Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025

ΟΙ ΠΟΛΟΙ, Ο ΙΣΗΜΕΡΙΝΟΣ, ΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ



Κεφάλαιο 2o : Οι πόλοι, ο Ισημερινός, οι παρά­λληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί της Γης
  • για τους δύο πόλους της Γης.
  • για τον Ισημερινό, τους παράλληλους κύκλους και τους μεσημβρινούς.


Στην υδρόγειο σφαίρα εντοπίζουμε και κυκλικές γραμμές που συνδέουν τους δύο πόλους της Γης.
Οι γραμμές αυτές ονομάζονται μεσημβρινοί. Ο μεσημβρινός που περνά από το αστεροσκοπείο του Γκρίνουιτς του Λονδίνου ορίστηκε ως ο Πρώτος Μεσημβρινός
.Με βάση τον Πρώτο Μεσημβρινό ορίζουμε στη Γη το ανατολικό και
το δυτικό ημισφαίριο



Ισημερινός και παράλληλοι κύκλοι
Στην υδρόγειο σφαίρα διακρίνονται επίσης οριζόντιες κυκλικές γραμμές, οι παράλληλοι κύκλοι.


Ο μεγαλύτερος παράλληλος κύκλος είναι ο Ισημερινός, μία φανταστική γραμμή που χωρίζει τη Γη σε δύο ίσα μέρη, στο βόρειο και το νότιο ημισφαίριο.

ΠΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗ👇😀

ΠΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗ👇😀

Κεφάλαιο 3o : Οι γεωγραφικές συντεταγμένες της Γης
  • για το γεωγραφικό πλάτος και το γεωγραφικό μήκος.
  • να βρίσκετε τη θέση ενός τόπου στο χάρτη.




Βασικοί Όροι : γεωειδές, ελλειπτική τροχιά, περιστροφή, περιφορά, ισημερινός, μεσημβρινός, παράλληλος, πόλοι, γεωγραφικό μήκος, γεωγραφικό πλάτος, δίκτυο συντεταγμένων, ημέρα, νύχτα, εποχές, αστέρας, αυτόφωτο σώμα, δορυφόρος, ηλιακό σύστημα, πλανήτης ­
Κεφάλαιο 4ο : Ο άξονας και η περιστροφή της Γης - Ημέρα και νύχτα
  • γιατί έχουμε ημέρα και νύχτα.
  • πώς συσχετίζεται η εναλλαγή ημέρας και νύχτας με την περιστροφή της Γης.


Κεφάλαιο 5ο : Η περιφορά της Γης - Οι εποχές
  • πώς εμφανίζονται οι εποχές.
  • να συσχετίζετε τη δημιουργία των εποχών με την περιφορά της Γης.
πατα πανω στην εικονα για να δεις στο ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ ΤΙΣ ΕΠΟΧΕΣ👇







Μέρα, νύχτα και οι εποχές

Πρόσβαση στην εικόνα

Η Γη χρειάζεται 365 ημέρες, 1 ολόκληρο χρόνο, για να ολοκληρώσει μια περιφορά γύρω από τον Ήλιο! Κατά τη διάρκεια αυτής της χρονικής περιόδου, οι αλλαγές γίνονται ορατές και αισθητές, για παράδειγμα, οι ημέρες είναι μικρότερες ή μεγαλύτερες και οι θερμοκρασίες υψηλότερες ή χαμηλότερες. Αυτοί οι επαναλαμβανόμενοι κύκλοι καιρικών συνθηκών στη Γη ονομάζονται εποχές. Αλλά γνωρίζατε ότι βιώνουμε τις διαφορετικές εποχές ανάλογα με την ποσότητα του ηλιακού φωτός που λαμβάνουμε; Το ηλιακό φως συγκεντρώνεται σε ορισμένα μέρη περισσότερο από άλλα και γι' αυτό ορισμένα μέρη είναι θερμότερα από άλλα σε διαφορετικές εποχές του χρόνου.

Ταυτόχρονα με την τροχιά της Γης γύρω από τον ήλιο, περιστρέφεται και γύρω από τον εαυτό της μία φορά κάθε 24 ώρες! Αυτή η περιστροφή είναι που κάνει τη Γη να έχει μέρα και νύχτα. Η «μία μέρα» ισούται στην πραγματικότητα με τον χρόνο που χρειάζεται η Γη για να περιστραφεί μία φορά γύρω από τον άξονά της και περιλαμβάνει τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα!

Ρολόι

Ας μάθουμε περισσότερα για το πώς η Γη αλληλεπιδρά με τον Ήλιο: 

Εξέταση

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (ΣΤ' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ)

 





Κυριακή 5 Οκτωβρίου 2025

Σηµείωµα αποχώρησης µαθητή

 Σηµείωµα αποχώρησης µαθητή λόγω αδιαθεσίας

Ηµεροµηνία: ____________________________

Ώρα: ____________________________

Ονοµατεπώνυµο µαθητή/µαθήτριας: __________________________________________

Τάξη: ____________________________

Ο/Η ανωτέρω µαθητής/µαθητρια παρουσίασε αδιαθεσία κατά τη διάρκεια της σχολικής ηµέρας.

Ενηµερώθηκε άµεσα ο/η γονέας/κηδεµόνας, ο/η οποίος/α προσήλθε στο σχολείο και παρέλαβε

το παιδί του/της στις __________ .

Αιτ'ια αποχώρησης: __________________________________________

Συνοδός: ________________________________________

Υπογραφή γονέα: _________________________

Υπογραφή εκπαιδευτικού : _________________________

Υπογραφή ∆ιευθυντή/Υποδιευθυντή: _________________________

Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2025

ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ


Η ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Η πρωτεύουσα των Αζτέκων ονομαζόταν Τενοτστιτλάν.
Ιδρύθηκε το 1325 σε ένα νησί στη μέση της λίμνης Τεξκόκο (σημερινή τοποθεσία της Πόλης του Μεξικού).
Η Τενοτστιτλάν ήταν μια περιτειχισμένη πόλη με 100.000 κατοίκους. Όταν οι Ισπανοί επιτέθηκαν το 1519, ζούσαν εκεί σχεδόν 200.000 άνθρωπο




Τρία τεράστια υπερυψωμένα μονοπάτια συνέδεαν το νησί με την ηπειρωτική χώρα .
Μικρότερα νησιά χτίστηκαν ειδικά ως χώροι για την καλλιέργεια τροφίμων  και δημιουργήθηκαν  πολλά κανάλια για την μεταφορά των εμπορευμάτων.




Οι Αζτέκοι αγρότες καλλιεργούσαν καλαμπόκι, φασόλια ,κολοκύθες, ντομάτες, πατάτες, φιστίκια, τσίλι και κακάο και οι έμποροί τους έκαναν εμπόριο σε όλη την αυτοκρατορία.Η τοπική οικονομία βασιζόταν αποκλειστικά στην ανταλλαγή. Κολοσσιαίες αγορές σε όλο το βασίλειο προσέλκυαν δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους.

Επιπλέον, όπως πολλοί από εσάς ίσως γνωρίζετε, οι Αζτέκοι εφηύραν τη σοκολάτα.  Λέτε αυτός να ειναι   ένας λόγος για να λατρεύει κανείς αυτόν τον απίστευτο αρχαίο πολιτισμό; Συμφωνούμε!

 Όπως και οι Μάγια, έτσι και οι Αζτέκοι ήταν εξαιρετικά προηγμένοι. Τα καλλιτεχνικά, αρχιτεκτονικά και φιλοσοφικά τους επιτεύγματα ήταν εντυπωσιακά.

sΣΧΟΛΕΙΑ;;;;


Τα παιδιά των Αζτέκων ξεκινούσαν την εκπαίδευσή τους στο σπίτι, από την ηλικία των τριών ετών, με τα αγόρια να εκπαιδεύονται από τον πατέρα τους και τα κορίτσια από τη μητέρα τους. Στην Τενοτστιτλάν, οι γιοι των Αζτέκων ευγενών εγγράφονταν σε ένα σχολείο που ονομαζόταν Καλμεκάκ, στην ηλικία των 15 ετών. Εδώ εκπαιδεύονταν ως ιερείς ή πολιτικοί διοικητές. Διδάσκονταν ιατρική, αστρονομία, ημερολογιακούς υπολογισμούς, γραφή, ιστορία, λογοτεχνία, φιλοσοφία, δίκαιο, διακυβέρνηση και στρατιωτική στρατηγική.


Στο κέντρο της πόλης βρισκόταν ο ιερός χώρος, περιτριγυρισμένος από πέτρινο τείχος ύψους περίπου 400 μέτρων.



Μέσα βρισκόταν ο μεγαλοπρεπής Μεγάλος Ναός.

Ο Μεγάλος Ναός είχε δύο ιερά. Ένα κόκκινο για τον θεό του ήλιου και ένα μπλε για τον θεό της βροχής.


Δραστηριότητα


Γράψτε μια καταχώρηση ημερολογίου περιγράφοντας τις πρώτες σας εντυπώσεις από αυτήν την πόλη.
Τι είδατε σήμερα;
Τι σας εξέπληξε;
Έχετε δει ποτέ κάτι παρόμοιο;

Χρησιμοποιήστε τα σημεία που αναφέρονται σε αυτήν τη σελίδα  ως στοιχεία σας
.

οι ΗΡΩΕΣ της ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑΣ

ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ένα σενάριο για να γνωρισουμε  τους φιλους μας , τα αέρια του θερμοκηπίου



Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2025

Πρόσθεση και αφαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών



τι με συμφερει να σκεφθω;
3 +5  ή   5+3
(5+4 ) + 6    ή   5 +( 4+6 )

Με τα Μαθηματικά παίζετε με γράμματα, αριθμούς και σύμβολα, και επίσης ανακαλύπτετε μυστικά πράγματα!

Και όταν μάθετε μερικούς από τους «τρόπους», γίνεται μια διασκεδαστική πρόκληση να καταλάβετε πώς να χρησιμοποιήσετε τις δεξιότητές σας για να λύσετε κάθε  απορία ή πρόβλημα.

Τα βασικά


Τακτοποιήστε τα ψηφία έτσι ώστε το άθροισμα να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο 1000.








Το αποτέλεσμα μιας πρόσθεσης λέγεται το άθροισμα .
Το αποτέλεσμα μιας αφαίρεσης λέγεται διαφορά .



ΧΡΟΝΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ-ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

 Οι χρονικές προτάσεις εισάγονται με:

 χρονικούς συνδέσμους: Όταν, σαν, ενώ, καθώς, αφού, αφότου, πριν, μόλις, προτού, ώσπου, ωσότου, όσο που, άμα

                    Πότε      ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;       

π.χ. Όταν έμαθε τα νέα, χάρηκε πάρα πολύ.

Μόλις την είδε, έτρεξε αμέσως κοντά της χαμογελώντας.

Θα έχει νυχτώσει, πριν έρθετε.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι χρονικές προτάσεις συνήθως χωρίζονται με κόμμα από την κύρια πρόταση .

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ






χρονικές προτάσεις

 

Να βρεθούν οι οι χρονικές προτάσεις  εικ



  1. Αν δεν έρθεις και σήμερα, δε θα σου ξαναμιλήσω.
    1.   υποθετική
    2.   εναντιωματική
    3.   παραχωρητική
    4.   χρονική
  2. Εάν παίξει κι ο Νίκος, θα παίξω κι εγώ.
    1.   υποθετική
    2.   εναντιωματική
    3.   παραχωρητική
    4.   χρονική
  3. Άμα δε βάλεις μυαλό, δε θα δεις προκοπή.
    1.   υποθετική
    2.   εναντιωματική
    3.   παραχωρητική
    4.   χρονική
  4. Αφού ετοιμαστώ, θα περάσω από το σπίτι σου.
    1.   υποθετική
    2.   εναντιωματική
    3.   παραχωρητική
    4.   χρονική
  5. Όταν σε σκέφτομαι, νιώθω τόσο όμορφα.
    1.   υποθετική
    2.   εναντιωματική
    3.   παραχωρητική
    4.   χρονική

ΠΩΣ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΟ ΛΟΓΟ-

ΣΧΟΛΕΙΟ

Ο χρόνος είναι η έννοια με την οποία αντιλαμβανόμαστε πότε γίνεται κάτι ή πόσο διαρκεί. Για να δηλώσουμε, λοιπόν, την έννοια του χρόνου στον προφορικό ή γραπτό λόγο, χρησιμοποιούμε διάφορους τρόπους, μεταξύ των οποίων είναι:


Α.) ΟΙ    ΧΡΟΝΟΙ    ΤΩΝ    ΡΗΜΑΤΩΝ     

► ΧΡΟΝΟΙ των ρημάτων είναι οι διάφοροι τύποι, οι διάφορες μορφές που παίρνουν τα ρήματα για να μας δείξουν πότε γίνεται κάτι.

Πότε ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

π.χ. Ο αγώνας αρχίζει (ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ  -τώρα – στο παρόν)

Ο αγώνας άρχισε (ΑΟΡΙΣΤΟΣ -χθες – στο παρελθόν)

Ο αγώνας θα αρχίσει (ΜΕΛΛΟΝΤΑΣ ΣΤΙΓΜΙΑΙΟΣ-αύριο – στο μέλλον)


ΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ

ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΙΚΟΙ

ΠΑΡΟΝΤΙΚΟΙ

ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ

Παρατατικός

άρχιζα

Ενεστώτας

αρχίζω

ΜΕΛ. ΕΞΑΚΟΛΟΥΘ.

Θα αρχίζω

Αόριστος

άρχισα

Παρακείμενος

Έχω αρχίσει

ΜΕΛ. ΣΤΙΓΜΙΑΙΟΣ

Θα αρχίσω

Υπερσυντέλικος

Είχα αρχίσει


ΜΕΛ.ΣΥΝΤΕΛΕΣΜ.

Θα έχω αρχίσει


Β)    ΧΡΟΝΙΚΑ     ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ  

► Χρονικά επιρρήματα είναι οι άκλιτες λέξεις που φανερώνουν χρόνο.

Τα πιο συνηθισμένα χρονικά επιρρήματα είναι τα έξης:

Έπειτα, κατόπιν, πρώτα, πριν, πρωτύτερα, νωρίς, αργά, αργότερα, εγκαίρως, αμέσως, κιόλας, σήμερα, πέρυσι, απόψε, έπειτα, χθες, ξανά, συχνά, σπάνια, ποτέ, σήμερα κ.ά.
                    Πότε      ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;       

π.χ. Φύγε αμέσως.

Η φίλη μου έφτασε εγκαίρως.

Θα μιλήσουμε αργότερα.

Γ)     ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ     

Χρησιμοποιούνται συχνά και κάποια ουσιαστικά , συνήθως σε πτώση αιτιατική και πιο σπάνια σε πτώση γενική .


π.χ. θα επιστρέψω το βράδυ.

Έλα την Κυριακή να φάμε μαζί.

Θα ξανάρθουμε του χρόνου.

► Επίσης ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΜΕ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ  

 (  ανά, κατά, με,σε, μετά, από, προς,για, ως κ.λπ.).


π.χ. Δεν κάνει τίποτα για την ώρα.

Θα έρθει κατά το βραδάκι.

Θα έχει φτάσει ως αύριο.

Δ) ΧΡΟΝΙΚΕΣ       ΜΕΤΟΧΕ Σ   

                    Πότε      ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;       

π.χ. Ξημερώνοντας Χριστούγεννα, χτύπησε το σήμαντρο.

Παρατηρώντας τη μούχλα, ανακάλυψε την πενικιλίνη.


Ε)     ΧΡΟΝΙΚΕΣ            ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ    

► Χρονικές προτάσεις ονομάζονται οι εξαρτημένες (δευτερεύουσες) προτάσεις που φανερώνουν χρόνο, προσδιορίζουν δηλαδή χρονικά μια άλλη πρόταση.

Οι χρονικές προτάσεις εισάγονται με:

 χρονικούς συνδέσμους: Όταν, σαν, ενώ, καθώς, αφού, αφότου, πριν, μόλις, προτού, ώσπου, ωσότου, όσο που, άμα

                    Πότε      ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;       

π.χ. Όταν έμαθε τα νέα, χάρηκε πάρα πολύ.

Μόλις την είδε, έτρεξε αμέσως κοντά της χαμογελώντας.

Θα έχει νυχτώσει, πριν έρθετε.


Μέχρι να αρχίσει η βροχή, είχα φτάσει σπίτι.


ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι χρονικές προτάσεις συνήθως χωρίζονται με κόμμα από την πρόταση που προσδιορίζουν.


π.χ. Όταν δεν έχει πολλή δουλειά, πηγαίνει στο εξοχικό του.


ΑΣΚΗΣΗ

ΣΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ


1) Να υπογραμμίσεις και να αναγνωρίσεις τον τρόπο με τον οποίο εκφράζεται ο χρόνος στις παρακάτω προτάσεις:

*Σήμερα είσαι υπέροχος!

{………………………………………………...}

*Το πρωί έκανε πολύ κρύο.

{……………………..…………………….…....}

*Η γιαγιά συγκινήθηκε βλέποντας τον εγγονό της να παίζει στον κήπο.

{………………………………………………...}

*Ο Δημήτρης κοιμήθηκε στον καναπέ καθώς διάβαζε εφημερίδα.

{………………………………………………...}

*Τα χελιδόνια έφυγαν το φθινόπωρο και θα ξανάρθουν την άνοιξη.

{…………………………………………………}

*Προσπαθώντας να φτάσει το βάζο με το γλυκό έπεσε αλλά δεν  χτύπησε.

{………………………………………………….}

Σκέψου το καλύτερα  ως αύριο πριν μου απαντήσεις.

{……………………………………                    …………….        }

*Να έρθεις προτού νυχτώσει, και αφού τελειώσουμε το παιχνίδι, θα σε γυρίσω στο σπίτι.

{………………………………………………….}

*Βλέποντας τη σημαία να κυματίζει δάκρυσε.

{…………………………………………………..}


2) Φτιάχνω προτάσεις με δύο ουσιαστικά  που ναα φανερώνουν χρόνο ,  δυο χρονικά επιρρήματα, δυο χρονικούς συνδέσμους και δυο χρονικές μετοχές:

ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....

ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

............................................................................................................................................................................................................................................

ΜΕΤΟΧΕΣ

…………………………………………………………………………..……………………………………………………………………………….

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ

...................................................................................

......................................................................





3) Να ξαναγράψεις το παρακάτω κείμενο αλλάζοντας τους χρόνους των ρημάτων ώστε όλα όσα αναφέρονται σε αυτό να φαίνονται σαν να συνέβαιναν στο παρελθόν.

Από νωρίς το πρωί ο ουρανός είναι σκεπασμένος με μαύρα σύννεφα, που όσο περνά η ώρα πυκνώνουν. Η ατμόσφαιρα είναι βαριά και απειλητική. Ο αέρας αρχίζει να φυσάει δυνατά. Τα κλαδιά των δέντρων λυγίζουν δεξιά και αριστερά, έτοιμα να σπάσουν. Σε λίγο αρχίζουν τα μπουμπουνητά. Αστραπές σκίζουν τον αέρα και τα τζάμια τρίζουν από το δυνατό θόρυβο. Δεν αργεί να ξεσπάσει η βροχή. Στην αρχή είναι απαλή, αλλά στη συνέχεια δυναμώνει όλο και περισσότερο. Οι σταγόνες χτυπούν με δύναμη το τζάμι. Τραβάω την κουρτίνα της μπαλκονόπορτας και κοιτάζω έξω. Ευτυχώς είναι Σάββατο και δεν έχουμε σχολείο. Έτσι κάθομαι στη ζεστασιά και την ασφάλεια του σπιτιού μου και παρακολουθώ τη βροχή από το τζάμι. Είναι η πρώτη φθινοπωρινή καταιγίδα.


………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………








Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2025

Σύγκριση φυσικών ή δεκαδικών αριθμών

1.

Για να συγκρίνεις δύο φυσικούς αριθμούς, ακολουθείς τα εξής βήματα: 
Συγκρίνεις τα ψηφία 
Εάν τα ψηφία σε μια θέση είναι ίδια, προχωράς στην επόμενη θέση
    • Παράδειγμα: Συγκρίνουμε τους αριθμούς 801 και 811.
      • Τα ψηφία στις εκατοντάδες είναι ίδια (8).
      • Τα ψηφία στις δεκάδες είναι διαφορετικά: 0 στο 801 και 1 στο 811.
      • Επειδή το 1 > 0, ο αριθμός 811 είναι μεγαλύτερος από τον 801 (801 < 811).
Σύγκριση δεκαδικών αριθμών
Για να συγκρίνεις δύο δεκαδικούς αριθμούς: 
Συγκρίνεις τα ακέραια μέρη (τα ψηφία πριν την υποδιαστολή) των αριθμών. 
Ο αριθμός με το μεγαλύτερο ακέραιο μέρος είναι ο μεγαλύτερος.
Εάν τα ακέραια μέρη είναι ίσα, συγκρίνεις τα δεκαδικά ψηφία, ξεκινώντας από τα δεκαδικά του πρώτου δεκαδικού ψηφίου (δεκατα). 
Προχωράς έτσι σε κάθε θέση (εκατοστά, χιλιοστά ) μέχρι να βρεις διαφορά.
    • Παράδειγμα: Συγκρίνουμε τους αριθμούς 1,13 και 1,15.
      • Τα ακέραια μέρη είναι ίσα (1).
      • Τα ψηφία στα δεκάτα είναι ίσα (1).
      • Τα ψηφία στα εκατοστά είναι διαφορετικά: 3 στο 1,13 και 5 στο 1,15.
      • Επειδή το 5 > 3, ο αριθμός 1,15 είναι μεγαλύτερος από τον 1,13 (1,13 < 1,15).

2.Όταν θέλουμε να διατάξουμε ορισμένους αριθμούς κατά αύξουσα σειρά, τους γράφουμε σε μία γραμμή, αρχίζοντας από τον μικρότερο προς τον με­γαλύτερο.

Picture
3. Όταν θέλουμε να τους διατάξουμε κατά φθίνουσα σειρά, τους γράφου­με σε μία σειρά, ξεκινώντας από τον μεγαλύτερο και φτάνοντας στον μικρό­τερο.
Picture


1) Βάζω Σ στο σωστό και Λ στο λάθος:

  Ο αριθμός 1.006 είναι μικρότερος από το 1.060. ( ) 

 0 αριθμός 27,72 είναι ίσος με τον αριθμό 72,27. ( ) 

 Ο αριθμός 456 βρίσκεται ανάμεσα στους αριθμούς 455 και 457. ( ) 

 22.200 > 22.002 > 20.202 > 20.220 ( ) 

2) Βάζω τα σύμβολα της ισότητας και της ανισότητας (>, =, <) στα παρακάτω ζεύγη αριθμών: 

1.025 ………. 1.052              5.040 ………. 5.004             378 ………. 387     

25.302 ………. 25.302              0,235 ………. 0,253         1,4 ………. 1,40 

35,08 ………. 35,008             12,06 ………. 42,6

3) Τοποθετώ τους παρακάτω αριθμούς στη σειρά αρχίζοντας από το μικρότερο και βάζοντας το σύμβολο της ανισότητας:

    478            4,98               27,4            0,78               3,078             0,0078


ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Ο πατέρας του Λουκά θέλει να βάψει το καθιστικό δωμάτιο του σπιτιού τους και ο ελαιοχρωματιστής του ζητάει 102,80 €. Για να το βάψει μόνος του πρέπει να αγοράσει χρώμα που κοστίζει 52,53 €, ρολό που κοστίζει 3,65 €, πινέλα που κοστίζουν 3,80 €, χαρτοταινία που κοστίζει 2,40 € και διαλυτικό που κοστίζει 4,90 €. Σε ποια περίπτωση το βάψιμο θα κοστίσει λιγότερο; 

Λύση

 Απάντηση .....................................


ΕΛΕΝΑ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ