«Γεννήθηκα για ν’ αγαπώ, όχι για να μισώ!» Σοφοκλής
Παρουσίαση του θέματος : Αντιμετώπιση σύγκρουσης
Βήμα 1: Μια ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ Ιστορία
Δεν θυμόμαστε πια πώς ξεκίνησε αυτή η σύγκρουση , αλλά σήμερα δεν έχει πια σημασία....Ο Παύλος (10ετών ) και ο Πέτρος (11 και μισό) είναι αδέρφια και μένουν σε ένα κοινό δωμάτιο.
Τον τελευταίο καιρό τσακώνονται συνέχεια και η ατμόσφαιρα στο σπίτι είναι πραγματικά δυσάρεστη. Οι γονείς θέλουν να τους χωρίσουν, αλλά επειδή δεν υπάρχει επιπλέον δωμάτιο στο σπίτι, προτείνουν για ένα μήνα να κοιμάται στο σαλόνι ο Πέτρος και μετά από ένα μήνα ο Παύλος , μέχρι να νιώσουν ότι μπορούν να ζήσουν ξέγνοιαστα ξανά μαζί στο δωμάτιο.
Ο Πέτρος συμφωνεί ενώ ο Παύλος διαφωνει.....
Φανταζομαστε τη ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
1.Πηγαινουν σε διαφορετικό δωμάτιο, για να «χαλαρώσουν» - έτσι το λέει η μαμα.
ή 2. Οι μεγαλοι δεν είναι διατεθειμένοι να ανακατευτούν περισσότερο. Πάντα λένε: τα παιδιά να μάθουν να λύνουν τα προβλήματά τους μόνα τους.
Μετά από μία ώρα.....
Τι βοήθησε τον Πέτρο να ηρεμήσει;
....................................................................................................................................
Στην αυλή του σχολείου , μια άλλη από τις συνηθισμένες αψιμαχίες μεταξύ παιδιών συνεχιζόταν και πολλά παιδιά στέκονταν τριγύρω και την παρακολουθούσαν με ενθουσιασμό. Η εφημερεύουσα δασκάλα προσπάθησε να ηρεμήσει τον Γιάννη και τον Θωμα , αλλά κανείς δεν την άκουγε... ............................................................................................................................
Εμείς, ανταλλάξαμε βλέμματα απόγνωσης, και περπατήσαμε προς την τάξη. Πότε θα τελειώσει αυτή η ιστορία;;;;;;;;
ερωτήσεις
Έχεις δει ποτέ παιδιά να χτυπούν ή να προσβάλλουν άλλα παιδιά;
Αν ναι - πώς αντέδρασες; Τι έκανες? Προσπαθησες να βοηθήσεις;;
Απευθυνθηκες σε ενήλικα (σε περίπτωση που η παρέμβαση θα μπορούσε να σας βλάψει);
Τι προτείνεις για να λυθει το προβλημα;
ΒΗΜΑ 2ο Μαθαίνω να εντοπίζω φράσεις που μπορούν να προκαλέσουν κλιμάκωση των συγκρούσεων και να αποκτήσω εργαλεία για να σταματω την κλιμάκωση της σύγκρουσης
ΓΕΓΟΝΟΣ : "Δεν καταλαβαίνεις από ποδόσφαιρο!"
Ξεκίνησε με ένα παιχνίδι . Τον τελευταίο καιρό τα αγόρια της τάξης μαζευουν ποδοσφαιρικές κάρτες. Φέρνουμε τις κάρτες μας στην τάξη και μας αρέσει να παίζουμε στο διάλειμμα.
αφηγηση γεγονότος -συγκρουση
φρασεις
"Αν ήμουν στη θέση σου, θα ήμουν σιωπηλός" «Τι θα κάναμε χωρίς εσένα»
"Εξαιτίας σου χάσαμε το παιχνίδι
"Θα σε ανατινάξω!" | «Αν δεν μου δώσεις το ποδηλατο σου τώρα, θα πω στον Πέτρο να μην σε καλέσει στο πάρτι .» |
περιφρόνηση κοροϊδία Κριτική, ενοχή τόνος της φωνής
ερωτήσεις..
Ποια πρόταση, που είπε ο Γιάννης ή ο Yoav, ήταν η αφετηρία της σύγκρουσης; Γιατί
Ποιες λεξεις του Γιάννη πλήγωσαν τον Yoav;
Πώς πιστεύετε ότι ένιωσαν ο Yoav και οΓιάννης κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης ;
Ο Yoav είπε στον Γιάννη «Γιατί καυγαδίζουμε;... Είναι απλά ποδόσφαιρο...».Μερικές φορές θυμώνουμε τόσο πολύ........
Τι πιστεύετε: πώς μπόρεσαν ο Γιάννης και ο Yoav να αποτρέψουν την κλιμάκωση της σύγκρουσης και να πετύχουν τους στόχους τους; Το χιουμορ βοηθαει ;;;;
"Όλοι είναι ξεχωριστοί τύποι
ΒΗΜΑ 3ο ΜΙΛΑΩ-ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ-ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΩ
ΒΗΜΑ 4ο θεατρικό παιχνίδι ΑΝΤΙΓΟΝΗ- ΣΟΦΟΚΛΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου