Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024

ΦΥΤΑ Η ΑΝΑΠΝΟΗ -Η ΔΙΑΠΝΟΗ -Η ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ

 ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ-ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ-ΧΑΡΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

Η συλλογή της Μόνιμης Έκθεσης του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηγουμενίτσας περιλαμβάνει εκθέματα που καλύπτουν, χρονολογικά, μία ιδιαίτερα μεγάλη περίοδο ανθρώπινης παρουσίας στον θεσπρωτικό χώρο, από τη Μέση Παλαιολιθική (100.000 χρόνια πριν από σήμερα) 

φυτα ερωτησεις ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ



 ΓΙΑ ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΠΑΤΑ ΕΔΩ👇


Η ΑΝΑΠΝΟΗ

ΤΑ ΦΥΤΑ ΑΝΑΠΝΕΟΥΝ. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΝΟΗ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΟΞΥΓΟΝΟ (ΜΕ ΤΑ ΣΤΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΦΥΛΛΩΝ)  ΚΑΙ ΔΙΝΟΥΝ Σ’ ΑΥΤΟ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ. Η ΑΝΑΠΝΟΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΒΛΑΣΤΟ, ΣΤΑ ΦΥΛΛΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΡΙΖΑ.

Τα φυτά αναπνέουν μέρα και νύχτα


Κατά την αναπνοή τα φυτά παίρνουν οξυγόνο και αποβάλλουν διοξείδιο του άνθρακα από
τα στόματα των φύλλων τους. Καθώς τα στόματα ανοίγουν , για την ανταλλαγή των αερίων ,
μια ποσότητα νερού βγαίνει από μέσα τους προς το περιβάλλον (εξατμίζεται).






Η ΔΙΑΠΝΟΗ   

ΤΑ ΦΥΤΑ ΑΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΤΟΥΣ ΝΕΡΟ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΖΟΥΜΕ ΔΙΑΠΝΟΗ.




Παράγοντες που επηρεάζουν τη διαπνοή
    Η επιφάνεια των φύλλων του φυτού
(μεγάλη επιφάνεια - εντονότερη διαπνοή )
    Η 
θερμοκρασία του περιβάλλοντος
(όσο μεγαλύτερη τόσο εντονότερη διαπνοή - ποτίζουμε συχνότερα τα φυτά το καλοκαίρι)
    Η 
υγρασία της ατμόσφαιρας
(πολλή υγρασία - μικρός ρυθμός διαπνοής )
    Τα 
ρεύματα του αέρα
(δυνατός άνεμος μικρός ρυθμός διαπνοής )
    Η 
ποσότητα του νερού στο έδαφος
(πολύ νερό - εντονότερη διαπνοή)


Τα φυτά ελέγχουν το ρυθμό διαπνοής με το άνοιγμα και κλείσιμο των στομάτων των φύλλων τους.


Eχει βρεθεί ότι το 99% του προσλαμβανόμενου νερού από ένα χερσαίο φυτό επιστρέφει στην ατμόσφαιρα με τη διαπνοή.

Ø Ένα ηλικιωμένο δέντρο οξιάς σε ένα μόνο καλοκαίρι μπορεί χάσει μέχρι και 9.000 λίτρα νερού λόγω διαπνοής.  

Ø Ένα φυτό καλαμποκιού σε όλη τη διάρκεια της ανάπτυξής του διαπνέει 200 περίπου λίτρα νερού.  

Ø Συνεπώς όπου υπάρχουν καλλιεργούμενες εκτάσεις ή δάση, το 60% περίπου του εδαφικού νερού  αποδίδεται 

στην ατμόσφαιρα με τη διαπνοή των φυτών












Η ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ 

ΤΗ ΜΕΡΑ, ΜΕ ΤΗ ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ ΤΑ ΦΥΤΑ  ΑΠΟΡΡΟΦΟΥΝ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ ΑΠΟ ΤΟ  ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΟΞΥΓΟΝΟ.

Το οξυγόνο που αποβάλλουν τα φυτά με τη  φωτοσύνθεση είναι πολύ περισσότερο από  αυτό που απορροφούν με την αναπνοή.


Καθώς τη νύχτα δεν είναι δυνατή η  φωτοσύνθεση, τα φυτά αποβάλλουν διοξείδιο  του άνθρακα και απορροφούν  οξυγόνο. 

Γι’ αυτό πολλοί άνθρωποι θεωρούν ότι είναι  επικίνδυνο να κοιμόμαστε σε δωμάτιο στο  οποίο βρίσκονται πολλά φυτά. Ο φόβος  αυτός είναι αδικαιολόγητος.Η ποσότητα του οξυγόνου που απορροφά ένα  φυτό κατά τη διάρκεια της νύχτας είναι πολύ  μικρή

Η εξίσωση της ζωής – Η εξίσωση της φωτοσύνθεσης


Διοξείδιο του άνθρακα και νερό
 
με τη βοήθεια 
της χλωροφύλλης και τηςενέργειας του ηλιακού     φωτός             
 μετατρέπονται
 
σε γλυκόζη για τις ανάγκες του φυτού και οξυγόνο που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα.



  • Η χημεία που συμβαίνει κάθε μέρα σε κάθε μικρό πράσινο φύλλο, κάθε φυτού στον πλανήτη. Από το αγριόχορτο μέχρι το αιωνόβιο τεράστιο δέντρο.

    Ο λόγος που υπάρχει η ζωή στη γη, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα


  • Ποια είναι η σημασία της φωτοσύνθεσης για τους οργανισμούς.

  • 1.Με τη φωτοσύνθεση παράγεται και οξυγόνο, το οποίο αποβάλλεται στην ατμόσφαιρα. Το οξυγόνο είναι απαραίτητο για τους περισσότερους από τους οργανισμούς
-2.τα φυτά, παράγουν μόνοι τους την τροφή τους με τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης.

3.Τα φυτά αποτελούν τροφή για τους φυτοφάγους οργανισμούς,
οι οποίοι με τη σειρά τους αποτελούν τροφή για άλλους οργανισμούς. Έτσι, όλοι οι οργανισμοί εξαρτώνται άμεσα ή έμμεσα από τα φυτά.

4.Έτσι, από τότε που εμφανίστηκαν οι φωτοσυνθετικοί οργανισμοί στον πλανήτη και η ατμόσφαιρα εμπλουτίστηκε με οξυγόνο, δημιουργήθηκαν πιο πολύπλοκες μορφές ζωής, αφού υπήρχε πλέον η δυνατότητα να εξασφαλίζουν τα απαραίτητα για την επιβίωσή τους ποσά ενέργειας..


  1. Να βάλετε σε κύκλο το γράμμα που συμπληρώνει σωστά την πρόταση:Κατά τη διαδικασία της φωτοσύνθεσης παράγεται:
  2. α. γλυκόζη

    β. διοξείδιο του άνθρακα



  3. μαθημα σε αγγλικο σχολειο                                            

    Η φωτοσύνθεση χρησιμοποιεί χλωροφύλλη για να συλλάβει και να μετατρέψει την ενέργεια. Η χλωροφύλλη είναι η πράσινη χρωστική ουσία που βρίσκεται σχεδόν σε όλα τα είδη φυτών. Είναι επίσης αυτό που δίνει στα φυτά το πράσινο χρώμα τους. Η χλωροφύλλη βρίσκεται μέσα στους χλωροπλάστες , ή στο τμήμα του φυτικού κυττάρου όπου συμβαίνει η φωτοσύνθεση.

    1. ΧΛΩΡΟΦΥΛΛΗ ΚΑΙ ΦΩΤΟΣΥΝΘΕΣΗ

      Η φωτοσύνθεση είναι μια σημαντική διαδικασία που οι επιστήμονες ονομάζουν μετασχηματισμό ενέργειας. Η ενέργεια είναι η δύναμη του κάτι. Για παράδειγμα, χρειάζεστε ενέργεια για να περπατήσετε ή να τρέξετε. Μεταμόρφωση σημαίνει να πάρεις το σχήμα ή τη μορφή κάτι άλλου. Το σώμα σας μεταμορφώνει ενέργεια όλη την ώρα. Όταν τρώτε υγιεινά γεύματα, το σώμα σας μετατρέπει την ενέργεια από τα τρόφιμα σε ενέργεια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να είστε ενεργοί. Κατά τη φωτοσύνθεση, τα φυτά συλλέγουν φωτεινή ενέργεια και τη μετατρέπουν σε χημική ενέργεια. Τα φυτά χρησιμοποιούν τη χημική ενέργεια για την παραγωγή τροφής.

      Η χλωροφύλλη παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία επειδή απορροφά όλο το φως για να μετατραπεί το φυτό σε τροφή ή γλυκόζη. Η χλωροφύλλη μπορεί να απορροφήσει διαφορετικά ανοιχτά χρώματα αλλά δεν μπορεί να απορροφήσει το πράσινο χρώμα. Αυτός είναι ο λόγος που τα περισσότερα από τα φυτά που βλέπουμε είναι πράσινα. Στην πραγματικότητα εξετάζουμε τη χλωροφύλλη που βρίσκεται μέσα στο φυτό!


      https://bartonhillfarms.com/photosynthesis-for-kids/


    2. https://kids.mongabay.com/photosynthesis/

 https://diotimae.blogspot.com/2023/02/blog-post_24.html

Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024

Βουνά και ποτάμια της Ασίας

ΑΣΙΑ

Βουνά και ποτάμια της Ασίας

Μετάβαση στην πλοήγησηΠήδηση στην αναζήτηση
  • Ιμαλάια-ΕΒΕΡΕΣΤ
  • Καυκάσια όρη
  • ΟΥΡΑΛΙΑ


ΠΟΤΑΜΙΑ

  • Συρ Ντάρια
  • Αμού Ντάρια
  • Λένας
  • Κίτρινος ποταμός (Χουάνγκ Χε)
  • Γιανγκτσέ
  • Μεκόνγκ
  • Ινδός
  • Γάγγης
  • Βραχμαπούτρας
  • Τίγρης
  • Ευφράτης

    Κάντε κλικ στην εικόνα για να ανοίξει η εφαρμογή σε νέο παράθυρο

  • Γεωγραφία Ασίας: Τα αξιοσημείωτα της ασιατικής ηπείρου


     Το μεγαλύτερο σπήλαιο του κόσμου βρίσκεται στο Βιετνάμ και ονομάζεται Χανγκ Σον Ντονγκ.



    Η Ασία είναι η μεγαλύτερη και πιο πυκνοκατοικημένη ήπειρος. Έχει σχεδόν το ένα τρίτο της συνολικής έκτασης του κόσμου και φιλοξενεί περισσότερους από τους μισούς ανθρώπους της Γης. Έχει επίσης εντυπωσιακά γεωγραφικά χαρακτηριστικά. Έχει το υψηλότερο σημείο της Γης (Όρος Έβερεστ) και το χαμηλότερο σημείο (τη Νεκρά Θάλασσα).

    Η Ασία περιλαμβάνει επίσης μερικά από τα πιο υγρά, ξηρότερα, πιο καυτά και πιο κρύα μέρη του κόσμου.


    Κι αυτοί οι σχηματισμοί στη Νεκρά Θάλασσα ονομάζονται «καμινάδες αλατιού» και εμφανίζονται στα σημεία όπου το γλυκό νερό συναντάει το τσιμπημένο στο αλάτι νερό της λίμνης.


  • Βότσαλα από αλίτη στην Νεκρά Θάλασσα

  • Ο Βούδας Πρώτα απ 'όλα, αν και ο ιστορικός Βούδας πιστευόταν ότι ήταν πρίγκιπας, , στα μάτια των Κινέζων ήταν, τελικά, ξένος .Hταν ένας ασυνήθιστος άνθρωπος που γεννήθηκε σε βασιλική οικογένεια στην αρχαία Ινδία τον έκτο ή τον πέμπτο αιώνα π.Χ. Αποκήρυξε τα εκ γενετής δικαιώματά του, ακολούθησε καθιερωμένους θρησκευτικούς δασκάλους και στη συνέχεια πέτυχε τη φώτιση
     Το δόγμα του κηρύχθηκε χρησιμοποιώντας λέξεις που, στο αυτί των Κινέζων, ακούγονταν ξένες. Οι διδασκαλίες του Βούδα ήταν αναπόσπαστο μέρος της πρώιμης Ινδικής κοσμοθεωρίας, η οποία συχνά διέφερε από την πρώιμη κινεζική κοσμολογία. Και ο Βουδισμός έφερε στην Κίνα μια νέα μορφή κοινωνικής οργάνωσης που βρισκόταν σε αντίθεση με την παραδοσιακή κινεζική κοινωνική δομή.
    Θεοί του Βουδισμού . Όπως οι θεοί της αρχαίας Ελλάδας, οι θεοί του Βουδισμού κατοικούν στους ουρανούς και ζουν ζωές τεράστιας κοσμικής απόλαυσης. Σε αντίθεση με τους Έλληνες ομολόγους τους, ωστόσο, είναι χωρίς εξαίρεση θνητοί, και στο τέλος μιας πολύ μακράς ζωής αναγεννιούνται πάντα χαμηλότερα στην κοσμική κλίμακα.
    PATA


    Οι

    βοτανολόγοι της χερσαίας χλωρίδας και πανίδας αποκαλούν την Κίνα «Μητέρα των Κήπων». Έχει περισσότερα ανθοφόρα είδη φυτών από τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική μαζί. Επειδή η Κίνα έχει τόσο διαφορετικά τοπία, από την άνυδρη έρημο Γκόμπι μέχρι το τροπικό δάσος της επαρχίας Γιουνάν, πολλά λουλούδια μπορούν να προσαρμοστούν στο κλίμα σε όλο τον κόσμο. Από τα τριαντάφυλλα μέχρι τις παιώνιες, πολλά γνωστά λουλούδια πιθανότατα προέρχονται από τη βόρεια Κίνα. 


προβλήματα με τη βοήθεια μιας εξίσωσης

 

Λύσε τα παρακάτω προβλήματα με τη βοήθεια μιας εξίσωσης.

 Ο Νίκος ζυγίζει 63 κιλά. Η Μαριέττα και ο Νίκος  μαζί ζυγίζουν 110 κιλά. Πόσα κιλά είναι η Μαριέτα;


Το άθροισμα του πέντε και ενός αριθμού είναι 22.Ποιος ειναι ο αριθμός;


Σκέφτομαι έναν αριθμό. Αν του αφαιρέσω 28 βρίσκω 132. Ποιον αριθμό σκέφτομαι;

Ένα κομπολόι έχει 30 χάντρες κόκκινες και πράσινες. Οι κόκκινες είναι 13. Πόσες περισσότερες είναι οι πράσινες από τις κόκκινες;

Ο Γιαννάκης είχε 2,50 ευρώ. Αγόρασε έναν χυμό και έδωσε 0,70 ευρώ στον αδελφό του. Στο τέλος δεν του έμειναν καθόλου χρήματα. Πόσο κόστιζε ο χυμός;

Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024

κλιματικη αλλαγη





 

Ορθογραφία της προστακτικής στα Νέα Ελληνικά

 

δανείζωδανστεακολουθώακολουθστε
αθροίζωαθρστεδακρύζωδακρστε
μυρίζωμυρστεπαρατηρώπαρατηρστε
τρίζωτρξτετηλεφωνώτηλεφωνστε
μπήζωμπξτεφιλώφιλστε
θερίζωθερστεσκουπίζωσκουπστε
συγχύζωσυγχστεκτυπώκτυπστε

Άσκηση στον σχηματισμό της προστακτικής αόριστου των σύνθετων ρημάτων στα ν.ε.

Το ρήμα στον
ενεστώτα-                                                         αόριστο
στην υποτακτική αόριστουστην προστακτική αόριστου
αντιγράφω-       αντέγραψανα αντιγράψεις
αποβάλλωνα αποβάλεις
διακόπτωνα διακόψεις
καταστρέφωνα καταστρέψεις
αναπνέωνα αναπνεύσεις

Εκεί που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι τα ρήματα της β' συζυγίας, δηλαδή τα ρήματα που στο α' εν. της οριστικής του ενεστώτα τονίζονται στο -ώ, π.χ. κτυπώ, τραγουδώ, σιωπώ, μιλώ, τηλεφωνώ, θεωρώ, ζητώ κ.ά.
Στην ενεργητική φωνή, στον ενεστώτα, διακρίνουμε τους τύπους:

 

 οριστικήυποτακτικήπροστακτική
ενεστώτας
ενεργ. φ.
ζητάτε
θεωρείτε
να ζητάτε
να θεωρείτε
ζητάτε
θεωρείτε
αόριστος
ενεργ. φ.
ζήτησες ζητήσατε
θεώρησες, θεωρήσατε
να ζητήσεις να ζητήσετε
να θεωρήσεις να θεωρήσετε
ζήτησε ζητήστε
θεώρησε θεωρήσ(ε)τε
ενεστώτας
παθητικής φ.
θεωρείστενα θεωρείστε 
αόριστος
παθητικής φ.
ζητήθηκες ζητηθήκατε
θεωρήθηκες θεωρηθήκατε
να ζητηθείς να ζητηθείτε
να θεωρηθείς να θεωρηθείτε
ζητήσου ζητηθείτε
θωρήσου θεωρηθείτε

Η αιτία λοιπόν του λάθους δικαιολογείται ίσως από τη διαφορά μεταξύ της προστακτικής αορίστου της ενεργητικής φωνής και της υποτακτικής ενεστώτα της παθητικής φωνής. Η προστακτική γράφεται με -η-, η υποτακτική με -ει-.

 

Σαν οδηγία: Όταν πρέπει να αναρωτηθούμε πώς θα γράψουμε την προστακτική, πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας:

α) αν το ρήμα τελειώνει σε -izo, τότε διατηρούμε το -i- του θέματος, π.χ. δανείζω > δανείστε, γεμίζω > γεμίστε

β) αν το ρήμα τελειώνει σε -ώ (π.χ. ζητώ) και αν είναι προστακτική αορίστου ενεργητικής φωνής, τότε γράφεται με -η.

Β

Ένα δεύτερο πρόβλημα, όχι τόσο ορθογραφίας αλλά διατύπωσης, παρατηρείται στην προστακτική των σύνθετων ρημάτων με πρόθεση, π.χ. δια-γράφω, ανα-βάλλω. Πολύ συχνά οι ομιλητές παρασύρονται από την εσωτερική αύξηση των ρημάτων (διαγράφω > διέγραφα, αναβάλλω > ανέβαλα κι έτσι σχηματίζουν την προστακτική με αύξηση, κάτι που είναι λάθος.
Έτσι, όταν θέλουμε να προστάξουμε
δε λέμε: διέγραψε τη λανθασμένη απάντηση,  αλλά: διάγραψε τη λανθασμένη απάντηση
δε λέμε: ανέβαλε την αναχώρηση, αλλά ανάβαλε την αναχώρηση

Ένας εύκολος τρόπος για να αποφύγουμε το λάθος, είναι να σκεφτούμε πώς σχηματίζεται η υποτακτική, π.χ.
διαγράφω, να διαγράφεις > διάγραφε, να διαγράψεις > διάγραψε
αναβάλλω, να αναβάλλεις > ανάβαλλε, να αναβάλεις > ανάβαλε

 οριστικήπροστακτική
-ίζωανθίζω, αντικρίζω, φτερνίζομαιανθίστε, σχίστε
-ήζωμπήζω, πήζω, πρήζωμπήξτε
-ύζωαναβλύζω, δακρύζω,  κατακλύζω, κελαρύζω, συγχύζω, σφύζω,δακρύστε
-οίζω,αθροίζωαθροίστε
-είζωδανείζωδανείστε

Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2024

 





https://windows-movie-maker.en.softonic.com/download

  https://windows-movie-maker.en.softonic.com/download


https://www.videowinsoft.com/videowin-movie-maker.html?gclid=EAIaIQobChMI-POJ5YbI_QIVboxoCR3G5wRbEAAYASAAEgIqC_D_BwE

ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ

 ΣΧΟΛΕΙΟ

  x + 68 = 85  

    Χ=85  -  68
    Χ=
Ποια είναι η λύση της παραπάνω εξίσωσης;

  x – 1,3 = 1,275  

 Χ= 1,275  +1,3
 Χ=
Ποια είναι η λύση της παραπάνω εξίσωσης;
  1.   x – 28 = 47  

    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   x = 47 + 28
    2.   x = 47 – 28
  2.   x + 185 = 215  

    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   x = 215 – 185
    2.   x = 185 + 215
  3.   x – 175 = 90  

    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   x = 175 – 90
    2.   x = 175 + 90
  4.   x + 2 – 3 = 5 – 1  

    Ποια παράσταση δίνει τη λύση της παραπάνω εξίσωσης;
    1.   x = 5 – 1 + 2 – 3
    2.   x = 5 + 1 – 2 + 3
    3.   x = 5 – 1 – 2 + 3
  5. Με ποια εξίσωση λύνεται το πρόβλημα;
  6. Ο Γιαννάκης είχε 1,50 ευρώ. Αγόρασε έναν χυμό και έδωσε 0,70 ευρώ στον αδελφό του. Στο τέλος δεν του έμειναν καθόλου χρήματα. Πόσο κόστιζε ο χυμός;
    1.   x + 0,70 = 1,50
    2.   1,50 – x – 0,70 = 0
    3.   x – 0,70 = 1,50