Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2021

ΑΣΙΑ- ΗΠΕΙΡΟΙ-ΒΟΥΝΑ-ΠΟΤΑΜΙΑ

Η Ασία είναι η μεγαλύτερη και πιο πυκνοκατοικημένη ήπειρος. Έχει σχεδόν το ένα τρίτο της συνολικής έκτασης του κόσμου και φιλοξενεί περισσότερους από τους μισούς ανθρώπους της Γης. Έχει επίσης εντυπωσιακά γεωγραφικά χαρακτηριστικά. Έχει το υψηλότερο σημείο της Γης (Όρος Έβερεστ) και το χαμηλότερο σημείο (τη Νεκρά Θάλασσα).

Η Ασία περιλαμβάνει επίσης μερικά από τα πιο υγρά, ξηρότερα, πιο καυτά και πιο κρύα μέρη του κόσμου.

ΤΑ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΧΑΡΤΗ 

ΑΣΙΑ

Βουνά και ποτάμια της Ασίας

Μετάβαση στην πλοήγησηΠήδηση στην αναζήτηση
  • Ιμαλάια-ΕΒΕΡΕΣΤ
  • Καυκάσια όρη
  • ΟΥΡΑΛΙΑ
  • Νταουλαγκίρι
  • Σίπυλος
  • Κόγκουρ
  • Κιναμπαλού
  • Μπελούκα

Ποτάμια[επεξεργασία]

  • Συρ Ντάρια
  • Αμού Ντάρια
  • Λένας
  • Κίτρινος ποταμός (Χουάνγκ Χε)
  • Γιανγκτσέ
  • Μεκόνγκ
  • Ινδός
  • Γάγγης
  • Βραχμαπούτρας
  • Τίγρης

  • Ευφράτης

    Κάντε κλικ στην εικόνα για να ανοίξει η εφαρμογή σε νέο παράθυρο

Ο Βούδας Πρώτα απ 'όλα, αν και ο ιστορικός Βούδας πιστευόταν ότι ήταν πρίγκιπας, , στα μάτια των Κινέζων ήταν, τελικά, ξένος .Hταν ένας ασυνήθιστος άνθρωπος που γεννήθηκε σε βασιλική οικογένεια στην αρχαία Ινδία τον έκτο ή τον πέμπτο αιώνα π.Χ. Αποκήρυξε τα εκ γενετής δικαιώματά του, ακολούθησε καθιερωμένους θρησκευτικούς δασκάλους και στη συνέχεια πέτυχε τη φώτιση
 Το δόγμα του κηρύχθηκε χρησιμοποιώντας λέξεις που, στο αυτί των Κινέζων, ακούγονταν ξένες. Οι διδασκαλίες του Βούδα ήταν αναπόσπαστο μέρος της πρώιμης Ινδικής κοσμοθεωρίας, η οποία συχνά διέφερε από την πρώιμη κινεζική κοσμολογία. Και ο Βουδισμός έφερε στην Κίνα μια νέα μορφή κοινωνικής οργάνωσης που βρισκόταν σε αντίθεση με την παραδοσιακή κινεζική κοινωνική δομή.
Θεοί του Βουδισμού . Όπως οι θεοί της αρχαίας Ελλάδας, οι θεοί του Βουδισμού κατοικούν στους ουρανούς και ζουν ζωές τεράστιας κοσμικής απόλαυσης. Σε αντίθεση με τους Έλληνες ομολόγους τους, ωστόσο, είναι χωρίς εξαίρεση θνητοί, και στο τέλος μιας πολύ μακράς ζωής αναγεννιούνται πάντα χαμηλότερα στην κοσμική κλίμακα.
PATA


Οι

βοτανολόγοι της χερσαίας χλωρίδας και πανίδας αποκαλούν την Κίνα «Μητέρα των Κήπων». Έχει περισσότερα ανθοφόρα είδη φυτών από τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική μαζί. Επειδή η Κίνα έχει τόσο διαφορετικά τοπία, από την άνυδρη έρημο Γκόμπι μέχρι το τροπικό δάσος της επαρχίας Γιουνάν, πολλά λουλούδια μπορούν να προσαρμοστούν στο κλίμα σε όλο τον κόσμο. Από τα τριαντάφυλλα μέχρι τις παιώνιες, πολλά γνωστά λουλούδια πιθανότατα προέρχονται από τη βόρεια Κίνα. 


Σάββατο 4 Δεκεμβρίου 2021

Γινόμενο Πρώτων Παραγόντων-Μ.Κ.Δ.

 Κάθε φυσικός αριθμός μπορεί να γραφεί σε μορφή γινομένου που ο κάθε παράγοντας να είναι πρώτος αριθμός.(και μάλιστα με μοναδικό τρόπο)

α΄ τροπος - καλός για μεγάλους αριθμούς και ασκήσεις 
π.χ. το 12  και το .24
Η ανάλυση ενός αριθμού σε γινόμενο πρώτων παραγόντων μας βοηθά στο να βρίσκουμε το Ε.Κ.Π. και τον Μ.Κ.Δ. δύο ή περισσότερων αριθμών αλλά και σε άλλες περιπτώσεις.

Παράδειγμα: Αν αναλύσουμε σε γινόμενο πρώτων παραγόντων τους αριθμούς 18 και 24 θα πάρουμε:

Ο ΜΚΔ τους είναι ίσος με: το γινόμενο των κοινών μόνο παραγόντων τους με το μικρότερο εκθέτη.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


β ΄τροπος- ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΓΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ    -βλέπουμε όλους τους διαιρέτες



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ΤΕΛΟΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ενός δημοτικού σχολείου, ετοιμάζει πακέτα με τρόφιμα για να τα μοιράσει στα παιδιά της Στ΄ τάξης κατά τη διάρκεια της ημερήσιας εκδρομής τους. Τα πακέτα αυτά θα πρέπει να είναι ίδια μεταξύ τους και να μην περισσεύουν τρόφιμα. Πόσα περισσότερα τέτοια πακέτα θα ετοιμαστούν, όταν τα τρόφιμα που πρέπει να τοποθετηθούν σ’ αυτά είναι: 64 σάντουιτς, 96 σοκολάτες και 160 μπουκαλάκια με νερό; Τι θα πρέπει τοποθετηθεί μέσα στο κάθε πακέτο;

...........................................................................................................................................................................Ένας βιβλιοπώλης έχει στη διάθεσή του 300 μπλε, 240 κόκκινα και 180 μαύρα στυλό. Όλα αυτά τα στυλό θέλει να τα τοποθετήσει σε κασετίνες. Πόσες το περισσότερο όμοιες κασετίνες μπορεί να φτιάξει και πόσα μπλε, κόκκινα και μαύρα στυλό θα πρέπει να τοποθετήσει σε καθεμιά;
.......................................................................................................................................................................
Σ’ ένα ζαχαροπλαστείο ετοιμάζουν κουτάκια με διάφορα σοκολατάκια. Μια μέρα έχουν 90 σοκολατάκια «μαργαρίτες», 120 σοκολατάκια με γέμιση φουντούκι, 135 σοκολατάκια με γέμιση αμύγδαλο και 105 σοκολατάκια με άσπρη σοκολάτα. Μοιράζουν τα σοκολατάκια με τέτοιο τρόπο, ώστε όλα τα κουτιά να είναι ίδια μεταξύ τους, να είναι όσο το δυνατό περισσότερα και να μην περισσεύει κανένα σοκολατάκι. Πόσα κουτάκια γέμισαν και πόσα σοκολατάκια από το κάθε είδος έβαλαν στο καθένα;
..................................................................................................................................................
Ένας ανθοπώλης έχει 48 λευκά τριαντάφυλλα, 36 κόκκινα τριαντάφυλλα, 24 μαργαρίτες και 72 γαρίφαλα.

α) Πόσες το πολύ ίδιες ανθοδέσμες μπορεί να φτιάξει, χωρίς να του

περισσέψει κανένα λουλούδι;

β) Πόσα λευκά τριαντάφυλλα, πόσα κόκκινα τριαντάφυλλα, πόσες

μαργαρίτες και πόσα γαρίφαλα, θα έχει καθεμία από αυτές τις

ανθοδέσμες;

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2021

«Η Αγέλαστη Πολιτεία »-Τι θα μαγειρέψεις σήμερα μαμά ;



2.Τι θα μαγειρέψεις σήμερα μαμά ; Αγαπημένο κοκκινιστό ή μήπως .....λατρεμένα ντολμαδάκια ; Όπως και να ΄χει εμείς τ ΄αγαπάμε και θα τα φάμε όλα !!!

Διάλεξε τρόφιμα και από τις 6 ομάδες καθημερινά.

ΠΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ






Νεοελληνικός Διαφωτισμός – Δάσκαλοι του Γένους

«Στοχάσου και Αρκεί» 

Από τον 18ο αιώνα και μετά, μαζί με την οικονομική ανάπτυξη των Ελλήνων άρχισε και η πνευματική τους αφύπνιση. Πολλοί Έλληνες έμποροι, όπως και μορφωμένοι Έλληνες του εξωτερικού, έρχονταν σε επαφή με τον Διαφωτισμό και συγκινούνταν από τις ιδέες του. Δημιουργήθηκε έτσι ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός.

Οι Έλληνες διαφωτιστές δυνάμωναν την επαναστατική διάθεση των ραγιάδων, βοηθώντας τους να συνειδητοποιήσουν πως ο ορθός λόγος και η μόρφωση μπορούσαν να τους απελευθερώσουν, όχι μόνον από τους Τούρκους, αλλά ταυτόχρονα και από την αμάθεια και τις κοινωνικές αδικίες.

Θαύμαζαν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό και προσπαθούσαν να μεταφέρουν και στους υπόδουλους Έλληνες την νοσταλγία για την αρχαία ελληνική δόξα. Φρόντισαν όσο μπορούσαν για την ίδρυση και λειτουργία σχολείων στον ελληνικό χώρο.


Σημαντικοί εκπρόσωποι του ελληνικού διαφωτισμού υπήρξαν ο Αδαμάντιος Κοραής, ο Ρήγας Βελεστινλής (Φεραίος), ο Κωνσταντίνος Κούμας, ο Ευγένιος Βούλγαρης,ο Νεόφυτος Δούκας, ο Άνθιμος Γαζής,  και αρκετοί άλλοι.

Οι μορφωμένοι Έλληνες που, κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, με την προφορική διδασκαλία τους ή με τα κείμενα τους, βοήθησαν να καλλιεργηθεί η ελληνική παιδεία, ονομάζονται Δάσκαλοι του Γένους.


Το 1806 τυπώθηκε στην Ιταλία, από άγνωστο συγγραφέα, η «Ελληνική Νομαρχία», το σημαντικότερο κείμενο του Νεοελληνικού Διαφωτισμού.

Ο συγγραφέας της Ελληνικής Νομαρχίας προσπαθεί να πείσει τους Έλληνες να στηριχθούν στις δικές τους μόνο δυνάμεις, προκειμένου να αποτινάξουν τον τουρκικό ζυγό και να φτιάξουν ένα νέο κράτος στο οποίο θα κυριαρχούν η ελευθερία, η ισότητα και η δικαιοσύνη των νόμων.

Οι Δάσκαλοι του Γένους βοήθησαν στην ανάπτυξη του Φιλελληνισμού στην Ευρώπη, όπως επίσης και στην ιδεολογική προετοιμασία της Επανάστασης του 1821.

Ξεχωριστή προσωπικότητα αποτέλεσε ο Κοσμάς ο Αιτωλός ,ο οποίος συνδύαζε το πνεύμα του Νεοελληνικού Διαφωτισμού και της παιδείας με τη θρησκευτική πίστη και την εθνική συνείδηση. Το κήρυγμά του έβρισκε μεγάλη απήχηση στον υπόδουλο ελληνικό πληθυσμό της υπαίθρου, όπου περιόδευσε για να αναχαιτίσει τους εξισλαμισμούς, ιδρύοντας σχολεία.

Ερωτήσεις κατανόησης

ü Ποιοι παράγοντες βοήθησαν στην ανάπτυξη του κινήματος του Νεοελληνικού Διαφωτισμού; 

ü Τι υποστήριζε το κίνημα του Νεοελληνικού Διαφωτισμού ; 

ü Ποιο είναι το σημαντικότερο κείμενο του Νεοελληνικού Διαφωτισμού; Πότε γράφτηκε και για ποιον σκοπό; 

 ΄Ιδρυση και λειτουργία σχολείων στον ελληνικό χώρο.

     ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΑ                  VS            ΓΕΩΚΕΝΤΡΙΚΑ


ΙΣΤΟΡΙΑ,ΚΟΣΜΟΓΡΑΦΙΑ.....


  ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΜΠΟΡΩΝ

Ο Αθανάσιος Ψαλίδας (1767-1829), ήταν ο μεγαλύτερος λόγιος και φιλόσοφος του Ελληνικού Διαφωτισμού. Γεννήθηκε στα Γιάννενα. Τελειώνοντας τη Μπαλάνειο Σχολή, φεύγει για να φοιτήσει σε σχολές της Πολτάβας και της Ουκρανίας. Συνεχίζει στη Βιέννη, σπουδάζοντας ιατρική, ξένες γλώσσες, ελληνική φιλοσοφία, φυσικομαθηματικά και πειραματική φυσική (νέα επιστήμη τότε). Ήταν κοντά στο Ρήγα Φεραίο στη Βιέννη. Αργότερα έγινε μέλος της Φιλικής Εταιρείας. Τον καλεί η Δημογεροντία των Ιωαννίνων να διδάξει και επιστρέφει μετά από 8 χρόνια στα Γιάννενα. Αναλαμβάνει τη Μαρούτσειο Σχολή.

 Στη θέση αυτή ο Α. Ψαλίδας εμπλουτίζει με όρεξη το πρόγραμμα της σχολής με μαθήματα φυσικών επιστημών, ιστορίας, γεωγραφίας, εμπορικών γνώσεων και ξένων γλωσσών. Έφερνε από ευρωπαϊκές πρωτεύουσες ειδικά όργανα μετρήσεων και χάρτες, με τα οποία δίδασκε αστρονομία και κοσμογραφία, και εκτελούσε πειράματα φυσικής και χημείας, προσελκύοντας το ενδιαφέρον ακόμη και εξωσχολικών θεατών.



Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2021

 Να αναγνωρίσετε τις τελικές, αιτιολογικές ,χρονικές και υποθετικές προτάσεις και να  υπογραμμίσετε τον σύνδεσμο με τον οποίο εισάγονται.

Πρώτα να ανοίξετε το βιβλίο Γραμματικής και να μάθετε καλά τους τελικούς, χρονικούς ,υποθετικούς  και τους αιτιολογικούς συνδέσμους.

1.     Η Ελένη χαίρεται , γιατί  έγραψε καλά στις εξετάσεις.

2.     Η Μαρία ήρθε σπίτι μου, για να παίξουμε σκάκι.

3.     Χάρηκε, επειδή ήρθαν οι φίλοι του.

4.     Αν με ακούσει, θα χαρεί.

5.     Όταν διαβάζει, γράφει καλά στις εξετάσεις.

6.     Θα παίξουμε επιτραπέζια παιχνίδια, αφού βρέχει έξω.

7.     Έφυγε βιαστικά, για να μη χάσει το πλοίο.

8.     Οι μαθητές ήθελαν να κλείσει το σχολείο, μόλις άρχιζαν οι ζέστες.

9.     Αν  μαθω τους συνδέσμους, θα καταλάβω τις δευτερεύουσες προτάσεις.

10.    Είμαστε χαρούμενοι, αφού πλησιάζουν τα Χριστούγεννα.

12.   Σηκώθηκε στον πίνακα, για να λύσει την άσκηση.

αντωνυμία +ρημα                 

Το                στόλισα

αρθρο +ουσιαστικό

Το           δέντρο

προθεση +ουσιαστικό

με              στολίδια

Γραφω  το αρθρο που ταιριάζει  μπροστα απο τα ουσιαστικα:

την , οι, τις, των, της 

......   προσκλήσεις    ............ πρόσκληση.....  προσκλήσεων

......  διοργάνωσης ..... διοργανώσεις .... διοργανώσεων

Γράφω  την αντωνυμία που ταιριαζει  μπροστα από τα ρήματα

τον, με, σε , την, αυτός, μου, εγώ, εκείνος, της, εμεις

....  προσκάλεσα,     ...  είδε,     ..... διοργανωσα,      ....  προσκάλεσε,     ....   διοργάνωσε,        ....ρύθμισα,       , ...  ζήτησε    ,....  είπε , .    ... ζωγράφισα ,     ...έδειξα,  

  .... προσκαλουμε,  ..... έστειλε,   .....έστειλε

κάλεσέ ..... ,      φώναξέ .....   


Άσκηση για τη διάκριση 

της προσωπικής αντωνυμίας, πρόθεσης και άρθρου

Στις παρακάτω προτάσεις να χαρακτηρίσεις τις λέξεις που βρίσκονται μέσα σε εισαγωγικά «»

καθ να γραψεις πάνω από τις εντονες λέξεις τι είναι : ουσιαστικό ή ρήμα 

«Τον» αγαπάς αλήθεια; 

*Φέρε «το» κλειδί. 

*«Με» αγαπάς; 

Θα έρθω «με» το τρένο

Αυτό είναι «του» Βαγγελάκη. 

Να «του» δώσεις τα παιχνίδια.. 

«Σου το» υπόσχομαι ότι θα έρθω


Θα «σε» δω   αύριο; *

υποθετικός λόγος

                                              ΟΡΙΣΤΙΚΗ                  ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ                   ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ




















για το σχολειο



Υποθετικές λέγονται οι δευτερεύουσες προτάσεις που περιέχουν την προϋπόθεση που πρέπει να ισχύει για να γίνει αυτό που δηλώνει η πρόταση .

 

Εισάγονται:

 

με τον υποθετικό  σύνδεσμο αν(εάν), ή σπάνια με σανάμα , π.χ.




● Αν φύγεις εσύ, θα φύγω κι εγώ.

● Άμα δε διαβάσεις τα μαθήματά σου, δε θα πάμε πουθενά.


Αν θέλει, φεύγει και τώρα αμέσως.
Αν σας το πω, θα γελάσετε.
Αν δε βρέξεις τα πόδια σου, ψάρι δεν τρως
Αν κάνει καλό καιρό, θα πάμε εκδρομή.

Αν φύγεις εσύ,θα φύγω κι εγώ.
υπόθεσηαπόδοση

            υποθετικός λόγος
Οι Υποθετικοί λόγοι αποτελούνται από μία υποθετική πρόταση, η οποία ονομάζεται υπόθεση, και μία κύρια πρόταση, η οποία ονομάζεται απόδοση.
Εκφράζουν τη λογική σχέση  τους



Διαλυτικά: πότε πρέπει να τα χρησιμοποιούμε

Tα διαλυτικά ¨  σημειώνονται  πάνω από το ι ή το υ για να δείξουμε ότι το ι ή το υ πρέπει να τα προφέρουμε χωριστά από το προηγούμενο φωνήεν (α, ε, ο, υ),
παιδάκια ή  παϊδάκια

Στα κεφαλαία γράμματα μπαίνουν πάντοτε διαλυτικά.

ΛΑΪΚΟ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ


νεράιδα, άυλος, δρύινος, πλάι, κορόιδεψα, Μάιος

Ασκήσεις

Βάλε τόνο και διαλυτικά:


ΜΑΙΟΣ

ΛΑΙΚΟ

ΕΥΡΩΠΑΙΟΣ

ΑΙΤΟΣ

ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ

ΤΑΙΖΩ

ΑΥΠΝΙΑ

ΜΩΥΣΗΣ

ΣΑΙΤΑ

καικι

χαιδευω

βολει

πλαι

κομπολοι

ευρωπαικο

κοροιδακι

λαικος

διυλιστηριο,

Μαιος

ευφυια

γαιδαρος

ευνοικος,

ζωικο,

πρωινος

κοροιδο

ξευφαινω

νεραιδα

ΚΥΤΤΑΡΟ

 Όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί αποτελούνται από κύτταρα. Βασικά μέρη των κυττάρων είναι ο πυρήνας, το κυτταρόπλασμα και η κυτταρική μεμβράνη. Τα φυτικά κύτταρα έχουν επιπλέον κυτταρικό τοίχωμα, χυμοτόπια και χλωροπλάστες.Το κυτταρικό τοίχωμα, ένα παχύ και ανθεκτικό περίβλημα, που βρίσκεται εξωτερικά της  μεμβράνης. Καθώς είναι συμπαγές και ικανό να αντέχει σε μεγάλες πιέσεις, λειτουργεί ως σκελετός που υποστηρίζει το κύτταρο και κατ' επέκταση ολόκληρο το φυτό.

Πρωτα διάβασε προσεχτικα τις οδηγίες 

                                                                    👇      











ΕΠΑΝΑΛΗΨΞ
ΜΠΟΡΩ:

• Να διακρίνω τα έμβια από τα άβια. 
• Να αναφέρω  χαρακτηριστικές λειτουργίες των έμβιων όντων. • Να αναφέρω λειτουργίες που χαρακτηρίζουν αποκλειστικά τους ζωντανούς οργανισμούς

• Να αναφέρω από τι αποτελούνται  όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί .
 • Να αναφέρω  ότι οι οργανισμοί διακρίνονται σε μονοκύτταρους και πολυκύτταρους, .
 • Να διακρίνω τα βασικά μέρη του κυττάρου. 
• Να αναφέρω συγκεκριμένα παραδείγματα για τη χρησιμότητα των μικροοργανισμών