Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ




Εμβαδόν τετραγώνου


Ας θεωρήσουμε ένα τετράγωνο πλευράς 5 εκ.

Μπορούμε να το χωρίσουμε σε 5 Χ 5 = 25 «τετραγωνάκια» . Άρα, το τετράγωνο έχει εμβαδόν 25 τετρ.εκ .


Γενικά:

Το εμβαδόν ενός τετραγώνου πλευράς α ισούται με Ε = α Χ α





ΕΡΓΑΣΙΑ: 
Να βρειτε το  εμβαδον των παρακάτω τετραγώνων 



ΜΑΘΑΜΕ  ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΜΕ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ


-σε ένα ευθύγραμμο τμήμα  ΑΒ ,16 εκ, φέραμε καθετους  στα σημεια Α και Β
 ....
 ΑΓ=16 εκ  και ΑΔ=16 εκ




Στο σημειο Γ του ευθυγραμμου τμηματος ΑΓ (16 εκ.) φέραμε καθετο και το τετράγωνο μας ήταν ετοιμο    




























Όταν πολλαπλασιάζουμε δεκαδικούς αριθμούς ή δεκαδικό αριθμό με φυσικό αριθμό:
  1. Κάνουμε εκτίμηση του γινομένου.
β.κάνω τον πολλαπλασιασμό σαν να είναι ακέραιοι και στο γινόμενο(αποτέλεσμα)τοποθετώ την υποδιαστολή από δεξιά προς τα αριστερά, τόσα δεκαδικά ψηφία όσα έχουν συνολικά ο πολλαπλασιαστής και ο πολλαπλασιαστέος.









Κάνουμε κάθετα τις διαιρέσεις με τις επαληθεύσεις τους
855:25=
955: 25=
652:20=








1. Κάνω κάθετα τις πράξεις
28 Χ 57=
76 Χ 68 =
57 Χ 40 =

2.340  : 65 =

3.380 : 65 = 

8.960 :  35 =










ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΟ ΔΕΚΑΤΟΜΕΤΡΟ

 τις ασκησεις που έχουμε θα τις βρίσκετε στην ετικετα του μαθηματος στην πλαινη στηλη.

Σήμερα μαθαμε να σχεδιαζουμε τετραγωνικα δεκατομετρα -βιντεο


σε ένα ευθυγραμμο τμημα 10 εκατοστων φέρουμε 10 καθετες  ,όπως στα παρακατω σχηματα




Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021

Λέων ο Μαθηματικός: ο επιστήμονας του Βυζαντίου


 Ο Λέων γεννήθηκε το 790 στη Θεσσαλία, μεγάλωσε όμως στην Άνδρο.  Αφού ολοκλήρωσε τη βασική εκπαίδευση, πήγε στην Κωνσταντινούπολη για να διδαχθεί γραμματική και ποίηση.  Καθώς όμως το πάθος του ήταν οι θετικές επιστήμες, γύρισε στο νησί του και εκεί, υπό την καθοδήγηση ενός μοναχού-δασκάλου, έμαθε ρητορική, μαθηματικά και αστρονομία.  Γύριζε τις βιβλιοθήκες των μοναστηριών για να μάθει όσα περισσότερα πράγματα μπορούσε και γρήγορα έγινε από τους καλύτερους της εποχής του.  Το 835 γύρισε στην Κωνσταντινούπολη και έκανε ιδιαίτερα μαθήματα.

Ως τότε ο Λέων ήταν άγνωστος και ζούσε φτωχικά  Η τύχη όμως είχε άλλα σχέδια ...'όταν ο χαλίφης Αλ Μαμούν εντυπωσιάστηκε πολύ από τις μαθηματικές γνώσεις του και έγραψε στον αυτοκράτορα Θεόφιλο, προσφέροντας του αιώνια ειρήνη και τεράστιες ποσότητες χρυσού σε αντάλλαγμα την αποστολή του Λέοντα στη Βαγδάτη.  Ο Θεόφιλος όμως αρνήθηκε.  Αντίθετα διόρισε τον Λέοντα δημόσιο διδάσκαλο και του παραχώρησε το ναό των Αγίων Σαράντα, όπου γίνονταν δωρεάν επιστημονικές διαλέξεις. Στο νέο κρατικό «παιδευτήριον της σοφίας» ,το «Πανδιδακτήριον» ,συρρέουν χιλιάδες φοιτητές δωρεάν και παρακολουθούν τα μαθήματα που παραδίδει ο Λέων (μαθηματικά – άλγεβρα και γεωμετρία – αστρονομία και μουσική), η «τετρακτίς» των Βυζαντινών. 

Μαθητές του ήταν μεγάλα ονόματα της «Μακεδονικής Αναγέννησης» (867 – 1081), όπως ο Μέγας Φώτιος, οι Κύριλλος και Μεθόδιος, ο αστρονόμος Θεοδήγιος .

Το έργο του Λέοντος ως μαθηματικού – αστρονόμου αλλά και μηχανικού ήταν πολυτιμότατο. Πρώτος παγκοσμίως εισήγαγε τα γράμματα αντί των αριθμών τόσο στη θεωρητική αριθμητική όσο και στην άλγεβρα (π.χ. στις εξισώσεις) 

 Διέσωσε όλα τα συγγράμματα μεγάλων  αρχαίων Ελλήνων επιστημόνων, του μεγάλου Ευκλείδη – με ερμηνευτικά σχόλια του ιδίου, χρησιμοποιημένα κατόπιν  στη Δύση – του Αρχιμήδη και του Πτολεμαίου. Δυστυχώς από το μεγάλο συγγραφικό του έργο δεν σώζεται τίποτα, με την εξαίρεση των σχολίων του Ευκλείδη, λόγω  του θρησκευτικού φανατισμού κάποιων εικονολατρών, που μετά  την επικράτηση της λατρείας των εικόνων, «εξαφάνισαν» τα έργα του εικονομάχου επιστήμονα, μετά το θάνατό του.

Πιο γνωστός ,όμως,  για την τελειοποίηση του αρχαίου συστήματος τηλεπικοινωνίας, του οπτικού τηλέγραφου. 

Ως γνωστόν φρυκτωρικούς πύργους χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι από την αρχαιότητα για να προειδοποιούν για επικείμενες επιδρομές. Οι «αλυσίδες», όμως, των φρυκτωριών είχαν μήκος μόνο μερικών δεκάδων χιλιομέτρων. Ο Λέων δημιούργησε μία αλυσίδα μόλις επτά πύργων – σταθμών, μήκους περίπου δύο χιλιάδων χιλιομέτρων (!) από την Κωνσταντινούπολη ως την Ταρσό της Κιλικίας, τους οποίους και έκτισε στις ψηλότερες κορυφές των οροσειρών που μεσολαβούσαν μεταξύ των δύο πόλεων, ώστε η φωτιά τους να είναι ορατή από εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά. Το σύστημα μετέδιδε όχι ένα αλλά δώδεκα διαφορετικά μηνύματα (όπως επιδρομή, νίκη ή ήττα, υποχώρηση του εχθρού, πυρκαγιά, σεισμό ή πλημμύρα κ.α.). αυτό ήταν δυνατό χάρη σε δύο τέλεια συγχρονισμένα μηχανικά ρολόγια (τα πρώτα μηχανικά ρολόγια στην ιστορία!) τοποθετημένα στα δύο άκρα της φρυκτωρικής αλυσίδας, που λειτουργούσαν με βάση μία διαίρεση της ημέρας σε σταθερές ώρες με αντίστοιχα συμφωνημένα 12 μηνύματα.

 Με το παραπάνω σύστημα, το αυτοκρατορικό επιτελείο στην Κωνσταντινούπολη μπορούσε να πληροφορηθεί για το τι συνέβαινε στο καίριας σημασίας ανατολικό μεθοριακό μέτωπο από μία έως το πολύ έντεκα ώρες! Αυτή η ταχύτητα μετάδοσης μηνυμάτων σε μεγάλες αποστάσεις ξεπεράστηκε μόλις το 19ο αιώνα με την ανακάλυψη του τηλέγραφου! Δυστυχώς, το σύστημα λειτούργησε για πολύ λίγο γιατί, όταν οι Άραβες κατέλαβαν την Ταρσό μερικές δεκαετίες αργότερα, κατέστρεψαν και το μηχανικό ρολόι της πόλης.

Τέλος, ο Λέων, βαθύς γνώστης της αλεξανδρινής τεχνολογίας, δημιούργησε διάφορα «αυτόματα» μεταλλικά αντικείμενα για τα βυζαντινά ανάκτορα, αξιοποιώντας την υδροστατική και αεροστατική πίεση. Έτσι, κατασκεύασε και τοποθέτησε στην αίθουσα του θρόνου, , έναν επιχρυσωμένο πλάτανο που στα κλαδιά του κουνούσαν τα φτερά τους και κελαηδούσαν χρυσά πουλιά, ενώ στην κορυφή του ένας αυτόματος χρυσός άγγελος έπαιζε σάλπιγγα. Κάτω το δένδρο ολόχρυσοι αυτόματοι οινοχόοι κερνούσαν κρασί τους καλεσμένους του αυτοκράτορα! Στη μαρμάρινη βάση του θρόνου, ορειχάλκινα επιχρυσωμένα λιοντάρια, όποτε κάποιος πλησίαζε το θρόνο, σηκώνονταν όρθια, άνοιγαν το στόμα και βρυχιόνταν! Παρόμοια μηχανήματα είχε κατασκευάσει ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς για τους Πτολεμαίους.

Το πιο εντυπωσιακό επίτευγμα του Λέοντος στον τομέα του αυτοματισμού υπήρξε  το «μηχανικόν σάρωθρον», δηλαδή μια μηχανική χελώνη που καθάριζε τους δρόμους της Βασιλεύουσας, ίσως χρήσιμη και για τους σύγχρονους οδοκαθαριστές! 



Λέγεται ότι είπε (ο Λέων) σε κάποιο φίλο του, πως τη γραμματική την έμαθε όταν έμενε στην Κωνσταντινούπολη, τη δε ρητορική και τη (φυσική) φιλοσοφία και τη γνώση των αριθμών, την απέκτησε όταν ήρθε στην Άνδρο. Διότι εκεί, αφού συνάντησε κάποιον σοφό μοναχό και διδάχθηκε απ’ αυτόν κάποιες θεμελιώδεις γνώσεις, επειδή η ποσότητα της γνώσης που βρήκε δεν τον ικανοποίησε, άρχισε να τριγυρίζει στα μοναστήρια και ερευνούσε τα βιβλία που υπήρχαν και προσπαθούσε να τα αποκτήσει. Ανέβαινε κατόπιν στις κορυφές των βουνών και, με μεγάλη προσοχή, αφού εμβάθυνε στη μελέτη των βιβλίων, ανυψωνόταν κατ’ αυτόν τον τρόπο στο ύψος της γνώσης. Όταν χόρτασε πλέον να μαθαίνει, επέστρεψε στη Βασιλεύουσα και άρχισε να σπέρνει τα σπέρματα των επιστημών στη σκέψη όσων επιθυμούσαν».

Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2021

1ος Κρυμμένος Θησαυρός-ΑΠΟΚΡΙΕΣ

 ΟΕΜΑ 1



Ρόδα είναι και γυρίζει, μεσ’ του Γραικοχωρίου τα στενά
 την Αποκριά θυμίζει,
 με αποχρωματισμένη μπλε ματιά. 
Έχει νούμερο μεγάλο είναι και μοναδικό 
όποιος τό ‘βρει στου σχολειού μας την οδό 
θε να πάρει τον καλύτερο βαθμό. 
  ....Βαθμοί 10

ΘΕΜΑ 2
Δρόμοι παλιοί ...και γριφώδεις. Βρείτε σε ποιες οδούς αντιστοιχούν οι παρακάτω γρίφοι
.Βαθμοί 20
«Κυκλοφορούν» ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ κι οι δυο μέσα στην πόλη, σε κοντινή απόσταση,  και όχι  μακριά
Τὸν ἄντρα τὸν πολύπραγο τραγούδησαν και οι δύο,
ποὺ περισσὰ πλανήθηκε στων θαλασσων τις άκρες.



ΘΕΜΑ3 
 Πρωτεύουσα της Θεσπρωτίας αρχαία είν αυτη,
 με το μεγάλο θέατρο 4.000 θεατών, 
έδρα του Κοινού των Θεσπρωτών και των Ηπειρωτών. Σε κάποια από τα εδώλια, χαραγμένα διακρίνονται ονόματα: Μενέδαμος, Τιμόδαμος, Αντίνους, Αλέξανδρος, Κέφαλος, Δόκιμος, Παυσανίας, Νικόμαχος, Νικόστρατος, Χαροπίδας, Φιλίστα.  Βαθμοί 20










Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021

Το αριστούργημα: “Η Άνοιξη” του Σάντρο Μποτιτσέλι

 Διαβάζοντας τον πίνακα από δεξιά προς τα αριστερά βλέπουμε:

Τον θεό Ζέφυρο να φυσά ελαφρά και να κρατά στα χέρια του τη νύμφη Χλωρίδα.
Τη θεά των λουλουδιών και της Άνοιξης Φλόρα. Είναι η ίδια η νύμφη Χλωρίδα, η οποία έχει πλέον  ανθίσει.
Στο μέσον η θεϊκή Αφροδίτη στέκεται μπροστά από θάμνο μυρτιάς και επιβλέπει τα γεγονότα.
Ο μικρός θεός Έρωτας πετά πάνω από τη θεά με δεμένα τα μάτια του και σκοπεύει με το τόξο του.
Οι τρεις γυναικείες φιγούρες που λικνίζονται απαλά και φορούν πέπλα  αντιπροσωπεύουν τις Τρεις Χάριτες.
Ο θεός Ερμής, τελευταίος αριστερά, έχει υψώσει το Κηρύκειο και διώχνει τα σύννεφα που εμφανίζονται. Ο μύθος για το πώς προήλθε το κηρύκειο αναφέρει ότι κάποτε ο Ερμής διεχώρισε με το ραβδί του δύο φίδια που πάλευαν άγρια μεταξύ τους. Από τότε λοιπόν το ραβδί με τα δυο φίδια, στολισμένο και με τις φτερούγες του «φτεροπόδαρου» θεού Ερμή, έγινε σύμβολο της ομόνοιας και της καταπαύσεως της διχόνοιας

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 2,03×3,14 μ


HΠρώτη εικόνα από την προσεδαφιση στον Άρη

 Προσγειώθηκε:

18 Φεβρουαρίου 2021
12:55 μ.μ. PST (3:55 μ.μ. EST)
Ιστότοπος προσγείωσης:Κρατήρας Jezero , ΆρηςΔιάρκεια αποστολής:Τουλάχιστον ένα έτος στον Άρη (περίπου 687 ημέρες στη Γη)
HΠρώτη εικόνα από την προσεδαφιση στον Άρη

Στις 18 Φεβρουαρίου 2021, το Rever Perseverance της NASA προσγειώθηκε με επιτυχία στον Άρη, 
μετά από ένα ταξίδι 7 μηνών και 471,5 εκατομμυρίων χιλιομέτρων. .
ΣΉΜΕΡΑ ΣΤΙΣ 8:00 Μ.Μ.

και η πρωτη αντιδραση .....

Το Σατιρικό Βίντεο Της Greta Thunberg Σχετικά Με Τον Αποικισμό Του Άρη

Μόλις το 1% τον κατοίκων της Γης θα πάει στον Αρη

και θα αφήσει το υπόλοιπο 99% πίσω ώστε να διορθώσει την κλιματική αλλαγή.
Το βίντεο δείχνει τον Άρη ως «άθικτη γη», με εκπληκτικά τοπία, που περιμένουν ανθρώπους που θέλουν να δημιουργήσουν νέα ζωή, χωρίς να υπομείνουν τις πιέσεις της κλιματικής αλλαγής.








Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021

ESA ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ








Πείραμα 
Astrocrops - Καλλιέργεια φυτών για μελλοντικές διαστημικές αποστολές



Κατανόηση του φαινομένου του θερμοκηπίου


Μαθησιακοί στόχοι • Τι είναι το φαινόμενο του θερμοκηπίου. • Τι είναι τα αέρια του θερμοκηπίου. • Ποιες είναι οι θετικές και αρνητικές συνέπειες του φαινομένου του θερμοκηπίου. • Ότι χωρίς το φαινόμενο του θερμοκηπίου δεν θα υπήρχε ζωή όπως τη γνωρίζουμε στη Γη. • Το ότι η ανθρώπινη αύξηση του φαινομένου του θερμοκηπίου προκαλεί υπερθέρμανση του πλανήτη. • Πώς να εκτελέσετε μετρήσεις θερμοκρασίας.


Ο χώρος γύρω από τη Γη γεμίζει με διαστημικά σκουπίδια

Αυτό το GIF είναι μέρος μιας κινούμενης εικόνας που δείχνει διαφορετικούς τύπους αντικειμένων διαστημικών συντριμμιών και διαφορετικά μεγέθη συντριμμιών σε τροχιά γύρω από τη Γη.

Ο χώρος γύρω από τη Γη γεμίζει με διαστημικά σκουπίδια! Πνευματικά δικαιώματα: ESA

Πρόσβαση στην εικόνα

Υπάρχουν σχεδόν 2000 δορυφόροι στο διάστημα, σε τροχιά γύρω από τη Γη. Είναι πολύ χρήσιμα για εμάς, παρέχοντας επικοινωνία, επιτρέποντάς μας να εξερευνήσουμε το διάστημα και να παρακολουθούμε τον μεταβαλλόμενο κόσμο μας. Ωστόσο, όταν οι δορυφόροι καταρρέουν ή δυσλειτουργούν και δεν είναι πλέον χρήσιμοι, παραμένουν συχνά στις τροχιές τους και γίνονται αυτό που είναι γνωστό ως διαστημικά συντρίμμια - μερικές φορές με το παρατσούκλι του χώρου. Αυτό γίνεται ένα μεγάλο πρόβλημα. Υπάρχουν περισσότεροι από 3000 σπασμένοι δορυφόροι σε τροχιά γύρω από τη Γη αυτή τη στιγμή! Χιλιάδες νέοι δορυφόροι αναμένεται να εκτοξευτούν σε τροχιά τα επόμενα χρόνια. Όλοι τελικά θα γίνουν σκουπίδια στο διάστημα. Ακόμα κι αν ακυρώθηκαν όλες οι εκτοξευμένες διαστημικές σήμερα, το ποσό των ανεπιθύμητων διαστημάτων σε τροχιά θα συνεχίσει να αυξάνεται. Αυτό συμβαίνει επειδή οι συγκρούσεις μεταξύ αντικειμένων στο διάστημα μπορούν να τα καταστρέψουν, δημιουργώντας ακόμη περισσότερα κομμάτια!

Ο Γενικός Διευθυντής της ESA Jan Wörner εξηγεί: «Φανταστείτε πόσο επικίνδυνο θα ήταν να ταξιδέψετε στην ανοικτή θάλασσα αν όλα τα πλοία που είχαν χαθεί ποτέ στην ιστορία εξακολουθούν να παρασύρονται πάνω από το νερό. Αυτή είναι η τρέχουσα κατάσταση σε τροχιά και δεν μπορεί να συνεχιστεί. "

Αυτή η φωτογραφία τραβήχτηκε από το Vespa πριν κυκλοφορήσει. Τώρα περιστρέφεται γύρω από τη Γη ως κομμάτι του διαστημικού σκουπιδιού. Πνευματικά δικαιώματα: ESA / CNES / Arianespace / Optique Video du CSG

Πρόσβαση στην εικόνα

Μια εταιρεία που ονομάζεται ClearSpace έχει αποδεχθεί την πρόκληση της ESA να σκεφτεί μια λύση σε αυτό το πρόβλημα. 

ΠΗΓΗ https://www.esa.int/kids/en/news/ESA_gives_go-ahead_for_the_world_s_first_space_junk_removal_mission


Μια σημαντική αναζήτηση στην εξερεύνηση του Άρη είναι το κυνήγι για ατμοσφαιρικά αέρια https://www.esa.int/Science_Exploration/Human_and_Robotic_Exploration/Exploration/ExoMars/ExoMars_discovers_new_gas_and_traces_water_loss_on_Mars

Διασκέδαση και εκπαίδευση για παιδιά και οικογένειες με Αποστολή: Σπίτι

Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2021

ΗΧΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΑΣ

στο σχολειο  ΑΣΚήΣΕΙς   ΦΑΝΤΑΣίΑς
Παιχνίδι 
 Αντικαθιστούμε το α΄ πληθυντικό πρόσωπο  
το...εμεις με το αυτοι, 
το γ΄ πληθυντικό («Ώρες τους έπαιρνε τ’ αυτιά…». :

 «Ώρες μας έπαιρνε τ’ αυτιά ποια φωνήεντα είναι μακρά, ποια βραχέα και τί τόνο να βάλουμε, οξεία ή περισπωμένη· κι εμείς ακούγαμε τις φωνές στο δρόμο, τους μανάβηδες, τους κουλουρτζήδες, τα γαϊδουράκια που γκάριζαν και τις γειτόνισσες που γελούσαν, και περιμέναμε πότε να χτυπήσει το κουδούνι, να γλυτώσουμε. Κοιτάζαμε το δάσκαλο να ιδρώνει απάνω στην έδρα, να λέει, να ξαναλέει και να θέλει να καρφώσει στο μυαλό μας τη γραμματική, μα ο νους μας ήταν έξω στον ήλιο και στον πετροπόλεμο· γιατί πολύ αγαπούσαμε τον πετροπόλεμο και συχνά πηγαίναμε στο σκολειό με το κεφάλι σπασμένο. Μια μέρα, ήταν άνοιξη, χαρά Θεού, τα παράθυρα ήταν ανοιχτά κι έμπαινε η μυρωδιά από μιαν ανθισμένη μανταρινιά στο αντικρινό σπίτι. Το μυαλό μας είχε γίνει κι αυτό ανθισμένη μανταρινιά και δεν μπορούσαμε πια ν’ ακούμε για οξείες και περισπωμένες. Κι ίσια ίσια ένα πουλί είχε καθίσει στο πλατάνι της αυλής του σκολειού και κελαηδούσε. Τότε πια ένας μαθητής, χλωμός, κοκκινομάλλης, που ’χε έρθει εφέτο από το χωριό, Νικολιό τον έλεγαν, δε βάσταξε, σήκωσε το δάχτυλο:
 -Σώπα, δάσκαλε, φώναξε. Σώπα, δάσκαλε, ν’ ακούσουμε το πουλί!
(Νίκος Καζαντζάκης, Αναφορά στον Γκρέκο, Δημιουργική Γραφή, ό.π., σ. 23) 
γ΄πληθυντικο
«Ώρες τους έπαιρνε τ’ αυτιά ποια φωνήεντα είναι μακρά, ποια βραχέα και τί τόνο να βάλουν.... 


http://radio.garden/visit/lautoka/uk3ySRED
 

Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021

.ΤΙ ΘΑ ΣΥΝΕΒΑΙΝΕ ΑΝ…

 


 Συμπλήρωσε με τη φαντασία σου τις παρακάτω προτάσεις όπως νομίζεις!

-Αν ένας κροκόδειλος χτυπούσε την πόρτα σου, ζητώντας λίγο δεντρολίβανο;

- Αν  ένα κλάσμα είχε παρονομαστή 0;

-Αν ρίξεις ένα ζάρι;

 Υπογραμμιζω τον σύνδεσμο και βάζω σε παρένθεση τις δευτερεύουσες προτασεις. Διακρίνω τις προτάσεις σε χρονικές και υποθετικές .Διακρίνω το ρήμα ,το Υποκείμενο και το Αντικείμενο στις δευτερεύουσες προτασεις.

          Ρ

( Αν  έρθεις  σήμερα),  θα  χαρώ πολύ.

   Αφού ετοιμαστώ, θα περάσω από το σπίτι σου.

  Να μου στείλεις τα βιβλία μου, προτού φύγεις .

 Άμα δε βάλεις μυαλό, δε θα δεις προκοπή.

Όταν σε σκέφτομαι, νιώθω τόσο όμορφα.

 Εάν παίξει κι ο Νίκος, θα παίξω κι εγώ.

  Αν δεν πήγαινες εσύ, θα πήγαινα εγώ.                   

Αν είχες πάρει τα κλειδιά σου, δε θα κλειδωνόμασταν απέξω.

Μόλις την ξαναδώ, θα της πω ότι έχει ωραία μάτια.

Αν θες να εξασκηθεις στα Μαθηματικά ή εαν θες να κανεις τις παρατηρήσεις σου σε διάφορες ασκήσεις, τοτε και μόνο τότε κοίτα στην ετικέτα ,,,ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ του ιστολογίου.



ΠΑΝ ΜΕΤΡΟΝ ....ΑΡΙΣΤΟΝ στο ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Η Γραμμή Βοηθείας ‘help-line 210 6007686′ απευθύνεται σε παιδιά & εφήβους και τις οικογένειές τους, παρέχοντας υποστήριξη και συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη χρήση του Διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (παρενόχληση, εξάρτηση, επιβλαβές περιεχόμενο, κ.λπ).

ασκήσεις..... αυτοπροστασίας

Ο καθένας μπορεί να δημοσιεύσει πληροφορίες στο διαδίκτυο;

Μόνο αν έχεις ειδικό πτυχίο.
Είναι αλήθεια, ο καθένας μπορεί να δημοσιεύσει πληροφορίες στο διαδίκτυο..
Όχι, μόνο οι δημοσιογράφοι δημοσιεύουν στο διαδίκτυο.
Είναι σωστό να δηλώσεις το όνομά, τη διεύθυνση κατοικίας ή τον αριθμό του τηλεφώνου σου στο διαδίκτυο;
Όχι, τέτοια προσωπικά δεδομένα δεν έχουν θέση στο διαδίκτυο.
Ναι σίγουρα! Όλοι μπορούν να με βρουν με αυτόν τον τρόπο.
Αυτό εξαρτάται από την εφαρμογή.


Είναι ασφαλές να δώσω τον κωδικό μου στους φίλους μου αν υποσχεθούν να με βοηθήσουν σε κάποιο παιχνίδι στον υπολογιστή;
Μόνο αν σου δώσουν και αυτοί τους κωδικούς τους.
Όχι δεν πρέπει να δίνεις τους κωδικούς σου ούτε στους καλύτερους σου φίλους!
Ναι, αλλιώς δε θα μπορούν αν σε βοηθήσουν.

Μπορείς να δημοσιεύεις αστείες φωτογραφίες άλλων στο διαδίκτυο;
Όχι, πρέπει πάντα να ρωτάτε τα άτομα που εμφανίζονται στη φωτογραφία για το εάν μπορείτε να την δημοσιεύσετε στο διαδίκτυο.
Φυσικά, ειδικά αν είναι μια πολύ αστεία φωτογραφία.
Ναι, αλλά μόνο αν γνωρίζω το άτομο στη φωτογραφία.

Βρήκες ένα αστείο παιχνίδι στο διαδίκτυο. Τι κάνεις;

Τέλεια! Το κατεβάζω και παίζω αμέσως. Θα περάσω super!
Το δείχνω στους γονείς μου και τους ρωτάω αν το παιχνίδι είναι κατάλληλο για την ηλικία μου και αν μου επιτρέπουν να παίξω.
Το δείχνω αμέσως στους φίλους μου! Θα έχει πιο πολύ πλάκα να παίξουμε μαζί.

Αν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού κάποιος ή κάτι σε αναστατώσει τι πρέπει να κάνεις;
Tίποτα. Είναι απλά ένα παιχνίδι, δε θα δώσω σημασία.
Θα κάνω αναφορά αφού πρώτα το πω σε έναν ενήλικα που εμπιστεύομαι.
Θα κλείσω το παιχνίδι και δε θα το παίξω ποτέ ξανά.
Αν λάβω ένα τρομακτικό μήνυμα…
το δείχνω στους γονείς μου και μετά το διαγράφω
…το χρησιμοποιώ για να τρομάξω τα μικρότερα αδέρφια μου.
…το στέλνω αμέσως σε όλους τους φίλους μου!
Αν κάποιος στο διαδίκτυο με ρωτήσει για την ηλικία ή το σχολείο μου…
…κλείνω τη συνομιλία και το λέω στους γονείς μου ή σε κάποιον ενήλικα.
…του λέω πόσο χρονών είμαι και σε ποιο σχολείο πηγαίνω. Δεν είναι κακό αυτό.
…συνεχίζω τη συζήτηση, μπορεί να αποκτήσει ενδιαφέρον.
Στο διαδίκτυο όλα είναι αλήθεια;
Μόνο τα αποτελέσματα αναζήτησης της πρώτης σελίδας της Google είναι πάντα αλήθεια.
Σωστά! Στο διαδίκτυο όλα είναι αλήθεια.
Όχι, αυτό δεν ισχύει.
Στις συνομιλίες με συμμαθητές (chat), όλοι είναι κακοί με έναν συγκεκριμένο συμμαθητή…
Τους λες οτι αυτό που κάνουν δεν είναι σωστό και ζητάς να σταματήσουν αμέσως.
Διαβάζεις τα μηνύματα αλλά δε συμμετέχεις.
Έχουν δίκιο σε όσα λένε. Παίρνεις κι εσύ μέρος στη συζήτηση.
ΒΡΕΣ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ

Πώς θα νιώσει η Αθηνά αν… Κάνει έναν καινούργιο φίλο στο σχολείο; Αν γίνουν φίλοι με αυτόν τον καινούργιο φίλο και στο διαδίκτυο; Αν μιλήσει με τη γιαγιά της που μένει μακριά, μέσω του διαδικτύου; Αν κάποιος ανεβάσει στο διαδίκτυο μια φωτογραφία της για να την  κοροϊδέψει; Αν κάποιος φίλος της της μιλήσει άσχημα στο διαδίκτυο; Αν δει κάτι που έχει πολύ βία στο διαδίκτυο; Αν κάποιος που δε γνωρίζει της στείλει αίτημα φιλίας

Τον τελευταίο χρόνο μπήκε για τα καλά στη ζωή της εκπαιδευτικής κοινότητας, και γενικά της ελληνικής κοινωνίας, η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Ανάλογα με τον τρόπο επικοινωνίας, οι μορφές τηλεκπαίδευσης κατατάσσονται σε δύο κατηγορίες: Την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, όπου οι εκπαιδευτές και οι εκπαιδευόμενοι δεν έχουν την δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας. Τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση, στην οποία οι εκπαιδευτές και οι εκπαιδευόμενοι επικοινωνούν σε «πραγματικό χρόνο». Τα θετικά της τηλεκπαίδευσης μεταξύ άλλων είναι η εύκολη πρόσβαση από οποιοδήποτε σημείο αρκεί να υπάρχει σύνδεση στο διαδίκτυο και τεχνολογικός εξοπλισμός και η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία καθώς η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία που έχει ως κύριο θεμέλιό της την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. 
Ποιοί είναι οι κίνδυνοι;

Αν και η τεχνολογία έχει επιτρέψει τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας εν μέσω πανδημίας υπάρχουν κίνδυνοι οι οποίοι εγκυμονούν από τη χρήση της τηλεκπαίδευσης: Υποκλοπή/διαρροή προσωπικών δεδομένων.
 Επιθέσεις από κακόβουλο λογισμικό. 
Εισβολή τρίτων στην ηλεκτρονική τάξη.
 Ηλεκτρονικός εκφοβισμός (cyberbullying). 
Hλεκτρονικό ψάρεμα (phishing).
 Περισσότερος χρόνος μπροστά σε οθόνη
Οδηγίες για ασφαλή τηλεκπαίδευση: 
Ενεργοποιήστε την κάμερα και τα μικρόφωνα μόνο όταν χρειάζεται. Εναλλακτικά, χρησιμοποιήστε το chat της πλατφόρμας.
Ενημερώστε  για την απαγόρευση λήψης βίντεο ή εικόνων της διδασκαλίας κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης
. Η τηλεκπαίδευση πραγματοποιείται από συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σε συγκεκριμένους μαθητές και απαγορεύεται η οποιαδήποτε αναδημοσίευση. 
 
Για οποιαδήποτε ύποπτη ενέργεια μπορείτε να απευθυνθείτε στο Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου https://saferinternet4kids.gr/ ή να ενημερώστε αμέσως τις αρχές.

Θα πρέπει να αξιοποιούνται πλατφόρμες που υποστηρίζουν υπηρεσίες ασφαλείας (κρυπτογράφηση). Για παράδειγμα, θα πρέπει να αποφεύγεται λογισμικό τηλεδιάσκεψης το οποίο δεν εξασφαλίζει κρυπτογράφηση από άκρη-σε-άκρη (end-to-end encryption). 
Μη μοιράζεστε προσωπικά στοιχεία και τα στοιχεία εισόδου σας στην πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης. 
Δίνοντας πρόσβαση σε κάποιον τρίτο ουσιαστικά δίνετε πρόσβαση σε πολλά προσωπικά σας στοιχεία γεγονός που μπορεί να σας εκθέσει σε ποικίλους κινδύνους. Εγκαταστήστε στον υπολογιστή και το κινητό σας ένα Antivirus και μεριμνήστε ώστε να ενημερώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα. 
Χρησιμοποιήστε έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης.














1.Χέρι βοηθείας 

Ζωγράφισε το περίγραμμα της παλάμης σου στο χαρτί. Σε κάθε δάχτυλο γράψε κάποιον (όνομα ή ιδιότητα ή υπηρεσία) που θα μπορούσες να μιλήσεις αν κάτι σε προβληματίζει στο διαδίκτυο.

2.Γραφω ποιοι είναι οι Φίλοι εντός κι εκτός διαδικτύου”



Για κάνε ενα quiz να ελέγξεις τις γνώσεις σου… Πάτα Start και ξεκίνα!πατα στην εικονα


Όταν κάθεται ένα παιδί με ένα tablet στον καναπέ, έχουμε την ψευδαίσθηση ότι είναι ασφαλές. Κινδυνεύει όμως περισσότερο από το να αφήσουμε στη μέση ενός γηπέδου με 1.000 αγνώστους!"











ΜΟΥΣΙΚΗ.....

Το προοίμιο της Οδύσσειας

Ἄνδρα μοι ἔννεπε, Μοῦσα, πολύτροπον, ὃς μάλα πολλὰ
πλάγχθη, ἐπεὶ Τροίης ἱερὸν πτολίεθρον ἔπερσεν·