Κυριακή 7 Νοεμβρίου 2021

ΕΠΙΘΕΤΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ

 






ΑΣΚΗΣΗ

Σε τι συμφωνούν τα επίθετα με τα ουσιαστικά στις παρακάτω προτάσεις;


Η κατανάλωση πολλών  αναψυκτικών δεν ωφελεί τον οργανισμό.

γένος :

αριθμός :

πτώση : 

Πήραμε πολλά γλυκά  για το σπίτι.

γένος :

αριθμός :

πτώση : 

Δεν είδε τα χαρακτηριστικά σημάδια.

γένος :

αριθμός :

πτώση : 

 Δε με ενθουσιάζει ο αμερικανικός  κινηματογράφος.

γένος :

αριθμός :

πτώση : 

Διάβασε, σε παρακαλώ, την επόμενη  άσκηση.

γένος :

αριθμός :

πτώση : 

Ετερόφωτοι είναι οι πλανήτες.

γένος :

αριθμός :

πτώση : 

ΠΟΙΟ ΦΥΤΟ ΕΙΝΑΙ;;;;;;;ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΚΑΛΥΨΟΥΜΕ 

Στην εποχή των Φαραώ χρησιμοποιήθηκε εντατικά για την κατασκευή χαρτιού. Πως? Ακολουθώντας αυτά τα βήματα:

  1. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να κόψετε στελέχη που φαίνονται υγιή.
  2. Στη συνέχεια, το εξωτερικό στρώμα ξεφλουδίζεται.
  3. Στη συνέχεια, το εσωτερικό μέρος κόβεται σε λεπτές λωρίδες και τοποθετείται σε δοχείο νερού για 72 ώρες.
  4. Οι λωρίδες στη συνέχεια τοποθετούνται σε μια σκληρή, επίπεδη επιφάνεια και ισοπεδώνονται σε φύλλα τυλίγοντας τις.
  5. Το επόμενο βήμα είναι να τοποθετήσετε τις λωρίδες σε στεγνό λινό ή πανί, έτσι ώστε το άνω στρώμα να είναι κάθετο προς το κάτω στρώμα.
  6. Οι λωρίδες καλύπτονται με ένα δεύτερο στρώμα από λινό ύφασμα, έτσι ώστε αυτά τα στρώματα να βρίσκονται στη μέση των δύο τεμαχίων υφάσματος και να τοποθετούνται μεταξύ δύο ξύλινων σανίδων.
  7. Για να πάνε όλα καλά, πρέπει να αλλάζετε τα λευκά υφάσματα κάθε 2-3 ώρες για στεγνά υφάσματα. Η όλη διαδικασία στεγνώματος διαρκεί 72 ώρες.
  8. Μετά από αυτό το διάστημα, το φύλλο πάπυρου ισοπεδώνεται με έναν κύλινδρο.
  9. Και έτοιμος!



ΤΑ ΔΕΚΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ-ΑΡΘΡΟ

 ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

ΤΑ ΔΕΚΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ


ΤΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ





    Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2021

    ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΠΙΘΕΤΑ


                                               ΓΛΩΣΣΑ
    ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ  ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ  ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ.... ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ΝΑ ΓΡΑΨΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ....





    παραθαλάσσιο,   διώροφο,     εξοχική, ευρύχωρο, κρυστάλλινους, θρησκευτικές,  ξύλινο, σιδερένια, κουνιστή, ακύμαντη, ανθοστόλιστο- ολάνθιστο 


    Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2021

    ΔΙΑΙΡΕΣΗ ...

    ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ 

    ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΓΡΑΦΩ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ....ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗ ΛΥΣΗ....

    Η μητέρα της Μαρίας αγόρασε 9,75 μέτρα ύφασμα για να της κάνει τρία τραπεζομάντηλα. Με πόσο ύφασμα γίνεται ένα τραπεζομάντηλο;

    ΛΥΣΗ   

    ΑΠΟ ΤΗ ΛΥΣΗ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΣΒΗΣΤΗΚΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ. ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ;;;;  
    ΑΠΑΝΤΗΣΗ 

    Τέσσερα αδέλφια μοίρασαν ένα οικόπεδο που είχε επιφάνεια 935,68 τετραγωνικά μέτρα. Πόσα θα πάρει το καθένα;

    ΛΥΣΗ   

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ 

    12 ποια πράξη εκανες;

    4,25



                                                                                                                          


    Δευτέρα 1 Νοεμβρίου 2021

    ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ ΔΙΑΙΡΕΣΗ

     αντιγραφή στο τετράδιο τις ασκήσεις και τα προβλήματα 

    ΑΣΚΗΣΕΙΣ 
    ΗΛΕΚΤΡΑ- ΦΩΤΗΣ - IΣMHNH- ΠΑΥΛΟΣ - ΕΛΙΣΑΒΕΤ - ΓΙΩΡΓΟΣ: Ποιες ισότητες ειναι Ευκλείδεια Διαίρεση;








    ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ



    Ένας αυγοπαραγωγός µάζεψε από το πτηνοτροφείο του 6.000 αυγά. Από αυτά του έσπασαν 528 αυγά.
    Τα υπόλοιπα τα έβαλε σε θήκες που η καθε µία χωρούσε 9 αυγά.
    Πόσες αυγοθήκες γέµισε; 




    ΑΠΑΝΤΗΣΗ ..................



    · Ένας λαδέμπορος μοίρασε 6.545 κιλά λάδι σε δοχεία των 17 κιλών. Πόσα δοχεία χρησιμοποίησε;


    ΑΠΑΝΤΗΣΗ ..................

    ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ  ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ:

    Πώς λύνουμε ένα πρόβλημα; Με  απλά βήματα


     ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ :  

     1ο βήμα: Διαβάζουμε καλά το πρόβλημα για να το κατανοήσουμε και υπογραμμίζουμε τις πληροφορίες που μας είναι απαραίτητες για να το λύσουμε
    .
    2ο βήμα: Σχεδιάζουμε το πώς θα λύσουμε το πρόβλημα. Αποφασίζουμε ποιες πράξεις θα κάνουμε για να λύσουμε το πρόβλημα.

     Λέξεις-φράσεις κλειδιά που μας οδηγούν στην επιλογή των σωστών πράξεων είναι:

    ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΙΡΕΣΗ: μοιράζω, χωρίζω, τέμνω, κόβω σε… ίσα μέρη, κατανέμω ισότιμα, πόσες φορές χωράει…, πόσες συσκευασίες χρειάζονται…, πόσες ομάδες θα σχηματίσω… κ.α.

    3ο βήμα: Εκτελούμε τις πράξεις με προσοχή και γράφουμε σε κάθε αποτέλεσμα τι είναι αυτό που βρήκαμε.

    4ο βήμα: Απαντούμε στο πρόβλημα και εκτιμούμε αν η απάντησή μας φαίνεται λογική. Αν δεν φαίνεται, κάνουμε τις επαληθεύσεις των πράξεων μας.
     
      ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ

    Δ= δ.π +υ

    ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

     


    ΨΩΜΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

    ΓΛΩΣΣΑ, 17 ΝΟΕΜΒΡΗ 

     ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΕΞΕΓΕΡΣΗΣ















     





    Ο Ρίτσος απαγγέλλει στο Πολυτεχνείο και εκατομμύρια τραγουδούν στην πρώτη επέτειο


    Σώπα, όπου νάναι θα σημάνουν οι καμπάνες. Aυτό το χώμα είναι δικό τους και δικό μας. Kάτου απ' το χώμα, μες στα σταυρωμένα χέρια τους κρατάνε της καμπάνας το σκοινί - περμένουνε την ώρα, δενκοιμούνται, περμένουν να σημάνουν την ανάσταση. Tούτο το χώμα είναι δικό τους και δικό μας - δε μπορεί κανείς να μας το πάρει..








    Όταν ο Νίκος Ξυλούρης τραγούδησε την «Ξαστεριά» στο Πολυτεχνείο

                    

    Μικρός τύμβος

    Δίχως τουφέκι και σπαθί, με τον ήλιο στο μέτωπο,
    υπήρξατε ήρωες και ποιητές μαζί. Είστε το Ποίημα.

    Απλώνοντας το χέρι μου δε φτάνει ως εκεί
    που ωραία λουλούδια σε υψηλό λειμώνας τις μορφές σας
    λιτανεύει ο αέρας της αρετής. Ω παιδιά μου,

    μπροστά σ' αυτό το Ποίημα μετράει μόνο η σιωπή.

    Νικηφόρος Βρεττάκος