Δευτέρα 1 Μαΐου 2023

 

·  

 

 

Α. Εργαστήρια Δεξιοτήτων –

Φύλλο Προόδου Μαθητή/Μαθήτριας

Σχολικό Έτος:

Σχολείο:

Τάξη:

Τμήμα:

  2022-2023

2ο Δ.Σ. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ 

Στ ΄

 

Α. Περιγραφική Αποτίμηση

Θεματικός κύκλος Α΄

 

«Διατροφή & Πολιτισμός»

 

Ο μαθητής/ρια καθίσταται ικανός/ή:

• να κατανοήσει τη σημαντικότητα της διατροφής στη συνολικής του/της υγεία • να επιλέγει τρόφιμα με υψηλή διατροφική αξία  • Να συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητα του νερού στον οργανισμό του/της

• Να συντάσσει ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο • Να αξιολογεί ένα διαιτολόγιο ως προς τα βασικά χαρακτηριστικά της ισορροπημένης διατροφής • Να δημιουργήσει ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα υγιεινής διατροφής • Να αναπτύσσει δεξιότητες ώστε να κατατάσσει, να επεξεργάζεται και να αξιολογεί τις πληροφορίες και να συνειδητοποιεί τους κινδύνους που απειλούν την υγεία του/της.

•Να συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες και λήψη συλλογικών αποφάσεων

•Να αντιληφθεί  πως Αρχαίος ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο τα υλικά κατάλοιπα των προγόνων μας, που αποκαλύπτουμε στις ανασκαφές. Πολιτισμός είναι και ο τρόπος ζωής παλαιότερα και σήμερα, το πώς σκεπτόμαστε, πώς αντιδρούμε και τι τρώμε.

Θεματικός κύκλος Β΄

 

«ΜΕ ΤΗ ΦΙΛΙΣΤΑ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΤΑΝΩΝ»

Τομέας  :Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

 

Σε Συνεργασία με το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας.

Οι δραστηριότητες  του εργαστηρίου   συνταιριαζονται αρμονικά με το παραμύθι της Φιλίστας και  διεγείρουν την μνήμη. Οι λεπτομέρειες της ιστορίας ενεργοποιούν την φαντασία και την δημιουργικότητα των παιδιων.

Ο μαθητής/ρια καθίσταται ικανός/ή:

Να ανακαλύψει  με βιωματικό τρόπο και δημιουργικές εργασίες την αρχιτεκτονική, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τη λειτουργία του θεατρικού οικοδομήματος, αλλά και τη γένεση της θεατρικής πράξης.

Να ανταλάσσει ιδέες με τους συμμαθητές του και  να σέβεται τη γνώμη των άλλων .

 

Θεματικός κύκλος   Γ΄

 

Παιχνίδι,ο καθρέπτης της κοινωνίας

Ο μαθητής/ρια καθίσταται ικανός/ή:

Να εργαστεί δημιουργικά και να εντάξει το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία.  Να συμμετέχει ενεργητικά στη διαδικασία της μάθησης.  Να εμπλακεί εποικοδομητικά στη διαδικασία του project.Να μάθει να αξιοποιει πηγές και προφορικές μαρτυρίες και να τοποθετείταιι κριτικά και γόνιμα ως προς αυτές.  Να αναδείξει με εναλλακτικές μεθοδολογίες το περιβάλλον, την ιστορία, τον πολιτισμό. Να δημιουργήσει μια μοναδική προσωπική εμπειρία.Να εργαστεί δημιουργικά  στην παραγωγή βιντεο παίζοντας  στους δρόμους της Οικουμένης.

Θεματικός κύκλος Δ΄

 

ΤΟ  ΜΑΓΙΚΟ ΡΕΥΣΤΟ-                         

Στον τέταρτο θεματικό άξονα «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» έγινε προσπάθεια να προετοιμαστούν οι μαθητές/τριες να ανταποκριθούν με επιτυχία στις προσδοκίες του μέλλοντος, μέσω της μεθοδολογίας STREAM.

Ο μαθητής/ρια καθίσταται ικανός/ή:

Να εκφραστεί δημιουργικά και να αναπτύξει  δεξιότητες πειραματισμού, παρουσίασης και επικοινωνίας.

Να δημιουργησει  ένα υλικό  ανθεκτικό  σε κρούσεις, που να  είναι και στερεό και υγρό ταυτοχρόνως.

 

Β.  ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

Θεματικός κύκλος Α΄

Θεματικός κύκλος Β΄

Θεματικός κύκλος   Γ΄

Θεματικός κύκλος Δ΄

Χρονικό διάστημα:

1ο

2ο

3ο

4ο

Εκπαιδευτικός:

ΕΛΕΝΗΚΑΛΑΜΠΑΚΑ 

ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ  

ΕΛΕΝΗΚΑΛΑΜΠΑΚΑ  

ΕΛΕΝΗΚΑΛΑΜΠΑΚΑ  

Διαβαθμίσεις

1

2

3

4

1

2

3

4

1

2

3

4

1

2

3

4

Επικοινωνία

Δεξιότητες ακρόασης και παρατήρησης

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεξιότητες Ενσυναίσθησης

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γλωσσικές, επικοινωνιακές & πολυγλωσσικές δεξιότητες

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 ν

 

Συνεργασία

Δεξιότητες Ευελιξίας και Προσαρμοστικότητας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

Δεξιότητες Συνεργασίας

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεξιότητες Επίλυσης συγκρούσεων

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

Κριτική Σκέψη

Δεξιότητες αναλυτικής και κριτικής σκέψης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 ν

 

Γνώση & κριτική κατανόηση του εαυτού

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γνώση & κριτική κατανόηση γλώσσας & επικοινωνίας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

Γνώση και κριτική κατανόηση του κόσμου

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημιουργικότητα

Αυτεπάρκεια

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

Ανεκτικότητα στην αμφισημία

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

Δεξιότητες Αυτόνομης Μάθησης

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

Ψηφιακές δεξιότητες

Δεξιότητες διαχείρισης πληροφοριών και επεξεργασίας δεδομένων

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεξιότητες Ψηφιακής Επικοινωνίας

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

Δεξιότητες Ψηφιακής επίλυσης προβλημάτων

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ν

 

 

 

1ο επίπεδο εκδήλωσης της δεξιότητας

2ο επίπεδο εκδήλωσης της δεξιότητας

3ο επίπεδο εκδήλωσης της δεξιότητας

4ο επίπεδο εκδήλωσης της δεξιότητας

Διαβαθμίσεις

Αρχόμενη

Αναπτυσσόμενη

Ικανοποιητική

Εξαιρετική (ν)

Παρατηρούμενες ενδείξεις ως προς τη δεξιότητα (ο μαθητής/η μαθήτρια)

ανταποκρίνεται ως προς την δεξιότητα σε επιδείξεις, υποδείξεις, σε δραστηριότητα καθοδήγησης

καταβάλει προσπάθεια, συμμετέχει ενεργά, δοκιμάζει/πειραματίζεται, δεν εγκαταλείπει, ζητά υποστήριξη κατά την εμπλοκή του/της στη  δραστηριότητα

αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και προωθεί συνεργατικές στρατηγικές  κατά την εμπλοκή του στη δραστηριότητα

Εκδηλώνει αυθεντική διάθεση για γενίκευση, μεταφέρει την εκδηλούμενη δεξιότητα σε άλλες δραστηριότητες, συμμετέχει ολόπλευρα στη δραστηριότητα

 

Κυριακή 30 Απριλίου 2023

Οι ελληνικές συλλογές χειρογράφων στη Βρετανική Βιβλιοθήκη

 

 Βρετανική Βιβλιοθήκη :Η συλλογή μας με περισσότερα από 170 εκατομμύρια αντικείμενα περιλαμβάνει αντικείμενα από κάθε εποχή του γραπτού πολιτισμού.

Ανακαλύψτε μια από τις σπουδαιότερες συλλογές ελληνικών χειρογράφων στον κόσμο

OMHROS

εργασία αντιγραφης 2.000 ετων

Ο Ελληνικός Κόσμος

Η εξάπλωση της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού επεκτάθηκε πολύ πέρα ​​από τα σύνορα της Ελλάδας και της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Πολλά χειρόγραφα στη Βρετανική Βιβλιοθήκη περιέχουν στοιχεία για τη σημασία της ελληνικής για τη Δυτική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.

H μετάδοση της ελληνικής φιλοσοφίας και ιατρικής ήταν ένα διεθνές φαινόμενο, στο οποίο συμμετείχαν δίγλωσσοι ομιλητές από ειδωλολατρικά, χριστιανικά, μουσουλμανικά και εβραϊκά υπόβαθρα. Αυτό το κίνημα γνώσης δεν κάλυπτε μόνο θρησκευτικά και γλωσσικά αλλά και γεωγραφικά όρια, γιατί συνέβη σε πόλεις τόσο μακριά μεταξύ τους όπως η Βαγδάτη στην Ανατολή και το Τολέδο στη Δύση.


Γραπτά σε πάπυρο, περγαμηνή και χαρτί και παράγονται σε περιοχές τόσο διαφορετικές όπως η Ελλάδα, η Αίγυπτος, η Μικρά Ασία, η Ιταλία, η Γαλλία και η Αγγλία, αποκαλύπτουν τη διαρκή σημασία του ελληνικού πολιτισμού και της μάθησης ανά τους αιώνες.

https://www.bl.uk/collection-items/greek-wax-tablets

1.OMHROS
2.ARISTOTELIS
https://www.bl.uk/manuscripts/Viewer.aspx?ref=papyrus_131_f001r

https://www.bl.uk/manuscripts/FullDisplay.aspx?ref=Papyrus_131

χρειάζεται κόπος και σκέψη για να γίνει ένα παιχνίδι 

 δεν είναι ο «άγριος», ο «βάρβαρος» άνθρωπος . 

 επικοινωνούσε και μεταβίβαζε τις γνώσεις και την εμπειρία του. Οι πράξεις του ήταν προϊόν συλλογισμού και προγραμματισμού. Είχε το δικό του πολιτισμό. 

Η επίτευξη του στόχου, με τα μέσα που είχε στη διαθεσή του ο  άνθρωπος, προϋποθέτει άριστες  ικανότητες, τις οποίες διέθετε. ΤοΠΑΙΧΝΊΔΙ απαιτεί ομαδικότητα και πνεύμα συνεργασίας.

Το αποτέλεσμα της πράξης, απόρροια τεχνικής και συγκροτημένης σκέψης, δεν είναι τυχαίο αλλά το προσδοκώμενο, καθώς ελέγχονται όλα τα στάδια της διεργασίας που ακολουθείται

Η εκδρομή είναι μια αφορμή να αρχίσουν τα παιδιά να σκέφτονται πως παλιότερα οι άνθρωποι είχαν πιο στενή σχέση με τη φύση, αλλά και να αντιληφθούν πως μπορούμε κι εμείς σήμερα να μάθουμε πάλι να τη σεβόμαστε, να επανασυνδεθούμε μαζί της, να νοιώσουμε ότι είμαστε κομμάτι της και όχι αντίπαλοί της.

 παιχνίδι .... ορισμένες από τις ουσιαστικές παραμέτρους της κοινωνικής ζωής είναι: η συνεργασία, η ομαδικότητα, η συζήτηση, η συναπόφαση.

ΛΥΚΕ ΛΥΚΕ ΕΙΣΑΙ ΕΔΩ;;;;

Η επιλογή του λύκου, ως αντιπάλου κυνηγού, δεν είναι τυχαία: ο λύκος είναι το πρώτο ζώο που εξημέρωσε ο άνθρωπος,. Από αντίπαλος έγινε συνεργάτης (πρώτα στο κυνήγι) και φίλος, εξαιτίας ίσως της σύνθετης κοινωνικής δομής του, η οποία μοιράζεται πολλά κοινά στοιχεία με εκείνη των ανθρώπων. 1