Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2024

μαγνητες-ηλεκτρομαγνητες

 

ΚΑΝΤΕ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

  • Η παρατήρηση είναι η βάση της ανακάλυψης!
  • ΓΙΟΡΤΑΣΤΕ ΤΑ ΛΑΘΗ

    • Τα λάθη είναι ευκαιρίες για να μάθεις νέα πράγματα!
    •  ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΤΕ  ΕΝΑ ΧΑΟΣ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ.... 


 πατα στην εικονα 












εργαστηριο φυσικης για το πειραμα

























Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2024

«Ανήκουμε όλοι στην ίδια ομάδα» η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

👦🏽Πάρε μέρος στον Μαθητικό Διαγωνισμό της Ύπατης Αρμοστείας με θέμα «Ανήκουμε όλ@ στην ίδια ομάδα» γύρω από τη δύναμη που έχει ο αθλητισμός να αλλάζει τις ζωές των ανθρώπων.
📤 Συμμετοχές: σκίτσο, αφίσα, ή κόμικς
👉Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, ΔΥΕΠ, δομές μη τυπικής εκπαίδευσης
📅Πότε: έως τις 23 Φεβρουαρίου 2024 Οι συμμετοχές που θα διακριθ

ούν θα λάβουν ως αναμνηστικά δώρα χειροποίητες ποδοσφαιρικές μπάλες ηθικής παραγωγής και ρολόγια υγείας και άθλησης, ενώ όλα τα παιδιά θα λάβουν αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής.
ℹ Περισσότερες πληροφορίες: https://www.unhcr.org/gr/student-contest-23


ΚΥΠΡΟΣ 1974 -ΑΝ ΗΣΟΥΝ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΜΟΥ.ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ 

Μέσα από αυτή την εκπαιδευτική ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ  θα κάνετε μια περιδιάβαση στα μονοπάτια της πρόσφατης κυπριακής ιστορίας. Θα ξεκινήσετε ένα ενδιαφέρον ταξίδι εξερεύνησης. Σαν μικροί ιστορικοί, θα αναλύσετε:
Πρωτοσέλιδα εφημερίδων εποχής • Κείμενα • Φωτογραφίες • Χάρτες • Πίνακες • Έργα Κύπριων ποιητών και καλλιτεχνών • Προφορικές μαρτυρίες 
Θα διαβάσετε, θα παρατηρήσετε, θα ακούσετε, θα παρακολουθήσετε …και θα ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΤΕ! Μελετώντας την πηγή ή τις πηγές που προτείνονται κάθε φορά, και συνδέοντάς τες με το ιστορικό ερώτημα, θα μπορέσετε να ξετυλίξετε μόνοι σας το μίτο της ιστορίας και να αποκαλύψετε τη γνώση. Άλλοτε θα σας ζητηθεί να κρίνετε και να οδηγηθείτε στα δικά σας συμπεράσματα. 

1.Που βρίσκουν καταφύγιο οι πρόσφυγες;
2. Συζητώ για τη βοήθεια που προσφέρεται στους πρόσφυγες.
3.Ποια είναι η επιθυμία των προσφύγων;
4.Κρίνω  τη δήλωση του τουρκοκυπριακού τύπου.
5.Ποια συνέπεια της εισβολής παρουσιάζεται στις πηγές;
6.Συζητώ  για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εγκλωβισμένοι.









ΚΥΠΡΟΣ -ΑΝ ΗΣΟΥΝ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΜΟΥ,ΚΥΠΡΟΣ -ΑΝ ΗΣΟΥΝ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΜΟΥ,κυπροσ 19



Όλες οι αντιδράσ 

Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2024

ΑΝΑΛΟΓΑ ΠΟΣΑ

ΑΝΑΛΟΓΑ ΠΟΣΑ-ΘΕΩΡΙΑ

         ΘΕΩΡΙΑ




ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΔΥΟ ΛΟΓΩΝ

Η ισότητα δύο κλασμάτων (λόγων) λέγεται Αναλογία.  

Ανάλογα Ποσά 

Ακούμε πολλές φορές φράσεις, όπως: «Θα του απαντήσω ανάλογα με το τι θα μού πει» ή «Θα δω και θα πράξω αναλόγως» ή «Θα ανταμοιφθείς ανάλογα με τη δουλειά σου.». Καταλαβαίνουμε ότι η λέξη "Ανάλογα" δηλώνει κάποια συσχέτιση μεταξύ εννοιών ή ποσοτήτων. 

Στα Μαθηματικά αυτή η συσχέτιση καθορίζεται με ακρίβεια:

 Δύο ποσά λέγονται ανάλογα όταν πολλαπλασιάζοντας τις τιμές του ενός με έναν αριθμό, πολλαπλασιάζονται αντίστοιχα και οι τιμές του άλλου. 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν είναι ο σωστός ο "απλοϊκός ορισμός": «Ανάλογα ποσά είναι αυτά για τα οποία ισχύει ότι όταν αυξάνεται το ένα, αυξάνεται και το άλλο». 



Πολλά προβλήματα λύνονται με τη βοήθεια των αναλογιών, όπως π.χ. προβλήματα που αναφέρονται στη μεγένθυση ή σμίκρυνση αντικειμένων υπό κλίμακα. Οι αποστάσεις σε ένα χάρτη είναι ανάλογες με τις πραγματικές αποστάσεις



ΤΕΛΟΣ










...................................................................................................

Μετρώντας δυσπρόσιτα ύψη

 Θέλουμε να μετρήσουμε το ύψος ενός κτηρίου ή ενός μνημείου, όπως για παράδειγμα το άγαλμα του Αχιλλέα στο Αχίλλειο της Κέρκυρας

Η δασκάλα  μας ισχυρίζεται ότι δεν χρειαζόμαστε σκαλωσιές ή γερανούς, μετροταινίες κ.λπ. απλά μάς χρειάζεται μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, ένας καλός εκτυπωτής, ένας χάρακας και ... να έχουμε πρόσφατα μετρήσει το ύψος μας! Πώς μπορεί να γίνει ο υπολογισμός;;;;;;


1.ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
 Μεγέθυνση ή σμίκρυνση σημαίνει ότι όλες οι πλευρές του σχήματος πολλαπλασιάζονται επί τον ίδιο αριθμό. Σε ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο για να έχω μεγέθυνση ή σμίκρυνση θα πρέπει ο λόγος (το πηλίκο) της βάσης προς το ύψος να είναι σταθερό. 2.ΕΠΙΛΕΓΩ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
Αναζητώ........................

3.ΕΦΑΡΜΟΖΩ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
Παρατηρώντας προσεκτικά τις απαντήσεις βλέπουμε ότι οι...........
ΑΡΑ.......








Cheesecake

 Σε ένα περιοδικό βρήκαμε την παρακάτω συνταγή για Cheesecake για 6 άτομα

. 450 gr μπισκότα κανέλας θρυμματισμένα 150 gr βούτυρο 30 gr μαύρη ζάχαρη 300 gr ζάχαρη άχνη 6 κρόκους αυγού 600 gr τυρί κρέμα  300 gr γιαούρτι 600 gr κρέμα γάλακτος 3 φύλλα ζελατίνης 480 gr φράουλες φρέσκιες 

Συμπληρώστε σε  πίνακα τις ποσότητες υλικών για  να φτιάξουμε το ίδιο γλυκό για 4, 8 και 12 άτομα