Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2021

ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΚΟΥΠΑ ΦΙΛΙΑΣ


2021
«Προχτές  ‘αναστήσαμε’  το άγαλμά της συντηρημένο, με το κεφάλι και με όλα τα μικρά θραύσματα στη θέση τους για πρώτη φορά… Και ξαφνικά το αίθριο του νέου μουσείου των Αιγών, που θα γίνει παλάτι και ναός της γέμισε με την παρουσία της…».

Ο  γιος της Ευρυδίκης, ο Φίλιππος Β΄(359-336 π.Χ.) ήταν αυτός, που έκανε την Μακεδονία πρώτη δύναμη, κυριάρχησε στα Βαλκάνια και ένωσε για πρώτη φορά τους Έλληνες. Ενώ ο εγγονός της Αλέξανδρος Γ΄ (336-323 π.Χ.) έφερε τον Ελληνισμό στις όχθες του Ινδού και έγινε ο πρώτος πολίτης της Οικουμένης.


«Η Ευρυδίκη έζησε αρκετά και πρόλαβε να δει τους κόπους του Φιλίππου να φέρνουν καρπούς.  Ήταν περήφανη, γιατί έμαθε γράμματα, έστω και όντας ώριμη γυναίκα πια, και έτσι μπορούσε να χαίρεται των Μουσών τα δώρα».

ΑΙΓΕΣ

Η περίφημη «ολόχρυση», λόγω των πολυτελών, χρυσών κοσμημάτων της, «Δέσποινα των Αιγών».






















































διαρκεια: 3 μήνες ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

1ο ΘΕΜΑ : ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ  ΚΟΥΠΑ  ΦΙΛΙΑΣ ΚΑΙ  ΣΕΒΑΣΜΟΥ


ΝΕΟ ΕΥΡΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΙΣ ΑΙΓΕΣ!

Το 2020 βρέθηκε ένα εξαιρετικά πολύτιμο και απροσδόκητο εύρημα για τον τρόπο που μάθαιναν την ορθογραφία τα παιδια... στις Αιγές .

Ένας μαθητής που μπέρδευε το ο με το ω και το ει με το ι, προσπαθώντας να μάθει την ορθογραφία του , χάραξε προσεκτικά σε μια ταπεινή πήλινη κούπα που βρέθηκε σπασμένη ένα ποίημα ανώνυμου συγγραφέα, που εδώ μας παραδίνεται στην πιο παλιά και αυθεντική μορφή του:

''Το τριαντάφυλλο ανθίζει για λίγο, αν ο χρόνος του περάσει, αναζητώντας το ... δεν θα βρεις πια λουλούδι, αλλά αγκάθια. ΄΄

Το ποίημα μας δίνει με τον πιο άμεσο και στην κυριολεξία πρωτότυπο τρόπο μια εικόνα της πνευματικής κίνησης στην πόλη των Μακεδόνων την στιγμή της τελευταίας αναλαμπής της.


«ΤΟ ΡΟΔΟΝ ΑΚΜΑΖΕΙ ΒΑΙΟΝ ΧΡΟΝΟΝ ΕΑΝ ΔΕ ΠΑΡΕΣΤΗ ΖΗΤΩΝ ΕΥΡΗΣΕΙΣ ΟΥ ΡΟΔΟΝ ΑΛΛΑ ΒΑΤΟΝ»

ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΑΘΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΟ ΑΓΓΕΙΟ

Το ποίημα των Αιγών παροτρύνει τον μαθητή να μην σπαταλάει τον χρόνο που κυλά ανελέητα

Ένα ποίημα μαθητή σε αγγείο, ανάμεσα στα ευρήματα των ανασκαφών στις Αιγές.


Οι Βασιλικοί Παίδες
                                  παρατηρώ την εικόνα 



για την καυσία θα χρειαστούμε καφε χαρτί γκοφρε και παλιες εφημερίδες ή χαρτιά

«Συγγένειες!»
Ταξιδεύουμε
στο Αφγανιστάν του Μεγάλου Αλεξάνδρου



Begram..." Αφγανιστάν κοντά στην Καμπούλ.

Ο Αλέξανδρος ήταν και εδώ... κάπου εδώ γύρω έχτισε την Αλεξάνδρεια του ινδικού Καυκάσου (Hindukush). Ο δρόμος για την Ινδία, ο δρόμος των μπαχαρικών, των πολύτιμων λίθων και του μεταξιού περνούσε από δω...

Στις βουδιστικές επιγραφές του 1ου και του 2ου αιώνα μ.Χ. εμφανίζονται ωραία ελληνικά ονόματα: Δημήτριος, Διόδωρος, Διονυσόδωρος, Ηλιόφιλος, Ζηνόφιλος, Θεοδάμας, Ίσανδρος, Καλλιφών, Παλαμήδης, Ευχή, Σοφή...

Σε έναν κόσμο με μεγάλους δρόμους ,μεγάλα γυμνάσια και θέατρα ,μεγάλες πόλεις, με γόνιμες συνυπάρξεις λαών και πλούσιες ανταλλαγές οι άνθρωποι παντού, επέμεναν παραδοσιακά σε κάποιες 'Μακεδονικότητες'. Μια από αυτές είναι η καυσία, τα χαρακτηριστικό μακεδονικό καπέλο που το βλέπουμε από τα βασιλικά κυνήγια των Αιγών ως την Αλεξάνδρεια, την Πομπηία, τα νήσια του Αιγαίου και την Μικρασία ,τις όχθες του Ινδού....

Συχνά στα νομίσματά τους οι βασιλείς, εδώ στις εσχατιές της ελληνιστικής Οικουμένης εμφανίζονται με την  καυσία που ξέρουμε ότι φορούσε και ο Μεγαλέξανδρος, ένα καπέλο που θυμίζει πολύ, τόσο που μοιάζει απίστευτο νάναι τυχαίο, το αφγανικό Pakol, έναν μπερέ από τσόχα που για πολλούς είναι χαρακτηριστικό της 'εθνικής' ενδυμασίας τους....

 Για τους σκληροτράχηλους πολεμιστές της Ασίας, ο Αλέξανδρος δεν ήταν ξένος. Με τον γάμο του έγινε γιος του αρχηγού τους και ο δικός του  γιος είχε και από το δικό τους αίμα... Το ίδιο έκανε και ο Σέλευκος. Ο γιος και διάδοχός του Αντίοχος Α΄ ήταν παιδί της δικιάς τους Απάμας, ένας Διγενής... και οι λαοί εκεί τον ένιωθαν δικό τους...

Ας ευχηθούμε να μη χρειαστεί να ματώσουν άλλο, τα γυναικόπαιδα στο Αφγανιστάν ,να μη ζητιανεύουν στα σταυροδρόμια και οι νέοι να μην ξεριζώνονται....


ΣΤΙΣ ΑΙΓΕΣ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
 










Η εκπαίδευση των Βασιλικών Παίδων περιλάμβανε και θεωρητικά μαθήματα. Πιο συγκεκριμένα, διδάσκονταν μαθήματα Γραμματικής, Αριθμητικής, Αστρονομίας, Ρητορικής, Ηθικής, Πολιτικής, Φιλοσοφίας, Μουσικής και Ποίησης. Στους Βασιλικούς Παίδες ανήκε και ο Αλέξανδρος, ο οποίος παρακολούθησε –μαζί με τους υπόλοιπους συμμαθητές του– τα μαθήματα του Αριστοτέλη στην κατάφυτη περιοχή του Νυμφαίου, στην αρχαία Μίεζα. Ο Αλέξανδρος επίσης διδάχθηκε και τα Ομηρικά Έπη λόγω του ιδιαίτερου θαυμασμού του για τον Αχιλλέα, του οποίου υπήρξε μακρινός απόγονός - όπως υποστήριζε η μητέρα του,η Μυρτάλη. Είχε λάβει επίσης μαθήματα Ιατρικής.
Για τη μετάβαση των αγοριών από την ομάδα των «εφήβων» σε εκείνη των «νέων» διοργανώνονταν αγώνες δρόμου πεζών αλλά και ιππέων.
Το ίδιο συνέβαινε και στην περίπτωση των κοριτσιών για τη μετάβασή τους από την παιδική ηλικία στην αντίστοιχη των «τελείων γυναικών». Οι τελετές ολοκληρώνονταν με την αφιέρωση αναθημάτων στους θεούς: στον Διόνυσο και στον Ηρακλή για τα αγόρια, στην Άρτεμη και στη Δήμητρα για τα κορίτσια.
Τελικά ο Αλέξανδρος είναι εκείνος που άνοιξε τα σύνορα των κόσμων και δημιουργήθηκε η Ελληνιστική Οικουμένη όπου οι γυναίκες μπόρεσαν να αποκτήσουν δικαίωμα στην ιδιοκτησία και την χρήση περιουσίας, δικαίωμα στην γνώση, δικαίωμα στην συμμετοχή στα κοινά...
Ας ανακαλύψουμε τους λαους που συναποτέλεσαν και συγκληρονόμησαν την Οικουμένη του Αλέξανδρου ,που ονειρεύτηκαν έναν κόσμο χωρίς σύνορα , όπου οι άνθρωποι και οι πολιτισμοί σμίγουν και συνυπάρχουν, πίνοντας
από μια κοινή κούπα φιλίας’.



Βρισκόμαστε λίγο έξω από την περίφημη αρχαιολογική θέση του Άι Χανούμ στο Αφγανιστάν Εκεί, στις εσχατιές του ελληνιστικού κόσμου, ιδρύθηκε ελληνική πόλη της οποίας τόσο το αρχικό όνομα (Αλεξάνδρεια ή Σελεύκεια ή Αντιόχεια;), όσο και ο βασιλέας-ιδρυτής της παραμένουν άγνωστοι στους ερευνητές Μια πόλη που έκοψε δικά της νομίσματα, είχε ανάκτορο, εντυπωσιακά τείχη, γυμνάσιο και θέατρο, ενώ έδωσε και μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες επιγραφές με δελφικά παραγγέλματα , απτές αποδείξεις του βάθους της επίδρασης του ελληνισμού σε χώρες μακρινές. Ίσως να ήταν από αυτήν την πόλη που εμπνεύστηκαν οι Βουδιστές την νέα τεχνοτροπία αναπαράστασης του Βούδα, αυτό που σήμερα ονομάζουμε ελληνοβουδιστική τέχνη .


Η πόλη υπήρξε όμως, πάνω απ' όλα, ένα εντυπωσιακό χωνευτήρι των ελληνικών και των ανατολικών παραδόσεων, περσικών και τοπικών. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα, μιας μίξης πολιτισμών με στοιχεία κυρίως περσικά , αλλά και με ένα κολοσσιαίο λατρευτικό άγαλμα (μάλλον του Διός), όπως μαρτυρείται από το μέγεθος του εξαιρετικής τεχνοτροπίας αριστερού ποδιού που βρέθηκε στις ανασκαφές .
Σήμερα, στην πόλη λειτουργεί παραδοσιακό τεϊοπωλείο . Όπως φαίνεται στην εικόνα, ο ιδιοκτήτης φρόντισε να προσφέρει μια «πινελιά παράδοσης», αφού τα κορινθιακά κιονόκρανα του Άι Χανούμ λειτουργούν ως τραπέζια για το τσάι , ενώ άλλοι δωρικοί και ιωνικοί κίονες παίζουν τον ρόλο της στήριξης της (ξύλινης) οροφής. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: ο ιδιοκτήτης του τεϊοπωλείου διέσωσε, άθελα και εν αγνοία του, το μεγαλύτερο αριθμό κιόνων από την περίφημη πόλη!





Αιγές 2021

Χρυσή τομή και κρυμμένα μυστικά στο ανάκτορο του Φιλίππου του Β’

αναλογια- μαθηματικά Στ΄


Φαίνεται ότι η τεράστια συνεισφορά των Μακεδόνων -που δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει ακόμα- στην παγκόσμια τέχνη είναι η αρχιτεκτονική» 
«Ολο το κτίριο είναι σχεδιασμένο με χρυσές αναλογιες. Δηλαδή όλες οι αναλογίες μέχρι τα ύψη του κτιρίου είναι 1,62,. Γι' αυτό, όταν το κοιτάμε μας φαίνεται όμορφο, μας αρέσει η πρόσοψη αυτή. Είναι αυτό που βρήκε ο Πυθαγόρας, είναι ο Θεική Αρμονια κατά Πλάτωνα.
«Στην κάτοψη του ανακτόρου του Φιλίππου στις Αιγές ενσωματώνεται η θεωρία, της χρυσής τομής, μια πολύπλοκη γεωμετρία κύκλων, τετραγώνων και τριγώνων, που επαναλαμβάνουν με εμβαδά την ακολουθία Φιμποντάτσι 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21….
 Πρώτη  Μαθηματικός στον κόσμο αναφέρεται στο χρυσό λόγο η Θεανώ, μαθήτρια του Πυθαγόρα και αργότερα γυναίκα του, ίσως από τις μεγαλύτερες μαθηματικούς της εποχής της.
Μετά τη Θεανώ, ο Ευκλείδης στα στοιχεία του αναφέρει τη χρυσή τομή που επανέρχεται στο προσκήνιο τον 12ο αιώνα από τον Φιμπονάτσι. 

Γιάννης Αντωνίου, καθηγητής μαθηματικών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης -Α. Κοτταριδη,Αεχαιολόγος

Οι Αιγές, η βασιλική Μητρόπολη των Μακεδόνων, ο τόπος όπου ο Αλέξανδρος ανακηρύχθηκε βασιλιάς και από όπου την Άνοιξη του 334 π.Χ. ξεκίνησε την μεγάλη εκστρατεία που άλλαξε τον κόσμο είναι όχι μόνον το λίκνο των Τημενιδών, της Δυναστείας που ένωσε τους Έλληνες και έδωσε στην παγκόσμια ιστορία έναν από τους πιο συναρπαστικούς ήρωές της, αλλά

και ο τόπος των Ιδεών που γέννησαν την ελληνιστική Οικουμένη, την πιο ανοιχτή και γόνιμη συνύπαρξη πολιτισμών που γνώρισε ο κόσμος.

βιντεο YUTUBE - ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΗΣ

Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2021

Καλημέρα, φίλε μου Αριθμέ (Φυσικοί αριθμοί)


Γιατι εκτος του 0;;;; παρατηρω την αριθμογραμμη....



ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ  ΠΑΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ
ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΤΙΣ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙΣ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΥ Η ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥΜΕ  ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΙΘΜΟΓΡΑΜΜΗ
ΠΧ 55+25=

ΠΡΟΣΟΧΗ.... ΝΑ ΠΑΙΖΕΤΕ ΜΟΝΟ ΜΕ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
1.ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΑΥΗΜΑΤΙΚΩΝ 

ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ  ΠΑΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ


ΠΡΟΣΟΧΗ ... ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ  ΣΤΗΝ ΜΑΥΡΗ ΓΡΑΜΜΗ ΕΧΕΙ  ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΚΕΡΑΙΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ....ΘΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΝΗΤΙΚΟΥΣ 
ΠΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΘΕΙΣ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ



Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2021

























ΜΑΓΙΑ, ΑΖΤΕΚΟΙ ,ΟΙ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΜΕΞΙΚΟΥ

Οι αρχαίοι Μάγια δεν είχαν έναν κεντρικό ηγέτη, όπως ο αυτοκράτορας στο Βυζάντιο, και δεν ήταν ενωμένοι σε ένα ενιαίο κράτος. Αντιθέτως, ο πολιτισμός των αρχαίων Μάγια αποτελούνταν από πολυάριθμα μικρά κράτη, το καθένα με επίκεντρο μια πόλη. 



Η κοινωνία του πολιτισμού των Μάγια είχε τη μορφή πυραμίδας. Στη βάση βρισκόταν ο απλός λαός, αποτελώντας το ισχυρό στήριγμα για όλους όσους ήταν από πάνω τους: τεχνίτες, εμπόρους, ευγενείς και ηγέτες. Για τον απλό λαό των Μάγια, η πιο κοινή εργασία ήταν η γεωργία  .Όλη η δουλειά γινόταν με απλά πέτρινα εργαλεία ή με το χέρι. . Οι αγρότες των Μάγια επιστράτευαν ιδιοφυείς τεχνικές ,οπως τα αρδευτικά καναλια για να μπορέσουν να ταΐσουν τον πολυπληθή λαό τους, Καλλιεργουσαν καλαμπόκι,φασόλια , πιπεριές τσίλι, ντομάτες,  γλυκοπατάτες και  κολοκύθες.
Το πρωινό έτρωγαν έναν χυλό από καλαμπόκι και τσίλι . Το μεσημέρι έτρωγαν πιτάκια από ζύμη καλαμποκιού γεμιστά με λαχανικά και κρέας. Το κυρίως γεύμα ήταν το βράδυ, το οποίο συνήθως περιλάμβανε τορτίγιες μαζί με βραστά λαχανικά και, αν η οικογένεια είχε την οικονομική ευχέρεια, κρέας. Τα δημοφιλέστερα είδη κρέατος ήταν το ψάρι, το ελάφι, η πάπια και η γαλοπούλα.

.Η πιο δημοφιλής τροφή που κληρονόμησε ο κόσμος από τους Μάγια είναι η σοκολάτα, την οποία μάζευαν από τα κακαόδεντρα. Οι σπόροι κακάο θεωρούνταν τόσο πολύτιμοι που τους χρησιμοποιούσαν στις συναλλαγές αντί για χρήματα
Αυτα τα προίόντα έφτασαν στην Ευρώπη την εποχή των Ανακαλύψεων, κάπου τον 16ο αιώνα, ενώ στον ελλαδικό χώρο έγινε γνωστή  η πατάτα αμέσως μετά την Επανάσταση του 1821, χάρη στον Ιωάννη Καποδίστρια.


Οι τεχνίτες κατασκεύαζαν κοσμήματα  και αγγεία. 
 Οι γυναίκες επίσης έπαιζαν κεντρικό ρόλο στην οικονομία μέσω της βιομηχανίας υφασμάτων. Ήταν κλωστοϋφαντουργοί, υφάντρες και βαφείς υφασμάτων. Δημιουργούσαν περίτεχνα υφασμάτινα έργα τέχνης, προμηθεύοντας τα επικερδή εμπορικά δίκτυα. Υπήρχαν γυναίκες ηγέτιδες, που συνήθως εκτελούσαν χρέη αντιβασιλέα . Επίσης, οι γυναίκες συχνά ήταν ιέρειες σε συγκεκριμένους ιερούς τόπους.

Παιδιά

Η γέννηση ενός παιδιού ήταν γεγονός υψίστης σημασίας στην κοινωνία των Μάγια. Θεωρούνταν  οιωνός καλής τύχης αλλά και πλούτου. Όλα τα παιδιά λάμβαναν το παιδικό τους όνομα από κάποιον ιερέα, αλλά το παρωνύμιο  τους το έδινε η οικογένειά τους ήταν αυτό το οποίο συνήθως χρησιμοποιούσαν. Από τη στιγμή της γέννησής τους τα παιδιά ήταν υποχρεωμένα να ακολουθήσουν συγκεκριμένο δρόμο στη ζωή τους. Η κορυφαία αξία που είχαν υποχρέωση να υπηρετούν ήταν ο σεβασμός στους γηραιότερους.





Υπάρχουν αστεροσκοπείο, ογκώδεις ναοί, κομψές πυραμίδες και ένα τεράστιο  γήπεδο μπάσκετ ...... Οι Μάγια είχαν εφεύρει ένα παιχνίδι που έμοιαζε με τη σύγχρονη καλαθοσφαίριση: παιζόταν με μια βαριά μπάλα  απο καουτσουκ που έπρεπε να μπει σε ένα στεφάνι αναρτημένο ψηλά και να χτυπηθεί μόνο με τον γοφό ή τον ώμο. 

πετοσφαιρο


«ΠΟΚ-ΤΑ-ΠΟΚ», ΤΟ ΜΠΑΣΚΕΤ ΤΩΝ ΑΖΤΕΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ

Οι φυλές των Μάγια ζούσαν στις πεδιάδες του Μεξικού. Το γήπεδο του «ποκ-τα-ποκ» είχε διαστάσεις 23×7,5 μέτρα. Οι πλευρές του ήταν κλεισμένες με κατακόρυφους τοίχους κι οι άλλες δύο είχαν κερκίδες χτισμένες με τούβλα. Μεγάλες και μικρές πέτρες είχαν το ρόλο των σημερινών άσπρων γραμμών. Κάθε ομάδα είχε 2 έως 10 παίκτες.Η μπάλα ζυγιζε απο 2 εωσ 4 κιλά.
Οι παίκτες έπρεπε να κρατούν τη μπάλα σε αδιάκοπη κίνηση. Μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν όλα τα μέλη του σώματος εκτός από τα χέρια. Μπορούσαν να αγγίξουν τη μπάλα με τον αγκώνα ή το γόνατο, αλλά όχι με το πέλμα ή τη παλάμη.
Το γκολ μετρούσε όταν ο παίκτης κατάφερνε να περάσει τη μπάλα μέσα από το στεφάνι της αντίπαλης ομάδας. Το πέτρινο στεφάνι έμοιαζε με το σημερινό καλάθι του μπάσκετ. Ήταν καρφωμένο στον τοίχο, αλλά όχι ψηλά. Και σε αντίθεση με την μπασκέτα ήταν τοποθετημένο κατακόρυφα κι όχι οριζόντια.
Όλα τα παιχνίδια τελείωναν 1-0. Μόλις η μπάλα έμπαινε στο στεφάνι το ματς τελείωνε!

δυο ομάδες: - η ομαδα της βροχής

                 και η ομαδα του ανεμου







Μετά την κατάκτηση του τελευταίου κράτους τους από τους Ισπανούς το 1697, οι Μάγια συνέχισαν να ζουν υπομένοντας τις διακρίσεις και να εξεγείρονται κατά της Ισπανίας  Οι Μάγια υπέφεραν φρικτά, αλλά κατά περιόδους επαναστατούσαν ανεπιτυχώς.

Το Μεξικό ζήτησε επισήμως συγγνώμη από τους αυτόχθονες Μάγια

Επισήμως συγγνώμη από τους αυτόχθονες Μάγια για τις αδικίες που διαπράχθηκαν εναντίον τους μετά την ισπανική κατάκτηση, ζήτησε χθες η κυβέρνηση του Μεξικού, με αφορμή τα 500 χρόνια της «Κονκίστα» (της κατάκτησης του Μεξικού).

Κατά τη διάρκεια της τελετής, η κυβέρνηση του Μεξικού αναγνώρισε τον ρατσισμό και τις διακρίσεις που εξακολουθεί να υποφέρει αυτή η εθνοτική μειονότητα δύο αιώνες μετά την ανεξαρτησία του Μεξικού.


«Ζητούμε συγγνώμη από την φυλή των Μάγια για τις τρομερές κακοποιήσεις που διαπράχθηκαν από άτομα και εθνικές και ξένες δυνάμεις κατά τη διάρκεια της Κονκίστα, τους τρεις αιώνες αποικιοκρατίας και τους δύο αιώνες του ανεξάρτητου Μεξικού», δήλωσε ο πρόεδρος του Μεξικού

Φτιάξε μόρια

 

πατα πάνω στν εικόνα για να μπεις στο εργαστήριο



καταστάσεις της ύλης 

στερα υγρη αερια

πατα στην εικονα 




Πέμπτη 3 Ιουνίου 2021

μαθηματικα ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ





ΘΥΜΑΜΑΙ....ΠΩΣ ΒΡΙΣΚΩ ΤΗΝ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΟ ΕΜΒΑΔΟΝ

ΔΙΑΒΑΖΩ ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ 

ΓΡΑΦΩ ΤΙ ΞΕΡΩ

ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΤΗ ΛΥΣΗ




2.ΘΥΜΑΜΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ


ΠΟΙΑ ΠΡΑΞΗ  ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΟΥΝ  ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ;;;;

ΕΛΕΓΧΩ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΟΥ  ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ.



ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Μικρό παιδί σαν ήμουνα και πήγαινα σχολείο, μικρό παιδί στα μάτια είχα τη χαρά στα χέρια το βιβλίο, μικρό παιδί Κι όταν η βαρυχειμωνιά μου πάγωνε τα χέρια στον ουρανό τα σήκωνα να ζεσταθούν στ’ αστέρια





Παρασκευή 28 Μαΐου 2021

ασκησεις μαθηματικων

 (0,58 + 0,25) + 0,75 =   

0,58 + (0,25 + 0,75) =
................................................................................
Να υπολογίσετε τα γινόμενα κάθετα.

α. 2,5 Χ 10 = …    β. 2,5 Χ 100 = ….…..     γ. 2,5 Χ1.000 = …...……

δ. 2,5 Χ0,1 = …..……    ε. 2,5 Χ 0,01 = …....…    στ. 2,5 Χ 0,001 = …..……

Τι συνέβη στον δεκαδικό αριθμό, όταν τον πολλαπλασιάσαμε με τους παραπάνω αριθμούς; Γιατί;

......................................................................................................................................................................
Ν κανετε καθετα τις διαιρέσεις

91,25 :  25 =         ...  3.472, 2 :  54 =
............................................................................

Η Αγγελική αγόρασε ένα βιβλίο αξίας 14, 80 € και ένα κουτί με μαρκαδόρους αξίας 6 €. Αν είχε 50 €, πόσα ρέστα πήρε;