1500 π.Χ.
Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2021
Φ
Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021
θυμάμαι τον πολλαπλασιασμό στους δεκαδικούς
Για να πολλαπλασιάσω δεκαδικούς αριθμούς,
-κάνω τον πολλαπλασιασμό όπως στους ακεραίους,(σα να μην υπάρχει η υποδιαστολή),
στο αποτέλεσμα βάζω υποδιαστολή μετρώντας από δεξιά προς τα αριστερά τόσα ψηφία όσα ήταν συνολικά τα δεκαδικά ψηφία στους δύο αριθμούς.
εργασίες απο το βιβλιο της Γλώσσας
1.Ανάγνωση -Δύο μέρες στο βουνό
ΗΠΕΙΡΟΣ – ΤΟ ΛΙΚΝΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΗΠΕΙΡΟΣ –
ΤΟ ΛΙΚΝΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 1913
το κείμενο και οι φωτογραφίες
είναι από το φωτογραφικό λεύκωμα του Frederic Boissonnas με τίτλο
“L’EPIRE – BERCEAU DES GRECS”
Καθώς αφήναμε πίσω μας τα Ιωάννινα, ο ήλιος του
Ιουνίου άρχισε να υψώνεται πάνω από τον κάμπο, σκορπίζοντας πλαγιαστά τις
ακτίνες του στα ψηλά χόρτα, γεμάτα υγρασία από την καταιγίδα της προηγούμενης
μέρας.
Ο δρόμος που ακολουθήσαμε, σπαρμένος με πέτρες εδώ
κι εκεί, ξετυλίγονταν στο βάθος, υγρός και κόκκινος. Βοσκοί με γοερές φωνές
συγκέντρωναν τα κοπάδια τους. Γυναίκες με το βαρελάκι ή τη στάμνα στον ώμο,
πήγαιναν να προμηθευτούν νερό. Και οι πελαργοί περιφέρονταν τάχα σπουδαίοι και
ταυτόχρονα αστείοι..
…..Ξάπλωσα στη ρίζα ενός από αυτά τα γέρικα δένδρα. Ο ήχος
της πηγής, άλλοτε πιο σιγανός, άλλοτε πιο δυνατός, έφθανε σε μένα διακριτικά.
Ένα ξερόκλαδο έσπασε, ένα περιστέρι φτεροκόπησε πάνω από το κεφάλι μου....
Κάθε βήμα, σ’ αυτό το έδαφος, σηκώνει αρχαία σκόνη. Η παράκτια ζώνη της Ηπείρου εκτείνεται από το ακρωτήριο της Χειμάρας, που τα Κεραύνια όρη σπρώχνουν μέσα στην Αδριατική μέχρι τον Αμβρακικό κόλπο. Προσανατολισμένες από βορειοδυτικά προς νοτιοανατολικά η Πίνδος και τα βουνά που περιβάλλουν τον Αώο (Viosa) σχηματίζουν τα φυσικά της σύνορα. Η Ήπειρος, για τους αρχαίους, ήταν η «ΉΠΕΙΡΟΣ», η συνεχής γη.
Ακτές
σχεδόν παντού ξηρές, ένα σύμπλεγμα δασωμένων βουνών, μια πληθώρα μεγάλων
υδάτινων ρευμάτων, στενές κοιλάδες, μερικές πεδιάδες που σχηματίσθηκαν από
προσχώσεις, να η Ήπειρος. Οι κοιλάδες της χρωστούν το ήπιο, σχεδόν ζεστό κλίμα,
στο φράγμα της Πίνδου που τις προστατεύει από τους βόρειους ανέμους.
Η φύση την έχει ευνοήσει. Συγκεντρώνει εξαιρετικές
συνθήκες γονιμότητας.
Επί τέλους, αυτή η γη, με το τόσο σπουδαίο παρελθόν, ποιους θησαυρούς δεν διαφυλάσσει ακόμη;
ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΛΕΞΕΙΣ
λίκνο ουδέτερο Ουσιαστικό
ΚΥΠΡΙΑΚΑ Παιχνίδια ρήματα
Παραπονιέσαι κι εσύ; επεµβαίνει το βιβλίο της Ιστορίας και Γεωγραφίας. Για κάνε µου τη χάρη και ρίξε µια µατιά στις σελίδες µου. Ο αγαπηµένος µας τύραννος έβαλε µουστάκια µε το στυλό του στον ΠΕΡΙΚΛΗ, πρόσθεσε ένα λοφίο στο καπέλο της Καρυάτιδας και σχεδίασε µια µύγα στη µύτη τον ΠΥΘΑΓΟΡΑ. Ύστερα τράβηξε µια γραµµή στην πορεία του ποταµού ΚΑΛΑΜΑ και τον έκανε να φτάνει ως την ΑΘΗΝΑ, κι ακόµα έφτιαξε µια γέφυρα από βάρκες ανάµεσα στην ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ και την ΚΡΗΤΗ. Σωστή επανάσταση σας λέω.
- Γράφω τα ρήματα που βρήκα
- στον Αόριστο
- στον Ενεστώτα: σχεδιάζει, ....................................
Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2021
άσκηση από το βιβλίο της Γλώσσας-
3. Ποιους άλλους αυτόχθονες/ιθαγενείς λαούς γνωρίζετε; Μπορείτε να βρείτε πληροφορίες και εικόνες από τη ζωή και τον πολιτισμό των ιθαγενών πληθυσμών στην εγκυκλοπαίδεια και στο διαδίκτυο . Σε ποιες περιοχές του πλανήτη ζουν; Ποιες είναι οι συνήθειες και ο καθημερινός τρόπος ζωής τους; Κάντε μια περίληψη των πληροφοριών που βρήκατε με 150 ως 200 λέξεις, δώστε τίτλο στο κείμενό σας και γράψτε μόνο τα κύρια σημεία αυτών που διαβάσατε.
άσκηση για τους μαθητές που απουσιάζουν
Γράφω σε μια παράγραφο πληροφορίες για την διατροφή ή για ένα παιχνίδι των αυτόχθονων λαών της Αμερικής.
ΜΑΓΙΑ, ΑΖΤΕΚΟΙ ,ΟΙ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΜΕΞΙΚΟΥ
Η κοινωνία του πολιτισμού των Μάγια είχε τη μορφή πυραμίδας. Στη βάση βρισκόταν ο απλός λαός, αποτελώντας το ισχυρό στήριγμα για όλους όσους ήταν από πάνω τους: τεχνίτες, εμπόρους, ευγενείς και ηγέτες. Για τον απλό λαό των Μάγια, η πιο κοινή εργασία ήταν η γεωργία .Όλη η δουλειά γινόταν με απλά πέτρινα εργαλεία ή με το χέρι. . Οι αγρότες των Μάγια επιστράτευαν ιδιοφυείς τεχνικές ,οπως τα αρδευτικά καναλια για να μπορέσουν να ταΐσουν τον πολυπληθή λαό τους.
παιχνίδι
Οι παίκτες έπρεπε να κρατούν τη μπάλα σε αδιάκοπη κίνηση. Μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν όλα τα μέλη του σώματος εκτός από τα χέρια. Μπορούσαν να αγγίξουν τη μπάλα με τον αγκώνα ή το γόνατο, αλλά όχι με το πέλμα ή τη παλάμη.
Το γκολ μετρούσε όταν ο παίκτης κατάφερνε να περάσει τη μπάλα μέσα από το στεφάνι της αντίπαλης ομάδας. Το πέτρινο στεφάνι έμοιαζε με το σημερινό καλάθι του μπάσκετ. Ήταν καρφωμένο στον τοίχο, αλλά όχι ψηλά. Και σε αντίθεση με την μπασκέτα ήταν τοποθετημένο κατακόρυφα κι όχι οριζόντια. Όλα τα παιχνίδια τελείωναν 1-0. Μόλις η μπάλα έμπαινε στο στεφάνι το ματς τελείωνε!
δυο ομάδες: η ομάδα της βροχής
και η ομάδα του ανέμου
Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2021
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
1. ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ....
Ανακαλύπτω στο παρακάτω κείμενο συμπαθητικά ρήματα που κλίνονται και τα γράφω στο τετράδιό μου.
πχ. αποφάσισε,
δεκαδικοί αριθμοί
ΘΥΜΑΜΑΙ πως διαβάζουμε τους δεκαδικούς
δέκατα- εκατοστά- χιλιοστά
Να βρεις την αξία του αριθμού 4 στους παρακάτω αριθμούς:
Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2021
Μποτιτσέλι, ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
ΠΡΟΣΩΚΡΑΤΙΚΟΙ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ👉ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ
Ο πρώτος που ισχυρίστηκε ότι η Γη γυρίζει γύρω από τον Ήλιο ήταν ο Αρίσταρχος ο Σάμιος, ο οποίος γεννήθηκε το 310 π.Χ., περίπου 1.200 χρόνια πριν από τον Κοπέρνικο....
Ο Κοπέρνικος γνώριζε τις θεωρίες του Αρίσταρχου όπως αποδεικνύεται από το χειρόγραφο του μνημειώδους βιβλίου του, «Σχετικά με τις περιστροφικές κινήσεις των ουράνιων σωμάτων», στο οποίο ο Κοπέρνικος μνημόνευε τον διορατικό Έλληνα επιστήμονα. Ωστόσο, όταν το βιβλίο εκδόθηκε το 1514, δεν περιείχε καμία αναφορά στον Αρίσταρχο.
Ο Γαλιλαίος έμεινε γνωστός στην ιστορία για την τόλμη του να
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
ΛΟΥΘΗΡΟΣ
Ήταν στις 31 Οκτωβρίου 1517 όταν έφερε το θέμα των συγχωροχαρτιών σε δημόσια συζήτηση, αναρτώντας στον ναό της Βιρτεμβέργης τις περίφημες 95 θέσεις του,
Ο Λούθηρος απέρριψε τα συχωροχάρτια, τις νηστείες, τις προσευχές και πολλά ακόμα μυστήρια της χριστιανοσύνης, ως κενά νοήματος, υποστηρίζοντας ότι εκείνο που πραγματικά μετράει είναι η αληθινή πίστη. Ζητούσε να καταργηθεί η εξουσία του πάπα, δίδασκε την ανεξιθρησκία και υπεραμυνόταν του δικαιώματος των ιερέων να παντρεύονται.
Η Ευρώπη χωρίζεται σε δύο αντιμαχόμενες παρατάξεις: τους καθολικούς, πιστούς στην παπική εξουσία, και τους μεταρρυθμιστές, που έμελλε να ονομαστούν προτεστάντες (διαμαρτυρόμενοι), από τη διαμαρτυρία που υπέγραψαν το 1529!
Η τέχνη την εποχή της Αναγέννησης
άσκηση περιγραφής-
1. Η Άνοιξη , Μποτιτσέλι
Διαβάζοντας τον πίνακα από δεξιά προς τα αριστερά βλέπουμε:
Τον θεό Ζ....................... να φυσά ελαφρά και να κρατά στα χέρια του μια γυναικεία φιγούρα.
Τη νύμφη Χ.................., την οποία κρατά ο Ζέφυρος.
Τη θεά των λουλουδιών και της Άνοιξης Φ........... Είναι η ίδια η νύμφη Χ................, η οποία έχει πλέον ανθίσει.
Στο μέσον η θεϊκή Α.......................... στέκεται μπροστά από θάμνο μυρτιάς και επιβλέπει τα γεγονότα.
Ο μικρός θεός Έ................... πετά πάνω από τη θεά με δεμένα τα μάτια του και σκοπεύει με το τόξο του.
Οι τρεις γυναικείες φιγούρες που λικνίζονται απαλά και φορούν πέπλα και στολίδια, αντιπροσωπεύουν τις Τρεις Χ........................
Ο θεός Ε..............., τελευταίος αριστερά, έχει υψώσει το Κηρύκειο -ΓΝΩΣΗ και διώχνει τα σύννεφα που εμφανίζονται, τα οποία θα μπορούσαν να σκοτεινιάσουν τον πίνακα.
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ....
2.Η Γέννηση της Αφροδίτης (Μποτιτσέλι)
Σύμφωνα με τον αρχαίο ελληνικό μύθο η θεά Αφροδίτη αναδύθηκε από τους αφρούς της θάλασσας κοντά στην Κύπρο.
Ο Μποτιτσέλι φιλοτέχνησε το έργο χρησιμοποιώντας ως πηγή τον Όμηρο και απεικόνισε τη στιγμή κατά την οποία η Αφροδίτη φθάνει στο νησί των Κυθήρων, μετά τη γέννησή της. Στο αριστερό άκρο του πίνακα, απέδωσε το Ζέφυρο μαζί με την Αύρα, οι οποίοι προσπαθούν να φυσήξουν έτσι ώστε η Αφροδίτη να φτάσει στη στεριά όπου θα την υποδεχτεί μία από τις Ώρες. Ο Μποτιτσέλι απεικόνισε την Αφροδίτη σύμφωνα με τις κλασικές αναλογίες των αρχαίων αγαλμάτωνλεπτομέρειες ...
3.Σ. Μποτιτσέλι, Άρης και Αφροδίτη
4.Η Συκοφαντία
Κηρύκειο
- σύμβολο της γνωσης ,της ιατρικής, της ειρήνηςΔευτέρα 20 Σεπτεμβρίου 2021
ΦΥΣΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ -ΑΣΚΗΣΕΙΣ
(α) διακόσια πέντε,
(β) επτακόσια τριάντα δύο
(γ) είκοσι χιλιάδες οκτακόσια δέκα τρία.
3.Τοποθέτησε σε αύξουσα σειρά τους αριθμούς: 2.516, 2.600, 1.620, 3.208, 4.501.
4.Τοποθέτησε το κατάλληλο σύμβολο: <, =, >, στο κενό μεταξύ των ακόλουθων αριθμών:
(α) 25...25
(β) 48...46,
(γ) 456...465,
(δ) 8.969...8.970,
(ε) 100.006...100.045,
(στ) 5.395...5.690
Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2021
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ 1.ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΚΑΛΑ 2. ΓΡΑΦΩ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΚΔ Χρησιμοποιω τις λέξεις μοιραζω ισοτιμα σε κουτι...
-
τετράδιο εργασιων ΕΦΑΡΜΟΖΩ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ 1.Αρχικά, όπως σε κάθε πρόβλημα, θα πρέπει να μελετήσουμε προσεκτικά τα δεδομένα του προβλήματ...
-
ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΜΙΚΡΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ!!!!!!!!!!!!!!!