ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
1. Τελικά πόσο μακριά ταξιδεύει ο θαλασσοπόρος του ποιήματος που μόλις διαβάσατε; Από ποιους στίχους το καταλαβαίνετε;
2. Από ποια μέρη περνάει ο θαλασσοπόρος στο φανταστικό του ταξίδι; Μπορείτε να βρείτε τα μέρη αυτά στο χάρτη της τάξης σας και να σχεδιάσετε τη φανταστική του πορεία; Από ποιους ενδιάμεσους σταθμούς θα περάσει για να επισκεφτεί όλους τους τόπους που αναφέρονται στο ποίημα;
ΜΕΤΑΦΟΡΑ – ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ
Στο ποίημά μας συναντούμε και πολλές μεταφορές, ας πούμε λοιπόν λίγα λόγια για το τι είναι η μεταφορά και ποια είναι η διαφορά της από την κυριολεξία
Ας θυμηθούμε στο σημείο αυτό τη διαφορά της κυριολεξίας από τη μεταφορά:
κυριολεξία είναι κάτι που είναι πραγματικό και ισχύει, ενώ μεταφορά είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει στην πραγματικότητα. π.χ.
αρμενίζω στη θάλασσα κυριολεξία
αρμενίζω στον ουρανό μεταφορά (δεν μπορούμε να αρμενίζουμε στον ουρανό, στον ουρανό πετάμε).
Άγνωστες λέξεις θαλασσοπόρος = αυτός που διασχίζει τις θάλασσες, ο καπετάνιος. άφωνος = αυτός που δεν έχει φωνή, που δεν μπορεί να βγάλει φωνή. θαλασσομάχος = αυτός που παλεύει με τη θάλασσα και με τα κύματα . σμίγουν = ενώνουν, π.χ. σμίγουν τις δυνάμεις τους. κάβοι = η λέξη σημαίνει τα απάνεμα μέρη, όπου μπορούν και αράζουν τα πλοία, τα ακρωτήρια, π.χ. το κάβο Ντόρο. πολυτρίχια = σχοινιά του πλοίου. κισσός = αναρριχητικό φυτό (φυτό δηλαδή που ανεβαίνει ψηλά, δεμένο σε υποστυλώματα). χλωρή = πράσινη, τρυφερή, φρέσκια. έγια μόλα = ναυτική φράση, ναυτικό πρόσταγμα που σημαίνει: πάμε μπροστά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου