Δευτέρα 1 Μαΐου 2023

 

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Σχολικό Έτος:

Σχολείο:

Τάξη:

Τμήμα:

2022 - 2023

2ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας 

Στ ΄

1

 

Α. Περιγραφική Αποτίμηση

1η  Θεματική Ενότητα : Ζω Καλύτερα – Ευ ζειν

Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ

Σύντομη περιγραφή ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

 

Η σεξουαλική εκπαίδευση είναι πολλά περισσότερα από τη διδασκαλία της ανατομίας και της φυσιολογίας της αναπαραγωγής. Εμπεριέχει τη σεξουαλική ανάπτυξη, την εικόνα του σώματος, την τρυφερότητα, την αναπαραγωγική υγεία, τις διαπροσωπικές σχέσεις, το σεβασμό στους ρόλους των φύλων.

Το εργαστήριο εστιάζει σε σαφείς, ξεκάθαρους στόχους .Ακολουθείται μια λογική συνέχεια στην προσέγγιση και στις δραστηριότητες που εμπλέκονται τα παιδιά, οι οποίες προωθούν την κριτική σκέψη, απενοχοποιούν και καλλιεργούν δεξιότητες ζωής.

Η απόκτηση γνώσεων και στάσεων πραγματοποιείται μέσα από ένα θετικό πρότυπο υιοθέτησης σωστών τρόπων συμπεριφοράς, χωρίς να προκαλείται φόβος.

Οι μαθητές κατόρθωσαν :

Να αποκτήσουν το κατάλληλο λεξιλόγιο των επιμέρους οργάνων του σώματος του αγοριού και του κοριτσιού.

Να γνωρίσουν βασικές έννοιες της σεξουαλικής αγωγής.

Να κατανοήσουν το δικαίωμα στη διαχείριση και την προστασία του σώματός τους και  να μπορούν να διαχωρίσουν το απλό από το πονηρό άγγιγμα.

Να αποκτήσουν την ικανότητα έκφρασης των συναισθημάτων τους και να καλλιεργηθεί η αυτοεκτίμηση.

Να ενισχυθεί η μαθητοκεντρική επικοινωνία, η συνεργασία και να αναπτυχθεί η κριτική σκέψη και η δημιουργικότητα.

Να ενθαρρυνθεί η επέκταση των ιδεών των παιδιών και να δημιουργηθούν νέες γνώσεις.

Να αποκτήσουν την ικανότητα να συνάπτουν  υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις με κύρια χαρακτηριστικά τον σεβασμό, την κατανόηση, την αγάπη, την ενσυναίσθηση και στόχο την ομαλή συμβίωση.

 

2η  Θεματική Ενότητα : Φροντίζω το Περιβάλλον – Περιβάλλον

«Με τη Φιλίστα στο αρχαίο θέατρο Γιτάνων»

Τομέας  :Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

Σε Συνεργασία με το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας.

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστήριου:

Δεξιότητες 21ου αιώνα –Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας, Δεξιότητες ζωής –Υπευθυνότητα, Δεξιότητες του νου-Μελέτη περιπτώσεων

Στον άξονα «Φροντίζω το Περιβάλλον», οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τους βασικούς άξονες όπου καλλιέργησαν τις δεξιότητες της συνεργασίας, κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας και προσωπικής ανάπτυξης. Οι εργασίες- άλλοτε ατομικές κι άλλοτε ομαδικές- εκφράζουν ένα τόλμημα των μαθητών/τριών ώστε να συνειδητοποιήσουν και τις  εκάστοτε θεματικές.

 Οι δραστηριότητες  του εργαστηρίου   συνταιριαζονται αρμονικά με το παραμύθι της Φιλίστας και  διεγείρουν την μνήμη. Οι λεπτομέρειες της ιστορίας ενεργοποιούν την φαντασία και την δημιουργικότητα των παιδιων.

Θεατρικη παράσταση με πρωταγωνιστέςς τους μαθητές.

3η  Θεματική Ενότητα : Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

 

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ,Ο ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΕΚΕΔΙΣΥ

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστήριου:

κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία,  ευελιξία , πρωτοβουλία, οργανωτική ικανότητα, ενσυναίσθηση ,κοινωνικές δεξιότητες, επίλυση προβλημάτων, ψηφιακός και τεχνολογικός γραμματισμό.

Θέμα του εργαστηρίου είναι να αναδείξει την ιστορία του παιχνιδιού και να δώσει την ευκαιρία στη δημιουργικότητα των παιδιών να ζωντανεψουν παλιά παιχνίδια από όλο τον κόσμο.

Οι μαθητές κατόρθωσαν:

Να εργαστούν δημιουργικά και να εντάξουν το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία.

·        Να συμμετέχουν ενεργητικά στη διαδικασία της μάθησης

·        Να εμπλακούν εποικοδομητικά στη διαδικασία του project

·        Να μάθουν να αξιοποιούν πηγές και προφορικές μαρτυρίες και να τοποθετούνται κριτικά και γόνιμα ως προς αυτές.

·        Να αναδείξουν με εναλλακτικές μεθοδολογίες το περιβάλλον, την ιστορία, τον πολιτισμό.

Να δημιουργήσουν μια μοναδική προσωπική εμπειρία για τον καθένα.

Να παρουσιάσουν το θέμα σε βιντεο 10 λεπτων.

4η  Θεματική Ενότητα : Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

ΤΟ  ΜΑΓΙΚΟ ΡΕΥΣΤΟ- STREAM

Στον τέταρτο θεματικό άξονα «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» έγινε προσπάθεια να προετοιμαστούν οι μαθητές/τριες να ανταποκριθούν με επιτυχία στις προσδοκίες του μέλλοντος, μέσω της μεθοδολογίας STREAM.

Δημιουργησαν ένα υλικό που είναι ανθεκτικό  σε κρούσεις,που είναι και στερεό και υγρό ταυτοχρόνως.

Είχαν  τη δυνατότητα  να εκφραστούν δημιουργικά και να αναπτύξουν δεξιότητες πειραματισμού, παρουσίασης και επικοινωνίας. 

Παρουσιαση  σε βιντεο διάρκειας 3 λεπτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου