http://www.unesco.org.cy/Programmes-Traditional_Easter_Games_in_Cyprus,EN-PROGRAMMES-04-02-03-20,EN
Παραδοσιακά παιδικά παιχνίδια
Το παιχνίδι δεν είναι απλώς μια δραστηριότητα χόμπι, αλλά ένα εργαλείο μετάδοσης πολιτισμού. Τα πολιτιστικά στοιχεία του παιχνιδιού δίνουν στα παιδιά κατανόηση του πολιτισμού τους και υποστηρίζουν την πολιτιστική τους ταυτότητα.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ;
Στους πολιτισμούς, τα παιδικά παιχνίδια έχουν περάσει προφορικά από γενιά σε γενιά. Τα παραδοσιακά παιχνίδια και τα παιχνίδια είναι συνήθως σωματικές δραστηριότητες με ένα συγκεκριμένο σύνολο κανόνων που πρέπει να ακολουθούνται.
Agatambaro k'Umwana από τη Ρουάντα το δαχτυλιδι το παιζουν με μαντηλακι
Kudoda:από τη Ζιμπάμπουε
Οι παίκτες κάθονται σε κύκλο με ένα μπολ με βότσαλα (μικρές πέτρες) στη μέση. Ο πρώτος παίκτης πετάει ένα βότσαλο στον αέρα. Εν τω μεταξύ ο ίδιος παίκτης προσπαθεί να μαζέψει όσα περισσότερα βότσαλα μπορεί, πριν πιάσει το βότσαλο που πέταξε. Τότε είναι η σειρά του επόμενου παίκτη. Ο παίκτης με τα περισσότερα βότσαλα κερδίζει.
Διαφορετικά είδη παιχνιδιού
ο προγραμματισμένο παιχνίδι είναι το είδος παιχνιδιού που οργανώνεται από έναν ενήλικα και συμβαίνει σε καθορισμένο χρόνο και καθορισμένο περιβάλλον και με ορισμένους κανόνες. Για παράδειγμα, οι κανόνες του ποδοσφαίρου. Το αυθόρμητο παιχνίδι είναι το παιχνίδι που συμβαίνει ελεύθερα και αυθόρμητα μεταξύ των παιδιών. Το έργο δεν είναι προγραμματισμένο και κινείται στους δικούς του ρυθμούς και πηγάζει από τη φαντασία και τη φαντασία των παιδιών.
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Το αυθόρμητο παιχνίδι είναι διαφορετικό από το προγραμματισμένο παιχνίδι. Είναι το είδος του παιχνιδιού που συμβαίνει, ανάλογα με το ενδιαφέρον του παιδιού εκείνη τη στιγμή. Το ελεύθερο παιχνίδι δεν μπορεί να προγραμματιστεί και καθορίζεται από τη φαντασία του παιδιού.
Μέσα από το αυθόρμητο παιχνίδι τα παιδιά μαθαίνουν πώς να εργάζονται σε ομάδες, να μοιράζονται, να διαπραγματεύονται, να επιλύουν συγκρούσεις, να εξασκούνται στη λήψη αποφάσεων. Σε παιχνίδια χωρίς ενήλικες τα παιδιά είναι ελεύθερα να αναπτύξουν δημιουργικότητα, ηγετικές και ομαδικές δεξιότητες – χωρίς να χρειάζεται να ακολουθούν τους κανόνες και τις ανησυχίες των ενηλίκων.
- Πώς αισθάνεστε παίζοντας τα παιχνίδια;
- Γιατί είναι σημαντικό να ενθαρρύνουμε το παιχνίδι;
- Τα παιδιά θα έχουν μια εντελώς διαφορετική οπτική για το γιατί το παιχνίδι είναι σημαντικό. Ρωτήστε τους γιατί τους αρέσει να παίζουν και πώς νιώθουν όταν οι ενήλικες διακόπτουν το παιχνίδι τους.
Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια τα παιδιά παύουν να είναι παιδιά και μπαίνουν στην ενηλικίωση χωρίς να περάσουν από την παιδική ηλικία. Βιώνουν την ενηλικίωση πριν μεγαλώσουν.
Τα ζωντανά υπαίθρια παιχνίδια για παιδιά είναι ένα είδος εμπειρίας ελευθερίας. Στην πραγματικότητα, αυτά τα παιχνίδια είναι μια άσκηση περιέργειας, ανάληψης κινδύνων, δοκιμής και λάθους και ανακάλυψης νέων εμπειριών για τα παιδιά. Ένα παιδί που βιώνει τέτοια παιχνίδια φτάνει φυσικά και ανακαλύπτει τι χρειάζεται να πετύχει. Μία από τις λύσεις που χρειάζονται για να μπεις σωστά στη ζωή στο μέλλον είναι τα παιδικά παιχνίδια.
Οι δεξιότητες ζωής που ακούμε να ψιθυρίζονται σε όλα τα θέματα ψυχολογίας σήμερα, αποκτώνται σε αυτά τα φαινομενικά απλά παιχνίδια. Στο παιχνίδι, το παιδί αγγίζει την ήττα και τη νίκη με όλη του την καρδιά και προετοιμάζεται να αντιμετωπίσει προβλήματα και απογοητεύσεις και να απολαύσει μελλοντικές νίκες.
Εφημερίδα Ιράν, αριθμός 5504
https://www.bl.uk/playtimes/articles/playing-with-things
ΑΣΚΗΣΗ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Χωρίστε τους ενήλικες συμμετέχοντες σε ομάδες
15 λεπτά: αναγνωρίστε και συζητήστε ένα παιχνίδι από την παιδική σας ηλικία
15 λεπτά: βάλτε κάθε ομάδα να παρουσιάσει το παιχνίδι της και να το διδάξει στις άλλες ομάδες