Κυριακή 10 Μαΐου 2020

ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΕΥΚΛΕΙΔΙΑ - ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

  Η  επαλήθευση της διαίρεσης είναι πολλαπλασιασµός! 




ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
     
 Ένας αυγοπαραγωγός µάζεψε από το πτηνοτροφείο του 6.000 αυγά. Από αυτά του έσπασαν 528 αυγά. 
Τα υπόλοιπα τα έβαλε σε θήκες που η καθεµία χωρούσε 9 αυγά.
 Πόσες αυγοθήκες γέµισε;


                                 ΑΠΑΝΤΗΣΗ ..................

·   Ένας λαδέμπορος μοίρασε 6.545 κιλά λάδι σε δοχεία των 17 κιλών. Πόσα δοχεία χρησιμοποίησε;

                               ΑΠΑΝΤΗΣΗ ..................


Πώς λύνουμε ένα πρόβλημα; Με  απλά βήματα
 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ :  
 1ο βήμα: Διαβάζουμε καλά το πρόβλημα για να το κατανοήσουμε και υπογραμμίζουμε τις πληροφορίες που μας είναι απαραίτητες για να το λύσουμε
.
2ο βήμα: Σχεδιάζουμε το πώς θα λύσουμε το πρόβλημα. Αποφασίζουμε ποιες πράξεις θα κάνουμε για να λύσουμε το πρόβλημα.
 Λέξεις-φράσεις κλειδιά που μας οδηγούν στην επιλογή των σωστών πράξεων είναι:
ΔΙΑΙΡΕΣΗ: μοιράζω, χωρίζω, τέμνω, κόβω σε… ίσα μέρη, κατανέμω ισότιμα, πόσες φορές χωράει…, πόσες συσκευασίες χρειάζονται…, πόσες ομάδες θα σχηματίσω… κ.α.
3ο βήμα: Εκτελούμε τις πράξεις με προσοχή και γράφουμε σε κάθε αποτέλεσμα τι είναι αυτό που βρήκαμε.
4ο βήμα: Απαντούμε στο πρόβλημα και εκτιμούμε αν η απάντησή μας φαίνεται λογική. Αν δεν φαίνεται, κάνουμε τις επαληθεύσεις των πράξεων μας.

.ΧΡΟΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ρήματα

1.ΧΡΟΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
γ΄ πρόσωπο , ενικού

θυμάμαι  αι  ΜΟΝΟ στην ΠΑΘΗΤΙΚΉ ΦΩΝΗ  ΣΤΟΝ ΕΝΕΣΤΩΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΞ. ΜΕΛΛΟΝΤΑ

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ                           ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ


 ΕΝ.    αυτός      βλέπ.....                                    έρχετ...
                         έβλεπ......                                   ερχότ....
                           είδ...                                          ήρθ...
                      θα βλέπ...                                      θα έρχετ....
                      θα  δ....                                            θα   έρθ....
                     έχει  δ....                                      έχει  έρθ....
                      είχε  δ.....                                     είχε   έρθ.....

Κάνω ΧΑ στα ρήματα  στο γ΄ πρόσωπο ενικού

πηγαίνω(πήγα)                             λύνομαι (λύθηκα)


Η γιορτή της μητέρας

ΑΝΑΓΝΩΣΗ
Η γιορτή της μητέρας ή ημέρα της μητέρας είναι εορτή προς τιμήν της μητρότητας. Κάθε χρόνο στις 10 Μαΐου, λέμε «χρόνια πολλά» στις μαμάδες σε όλο τον κόσμο.


Οι πρώτες αναφορές για Γιορτή της Μητέρας και της μητρότητας έρχονται από την αρχαία Ελλάδα.

Η μητέρα Γη (Γαία) σύζυγος του Ουρανού είναι η προσωποποίηση της φύσης, που γεννά όλο τον κόσμο και λατρεύεται σαν η υπέρτατη θεότητα. Η λατρεία περνά στη συνέχεια στην κόρη της, Ρέα, σύζυγο του Κρόνου.


Η Ρέα λατρεύεται σαν η «Μητέρα των Θεών», καθώς φαίνεται να είναι η πρώτη, που γέννησε με τοκετό και ανάθρεψε τα παιδιά της με μητρικό γάλα. Οι αρχαίοι Έλληνες απέδιδαν τιμές στη Ρέα κάθε
άνοιξη, καθώς ήταν και θεά της γης και της γονιμότητας.

Ο Αμερικανός πρόεδρος, Γούντροου Ουίλσον  καθιέωρωσε επισήμως τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου ως ημέρα «δημόσιας έκφρασης αγάπης προς τις μαμάδες».

Παρασκευή 8 Μαΐου 2020

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΤΗΝ ΑΣΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ



ΠΑΤΑ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΛΥΣΕΙΣ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ
                                                                                                                         ↡     ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ

Το τέλος της εκστρατείας

Ενθουσιασμένος από τη νίκη ο Αλέξανδρος βάδισε προς την Ινδία.Γιια να διοικήσει το απέραντο κράτος με τους πολλούς λαούς, χρησιμοποίησε και Πέρσες αξιωματούχους.

Συνέχισε έτσι απτόητος ως τον Ύφαση, παραπόταμο του Ινδού ποταμού. Εκεί όμως τον περίμενε μια απογοήτευση. Oι στρατιώτες του, κουρασμένοι από τις ατέλειωτες πορείες και τους πολλούς κινδύνους, αρνήθηκαν να συνεχίσουν.O Μ. Αλέξανδρος θεώρησε δίκαια τα παράπονά τους και πήρε την απόφαση να γυρίσει πίσω.O δρόμος της επιστροφής ήταν δύσκολος. 
 Έτσι, έπειτα από πολλές δυσκολίες έφτασαν στα Σούσα.
 Η μεγάλη εκστρατεία είχε πάρει τέλος (324 π.Χ.).
παράθεμα 3
O βασιλιάς δίνει το παράδειγμα
O Αλέξανδρος αναγκάστηκε να προχωρήσει στην έρημο της Γεδρωσίας. Μια απέραντη και αφιλόξενη έρημο.O Αλέξανδρος δεν έτρωγε και δεν έπινε τίποτα, για να δίνει το παράδειγμα στους άλλους. Μια μέρα, μερικοί στρατιώτες του κάπου ανακάλυψαν λίγο θολό νερό. Γέμισαν ένα κράνος και το πρόσφεραν στον Αλέξανδρο. Εκείνος το πήρε και, αντί να το φέρει στα χείλη του το έχυσε. Θα ήταν ο τελευταίος που θα έπινε νερό.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Πώς κρίνεις την τελική απόφαση του Αλέξανδρου να μη συνεχίσει την εκστρατεία;Ποιες δυσκολίες αντιμετώπισε στην επιστροφη;

Η πορεία προς την Ινδία.


 Έχοντας επιτύχει συντριπτική νίκη στην Ισσό, ο Αλέξανδρος οδήγησε τον στρατό του προς την Αίγυπτο, μέσα από τη Συρία και την Παλαιστίνη. Η κύρια αντίσταση προήλθε από την ισχυρή Τύρο, που αποφάσισε να παραμείνει πιστή στον Δαρείο. Οι κάτοικοι της πόλης είχαν την ελπίδα ότι θα τους προστάτευαν τα ισχυρά της τείχη 
Για να αντιμετωπίσει μια πόλη κτισμένη πάνω σε νησί, με ισχυρή οχύρωση και ναυτικό, ο Αλέξανδρος χρησιμοποίησε πολιορκητικούς πύργους, και πετροβόλα όπλα που εκτόξευαν πελώριους λίθους στα τείχη .Όταν πλέον τα τείχη της Τύρου είχαν μισογκρεμιστεί, ο ίδιος ο Αλέξανδρος  πέρασε  μέσα στην πόλη με ξύλινη γέφυρα και την κατέλαβε...Η πολιορκία της Τύρου κράτησε σχεδόν επτά μήνες. 
Μετά την Τύρο ο Αλέξανδρος  φτάνει  το 331 στην Αίγυπτο χωρίς μάχη. 
.O βασιλιάς των Περσών Δαρείος Γ' προσπάθησε να εμποδίσει τον Αλέξανδρο να προχωρήσει στο εσωτερικό της χώρας του, χωρίς αποτέλεσμα όμως. O Δαρείος συγκέντρωσε μεγάλες δυνάμεις σε μια προσπάθεια να νικήσει και να ταπεινώσει τον Αλέξανδρο. Αλλά και σ' αυτή τη μάχη στα Γαυγάμηλα, που ήταν μια από τις μεγαλύτερες που έγιναν τότε, (331 π.Χ.) ο στρατός του Δαρείου νικήθηκε. O δρόμος πλέον προς τα Σούσα ήταν ελεύθερος. Όλοι οι θησαυροί της πρωτεύουσας των Περσών έπεσαν στα χέρια του.
ΕΡΓΑΣΙΑ
ΓΡΑΦΩ  3 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ !
ΤΥΡΟΣ, ΑΙΓΥΠΤΟΣ,ΓΑΥΓΑΜΗΛΑ


Πέμπτη 7 Μαΐου 2020

Μια λαμπερή αστραπή-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ

-Διαβάζουμε προσεχτικά το κείμενο και αναζητούμε στον παρακατω χάρτη
τις τοποθεσίες που αναφέρονται στο κείμενο.

Το 334 ο Αλέξανδρος, επικεφαλής περίπου 30.000 πεζών, 5.000 ιππέων και 180 πλοίων, πέρασε στην Ασία. Παρουσίασε την εκστρατεία ως απελευθερωτική και τιμωρητική  για όσα είχαν υποστεί οι Έλληνες από τους Πέρσες. Ο Αλέξανδρος έδειχνε να πιστεύει ότι η σύγκρουση με την Περσική Αυτοκρατορία είχε μακρά ιστορία και ότι θα έδινε λύση στα προβλήματα του ελληνικού κόσμου στη Μεσόγειο θάλασσα.
Διαβαίνοντας τον Ελλήσποντο, ο Αλέξανδρος έφτασε στην Τροία.Με μια συμβολική χειρονομία στεφάνωσε τον τάφο του Αχιλλέα. Στο προσκέφαλό του, σύμφωνα με την παράδοση, είχε πάντοτε, μαζί με το εγχειρίδιό του, την Ιλιάδα, διορθωμένη από το χέρι του δασκάλου του Αριστοτέλη
Οι Πέρσες δεν αιφνιδιάστηκαν με την έλευση του Αλεξάνδρου. Παρέταξαν λοιπόν τις δυνάμεις τους στις όχθες του ποταμού Γρανικού το 334 π.Χ. . Στην άλλη όχθη βρέθηκε σύντομα ο στρατός του Αλεξάνδρου.
Ο Αλέξανδρος ετοιμάστηκε για μάχη, αναθέτοντας την αριστερή πτέρυγα στον Παρμενίωνα και οδηγώντας ο ίδιος από τα δεξιά τους καλύτερους ιππείς. Αντί να περιμένει την κατάλληλη στιγμή για να διαβεί τον ποταμό, ξεκίνησε απροσδόκητα και παράτολμα την επίθεση, με τους εχθρούς τοποθετημένους σε υψηλότερη και πλεονεκτικότερη θέση.
Ο Αλέξανδρος νίκησε στον Γρανικό ποταμό τους Πέρσες.
Τριακόσιες περσικές πανοπλίες ή ασπίδες τις έστειλε στην Αθήνα να αφιερωθούν στη θεά. Τα λάφυρα συνοδεύονταν από επιγραφή: «Ο Αλέξανδρος γιος του Φιλίππου και οι Έλληνες, εκτός από τους Λακεδαιμόνιους,].» Γιατι άραγε 300; Είχε μελετήσει καλά την ιστορία των Περσικών πολέμων με τον Αριστοτέλη.

Μετά τη μάχη στον Γρανικό ποταμό ο Αλέξανδρος γνώρισε πολλές ακόμη επιτυχίες. Οι ελληνικές πόλεις τον υποδέχθηκαν ως απελευθερωτή. Μπορεί να μην απαλλάσσονταν από τους φόρους, αλλά αποκαθιστούσαν τα δημοκρατικά τους πολιτεύματα, ελευθερες πια από τους Πέρσες δυνάστες .
Οι Πέρσες στρατηγοί αποφάσισαν να αναμετρηθούν με τους Έλληνες σε ανοιχτή μάχη. Είχαν άλλωστε συγκεντρώσει έναν πραγματικά πολύ μεγάλο και ισχυρό στρατό. 600.000 άνδρες, μια υπόθεση που ξεπερνά κάθε φαντασία. (Το πιθανότερο είναι ότι ακόμη και ο Αλέξανδρος δεν έμαθε ποτέ την πραγματική αριθμητική δύναμη των αντιπάλων του.)
Το 333π.Χ.ο Δαρείος επέλεξε να δώσει μάχη με τον Αλέξανδρο στα σχετικώς στενά περάσματα της Ισσού. Όταν ήρθε η ώρα, έλαβε θέση με το άρμα του στο κέντρο, όπως προβλεπόταν για τους Πέρσες βασιλείς. Τα περσικά βέλη που εκτοξεύτηκαν ήταν τόσο πυκνά ώστε συμπλέκονταν μεταξύ τους, ενώ από τους αλαλαγμούς των στρατιωτών αντιλάλησαν τα βουνά. Η σύγκρουση ήταν σφοδρότατη και στην αρχή αμφίρροπη. Ο Αλέξανδρος ωστόσο, που όρμησε, όπως συνήθιζε, αιφνιδιαστικά από τα δεξιά, έβαλε στόχο τον ίδιο τον μεγάλο βασιλιά. Ο Δαρείος, μπροστά στην ορμή του μακεδονικού ιππικού, πανικοβλήθηκε και υποχώρησε και έτρεξε να σωθεί έφιππος.
ΠΑΤΑ ΕΔΩ            ή στην εικόνα
Η πορεία του Μέγα Αλέξανδρου σε έναν σύγχρονο χάρτη. Πατώντας πάνω σε κάθε τοποθεσία,στα μπλε κυκλάκια
                

1. Πέλλα

2. Γρανικός ποταμός

3. Μάχη της Ισσού 

Τρίτη 5 Μαΐου 2020

ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ

ΠΑΤΑ ΕΔΩ  ↔↠   ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΥ
ή πάνω στην εικόνα


ΓΙΑ  ΝΑ  ΠΑΙΞΕΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΠΑΤΑ                     NEW =ΝΕΟ 

ΓΙΑ ΑΠΛΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ        ΠΑΤΑ                                    PRACTICE= ΠΡΑΚΤΙΚΗ

ΑΦΟΥ ΠΑΙΞΕΙΣ  ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ   ,ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΙΣ ΔΥΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ    ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ 



ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΑ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

ΑΠΑΝΤΩ ΣΤΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 
αν αντιμετωπίσω καποια δυσκολία κοιταζω προσεχτικά τις εικόνες στο τέλος της ανάρτησης

-Η πρωτεύουσα του κράτους της Μακεδονίας.    Π……..Λ….
 -Ο πατέρας του Μ. Αλεξάνδρου.                        ..Ι…………….
-Πολύ ισχυρό όπλο του Φιλίππου ήταν η μακεδονική        Σ……..…..Α
-Ανέλαβε το βασίλειο της Μακεδονίας σε πολύ νεαρή ηλικία     Α………..…….
-Στην αρχή της εκστρατείας ο Μ. Αλέξανδρος πέρασε από την Τ……………………..
-Το όνομα του δεσμού που έκοψε ο Μ. Αλέξανδρος με το ξίφος του     ..Ο …..…..
-Το αγαπημένο άλογο του Αλέξανδρου     ……………………….
-Η πρώτη μάχη που έδωσε ο Μ. Αλέξανδρος με τους Πέρσες έγινε στον Γ……………..  Π..............
-Ο βασιλιάς Δαρείος ο Γ~παρατάχθηκε  και περίμενε
 τον Μ. Αλέξανδρο  στην   Ι…Σ…….



- Ακολουθούσαν τον Μ. Αλέξανδρο  στην Ασία:

ΙΣΤΟΡΙΚ...,      ΓΕΩΓΡΑΦ...        ΜΗΧΑΝΙΚ...…,


.ΣΥΓΓΡΑΦ…    ΒΟΤΑΝΟΛΟΓ…   ΓΙΑΤΡ….    ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙ… .    

ΓΕΩΛΟΓ…  ΦΥΣΙΚ…  ΜΗΧΑΝΙΚ…  ΜΑΝΤ..  ΠΟΙΗΤ…  

ΧΟΡΕΥΤ….   ΜΟΥΣΙΚ…    ΗΘΟΠΟΙ….     ΑΣΤΡΟΝΟΜ.... ΦΙΛΟΣΟΦ…. 


 Το ανάκτορο της Αρχαίας Πέλλας, πρωτεύουσας της αρχαίας Μακεδονίας, ήταν η καρδιά του βασιλείου των Μακεδόνων. Τα ανεξάρτητα κτήρια από τα οποία αποτελούνταν επικοινωνούσαν μεταξύ τους με  στοές, διαδρόμους και κλιμακοστάσια.




Δευτέρα 4 Μαΐου 2020

O Μ. Αλέξανδρος καταλαμβάνει τη Μ. Ασία και την Αίγυπτο



Το σχέδιο του Φιλίππου ανέλαβε να πραγματοποιήσει ο γιος του Αλέξανδρος, ο οποίος με πολύ στρατό ξεκίνησε για την Περσία (334 π.Χ.).Στην Κόρινθο,  οι αντιπρόσωποι των ελληνικών πόλεων τον όρισαν αρχηγό. Την άνοιξη του 334 π.Χ. 35.000 στρατός με αρχηγό τον ίδιο πέρασε τον Ελλήσποντο κι έφτασε  στην Τροία, όπου τίμησε ξεχωριστά τον Αχιλλέα. Στη συνέχεια νίκησε τον περσικό στρατό στο Γρανικό ποταμό και την Ισσό.
Την πρώτη αντίσταση των Περσών τη συνάντησε στις όχθες του Γρανικού ποταμού. Στη μάχη, που προσωπικά διεύθυνε ο ίδιος, κινδύνεψε να σκοτωθεί. Οι Πέρσες τελικά δεν μπόρεσαν να σταματήσουν την ορμή των Μακεδόνων και υποχώρησαν άτακτα, προσφέροντας έτσι την πρώτη νίκη στον Αλέξανδρο. Από τα λάφυρα που άφησαν στο πεδίο της μάχης οι βάρβαροι, έστειλε 300 πανοπλίες στην Αθήνα, για να κοσμήσουν με αυτές τον Παρθενώνα. Στην αφιερωματική επιγραφή έδωσε εντολή να γραφτούν τα εξής: «Αλέξανδρος Φιλίππου και οι Έλληνες πλην Λακεδαιμονίων από των βαρβάρων των την Ασίαν οικούντων». Εξαιρούσε τους Λακεδαιμόνιους , διότι ήταν οι μόνοι Έλληνες που δεν πήραν μέρος στην εκστρατεία.Έτσι οι Πέρσες υποχώρησαν προς το εσωτερικό της χώρας τους. Οι ελληνικές πόλεις της Μ. Ασίας ένιωσαν ελεύθερες και υποδέχτηκαν τον Αλέξανδρο ως ελευθερωτή τους. 
Μετά τις μάχες αυτές κατευθύνθηκε προς την Αίγυπτο, όπου οι Αιγύπτιοι του έκαναν λαμπρή υποδοχήκαι τον ονόμασαν διάδοχο των Φαραώ. Εκεί ο Μ.Αλέξανδρος, στις εκβολές του Νείλου, θαύμασε το τοπίο και ίδρυσε την Αλεξάνδρεια, η οποία γρήγορα γνώρισε μεγάλη ανάπτυξη.
παράθεμα 2

Το λύσιμο του Γόρδιου δεσμού

 Την άνοιξη του 333 π.Χ. έφτασε στην πόλη Γόρδιο. Εκεί υπήρχε ένα αμάξι με έναν πολύπλοκο κόμπο, ο γνωστός ως Γόρδιος δεσμός.
 Κατά την παράδοση όποιος τον έλυνε, θα γινόταν κύριος όλης της Ασίας.
 Ο Αλέξανδρος χωρίς αμφιταλαντεύσεις έκοψε με το ξίφος του τον άλυτο αυτό κόμπο θέλοντας να δείξει έτσι πως με το σπαθί του θα κατακτήσει την Ασία. 

παράθεμα 3
Η γενναιοδωρία
του Μ. Αλεξάνδρου
Πριν πραγματοποιήσει την εκστρατεία ο Αλέξανδρος, εξέτασε την κατάσταση των συντρόφων του. Έτσι μοίρασε σ' άλλον χωράφι, σ' άλλον μια μικρή πόλη και σ' άλλον τα έσοδα κάποιου συνοικισμού ή λιμανιού. Όταν πια είχαν ξοδευτεί και είχαν μοιραστεί όλα τα βασιλικά κτήματα, ο Περδίκας είπε στον Αλέξανδρο: «Και συ, βασιλιά, τι κρατάς για τον εαυτό σου;» «Τις ελπίδες» τού απάντησε εκείνος. «Απ' αυτές λοιπόν θα πάρουμε κι εμείς, που εκστρατεύουμε μαζί σου», του είπε ο Περδίκας*. Κι όταν ο ίδιος παραιτήθηκε απ' το κτήμα που του είχε δοθεί, έκαναν το ίδιο και μερικοί φίλοι του βασιλιά. Σ' αυτούς όμως που τα είχαν ανάγκη, τα χάριζε με ευχαρίστηση. Μοίρασε λοιπόν την πιο πολλή απ' τη βασιλική περιουσία που είχε στη Μακεδονία. Τέτοιο ενθουσιασμό και τέτοια διάθεση έβαλε στις καρδιές των στρατιωτών του και πέρασε τον Ελλήσποντο.
*ο Περδίκας : μεγάλος στρατηγός του Αλεξάνδρου

Πλούταρχος, Αλέξανδρος, 15 (διασκευή)

Αρριανός, Αλεξάνδρου Ανάβαση μ, 6 - 7 (διασκευή)



Κυριακή 3 Μαΐου 2020

πολλαπλασιασμός στους ΦΥΣΙΚΟΥΣ αριθμους

  • §  άρτιος × άρτιος = άρτιος           Χ 8= 32       
    §  άρτιος × περιττός = άρτιος        Χ 5=2      
    §  περιττός × περιττός=περιττός  Χ5=15

ΑΣΚΗΣΗ
1.ΕΛΈΓΧΩ ΑΝ ΙΣΧΎΕΙ Ο ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΝΟΝΑΣ 

4 Χ 9= 3 άρτιος        4 Χ 6=....               5 Χ 9=.... 

 5 Χ 7=....                     6 Χ 6=...                6 Χ 8=.....


7  Χ  8=.....                   7 Χ 9 = ....             7 Χ 7 = ....  


2. ΒΡΙΣΚΩ ΤΑ ΓΙΝΟΜΕΝΑ 

  • 40 Χ 20 = 800  
Για να βρω το γινόμενο αυτό πολλαπλασιάζω το 2 x 4 = 8 και συμπληρώνω στο τέλος δύο μηδενικά (το 0 του 20 και το 0 του 40.

  40  Χ 40 =       30 Χ 50 =       30 Χ 90=      30 Χ 70=            

 40 Χ 60=       40 Χ 90 =      50 Χ 50=    50 Χ 90 =

3.  Εκτιμώ το αποτέλεσμα 

35 Χ 24       α.   πάνω από  600
                     β.   κάτω από   500


57  Χ  25      α  . πάνω από 1.000
                     β.   κάτω από   800

Κάνω κάθετα τους πολλαπλασιασμούς και ελέγχω τις απαντήσεις μου !




Σάββατο 2 Μαΐου 2020

ΒΑΣΙΚΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΚΟΜΙΚ

    ΠΆΤΑ ΕΔΩ   →     παιχνίδι ΚΡΕΜΑΛΑ -επανάληψη στην Ορθογραφία






    Π  ..   





ΠΑΤΑ ΕΔΩ ή πάνω στην εικόνα ΚΡΕΜΑΛΑ -ΒΑΣΙΚΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 

ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΩ  ΝΑ ΓΡΑΦΩ ΣΩΣΤΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΛΕΞΕΙΣ 

ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Φρουτοπία

Η Φρουτοπία, η χώρα των φρούτων, γιορτάζει τον πρώτο χρόνο της ανεξαρτησίας της από τους μανάβηδες. Ο Αιμίλιος το μήλο, ο αρχηγός των φρούτων, υποδέχεται σε μεγάλη δεξίωση στο προεδρικό μέγαρο τους πολλούς καλεσμένους του. Ανάμεσά τους η διάσημη σοπράνο Ευρυδίκη Ντεσιμπέλ, που δίνει μια συνέντευξη στο δημοσιογράφο της εφημερίδας «Τρέχα γύρευε» Πίκο Απίκο.
«Η Φρουτοπία» είναι μια αστεία εικονογραφημένη ιστορία ή αλλιώς κόμικ.
Το κόμικ είναι μια ιστορία που διηγούμαστε με σκίτσα που βρίσκονται μέσα σε τετραγωνάκια. Αυτά τα σκίτσα τις περισσότερες φορές συμπληρώνονται από συννεφάκια που περιέχουν τους διαλόγους των ηρώων. Το σκίτσο στο κόμικ έχει πολύ μεγάλη σημασία, γιατί μας δίνει πληροφορίες για το χώρο, το χρόνο, τα συναισθήματα και τις σκέψεις των ηρώων.

Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

Πρωτομαγιά των λουλουδιών και των εργατών

Η αρχαία Πρωτομαγιά, ,τα Aνθεστήρια, ήταν η γιορτή των λουλουδιών. Aυτή ήταν η πρώτη επίσημη γιορτή ανθέων των Eλλήνων.

Πρωτομαγιά - Διονύσιος Σολωμός (1798-1857)

Του  Μαγιού  ροδοφαίνεται η μέρα ,
που ωραιότερη φύση ξυπνάει
και την κάνουν λαμπρά και γελάει
πρασινάδες , αχτίνες , νερά.

Άνθη κι άνθη βαστούνε στο χέρι ,
παιδιά κι άντρες , γυναίκες και γέροι.
Ασπροντύματα , γέλια , και κρότοι ,
όλοι δρόμοι γιομάτοι χαρά.

Ναι χαρείτε του χρόνου την νιότη ,
άντρες , γέροι , γυναίκες παιδιά.

Δραστηριότητες για την Δευτέρα

-Έλα να χρωματίσουμε την Πρωτομαγιά 
Γράψε με πολλά χρώματα στίχους του ποιήματος που σου αρέσουν.-Σκέψου εικόνες του ποιήματος που μιλούν για την Πρωτομαγιά...
Εργατική Πρωτομαγιά

Την πρώτη Μαΐου γιορτάζεται  και η μέρα για τους αγώνες των εργατών.

Την Πρωτομαγιά του 1886 έγιναν οι μεγάλες διαδηλώσεις  και εξεγέρσεις στο Σικάγο με αίτημα τα τρία οχτάρια: οχτώ ώρες εργασίαοχτώ ψυχαγωγία και οχτώ ύπνος. 



Εκείνη την εποχή οι εργάτες εργάζονταν από δώδεκα έως και δεκατρείς ώρες ημερησίως.ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΤΟ ΟΚΤΑΩΡΟ ΕΔΩ  →http://www.aerostatostospiti.gr/

Το 1892 έγινε η πρώτη πρωτομαγιάτικη  διαδήλωση στην Ελλάδα.

ΠΟΙΗΜΑ