Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024

ΥΛΗ ΠΟΥ ΑΦΑΙΡΕΙΤΑΠ

ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
ΦΥΣΙΚΗ
Διαδραστικά Συστήματα Μάθησης. Ο διαδραστικός πίνακας αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο στη διδασκαλία της Φυσικής στις τάξεις Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού, καθώς ενισχύει την εκπαιδευτική εμπειρία μέσω της αλληλεπίδρασης και της οπτικοποίησης σύνθετων εννοιών

Η αξιοποίηση των κειμένων του Βιβλίου Μαθητή (σελ. 12-17) και του εμπλουτισμένου βιβλίου του μαθητή από το ψηφιακό σχολείο http://ebooks.edu.gr/ προτείνεται να γίνεται εμβόλιμα στα διάφορα μεθοδολογικά βήματα των φύλλων εργασίας του Τετραδίου Εργασιών. 

. Εκπαιδευτικά Βίντεο και Κινούμενα Σχέδια: Οι δάσκαλοι/ες μπορούν να ενσωματώσουν βίντεο και κινούμενα σχέδια που εξηγούν φυσικές έννοιες με έναν ζωντανό και ενδιαφέροντα τρόπο. Αυτό βοηθά στη διατήρηση του ενδιαφέροντος των μαθητών/τρών και ενισχύει την κατανόηση μέσω της πολυαισθητηριακής μάθησης.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025 

Η διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος οργανώνεται γύρω από τους άξονες της προφορικής και της γραπτής επικοινωνίας, με άξονες αναφοράς την έκφραση και την κατανόηση και σε όλες τις φάσεις της διεξαγωγής της, πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις διαφοροποιημένες ικανότητες και δεξιότητες των μαθητών/τριών ενεργοποιώντας το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή τουςΣυνεπώς το κέντρο βάρους της διδασκαλίας της Γραμματικής καιτου Συντακτικού θα πρέπει να μετατοπιστεί από το επίπεδο της πρότασης στο επίπεδο της παραγράφου και, κυρίως, του κειμένου, λόγω ότι η βασική προσέγγιση στη διδασκαλία της Γραμματικής είναι η κειμενοκεντρική, η οποία εξετάζει τις γραμματικο-συντακτικές επιλογές του κειμένου με βάση τους σκοπούς και το επικοινωνιακό πλαίσιο

 Ο ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Εστιάζει, επίσης, στους ρηματικούς χρόνους ανάλογα με το είδος του κειμένου, το ύφος και την περίσταση επικοινωνίας. Οι αλλαγές που προτείνονται έχουν ως εξής:

Οι ασκήσεις 1 και 2 (Β.Μ., σελ. 17) μπορεί να γίνουν διαθεματικά ως prοject και να τονιστεί η σημασία της ενέργειας στη ζωή του ανθρώπου, οι συνέπειες της ρύπανσης του περιβάλλοντος από την παραγωγή ενέργειας, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η σπουδαιότητα της εξοικονόμησης ενέργειας στην καθημερινή μας ζωή. Η άσκηση 3 (σελ. 18) μπορεί να παραλειφθεί. Το περιεχόμενο της συγκεκριμένης άσκησης καλύπτεται από αντίστοιχες ασκήσεις που θα γίνουν στα επόμενα μαθήματα. Στην άσκηση 4 (σελ. 18, 19) προτείνεται ο πίνακας να συμπληρωθεί προφορικά. Το περιεχόμενο της συγκεκριμένης άσκησης είναι διαδικαστικόΗ άσκηση 5 (Τ.Ε., σελ. 13) να αφαιρεθεί, γιατί αναφέρεται σε μάθημα Μ. τ. Π. προηγούμενης τάξης.

.......................................ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ

3. Ο φίλος μας ο άνεμος (σελ. 16-20)

 Η φίλη μας η θάλασσα (σελ. 12- 15)

Ο φίλος μας το δάσος (σελ. 8-11)

...........................................................ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 

Στην αρχή του μαθήματος μπορεί να παρουσιάζει το περίγραμμα του μαθήματος και μια σύνοψη στο τέλος, ενώ κατά τη διδασκαλία η χρήση λεκτικών και οπτικών μέσων είναι υποστηρικτική

Ο τρόπος επίλυσης ενός προβλήματος μπορεί να διαφέρει ακόμα και στην περίπτωση που υπάρχει μία απάντηση.
ΟΙ εκτιμήσεις θεωρούνται σημαντικές διαδικασίες στα σχολικά Μαθηματικά και κατέχουν μία σημαντική θέση στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών.
Κατά τη διδασκαλία προτείνεται: α) ο χειρισμός συγκεκριμένων αντικειμένων και η εύρεση της σχέσης μιας τρισδιάστατης αναπαράστασης καιτης συμβολικής μορφής ενός τριψήφιου αριθμού, β )η μετατροπή των αριθμών σε υλική αναπαράσταση
. Στη μελέτη των κλασμάτων χρειάζεται να αφιερωθεί περισσότερος χρόνος, πέραν του προτεινόμενου από το εγχειρίδιο, ώστε η Δ΄ τάξη να αποτελέσει σημαντική γέφυρα μεταξύ της Γ΄ και Ε΄ τάξης. Σε κάθε περίπτωση η στόχευση προτείνεται να επικεντρωθεί στην άρση των παρανοήσεων ότι ένα κλάσμα είναι μόνο ένα μικρό κομμάτι μιας ακέραιας μονάδας, ενός όλου










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου