είναι ελληνική και η ετρουσκική είναι παιδί της ελληνικής!







προβληματα

 τα αντιγραφω το τετραδιο







1.



Άσκηση 1 (Η έννοια του κλάσματος) \

 Γνωρίζουμε ότι μια ημέρα έχει 24 ώρες.

 Να βρείτε ποιο μέρος της ημέρας είναι

 i) οι 2 ώρες

 ii) οι 4 ώρες 

iii) οι 8 ώρες

 iv) οι 6 ώρες

 v) οι 12 ώρες 

2.




3.Θεωρία - Απλοποίηση κλάσματος - Μετατροπή κλάσματος σε ανάγωγο 

Κανόνας: Όταν οι όροι ενός κλάσματος πολλαπλασιαστούν ή διαιρεθούν με τον ίδιο φυσικό αριθμό ≠ 0 τότε προκύπτει ισοδύναμο κλάσμα.

 Απλοποίηση Κλάσματος
 Απλοποίηση ενός κλάσματος ονομάζεται η διαδικασία κατά την οποία οι όροι ενός κλάσματος διαιρούνται με τον ίδιο φυσικό αριθμό ≠ 0 και προκύπτει ένα κλάσμα ισοδύναμο με το αρχικό με μικρότερους όρους




Ανάγωγο κλάσμα 
Ανάγωγο ονομάζεται το κλάσμα εκείνο που δεν μπορεί να απλοποιηθεί (δηλαδή δεν υπάρχει κοινός διαιρέτης αριθμητή και παρονομαστή). 


Όταν μας ζητάνε ν’ απλοποιήσουμε ένα κλάσμα αυτό σημαίνει ότι πρέπει να το μετατρέψουμε σε ανάγωγο κλάσμα.

α΄τροπος
Αναλύουµε τον αριθµητή και τον παρονοµαστή του κλάσµατος σε γινόµενο πρώτων παραγόντων και διαγράφουµε τους ίδιους όρους από τον αριθµητή και τον παρονοµαστή.

β ΄τροπος

Όταν μας ζητάνε ν’ απλοποιήσουμε ένα κλάσμα αυτό σημαίνει ότι πρέπει να το μετατρέψουμε σε ανάγωγο κλάσμα. Για να μετατρέψουμε ένα κλάσμα σε ανάγωγο διαιρούμε τους όρους του κλάσματος με το μέγιστο κοινό διαιρέτη τους, οπότε το κλάσμα που προκύπτει είναι ανάγωγο.

http://bakouros.gr/%ce%bc%ce%b1%cf%81%ce%b3%ce%b1%cf%81%ce%b9%cf%84%ce%ac%cf%81%ce%b9%ce%b1-%ce%bd%ce%bf%ce%b5%ce%bc%ce%b2%cf%81%ce%af%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%cf%84%ce%b5%cf%83%cf%84-%cf%83/