Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2023

Αντιμετώπιση σύγκρουσης

 «Γεννήθηκα για ν’ αγαπώ, όχι για να μισώ!» Σοφοκλής 

Παρουσίαση του θέματος : Αντιμετώπιση σύγκρουσης 

Βήμα 1: Μια ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ  Ιστορία


Δεν θυμόμαστε πια πώς ξεκίνησε αυτή η σύγκρουση   , αλλά σήμερα δεν έχει πια σημασία....Ο  Παύλος (10ετών ) και ο   Πέτρος (11 και μισό) είναι αδέρφια και μένουν σε ένα κοινό δωμάτιο.
Τον τελευταίο καιρό τσακώνονται συνέχεια και η ατμόσφαιρα στο σπίτι είναι πραγματικά δυσάρεστη. Οι γονείς θέλουν να τους χωρίσουν, αλλά επειδή δεν υπάρχει επιπλέον δωμάτιο στο σπίτι, προτείνουν για ένα μήνα   να κοιμάται στο σαλόνι ο Πέτρος και μετά από ένα μήνα ο Παύλος , μέχρι να νιώσουν ότι μπορούν να ζήσουν  ξέγνοιαστα  ξανά μαζί στο δωμάτιο.
Ο Πέτρος συμφωνεί ενώ ο Παύλος διαφωνει.....
Φανταζομαστε τη ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
1.Πηγαινουν σε διαφορετικό  δωμάτιο, για να «χαλαρώσουν» - έτσι το λέει  η μαμα.
                               ή                         2. Οι μεγαλοι  δεν είναι διατεθειμένοι να ανακατευτούν περισσότερο. Πάντα λένε: τα παιδιά να μάθουν να λύνουν τα προβλήματά τους μόνα τους.
Μετά από μία ώρα.....

Ερώτηση
Τι βοήθησε τον Πέτρο να ηρεμήσει;
....................................................................................................................................

ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ   .....
Στην αυλή  του σχολείου , μια άλλη από τις συνηθισμένες αψιμαχίες μεταξύ παιδιών συνεχιζόταν και πολλά παιδιά στέκονταν τριγύρω και την παρακολουθούσαν με ενθουσιασμό. Η εφημερεύουσα δασκάλα προσπάθησε να ηρεμήσει τον Γιάννη και τον Θωμα , αλλά κανείς δεν την άκουγε...  ............................................................................................................................

Εμείς,  ανταλλάξαμε βλέμματα απόγνωσης, και 
περπατήσαμε προς την τάξη. Πότε θα τελειώσει αυτή η ιστορία;;;;;;;;
ερωτήσεις
Ποιο είναι το πρόβλημα που προέκυψε στην δεύτερη ιστορία ;


Έχεις δει ποτέ παιδιά να χτυπούν ή να προσβάλλουν άλλα παιδιά;

Αν ναι - πώς αντέδρασες; Τι έκανες? Προσπαθησες να  βοηθήσεις;;
Απευθυνθηκες σε ενήλικα (σε περίπτωση που η παρέμβαση θα μπορούσε να σας βλάψει);

Τι προτείνεις για να λυθει το προβλημα;



ΒΗΜΑ 2ο         Μαθαίνω  να εντοπίζω φράσεις που μπορούν να προκαλέσουν κλιμάκωση των συγκρούσεων και να αποκτήσω εργαλεία για να σταματω την κλιμάκωση της σύγκρουσης      

ΓΕΓΟΝΟΣ : "Δεν καταλαβαίνεις  από ποδόσφαιρο!"

Ξεκίνησε με ένα παιχνίδι . Τον τελευταίο καιρό τα αγόρια της τάξης μαζευουν ποδοσφαιρικές κάρτες. Φέρνουμε τις κάρτες μας στην τάξη και μας αρέσει να παίζουμε στο 
διάλειμμα.

αφηγηση γεγονότος  -συγκρουση
φρασεις 
"Αν ήμουν στη θέση σου, θα  ήμουν σιωπηλός"      «Τι θα κάναμε χωρίς εσένα»           
    "Εξαιτίας σου χάσαμε το  παιχνίδι    

"Θα σε ανατινάξω!"«Αν δεν μου δώσεις το ποδηλατο  σου τώρα, θα πω στον Πέτρο να μην σε καλέσει στο πάρτι .»  
 περιφρόνηση    κοροϊδία  Κριτική, ενοχή τόνος της φωνής
ερωτήσεις..

Ποια πρόταση, που είπε ο Γιάννης ή ο Yoav, ήταν η αφετηρία της σύγκρουσης; Γιατί
Ποιες λεξεις  του    Γιάννη    πλήγωσαν τον Yoav;
Πώς πιστεύετε ότι ένιωσαν ο Yoav και οΓιάννης  κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης ; 

Ο Yoav είπε στον Γιάννη  «Γιατί καυγαδίζουμε;... Είναι απλά ποδόσφαιρο...».Μερικές φορές θυμώνουμε τόσο πολύ........
Τι πιστεύετε: πώς μπόρεσαν ο Γιάννης  και ο Yoav να αποτρέψουν την κλιμάκωση της σύγκρουσης και να πετύχουν τους στόχους τους;   Το χιουμορ  βοηθαει ;;;;
  "Όλοι είναι ξεχωριστοί τύποι


ΒΗΜΑ 3ο    ΜΙΛΑΩ-ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΩ 


ΒΗΜΑ 4ο 
θεατρικό  παιχνίδι     ΑΝΤΙΓΟΝΗ- ΣΟΦΟΚΛΗ 
«Γεννήθηκα για ν’ αγαπώόχι για  να μισώ!»    
         






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου