1) Οι κλασματικοί αριθμοί
2) Το κλάσμα ως πηλίκο διαίρεσης
3) κλασματική μονάδα - Αναγωγή στην κλασματική μονάδα -
Κλάσματα μεγαλύτερα της ακέραιης μονάδας
4) Πρόσθεση και αφαίρεση κλασμάτων
5) Πολλαπλασιασμός φυσικού αριθμού ή κλάσματος με κλάσμα - Αντίστροφοι αριθμοί
6) Διαίρεση κλασμάτων
7) Απλοποίηση κλασμάτων
8) Ισοδυναμία κλασμάτων –
9) Σύγκριση και διάταξη κλασμάτων
1) ΟΙ ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΤΟ ΚΛΑΣΜΑ ΤΟ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ ... αφου ειναι 'ενας αριθμος που χρησιμοποιει η ανθρωποτητα χιλιαδες χρονια....τα κλασματα ηταν και οι αγαπημενοι αριθμοι του παππου του Πυθαγόρα !
Κάθε κλάσμα είναι ένας αριθμός.
Σχηματίζεται από τον αριθμητή και τον παρονομαστή, που λέγονται όροι του κλάσματος
- ο παρονομαστής δείχνει σε πόσα ίσα μέρη
- χωρίζουμε το όλο.
2)ΤΟ ΚΛΑΣΜΑ ΩΣ ΠΗΛΙΚΟ ΔΙΑΙΡΕΣΗΣ
Να βρεις το πηλικο των κλασματων.... παρατηρησε αν τους κλασματικούς αριθμούς τους μετατρέπουμε εύκολα σε δεκαδικούς αριθμούς
Το κλάσμα ως πηλίκο διαίρεσης
απο το τετραδιο εργασιων... καλυτερα να τα αντιγραφετε στο τετράδιο γιατι θα τα ξανακανουμε στο σχολειο.
1ο Πρόβλημα 3 αδέρφια μοιράστηκαν εξίσου 7 χαρτόνια, για να φτιάξουν ευχετήριες κάρτες και ζωγραφιές για τη γιορτή της μητέρας τους. Πόσο χαρτόνι χρησιμοποίησε καθένα από τα αδέρφια; απαντω με κλασμα
2ο Πρόβλημα Στο καταφύγιο αδέσποτων ζώων μοιράστηκε σε 12 κουταβάκια μια σακούλα σκυλοτροφή που ζύγιζε 8 κιλά. Τι μέρος της σκυλοτροφής έφαγε το κάθε κουταβάκι, αν μοιράστηκαν εξίσου τη σκυλοτροφή;
3ο Πρόβλημα Σε ποιο τραπέζι θα έτρωγες περισσότερη πίτσα; Στο τραπέζι που έχει 2 πίτσες για 3 άτομα ή σε εκείνο που έχει 4 ίδιες πίτσες για 8 άτομα;
4ο Πρόβλημα Να διατυπώσεις δύο προβλήματα διαίρεσης, ώστε η λύση τους να δίνει τα παρακάτω αποτελέσματα. 5 9
Επέκταση
Με ποιον τρόπο θα μοιραστούν εξίσου τρεις φίλοι 4 διαφορετικά φρούτα: μια μπανάνα, ένα αχλάδι, ένα μήλο κι ένα πορτοκάλι;
Θα κάνω τη διαίρεση 4:3. Κάθε παιδί θα πάρει τα 4 3 των φρούτων. Έχει δίκιο ο Αντρέι; Να δικαιολογήσεις την απάντησή σου.
........................................................................................
3) κλασματική μονάδα - Αναγωγή στην κλασματική μονάδα -
Κλάσματα μεγαλύτερα της ακέραιης μονάδας
αντιγραφουμε και τα σχήματα στο τετράδιό μας
...............................................................................................
Αναγωγή στην κλασματική μονάδα
ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΩ ΤΗΝ ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΗ ΜΙΝΑΔΑ
ΔΙΑΙΡΩ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗ ΤΗΣ ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
ΕΑΝ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΒΣ ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΓ ΜΟΝΑΔΑ ΜΠΟΡΩ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΝΑ ΒΡΩ ΤΟ ΠΟΣΟ,ΤΟ ΟΛΟ
Αναγωγή στην κλασματική μονάδα, για προβλήματα που ξέρω το ΟΛΟ και θέλω να βρω το ΜΕΡΟΣ
Αναγωγή στην κλασματική μονάδα, για προβλήματα που ξέρω το ΜΕΡΟΣ και θέλω να βρω το ΟΛΟ
ξέρω το ΜΕΡΟΣ και θέλω να βρω το ΟΛΟ
............................................
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου