Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ-λύνω


 

Οι χρόνοι του ρήματος 

Εμείς οι άνθρωποι διακρίνουμε το χρόνο σε τρεις βαθμίδες: στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.

παρόν: Τώρα γράφω τα μαθήματά μου

παρελθόν: Χθες έγραψα τα μαθήματά μου

μέλλον: Αύριο θα γράψω τα μαθήματά μου

 

Από την άλλη πολλές φορές είναι αναγκαίο να δηλώσουμε το ποιόν ενέργειας, δηλ. αν η πράξη μας:

α) γίνεται συνέχεια, δηλαδή έχει διάρκεια, επαναλαμβάνεται, π.χ. έγραφε όλη τη μέρα τα μαθήματα

β) γίνεται μια στιγμή, δηλαδή σύντομα, στιγμιαία, συνοπτικά, π.χ. χθες το βράδυ έγραψε τα μαθήματα

γ) έχει γίνει, δηλαδή έχει συντελεστεί, π.χ. έχει γράψει τα μαθήματα



Να ταιριάξεις τους τύπους των ρημάτων με τον κατάλληλο χρόνο



Απαντώ στο τετράδιο  και ελέγχω τις απαντήσεις μου  πατώντας στην διπλανή εικόνα 

ρήμα

χρόνος

τρέχω

 

έχω τρομάξει

 

θα γελάσω

 

είχα βάψει

 

μιλούσα

 

θα έχω ζυμώσει

 

χάρηκα

 

θα ακούω

 

τρέχω

 

έχω τρομάξει

 


Να ταιριάξεις τους τύπους των ρημάτων με τον κατάλληλο χρόνο

ρήμα

χρόνος

θέλησα

 

δοκιμάζαμε

 

έχουν φύγει

 

θα έχω μελετήσει

 

θα φέρνουμε

 

αγριευόμουν

 

θα φορτώσω

 

πήρα

 

ακολουθήσαμε

 

ακολουθούσαμε

 


  Ας δούμε τη χρονική διάρκεια σε κάθε Χρόνο. :

χρόνοςπότε;χρονική διάρκειαπαράδειγμα
ενεστώταςπαρόνεπαναλαμβανόμενογράφω
παρατατικόςπαρελθόνεπαναλαμβανόμενοέγραφα
εξακολουθητικός μέλλονταςμέλλονεπαναλαμβανόμενοθα γράφω
αόριστοςπαρελθόνστιγμιαίοέγραψα
συνοπτικός μέλλονταςμέλλονστιγμιαίοθα γράψω
παρακείμενοςπαρόνσυντελεσμένο-
έχει ολοκληρωθεί
έχω γράψει
υπερσυντέλικοςπαρελθόνσυντελεσμένοείχα γράψει
συντελεσμένος μέλλονταςμέλλονσυντελεσμένοθα έχω γράψει

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου