ΕΛΕΝΑ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ

Όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά.

Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2023

ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ


https://www.youtube.com/shorts/uLZ5B5iBLew  

Τα «απαγορευμένα» τραγούδια που εγκρίθηκαν κατά λάθος από τη λογοκρισία της δικτατορίας

En el Ebro se han hundido
las banderas italianas
y en los puentes sólo quedan
las que son republicanas.
Y en los puentes sólo quedan
las que son republicanas.
 
¡No pasarán! ¡No pasarán!
¡No pasarán! ¡No pasarán!

Τ’ αρχινισμένο σύνθημα πάντα μου μένει

όποτε ακούω από τότε ακορντεόν
κι έχει σαν στάμπα τη ζωή μου σημαδέψει
δε θα περάσει ο φασισμός!



«Απαγορεύεται το συνομπρελίζεσθαι ανεξαρτήτως
 καιρού», 
αναφέρει ο νέος απίθανος εσωτερικός κανονισμός των Παιδαγωγικών Ακαδημιών.
 Ξεκινά  από τον έλεγχο όλων των Χουντικών  διοικήσεων στην εκπαίδευση, αφού διαχωρίζει τους εκπαιδευτικούς και  από την πρώτη χρονιά διώχνει από τα σχολεία 260 «ύποπτους για αντεθνική δράση εκπαιδευτικούς».

 Παράλληλα, η σχολική και εξωσχολική ζωή φοιτητών, δασκάλων, καθηγητών, μαθητών είναι υπό συνεχή επιτήρηση. Πολλοί επιθεωρητές «επαναφέρουν στην τάξη» όσους αποκλίνουν από την «Εθνική και Ηθική Διαπαιδαγώγηση» κάνοντας τους υποδείξεις για το υποχρεωτικό κούρεμα των μαλλιών, το μήκος της σχολικής ποδιάς, την άσπρη ή μπλε κορδέλα,  τον εκκλησιασμό, τη λογοκρισία, και την απαγόρευση χιλιάδων βιβλίων και ειδικότερα για τη μαθητική συμπεριφορά.

Στην Πρωτοβάθμια και Μέση Εκπαίδευση επιβάλλονται  συστήματα «αξιολόγησης»  με βασικά κριτήρια την  «ικανότητα προσαρμογής προς τας υποδείξεις»

«Πρόκειται για το "Ποινολόγιον" (1965-1978), όπου καταγράφονται τα κρούσματα απείθειας των παιδιών και η συνήθως εξαιρετικά σκληρή τιμωρία τους: 

ένα αγόρι αποβάλλεται γιατί έκανε ποδήλατο,

 ένα κορίτσι ακολουθεί την ίδια τύχη επειδή σκόπευε να αγοράσει τη φωτογραφία του αγαπημένου της ηθοποιού από το περίπτερο,

 δυο αγόρια περνούν από ανάκριση γιατί γεύτηκαν μανταρίνια από ξένη μανταρινιά,

 ενώ κάποιοι συμμαθητές τους τιμωρούνται γιατί κυκλοφορούσαν νωρίς το βράδυ στο δρόμο

. Την εποχή εκείνη, η στέρηση της ελευθερίας είχε -και για τα παιδιά- πολλά πρόσωπα.» 

Δεν ήταν λοιπόν εύκολο να είσαι μαθητής εκείνα τα χρόνια, και ιδιαίτερα στην ελληνική επαρχία. Μισή κουβέντα παραπάνω, ένα γέλιο πίσω από την πλάτη του καθηγητή, ένα εξωσχολικό ανάγνωσμα στην τσάντα και είχες εξασφαλισμένη την αποβολή.

 Το ίδιο κι αν είχες την απρονοησία να καλύψεις κάποιο συμμαθητή σου ή να ξεροβήξεις χωρίς προφανή αιτία. Δεν συζητάμε τι σε περίμενε αν σου ξέφευγε καμιά βλαστήμια. Στο κυνήγι των παιδιών συμμετείχαν αυτοβούλως παπάδες, περιπτεράδες και φιλήσυχοι πολίτες. 

Ιδού ένα χαρακτηριστικό δείγμα:

  "4.5.1965. Επιβάλλεται η ποινή της 3ημέρου αποβολής εκ των μαθημάτων εις την μαθήτριαν της Α΄ τάξεως Κ.Α. διότι συνελήφθη αναγιγνώσκουσα ρυπαρογραφήματα". 

 "3.3.1966. Εις τας μαθητρίας της Β΄ τάξεως Μ.Μ. και Α.Π. επεβλήθη η ποινή της μιας ημέρας αποβολής εκ των μαθημάτων, εις την μεν πρώτην διότι ηθέλησε να αγοράσει φωτογραφίας ηθοποιών εκ περιπτέρου, εις δε την δευτέραν διότι συμπεριεφέρθη απρεπώς εις τον κ. Μπιλλίνην Δημήτριον, κάτοικον Νεαπόλως".

 Μια σύντομη καταγραφή που εγκαινιάζει την περίοδο της χούντας συνοψίζει συμβολικά τα ήθη της νέας εποχής: αγροφύλακες παρακολουθούν τις κινήσεις των μαθητών εκτός σχολείου, τους καταγγέλλουν στους δασκάλους τους και συμμετέχουν στις σχετικές ανακρίσεις που διενεργεί ο διευθυντής. 

Οι εξουσίες που βρίσκονται πάνω από το κεφάλι των παιδιών πληθαίνουν και δεν σπανίζουν οι καλοθελητές, από τον παπά μέχρι τον πρόεδρο της κοινότητας, που με την παραμικρή ευκαιρία θα τρέξουν να τα καρφώσουν στη διεύθυνση του σχολείου. 

Αλλοτε γιατί τα παιδιά δεν επέδειξαν τη δέουσα ευλάβεια την ώρα του εκκλησιασμού, άλλοτε γιατί περιφέρονταν άσκοπα γύρω από το καφενείο, κάποτε γιατί τόλμησαν να βγουν στο δρόμο χωρίς την ποδιά, την κορδέλα ή το σχολικό σήμα.

 Βολεύονταν τότε πολλοί από τη μετατροπή των παιδιών σε πειθήνια στρατιωτάκια και έσπευδαν να βοηθήσουν το σχολείο στο κατασταλτικό του έργο.

 "Για το καλό των παιδιών", φυσικά, που ιδιαίτερα στις μικρές επαρχιακές πόλεις και τα χωριά αναγκάζονταν να ζουν υπό συνεχή επιτήρηση. 

Στο διάχυτο αυτό κλίμα τρομοκρατίας, όπου ο μεγάλος γινόταν καταδότης του μικρού συμπολίτη του, τα παιδιά καλούνταν να υιοθετήσουν αντίστοιχες πρακτικές στο εσωτερικό του σχολικού μικρόκοσμου: η τιμωρία τους ήταν παραδειγματική, όταν έβλεπαν κάτι "αξιόποινο" και δεν το κάρφωναν αμέσως στη διεύθυνση του σχολείου. Ταυτόχρονα, τα παιδιά πιέζονταν να εσωτερικεύσουν και να ακολουθήσουν ως αυτονόητο έναν κώδικα συμπεριφοράς που απαιτούσε από αυτά να ντύνονται, να κινούνται και να μιλούν με τον προβλεπόμενο τρόπο. Οι παραβάτες εξοστρακίζονταν από τη μαθητική κοινότητα και η διαγωγή τους μειωνόταν με τις γνωστές δυσάρεστες συνέπειες. Το κόλπο δεν έπιανε πάντα, και δεν έπιανε σε όλους. Κάποια παιδιά αντιστέκονταν στις απαγορεύσεις κάνοντας καζούρα στο μάθημα, κυκλοφορώντας μετά τη δύση του ήλιου, ή, απλώς, καλύπτοντας τους "απείθαρχους" συμμαθητές τους. Ας δούμε πώς:  "9.12.1967. Οι μαθηταί της Α΄ τάξεως 1) Δ.Ι. και 2) Τ.Π. απεβλήθησαν ο πρώτος επί 3ήμερον και ο δεύτερος επί 2ήμερον, διότι ομού μετέβησαν εις το κτήμα της Μαρίας χήρας Παν. Βατίστα εν Νεαπόλει και εισελθών εις το εν λόγω κτήμα ο πρώτος απέκοψε μανταρίνια, τα οποία έφαγαν μαζί ως κατηγγέλθη από τα Οργανα της Αγροτικής Ασφαλείας αυτοπροσώπως εμφανισθέντα ενώπιόν μου και απεδείχθη εκ της ενεργηθείσης υπ' εμού ανακρίσεως. Η έκτισις της ποινής άρχεται από της 11.12.1967. Ο Διευθυντής".  "29.3.1968. Επιβάλλεται η ποινή της μιας ημέρας αποβολής εκ των μαθημάτων εις τους μαθητάς της Ε΄ τάξεως Κ. και Π., διότι επέτρεψαν εις μαθητάς της τάξεώς των, όντες επιμεληταί, να παραμένουν εντός της αιθούσης διδασκαλίας των, προ της πρωινής προσευχής". Ο Παπαδόπουλος και οι 70.000 τεντιμπόιδες Αντίθετα από την καταθλιπτική εικόνα που αναδίνει το μαθητικό ποινολόγιο της δικτατορίας, οι μαθητές εκείνης της εποχής τόλμησαν εκείνο που δίσταζαν να πράξουν οι μεγαλύτεροι.


Η τιμή για το πρώτο μαζικό κράξιμο της χούντας ανήκει στους μαθητές της Αθήνας, τους οποίους συγκέντρωσε ο Παπαδόπουλος στο Παναθηναϊκό Στάδιο στις 21 Απριλίου του 1969 για να δώσει πανηγυρικό τόνο στη δεύτερη επέτειο του πραξικοπήματος. Το γεγονός έχει περάσει στα "ψιλά" της ιστορικής μνήμης, ίσως επειδή η αυθόρμητη αντίδραση των μαθητών αιφνιδίασε έως και τις αδύναμες ακόμα αντιδικτατορικές οργανώσεις, ίσως πάλι επειδή το "κράξιμο" συνοδεύτηκε από τις κλασικές εμπνεύσεις των νεαρών στα γήπεδα. Περισσότερες λεπτομέρειες βρίσκουμε στο "Θούριο" του Ρήγα Φεραίου (φύλλο 10, Απρίλης 1969): "Μεγαλειώδης αντιστασιακή εκδήλωση της μαθητικής νεολαίας στο Στάδιο και αντίστοιχο ξεφτέλισμα της χούντας και της τρομοκρατίας της. Οι κραυγές αποδοκιμασίας και το κατευθείαν βρισίδι των εκπροσώπων της τυραννίας ήταν μια συνεχής κατάσταση. Χαρακτηριστικά ο Παπαδόπουλος στα πρώτα 10 λεπτά της ομιλίας του δεν μπόρεσε να πει τίποτε άλλο από 'Δεν ... δεν θα δυνηθώ ... δεν θα δυνηθώ λέγω...' Στο τέλος αναγκάστηκε να επικαλεστεί διάφορα μέσα 'πειθαρχίας' αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Όλο το Στάδιο βούιζε από τις παντοειδείς κραυγές αποδοκιμασίας. Μετά νεκρική σιγή κάλυψε την υπόλοιπη εκδήλωση, παρόλα τα σταματήματα του Παπαδόπουλου που περίμενε εναγώνια κάποιο χειροκρότημα. Οι χαφιέδες που ήταν σκορπισμένοι ανάμεσα στους μαθητές δεν μπόρεσαν, δεν τόλμησαν να πουν ή να κάνουν τίποτα, χάνοντάς τα από τη μαχητική διάθεση και τον όγκο των μαθητών".» (Μαθητικές τιμωρίες στη περίοδο της Χ
 

By ELENA KALABAKA BURGER - Οκτωβρίου 31, 2023
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου BlogThis!Κοινοποίηση στο XΜοιραστείτε το στο FacebookΚοινοποίηση στο Pinterest
Labels: 17 ΝΟΕΜΒΡΗ-ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα
Εγγραφή σε: Σχόλια ανάρτησης (Atom)
  • διαίρεση -επαληθευση
    Εργασίες για  τρεις ημερες ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΜΠΕΔΩΣΗ         ΟΝΟΜΑ: _______________________________ 1.         ...
  • Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
    από Παρασκευή 9 έως Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2024. Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας , ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ , Η γνώση και η κατανόηση ...
  • ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ «ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ» ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2025
     https://hms.gr/wp-content/uploads/2025/03/DHLOSH_GONIKHS_SYNENAISHS_4-4-2025.pdf https://hms.gr/wp-content/uploads/2025/03/PROKHRYXH_19_DIA...

Pecha Kucha ΛΕΓΟΥΣΙΝ

ΑΤΟΜΟ ΜΟΡΙΟ

γραμματικη= συντακτικο

https://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Yliko%20nea.htm

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

γλώσσα

https://users.sch.gr/ipap/Ellinikos_Politismos/glossa/d-e-01.htm

Translate

Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Φτιάξτε ένα κλάσμα

Δημιουργήστε ένα ΜΟΡΙΟ ΑΠΟ ΑΤΟΜΑ

ΦΤΙΑΞΕ ΕΝΑ...ΑΤΟΜΟ

ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΗΣ

Αυγό ... με αλεξίσφαιρο γιλέκο

ΠΑΙΧΝΙΔΙ,Ο ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ.... ΧΑΙΡΕ 9ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός.

ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ

ΒΡΑΒΕΙΟ-ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΡΑΙΚΟΧΩΡΙΟΥ. 1872-1913

ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΗΣ :ΝΑΣΑ

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ- ΒΡΑΒΕΙΟ-Schule im Nationalsozialismus

Γεννήθηκα για ν' αγαπώ, όχι για να μισώ!

YUTUBE- ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ ΕΛΕΝΑ

https://www.youtube.com/user/diotimael/featured?view_as=subscriber

Η βράβευση του Δ.Σ. Γραικοχωρίου στον 4ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό

ΒΡΑΒΕΙΟ-ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΥΠΑΤΗΣ ΑΡΜΟΣΤΕΙΑΣ ΟΗΕ 2004 Α ΔΣ ΦΙΛΙΑΤΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΕΚΘΕΣΗΣ -ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΙΝΣΤΑΙΝ 2004 1ο Δ Σ ΦΙΛΙΑΤΩΝ

ΒΡΑΒΕΙΑ ΥΠΑΤΗΣ ΑΡΜΟΣΤΕΙΑΣ ΟΗΕ -2012 Δ.Σ. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ

μουσικό παραμύθι

Αρχειοθήκη ιστολογίου

  • ►  2025 (74)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (14)
    • ►  Απριλίου (8)
    • ►  Μαρτίου (17)
    • ►  Φεβρουαρίου (12)
    • ►  Ιανουαρίου (22)
  • ►  2024 (282)
    • ►  Δεκεμβρίου (14)
    • ►  Νοεμβρίου (31)
    • ►  Οκτωβρίου (33)
    • ►  Σεπτεμβρίου (28)
    • ►  Αυγούστου (8)
    • ►  Ιουλίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
    • ►  Μαΐου (11)
    • ►  Απριλίου (32)
    • ►  Μαρτίου (35)
    • ►  Φεβρουαρίου (54)
    • ►  Ιανουαρίου (33)
  • ▼  2023 (297)
    • ►  Δεκεμβρίου (32)
    • ►  Νοεμβρίου (49)
    • ▼  Οκτωβρίου (32)
      • Ποια είναι η διαφορά μεταξύ καιρού και κλίματος;
      • Ανδρέας Κάλβος
      •  
      • 11ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός
      •  
      • ΛΕΞΙΚΟ
      •  Ένα αλληγορικό παραμύθι για την άλογη εκμετάλλευσ...
      • ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΧΟΥΝΤΑΣ
      • ΕΚΘΕΣΗ - ΠΩΣ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ ΜΟΥ
      • ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΑΠΟ ΠΡΟΒΑ
      • ΔΙΑΙΡΕΣΗ ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ
      • οικια - λεξιλογιο επίσκεψη στα Γίτανα
      • επαναληπτικο ΙΣΤΟΡΙΑ
      • Οι μικρές αγγελίες - ΘΗΛΥΚΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ ΣΕ -ΟΣ
      • ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ -Γαλλική Επανάσταση (1789)
      •  
      • ΟΙ ΠΟΛΟΙ, Ο ΙΣΗΜΕΡΙΝΟΣ, ΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΚΑΙ Ο...
      • Διαφωτισμός
      • πετρέλαιο-petroleum
      • Ο ρόλος των λέξεων στην πρόταση
      • πηγές ενέργειας -απαντησεις αυτοδιορθωση
      • Υποκείμενο
      • Η ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ Άγγελος Τερζάκης, «Ελληνι...
      • Ενότητα 2: Κατοικία
      • ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ
      • Η Γη ως ουράνιο σώμα -Αρίσταρχος- Ερατοσθένης
      • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
      • 28-10-1940
      •  Τούτος ο λαός, αφέντη μου, δεν ξέρει πολλά λόγια,...
      • ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ -ΚΥΠΡΟΣ
      • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ -ΠΥΘΑΓΟΡΑ
      •  
    • ►  Σεπτεμβρίου (22)
    • ►  Αυγούστου (1)
    • ►  Ιουνίου (6)
    • ►  Μαΐου (26)
    • ►  Απριλίου (5)
    • ►  Μαρτίου (51)
    • ►  Φεβρουαρίου (44)
    • ►  Ιανουαρίου (29)
  • ►  2022 (219)
    • ►  Δεκεμβρίου (28)
    • ►  Νοεμβρίου (31)
    • ►  Οκτωβρίου (25)
    • ►  Σεπτεμβρίου (22)
    • ►  Αυγούστου (2)
    • ►  Ιουνίου (4)
    • ►  Μαΐου (26)
    • ►  Απριλίου (7)
    • ►  Μαρτίου (26)
    • ►  Φεβρουαρίου (25)
    • ►  Ιανουαρίου (23)
  • ►  2021 (207)
    • ►  Δεκεμβρίου (30)
    • ►  Νοεμβρίου (39)
    • ►  Οκτωβρίου (22)
    • ►  Σεπτεμβρίου (16)
    • ►  Ιουνίου (4)
    • ►  Μαΐου (6)
    • ►  Απριλίου (23)
    • ►  Μαρτίου (34)
    • ►  Φεβρουαρίου (23)
    • ►  Ιανουαρίου (10)
  • ►  2020 (240)
    • ►  Δεκεμβρίου (40)
    • ►  Νοεμβρίου (28)
    • ►  Οκτωβρίου (20)
    • ►  Σεπτεμβρίου (15)
    • ►  Ιουνίου (10)
    • ►  Μαΐου (35)
    • ►  Απριλίου (40)
    • ►  Μαρτίου (52)
  • ►  2019 (3)
    • ►  Οκτωβρίου (2)
    • ►  Ιουνίου (1)
  • ►  2018 (2)
    • ►  Δεκεμβρίου (1)
    • ►  Φεβρουαρίου (1)
  • ►  2016 (3)
    • ►  Δεκεμβρίου (1)
    • ►  Φεβρουαρίου (1)
    • ►  Ιανουαρίου (1)
  • ►  2015 (3)
    • ►  Μαρτίου (1)
    • ►  Φεβρουαρίου (2)
  • ►  2014 (13)
    • ►  Οκτωβρίου (1)
    • ►  Μαΐου (3)
    • ►  Μαρτίου (9)

Δημοφιλείς αναρτήσεις

  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ WEBEX
    ΨΗΦΙΑΚΑ ΒΙΒΛΙΑ E ΄   TAΞΗΣ -ΠΑΤΑ ΕΔΩ ΩΡΕΣ ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΠΕΜΠΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ...
  • Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ - ΔΙΑΒΑΖΕΙ Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΟΡΝ
    Είναι ένα μουσικό παραμύθι με το οποίο τα παιδιά εξοικειώνονται με τα μουσικά όργανα (και τους ήχους) μιας συμφωνικής ορχήστρας μέσα από...
  • ΠΑΕΙ Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ...ΡΟΔΑΝΙ
       Ετυμολογία  ροδάνι  <  αρχαία ελληνική   ῥοδάνη  Ουσιαστικό ροδάνι   ουδέτερο εργαλείο για το  αδράχτι  με το οποίο τυλίγουν το μαλλί ...
  • ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΥΘΑΓΟΡΑ-ΕΜΒΑΔΟΝ
    Λέγεται αλλιώς και Πυ θαγόρειος πίνακας . ΕΡΓΑΣΙΕΣ -Επιλέγω τις ασκήσεις που μου αρέσουν!!!! Ζχεδιαζω  πίνακες  και ανακαλύπτω  μόνος -μ...
  • Μέγιστος Κοινός Διαιρέτης (Μ.Κ.Δ.)
     αντιγραφη στο τετραδιο  ΒΡΙΣΚΩ ΤΟΥΣ ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΙΘΜΩΝ Μέγιστος Κοινός Διαιρέτης (Μ.Κ.Δ.) Πώς βρίσκουμε τον ΜΚΔ δύο ή περισσότε...
  • διαίρεση -επαληθευση
    Εργασίες για  τρεις ημερες ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΜΠΕΔΩΣΗ         ΟΝΟΜΑ: _______________________________ 1.         ...
  • ΔΙΑΙΡΕΣΗ
  • ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
    http://www.vdella.com/paideia/6585-2013-06-10-16-55-07.html ΑΝΟΙΧΤΗ  ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ Α΄Δ.Σ. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ...
  • Γραμματική της Φαντασίας, Τζάνι Ροντάρι ΕΠΙΘΕΤΑ ΡΗΜΑΤΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ
    ΕΠΙΘΕΤΑ         ΡΗΜΑΤΑ       ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ Αξιοποιώ τα λάθη!!! Δεν ξεχνώ.... ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ  σημαινει  Γραμματικούλα!🙊 Διαβάζω προσεχτικ...
  • γενικη επαναληψη στα κλασματα
    ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ 1)          Οι κλασματικοί αριθμοί 2)        Το κλάσμα ως πηλίκο διαίρεσης 3)         κλασματική μονάδα   -   Α...

.

.

Η λίστα ιστολογίων μου

  • ΕΛΕΝΑ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ https://blogs.sch.gr/elkalabaka/
    Pecha Kucha ΛΕΓΟΥΣΙΝ
  • ΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑΚΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΙΚΟΧΩΡΙΟΥ
    ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΡΟΣΘΕΣΗΣ

Σελίδες

Εγγραφή στο ΕΛΕΝΑ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ Στ΄ ΤΑΞΗ

Αναρτήσεις
Atom
Αναρτήσεις
Σχόλια
Atom
Σχόλια

Αναγνώστες

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Wikipedia

Αποτελέσματα αναζήτησης

Translate

Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

Σελίδες

  • Αρχική σελίδα
Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές .
diotimae@mail.com. Θέμα Παράθυρο εικόνας. Από το Blogger.