Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2020

Μέγιστος Κοινός Διαιρέτης (Μ.Κ.Δ.)

 αντιγραφη στο τετραδιο 

ΒΡΙΣΚΩ ΤΟΥΣ ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΑΡΙΘΜΩΝ




Μέγιστος Κοινός Διαιρέτης (Μ.Κ.Δ.)

Πώς βρίσκουμε τον ΜΚΔ δύο ή περισσότερων αριθμών


  • Βρίσκω τους διαιρέτες των αριθμών.

24, 32, 40 



Οι κοινοί διαιρέτες είναι οι αριθμοί 1, 2, 4 και 8.
Από τους παραπάνω κοινούς διαιρέτες, ο μεγαλύτερος κοινός διαιρέτης, ο Μέγιστος Κοινός Διαιρέτης δηλαδή, είναι ο αριθμός 8.
Picture
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Το  7 είναι διαιρέτης του 42   ;   Γιατί;
-.Οι διαιρέτες του 42 είναι οι 1, 2, 3, 6, 7, 21, 42   ;Γιατί;
- Κάθε ζεύγος αριθμών έχει τουλάχιστον ένα κοινό διαιρέτη το 1;
ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Ένας ανθοπώλης έχει 12   ΜΑΝΟΥΣΑΚΙΑ , 16 ΚΡΙΝΑΚΙΑ, 24 ΜΑΡΓΑΡΙΤΕΣ.
 α) Πόσες το πολύ ίδιες ανθοδέσμες μπορεί να φτιάξει, χωρίς να του περισσέψει κανένα λουλούδι; 
ΛΥΣΗ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ


Ο Μίμης εχει 48 μπίλιες και  32  σβούρες που δεν χρειαζεται πια. Θελει να τα ΧΑΡΙΣΕΙ σε φιλους του. 
Σε ποσους το πολύ φιλους του μπορει να τα χαρίσει  χωρις να του περισσεψει κάποιο παιχνιδι;





Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2020

Η ενέργεια ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 1ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ

 ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ 1ης ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ


ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΩ

1. ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

ΜΟΡΙΟ-ΑΤΟΜΟ

2.ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

ΟΓΚΟΣ-ΜΑΖΑ-ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ



Υ Λ Η 

Οτιδήποτε υπάρχει στο σύμπαν είναι ύλη. Η Γη, οι θάλασσες, ο αέρας, ο Ήλιος, τα άστρα. Καθετί που o άνθρωπος παρατηρεί, που μπορεί να το αγγίζει ή να το αισθανθεί είναι ύλη.
Η ύλη μπορεί να μετατραπεί σε ενέργεια και η ενέργεια σε ύλη. 

Ύλη και ενέργεια βάση της ισορροπίας στο σύμπαν.

1. ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

ΜΟΡΙΟ-ΑΤΟΜΟ

Μ.....ρ....ο




ΑΤΟΜΟ
Ο  πυρήνας του ΑΤΟΜΟΥ αποτελείται  από τα πρωτόνια και τα νετρόνια .
τα πρωτόνια φαίνονται με κόκκινο και τα νετρόνια με μπλε στην παρακατω εικονα.

τα ηλεκτρονια περιστρεφονται γύρω απο τον πυρηνα


ΑΤΟΜΟ

ΤΑ ΤΡΙΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΕΙΝΑΙ  

 Π.............,  Ν.............., Η.........................

Ήδη από τον 5ο αιώνα π.Χ., ο Δημόκριτος, χωρίς να έχει στη διάθεσή του κανένα από τα σύγχρονα όργανα, υποστήριζε ότι, αν τεμαχίσουμε την ύλη σε ολοένα και μικρότερα κομμάτια, θα φτάσουμε κάποτε σε ένα αδιαίρετο σωματίδιο. Ονόμασε αυτό το σωματίδιο “άτομο”, από το στερητικό “α” και τη λέξη “τέμνω” που σημαίνει κόβω, διαιρώ. Η λέξη λοιπόν ά-τομο σημαίνει αυτό που δεν κόβεται, δε διαιρείται.

Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΙΩΝ 
ΣΤΑ ΣΤΕΡΑ, ΤΑ ΥΓΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΕΡΙΑ 

 

Σε ποια κατάσταση βρίσκεται το υλικό σώμα με βάση την κίνηση των μορίων του;........................................................


 

Σε ποια κατάσταση βρίσκεται το υλικό σώμα με βάση την κίνηση των μορίων του;...........................................


                                                              
 

Σε ποια κατάσταση βρίσκεται το υλικό σώμα με βάση την κίνηση των μορίων του;...........................


2.ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΥΛΗΣ
ΟΓΚΟΣ-ΜΑΖΑ-ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ



 η π................................έχει να κάνει με το πόσο βαρύ ειναι  κάτι (μάζα) και σχετίζεται με το μέγεθός του(όγκο).


Πρόσεξε,  βάρος και μάζα, δεν είναι το ίδιο , παρόλο που μοιάζουν αρκετά…
Η μάζα δε μεταβάλλεται όταν το σώμα αλλάζει θέση, ενώ το βάρος εξαρτάται και από το υψόμετρο μιας περιοχής.
Όσο αυξάνεται το ύψος ενός σώματος από την επιφάνεια της Γης, τόσο ελαττώνεται το βάρος του. Ένας άνθρωπος έχει διαφορετικό βάρος πάνω στη Γη και διαφορετικό σε έναν άλλο πλανήτη, μακριά από τη Γη.



ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ
ΕΛΕΓΧΩ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΜΟΥ 




Μορφές ενέργειας

Η ενέργεια έχει πολλά πρόσωπα... Αυτά τα διάφορα «πρόσωπα» της ενέργειας ονομάζονται μορφές ενέργειας.


• Η κινητική και η δυναμική είναι οι δύο βασικές μορφές ενέργειας.

Κινητική ενέργεια είναι η ενέργεια που έχουν τα  σώματα εξαιτίας της κίνησής τους.
Κινητική






Για να έχει κινητική ενέργεια ένα σώμα Πρέπει να  ΚΙΝΕΙΤΑΙ.

Η κινητική ενέργεια αυξάνεται πολύ με την ταχύτητα.

Ένα αυτοκίνητο δηλαδή που τρέχει με 100 χλμ./ώρα έχει  τέσσερις φορές περισσότερη κινητική ενέργεια σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που τρέχει με 50 χλμ./ώρα.

Δυναμική ονομάζεται η ενέργεια που έχει ένα σώμα ή  εξαιτίας της θέσης του (ύψος που βρίσκεται), ή της κατάστασης (παραμόρφωσης) που βρίσκεται.

Η δυναμική ενέργεια είναι συσσωρευμένη ενέργεια που περιμένει απλώς να απελευθερωθεί για να μετατραπεί σε άλλες μορφές ενέργειας.

Δυναμική                   Δυναμική 









Δυναμική                                 Δυναμική 



Πυρηνική



Πυρηνική ονομάζεται η ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στον πυρήνα των ατόμων.

Η μεταβολή αυτή μπορεί να είναι είτε σχάση (διάσπαση) πυρήνων είτε σύντηξη (συνένωση) πυρήνων.






...............................................................................................................

ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ 

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ




ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΝΤΟΥ.....


Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2020

 Λαϊκό 

 Mου παράγγειλε τ’ αηδόνι 

με το πετροχελιδόνι 

να του φτιάσω τη φωλιά του

 μέσα στα βασιλικά του,

 να την πλέξω με την τάξη

 γύρω γύρω με μετάξι.

 Tου παράγγειλα κι εγώ: 

«Tο μετάξι είν’ ακριβό». 

Mου παράγγειλε κι εκείνο:

 «Όσο κάνει εγώ τα δίνω».

Ο κόκοραςΖαχαρίας Παπαντωνίου

Ένας κόκορας ολάσπρος
με ψηλό λειρί,
καμαρώνει και φουσκώνει
και λιλιά φορεί,
και θαρρεί πως το κοτέτσι
μόλις τον χωρεί. 
 
Άμα βρει κανένα σπόρο
μέσα στην αυλή,
το κεφάλι του σηκώνει
και το διαλαλεί,
να το μάθουνε σε Δύση
και σ’ Ανατολή! 
 
Τη στιγμή, που σουλατσάρει
με το βήμ’ αργό,
«δεν ξανάειδα, λεν οι κότες,
τέτοιο στρατηγό»!
Μα κι ο ίδιος συλλογιέται:
«Μωρέ τ’ είμαι ’γώ!» 
 
Ξάφνου βλέπει ένα γεράκι.
Αχ! την ώρα αυτή
το βαρύ περπάτημά του
έχει μπερδευτεί,
κι αστραπή μες στο κοτέτσι
τρέχει να κρυφτεί.

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2020

Δημιουργήστε ένα ΜΟΡΙΟ ΑΠΟ ΑΤΟΜΑ

22 Οκτωβρίου στις 11:41 μ.μ.

Μόλις δημοσιεύτηκε το νεο παιχνιδι ΦΥΣΙΚΗΣ !!!
Ξεκινώντας από τα άτομα, δείτε πόσα μόρια μπορείτε να φτιάξετε. Μάζεψε τα μόρια σου και δες τα σε 3 D. Η οθόνη του παιδότοπου υποστηρίζει περισσότερα από 9000 διαφορετικά μόρια! 🧬🎉🔬🤯

ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΑ, ΒΓΑΛΕ ΟΣΑ ΑΤΟΜΑ ΘΕς ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΠΙΑΤΑΚΙ ΚΑΙ ΘΑ ΔΕΙΣ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ  ΜΟΡΙΟ  ΕΑΝ ΕΠΙΛΕΞΕΙΣ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΕΙΚΟΝΙΔiΟ ΠΟΥ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ!!!!!!!!!

ΑΡΓΕΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ...ΑΛΛΑ ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ Η ΑΝΑΜΟΝΗ.....


 

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΚΑΡΥΔΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ


ΠΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ  ΒΡΕΣ  ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΤΟΥ 4


 

διψηφιοι αριθμοι


 ΠΟΣΟΙ ΔΙΨΗΦΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΨΗΦΙΑ;

ΠΟΣΟΙ ΔΙΨΗΦΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΨΗΦΙΑ; 

ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΖΩΓΡΑΦΙΣΕΙΣ ΜΕ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΧΡΩΜΑΤΑ

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΜΑΣΚΑΣ -ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ο Μίμης κάνει διάλειμμα μάσκας κάθε 4 λεπτα.

Η Άννα κανει διάλειμμα μάσκας καθε 6 λεπτα.

Μετα από πόσα λεπτά θα κανουν ΜΑΖΙ διάλειμμα μάσκας;;;;





ΜΙΜΗΣ  : 4,



ΑΝΝΑ     : 6,

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2020

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ


             

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης στο Δημοτικό Σχολείο Bluebonnet πήγαν μια εκδρομή στο αγρόκτημα του κ. McDonald's.

Υπήρχαν 104 μαθητές στην Ε΄ τάξη και χωρίστηκαν σε ίσες ομάδες για να μπουν σε 4 λεωφορεία για το αγρόκτημα.

 Όταν έφτασαν στο αγρόκτημα, όλοι οι  μαθητές χωρίστηκαν εξίσου σε 8 ομάδες.

 Η πρώτη ομάδα ξεκίνησε την περιοδεία τους στις 9:00 π.μ. και κάθε νέα ομάδα ξεκινούσε  την περιοδεία τους κάθε 10 λεπτά μετά.

Πρώτα, οι μαθητές πήγαν στον αχυρώνα.

Ο κ. McDonald είχε 20 αγελάδες στον αχυρώνα, και οι μισές από αυτές είχαν μοσχαράκια τους μαζί τους.

Στη συνέχεια, οι μαθητές πήγαν στο χοιροτροφείο.

Ο κ. McDonald είχε 2 χοίρους ,τον Μπέικον και τη Νάνσυ.

Στη συνέχεια, οι μαθητές πήγαν στο ορνιθοτροφείο για να μαζέψουν τα αυγά.

 Τρία αγόρια πέταξαν αυγά το ένα στο άλλο, οπότε έπρεπε να απομακρυνθούν από την ομάδα τους.

Κάθε ομάδα πήγε στο στάβλο για να δει τα άλογα. Ο κ. McDonald επιτρέπει στους μαθητές να μετρήσουν το ύψος κάθε αλόγου.

 Ο Bandit είχε ύψος 1, 82μ ( ψηλόσωμο!!!!) και ο Roper ύψος 1,72μ Ο Κεραυνός είχε ύψος 1,37μ..

Ο κ. McDonald ήταν υπερήφανος που έδειξε στους μαθητές τα 86 κατσίκια του. Όταν ο κ. ΜακΝτόναλντ άνοιξε την πύλη, τα μισά  από αυτά διέφυγαν!

Αφού  τα κατσίκια μπήκαν στον σταύλο , ήρθε η ώρα οι μαθητές να επιστρέψουν στο σχολείο.

Όλοι επέστρεψαν στα λεωφορεία στις 13:15 για να επιστρέψουν στο σχολείο.

Την επόμενη μέρα, όλοι οι μαθητές ψήφισαν το αγαπημένο τους ζώο εκτροφής.

 Σε 37 μαθητές άρεσαν περισσότερο τα άλογα και  σε 29 άρεσαν περισσότερο στα γουρούνια. Σε 5 μαθητές άρεσαν περισσότερο τα κοτόπουλα και σε  11 άρεσαν τα κατσίκια. Οι υπόλοιποι μαθητές είπαν ότι η αγελάδα ήταν το αγαπημένο τους ζώο.

 Όλοι οι μαθητές συμφώνησαν ότι ήταν το πιο συναρπαστικό ταξίδι που είχαν γίνει ποτέ!

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1. Πόσοι μαθητές μπήκαν σε κάθε λεωφορείο;

2. Πόσοι μαθητές ήταν σε κάθε ομάδα ;

 3. Τι ώρα ξεκίνησε η 5η ομάδα της εκδρομούλας  τους;

4. Πόσες αγελάδες και μοσχάρια βρίσκονταν στον αχυρώνα;

5. Πόσα πόδια  χοίρων ήταν στο χοιροστάσιο;

6. Πόσοι μαθητές έμειναν στην ομάδα μετά την απομάκρυνση των τριών αγοριών;

7. Πόσα εκατοστά  ήταν ο Bandit ;

8. Πόσο ψηλότερος  ήταν ο Ρόπερ από τον κεραυνό ;

9. Πόσες κατσίκες εμειναν τελικά  στον σταύλο μετά τη διαφυγή των άλλων;

10. Πόσες ωρες έμειναν οι μαθητές στο αγρόκτημα;

11. Πόσοι μαθητές είπαν ότι η αγελάδα ήταν το αγαπημένο τους ζώο; Πόσοι μαθητές  είπαν τα άλογα;  τους χοίρους ;     τα κοτόπουλα;

- Μπορείτε να τοποθετήσετε τα δεδομένα  σε πίνακα ;;;;


ΛΥΣΕΙΣ


                        ΛΥΣΗ     104   : 4                       

ΑΠΑΝΤΗΣΗ







ΠΗΓΗ https://www.mathnook.com/worksheets/mathstories2.php#google_vignette