Κυριακή 1 Σεπτεμβρίου 2024

Γραικάνικα- ιδέες για τη φετινή Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

Ο πολιτισμός της Ευρώπης δεν είναι μόνο 23 επίσημες γλώσσες. Οι γλώσσες/ διάλεκτοι είναι εκατοντάδες και από αυτές περίπου 120 θεωρούνται κοντά στην εξαφάνιση, μια σιωπηλή απώλεια που η επιτροπή Πολιτισμού του ευρωκοινοβουλίου συζήτησε με ειδικούς στις 20 Μαρτίου. 

Κάθε λίγες εβδομάδες άλλη μία γλώσσα εξαφανίζεται παγκοσμίως.
Πόσοι μιλούν πια ελληνικά του Πόντου, Γραικάνικα, λομβαρδικά, τη γλώσσα Πολεσίας ή ακόμα τα δυτικά σέλτερσκ στη βόρεια Ολλανδία; Ελάχιστοι, στην καλύτερη περίπτωση. Κι όμως «ο γλωσσικός πλούτος βρίσκεται στην ψυχή της Ευρώπης» .Το ευρωκοινοβούλιο θέλει να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στην προστασία και προώθηση των γλωσσών που κινδυνεύουν: «η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκατοντάδες γλώσσες και κάθε μία είναι μέρος της ευρωπαϊκής ταυτότητας».
«Χωρίς σαφή στήριξη στο ευρωπαϊκό, το εθνικό και το τοπικό επίπεδο θα δούμε τη γλωσσική πολυμορφία της Ευρώπης να συνεχίσει να χάνεται στις δεκαετίες που έρχονται κι αυτό θα μας κάνει πιο φτωχούς πολιτισμικά, κοινωνικά αλλά και οικονομικά»

Τραγούδια “γκρεκάνικα”




2.ΑΦΙΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ







ΡΩΜΑΙΟΙ -ο Αιμίλιος Παύλος στην Ηπειρο

  ΑΙΓΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ 

Το 168 π.Χ., οι Ρωμαίοι, αφού κατέλαβαν το Μακεδονικό Βασίλειο κατέστρεψαν το ανάκτορο και την πόλη των Αιγών.



από εδω ξεκίνησε ο Αλέξανδρος

ψηφιφωτο δαπεδο ΑΙΓΕΣ 
Εδω πρωτοπερπάτησε ο Αλέξανδρος.....

αρχαίες καταστροφές....

ΑΙΓΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΥΡΠΟΛΗΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ


αρχαίες καταστροφές.... στην  Ηπειρο

Αιμίλιος Παύλος 








ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ  ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ


 ΕΛΕΑ ΓΙΤΑΝΑ 




Στα 167 π.Χ., ο Αιμίλιος Παύλος βρέθηκε στην Ήπειρο. Διέταξε οι κάτοικοι και οι ιερείς, σε συγκεκριμένη ημέρα και ώρα, να του παραδώσουν ότι είχαν σε χρυσό και ασήμι. Κι έστειλε σε όλες τις πόλεις φρουρές για να παραλάβουν τον «φόρο».

 

Τη συγκεκριμένη στιγμή, ίδια σε όλες τις ηπειρωτικές πόλεις, με το χρυσό και το ασήμι δικό τους, οι ρωμαϊκές φρουρές χύθηκαν εναντίον των Ηπειρωτών λεηλατώντας και καταστρέφοντας. Μετρήθηκαν εβδομήντα ισοπεδωμένες πόλεις. Αιχμαλωτίστηκαν 150.000 Ηπειρώτες που πουλήθηκαν σκλάβοι.

Οι Ρωμαίοι είπαν ότι όλα αυτά ήταν απλά τιμωρία για την εισβολή του Πύρρου στην Ιταλία (πριν από 110 χρόνια!).  Ο Πλούταρχος έγραψε ότι το μερίδιο κάθε στρατιώτη ήταν τελικά 11 δρχ. Ποσό εξευτελιστικό ώστε να θυσιαστεί ένα έθνος γι’ αυτό


Πλούταρχος 

Ὕστερα ἔφυγε γιά τήν Ἤπειρο, ἔχοντας

διαταγή ἀπ’ τή σύγκλητο, νά ἀφήση τούς στρατιῶτες πού πολέμησαν μαζί του ἐναντίον τοῦ Περσέα, νά διαγουμίσουν τίς πόλεις  τῆς περιφέρειας ἐκείνης. Καί ἐπειδή ἤθελε νά ἐπιτεθῆ ἐναντίον

ὅλων τῶν πόλεων συγχρόνως καί ξαφνικά, χωρίς κανείς νά τό περιμένη, κάλεσε νά τοῦ παρουσιασθοῦν δέκα, τά πιό σημαντικά  πρόσωπα ἀπό κάθε πόλη. Ὅταν παρουσιάσθηκαν τούς ἔδωσε

ἐντολή νά τοῦ φέρουν, σέ μιά ὁρισμένη μέρα, ὅσο ἀσήμι καί χρυσάφι ὑπῆρχε στά σπίτια καί στούς ναούς. Μαζί μέ τούς ἀνθρώπους ἐκείνους ἔστειλε, γι’ αὐτό τάχα τό ζήτημα, καί στρατιωτική

φρουρά καί ἕνα ταξίαρχο, δῆθεν γιά νά ζητήση καί νά παραλάβη

τό χρυσάφι. Ὅταν ἔφτασε ἡ καθορισμένη μέρα, ξεχύθηκαν τήν

δια στιγμή ὅλοι καί ἄρχισαν τήν ἐπιδρομή καί τή λεηλασία τῶν

πόλεων, μέ ἀποτέλεσμα μέσα σέ μιά ὥρα νά σύρουν στή σκλαβιά

ἑκατόν πενήντα χιλιάδες ἀνθρώπους, νά λεηλατηθοῦν ἑβδομήντα πόλεις

Καί κάθε στρατιώτης, ἀπ’ τήν τόση καταστροφή καί

τόν ὄλεθρο, στό μερδικό του δέν πῆρε πάνω ἀπό ἕνδεκα δραχμές, γι’ αὐτό καί ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ἔφριξαν μέ τό ἀποτέλεσμα τοῦ

πολέμου ἐκείνου, πού ἔρριξε σέ ἐρείπια ἕνα ὁλόκληρο ἔθνος, γιά

νά πάρη κάθε στρατιώτης  ἀπό ἕνδεκα δραχμές


https://heptapolis.com/sites/default/files/timolewn-aimilios-paylos.pdf

Ο  Αιμίλιος Παύλος

  διαπαιδαγωγοῦσε τά παιδιά του, δίνοντάς τους καί τή ντόπια καί πατροπαράδοτη μόρφωση πού πῆρε κι ὁ ἴδιος, ἀλλά προπαντός τήν Ἑλληνική. Γιατί οἱ Ἕλληνες δάσκαλοι πού στέκονταν γύρω ἀπ’ τούς νεαρούς, δέν ἦταν μόνο γραμματικοί, φιλόσοφοι καί ρήτορες, ἀλλά καί γλύπτες καί ζωγράφοι καί ἐκπαιδευτές πού δίδασκαν γιά τά ἄλογα, τά σκυλιά καί τό κυνήγι. 

 2ος αι. π.Χ.

       













Φυτά και ζώα

 Τι μπορούν να μας πουν τα δέντρα για την κλιματική αλλαγή;

Ένας τρόπος με τον οποίο οι επιστήμονες χρησιμοποιούν τα δέντρα για να μάθουν για το παρελθόν του κλίματος είναι να μελετήσουν τους δακτυλίους ενός δέντρου. Εάν έχετε δει ποτέ ένα κούτσουρο δέντρου, πιθανότατα παρατηρήσατε ότι η κορυφή του κούτσουρου είχε μια σειρά από δαχτυλίδια. 

Πρέπει να κόψεις ένα δέντρο για να δεις τα δαχτυλίδια;

Φωτογραφία του κέντρου ενός δέντρου που έχει κοπεί.


Αποκλείεται! Μπορείτε να μετρήσετε τα δαχτυλίδια ενός δέντρου συλλέγοντας ένα δείγμα με ένα όργανο που ονομάζεται  τρυπητής   . Ο τρυπητής εξάγει μια λεπτή λωρίδα ξύλου που φτάνει μέχρι το κέντρο του δέντρου. Όταν τραβάτε τη λωρίδα προς τα έξω, μπορείτε να μετρήσετε τα δαχτυλίδια στη λωρίδα του ξύλου και το δέντρο είναι ακόμα υγιές ι!



Ένας μαθητής μαθαίνει πώς να λαμβάνει ένα δείγμα πυρήνα δέντρου με έναν 
τρυπητή στο Εθνικό Δάσος Manti-LaSal στη Γιούτα. Πίστωση εικόνας: USDA






Φυτά και ζώα















Κατασκευάστε ένα άτομο

 


πατα πανω στην εικονα για να παιξεις στο εργαστηριο κατασκευης ατόμου








Κυριακή 18 Αυγούστου 2024

 Αφηγηματικό Κείμενο 

 Η σχολική τσάντα που µιλάει Κάθε βράδυ ο γιος µου, πριν πάει για ύπνο, βάζει σε τάξη την τσάντα του. Ή, για να είµαι ακριβής, πετάει µέσα βιβλία, τετράδια, κασετίνες, γόµες και στυπόχαρτα*, αλλά εκείνος αυτή τη διαδικασία τη λέει «τακτοποιώ την τσάντα µου». Και δεν ξέρει πως, µόλις κλείσουν τα µάτια του και τα γλυκά φαντάσµατα του ύπνου αρχίσουν να χορεύουν γύρω απ’ το µαξιλάρι του, τα αντικείµενα µες στη σάκα ζωντανεύουν, τεντώνονται όπως κι εµείς κάθε πρωί, χαιρετιούνται κι αρχίζουν να µιλάνε. Το στυπόχαρτο έχει τσαλακωθεί και θέλει να ισιώσει τα αυτάκια του στις τέσσερις άκρες και παραπονιέται: –Αγαπηµένοι µου φίλοι, σήµερα συναντήθηκα µε όλα τα χρώµατα. Ο αφέντης µας µε γέµισε µε ζητωκραυγές για κάποιον Κόππι Φάουστο**, και µάλιστα τον έγραψε Κόπι, µε ένα πι. Κοιτάξτε µε, σας παρακαλώ, µοιάζωµε λίστα από εκλογικό κατάλογο! –Παραπονιέσαι κι εσύ; επεµβαίνει το βιβλίο της Ιστορίας και Γεωγραφίας. Για κάνε µου τη χάρη και ρίξε µια µατιά στις σελίδες µου. Ο αγαπηµένος µας τύραννος έβαλε µουστάκια µε το στυλό του στον Καρλοµάγνο, πρόσθεσε ένα λοφίο στο καπέλο του Τζότο και σχεδίασε µια µύγα στη µύτη τον Χριστόφορου Κολόµβου. Ύστερα τράβηξε µια γραµµή στην πορεία του ποταµού Πάδου και τον έκανε να φτάνει ως την Τεργέστη, κι ακόµα έφτιαξε µια γέφυρα από βάρκες ανάµεσα στη Σικελία και τη Σαρδηνία. Σωστή επανάσταση σας λέω. –...Αυτό δεν είναι τίποτα, µουρµουρίζει το βιβλίο της Γλώσσας. Δείτε, παρακαλώ, προσεκτικά τη σελίδα 45: όλα τα Ο έχουν βαφτεί κόκκινα, όλα τα Α πράσινα, όλα τα Ε κίτρινα. Στη σελίδα 57, ποιος ξέρει γιατί, ο νεαρός µας έχει σχεδιάσει το κεφάλι ενός φιδιού που το σώµα του διασχίζει τη σελίδα 58 και 59 και η ουρά του καταλήγει στη σελίδα 60. Είναι, λέει, ένας κροταλίας. Ίσως γι’ αυτό να τον έχει γεµίσει µε κουδουνάκια. –Δείτε πώς έχει µασήσει την ωραία µου άκρη, λέει το στυλό. –Έχει ξεφλουδίσει όλο µου το καφέ χρώµα, παραπονιέται το µολύβι. Εγώ, που είµαι ο πατέρας του ενόχου, τα ακούω όλα αυτά µπερδεµένος. Θα ’θελα να ξυπνήσω το γιο µου και να τον βάλω να ακούσει πώς µιλάνε γι’ αυτόν, αλλά ακριβώς εκείνη τη στιγµή η τσάντα ανοίγει και δύο τετράδια, ένα µε γραµµές κι ένα µε τετραγωνάκια, έρχονται σαν επιτροπή να µου παρουσιάσουν µε επισηµότητα τα αιτήµατά τους. –Εσείς πιθανόν να µη φταίτε, µου λέει ευγενικά το τετράδιο µε τα τετραγωνάκια. Σε κάθε περίπτωση, αυτά είναι τα αιτήµατά µας. Σας παρακαλούµε να τα µεταβιβάσετε στο γιο σας. Μου δίνουν ένα γραµµένο φύλλο χαρτί και ξαναµπαίνουν στην τσάντα. Το φύλλο λέει: «Οι κάτωθι υπογεγραµµένοι διαµαρτυρόµαστε έντονα για τις αγριότητες που ζούµε καθηµερινά. Και ζητούµε τα εξής: 1) Το αφεντικό µας να σταµατήσει να µας γεµίζει ζήτω, σχέδια, ψεύτικα µουστάκια και άλλα παράνοµα σχέδια, όσα δηλαδή δεν προβλέπει το σχολικό πρόγραµµα. 2) Να υποσχεθεί την ακεραιότητα των στυλό και των µολυβιών και να σταµατήσει να µασάει τις άκρες τους. 3) Τα µαρκαδοράκια να µπαίνουν στην κασετίνα και όχι πεταµένα άτακτα ανάµεσα στα υπόλοιπα πράγµατα. Ακόµα και σήµερα το πρωί το βιβλίο της Γεωγραφίας τραυµατίστηκε από αδέσποτο µαρκαδοράκι. Αν τα αιτήµατά µας δεν ικανοποιηθούν, θα κάνουµε τα πάντα ώστε το αφεντικό µας να µείνει στην ίδια τάξη. Υπογραφή: το Πρόχειρο, το Τετράδιο των Μαθηµατικών, το Τετράδιο των Εργασιών, το Μολύβι και τα λοιπά και τα λοιπά». Αύριο το πρωί θα βάλω το γιο µου να διαβάσει αυτό το φύλλο. Ελπίζω να µη χρειαστεί να ξανακούσω τέτοιου είδους παράπονα. * Στυπόχαρτο: απορροφητικό χαρτί που χρησιµοποιείται για να στεγνώνει το µελάνι. **Φάουστο Κόππι (1919-1960): θρύλος της ιταλικής ποδηλασίας. Τζάνι Ροντάρι, Παραµύθια σαν πλατύ χαµόγελο, εκδ. Μεταίχµιο Ερωτήσεις 1) Στην ιστορία µας υπάρχουν προσωποποιηµένοι ήρωες. Γράψε ποιοι είναι αυτοί. 2) α. Στην ιστορία µας υπάρχει ένας αφανής ήρωας, που δε µιλάει ούτε ενεργεί. Ποιος είναι αυτός; β. Ο αφανής ήρωας δηµιουργεί και την αιτία της ιστορίας. Γράψε µε ποιον τρόπο. γ. Πώς χαρακτηρίζουν το αφανή ήρωα • το στυπόχαρτο: • το βιβλίο της Ιστορίας και της Γεωγραφίας: • το βιβλίο της Γλώσσας: • ο πατέρας: • τα δύο τετράδια: 3) Βρες στην α΄ παράγραφο τις λέξεις που φανερώνουν χρόνο και να τις γράψεις εδώ. 4) Βάλε τις φράσεις στη σωστή σειρά για να έχεις την εξέλιξη της ιστορίας. • Μόλις ο µαθητής κοιµηθεί, τα αντικείµενα ζωντανεύουν και αρχίζουν να µιλάνε. ( ) • Ένα βράδυ, τα αντικείµενα δίνουν στον πατέρα ένα κείµενο διαµαρτυρίας για το γιο του. ( ) • Κάθε βράδυ ένας πατέρας βλέπει το γιο του να πετάει µέ- σα στη σάκα του τα σχολικά του αντικείµενα. ( ) • Λένε τα παράπονά τους για τον τρόπο που τους φέρεται ο νεαρός µαθητής. ( ) • Ο πατέρας θα δώσει στο γιο του τα αιτήµατα, ελπίζοντας ότι θα αλλάξει συµπεριφορά. ( ) • Τα αντικείµενα απειλούν να αφήσουν το γιο στην ίδια τάξη, αν δεν ικανοποιήσει τα αιτήµατά τους. ( ) 5) Ποιο µπορεί να είναι το αποτέλεσµα (οι συνέπειες) αυτής της ιστορίας; Συµπλήρωσε την ιστορία µε τη φαντασία σου.

Πέμπτη 1 Αυγούστου 2024

Ύψωση Τιμίου Σταυρού



Η γιορτή συνδέεται με μεγάλα ιστορικά γεγονότα της

Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.








ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 

ΠΑΝ ΜΕΤΡΟΝ ....ΑΡΙΣΤΟΝ στο ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Η Γραμμή Βοηθείας ‘help-line 210 6007686′ απευθύνεται σε παιδιά & εφήβους και τις οικογένειές τους, παρέχοντας υποστήριξη και συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη χρήση του Διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (παρενόχληση, εξάρτηση, επιβλαβές περιεχόμενο, κ.λπ).

ασκήσεις..... αυτοπροστασίας

Ο καθένας μπορεί να δημοσιεύσει πληροφορίες στο διαδίκτυο;

Μόνο αν έχεις ειδικό πτυχίο.
Είναι αλήθεια, ο καθένας μπορεί να δημοσιεύσει πληροφορίες στο διαδίκτυο..
Όχι, μόνο οι δημοσιογράφοι δημοσιεύουν στο διαδίκτυο.
Είναι σωστό να δηλώσεις το όνομά, τη διεύθυνση κατοικίας ή τον αριθμό του τηλεφώνου σου στο διαδίκτυο;
Όχι, τέτοια προσωπικά δεδομένα δεν έχουν θέση στο διαδίκτυο.
Ναι σίγουρα! Όλοι μπορούν να με βρουν με αυτόν τον τρόπο.
Αυτό εξαρτάται από την εφαρμογή.


Είναι ασφαλές να δώσω τον κωδικό μου στους φίλους μου αν υποσχεθούν να με βοηθήσουν σε κάποιο παιχνίδι στον υπολογιστή;
Μόνο αν σου δώσουν και αυτοί τους κωδικούς τους.
Όχι δεν πρέπει να δίνεις τους κωδικούς σου ούτε στους καλύτερους σου φίλους!
Ναι, αλλιώς δε θα μπορούν αν σε βοηθήσουν.

Μπορείς να δημοσιεύεις αστείες φωτογραφίες άλλων στο διαδίκτυο;
Όχι, πρέπει πάντα να ρωτάτε τα άτομα που εμφανίζονται στη φωτογραφία για το εάν μπορείτε να την δημοσιεύσετε στο διαδίκτυο.
Φυσικά, ειδικά αν είναι μια πολύ αστεία φωτογραφία.
Ναι, αλλά μόνο αν γνωρίζω το άτομο στη φωτογραφία.

Βρήκες ένα αστείο παιχνίδι στο διαδίκτυο. Τι κάνεις;

Τέλεια! Το κατεβάζω και παίζω αμέσως. Θα περάσω super!
Το δείχνω στους γονείς μου και τους ρωτάω αν το παιχνίδι είναι κατάλληλο για την ηλικία μου και αν μου επιτρέπουν να παίξω.
Το δείχνω αμέσως στους φίλους μου! Θα έχει πιο πολύ πλάκα να παίξουμε μαζί.

Αν κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού κάποιος ή κάτι σε αναστατώσει τι πρέπει να κάνεις;
Tίποτα. Είναι απλά ένα παιχνίδι, δε θα δώσω σημασία.
Θα κάνω αναφορά αφού πρώτα το πω σε έναν ενήλικα που εμπιστεύομαι.
Θα κλείσω το παιχνίδι και δε θα το παίξω ποτέ ξανά.
Αν λάβω ένα τρομακτικό μήνυμα…
το δείχνω στους γονείς μου και μετά το διαγράφω
…το χρησιμοποιώ για να τρομάξω τα μικρότερα αδέρφια μου.
…το στέλνω αμέσως σε όλους τους φίλους μου!
Αν κάποιος στο διαδίκτυο με ρωτήσει για την ηλικία ή το σχολείο μου…
…κλείνω τη συνομιλία και το λέω στους γονείς μου ή σε κάποιον ενήλικα.
…του λέω πόσο χρονών είμαι και σε ποιο σχολείο πηγαίνω. Δεν είναι κακό αυτό.
…συνεχίζω τη συζήτηση, μπορεί να αποκτήσει ενδιαφέρον.
Στο διαδίκτυο όλα είναι αλήθεια;
Μόνο τα αποτελέσματα αναζήτησης της πρώτης σελίδας της Google είναι πάντα αλήθεια.
Σωστά! Στο διαδίκτυο όλα είναι αλήθεια.
Όχι, αυτό δεν ισχύει.
Στις συνομιλίες με συμμαθητές (chat), όλοι είναι κακοί με έναν συγκεκριμένο συμμαθητή…
Τους λες οτι αυτό που κάνουν δεν είναι σωστό και ζητάς να σταματήσουν αμέσως.
Διαβάζεις τα μηνύματα αλλά δε συμμετέχεις.
Έχουν δίκιο σε όσα λένε. Παίρνεις κι εσύ μέρος στη συζήτηση.
ΒΡΕΣ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ

Πώς θα νιώσει η Αθηνά αν… Κάνει έναν καινούργιο φίλο στο σχολείο; Αν γίνουν φίλοι με αυτόν τον καινούργιο φίλο και στο διαδίκτυο; Αν μιλήσει με τη γιαγιά της που μένει μακριά, μέσω του διαδικτύου; Αν κάποιος ανεβάσει στο διαδίκτυο μια φωτογραφία της για να την  κοροϊδέψει; Αν κάποιος φίλος της της μιλήσει άσχημα στο διαδίκτυο; Αν δει κάτι που έχει πολύ βία στο διαδίκτυο; Αν κάποιος που δε γνωρίζει της στείλει αίτημα φιλίας

Τον τελευταίο χρόνο μπήκε για τα καλά στη ζωή της εκπαιδευτικής κοινότητας, και γενικά της ελληνικής κοινωνίας, η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Ανάλογα με τον τρόπο επικοινωνίας, οι μορφές τηλεκπαίδευσης κατατάσσονται σε δύο κατηγορίες: Την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, όπου οι εκπαιδευτές και οι εκπαιδευόμενοι δεν έχουν την δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας. Τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση, στην οποία οι εκπαιδευτές και οι εκπαιδευόμενοι επικοινωνούν σε «πραγματικό χρόνο». Τα θετικά της τηλεκπαίδευσης μεταξύ άλλων είναι η εύκολη πρόσβαση από οποιοδήποτε σημείο αρκεί να υπάρχει σύνδεση στο διαδίκτυο και τεχνολογικός εξοπλισμός και η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία καθώς η εκπαίδευση είναι μια διαδικασία που έχει ως κύριο θεμέλιό της την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. 
Ποιοί είναι οι κίνδυνοι;

Αν και η τεχνολογία έχει επιτρέψει τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας εν μέσω πανδημίας υπάρχουν κίνδυνοι οι οποίοι εγκυμονούν από τη χρήση της τηλεκπαίδευσης: Υποκλοπή/διαρροή προσωπικών δεδομένων.
 Επιθέσεις από κακόβουλο λογισμικό. 
Εισβολή τρίτων στην ηλεκτρονική τάξη.
 Ηλεκτρονικός εκφοβισμός (cyberbullying). 
Hλεκτρονικό ψάρεμα (phishing).
 Περισσότερος χρόνος μπροστά σε οθόνη
Οδηγίες για ασφαλή τηλεκπαίδευση: 
Ενεργοποιήστε την κάμερα και τα μικρόφωνα μόνο όταν χρειάζεται. Εναλλακτικά, χρησιμοποιήστε το chat της πλατφόρμας.
Ενημερώστε  για την απαγόρευση λήψης βίντεο ή εικόνων της διδασκαλίας κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης
. Η τηλεκπαίδευση πραγματοποιείται από συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σε συγκεκριμένους μαθητές και απαγορεύεται η οποιαδήποτε αναδημοσίευση. 
 
Για οποιαδήποτε ύποπτη ενέργεια μπορείτε να απευθυνθείτε στο Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου https://saferinternet4kids.gr/ ή να ενημερώστε αμέσως τις αρχές.

Θα πρέπει να αξιοποιούνται πλατφόρμες που υποστηρίζουν υπηρεσίες ασφαλείας (κρυπτογράφηση). Για παράδειγμα, θα πρέπει να αποφεύγεται λογισμικό τηλεδιάσκεψης το οποίο δεν εξασφαλίζει κρυπτογράφηση από άκρη-σε-άκρη (end-to-end encryption). 
Μη μοιράζεστε προσωπικά στοιχεία και τα στοιχεία εισόδου σας στην πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης. 
Δίνοντας πρόσβαση σε κάποιον τρίτο ουσιαστικά δίνετε πρόσβαση σε πολλά προσωπικά σας στοιχεία γεγονός που μπορεί να σας εκθέσει σε ποικίλους κινδύνους. Εγκαταστήστε στον υπολογιστή και το κινητό σας ένα Antivirus και μεριμνήστε ώστε να ενημερώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα. 
Χρησιμοποιήστε έναν ισχυρό κωδικό πρόσβασης.














1.Χέρι βοηθείας 

Ζωγράφισε το περίγραμμα της παλάμης σου στο χαρτί. Σε κάθε δάχτυλο γράψε κάποιον (όνομα ή ιδιότητα ή υπηρεσία) που θα μπορούσες να μιλήσεις αν κάτι σε προβληματίζει στο διαδίκτυο.

2.Γραφω ποιοι είναι οι Φίλοι εντός κι εκτός διαδικτύου”



Για κάνε ενα quiz να ελέγξεις τις γνώσεις σου… Πάτα Start και ξεκίνα!πατα στην εικονα


Όταν κάθεται ένα παιδί με ένα tablet στον καναπέ, έχουμε την ψευδαίσθηση ότι είναι ασφαλές. Κινδυνεύει όμως περισσότερο από το να αφήσουμε στη μέση ενός γηπέδου με 1.000 αγνώστους!"











ΜΟΥΣΙΚΗ.....

Το προοίμιο της Οδύσσειας

Ἄνδρα μοι ἔννεπε, Μοῦσα, πολύτροπον, ὃς μάλα πολλὰ
πλάγχθη, ἐπεὶ Τροίης ἱερὸν πτολίεθρον ἔπερσεν·


ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

ενα ...μεγάλο πρόβλημα



             

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης στο Δημοτικό Σχολείο Bluebonnet πήγαν μια εκδρομή στο αγρόκτημα του κ. McDonald's.

Υπήρχαν 104 μαθητές στην Ε΄ τάξη και χωρίστηκαν σε ίσες ομάδες για να μπουν σε 4 λεωφορεία για το αγρόκτημα.

 Όταν έφτασαν στο αγρόκτημα, όλοι οι  μαθητές χωρίστηκαν εξίσου σε 8 ομάδες.

 Η πρώτη ομάδα ξεκίνησε την περιοδεία τους στις 9:00 π.μ. και κάθε νέα ομάδα ξεκινούσε  την περιοδεία τους κάθε 10 λεπτά μετά.

Πρώτα, οι μαθητές πήγαν στον αχυρώνα.

Ο κ. McDonald είχε 20 αγελάδες στον αχυρώνα, και οι μισές από αυτές είχαν μοσχαράκια τους μαζί τους.

Στη συνέχεια, οι μαθητές πήγαν στο χοιροτροφείο.

Ο κ. McDonald είχε 2 χοίρους ,τον Μπέικον και τη Νάνσυ.

Στη συνέχεια, οι μαθητές πήγαν στο ορνιθοτροφείο για να μαζέψουν τα αυγά.

 Τρία αγόρια πέταξαν αυγά το ένα στο άλλο, οπότε έπρεπε να απομακρυνθούν από την ομάδα τους.

Κάθε ομάδα πήγε στο στάβλο για να δει τα άλογα. Ο κ. McDonald επιτρέπει στους μαθητές να μετρήσουν το ύψος κάθε αλόγου.

 Ο Bandit είχε ύψος 1, 82μ ( ψηλόσωμο!!!!) και ο Roper ύψος 1,72μ Ο Κεραυνός είχε ύψος 1,37μ..

Ο κ. McDonald ήταν υπερήφανος που έδειξε στους μαθητές τα 86 κατσίκια του. Όταν ο κ. ΜακΝτόναλντ άνοιξε την πύλη, τα μισά  από αυτά διέφυγαν!

Αφού  τα κατσίκια μπήκαν στον σταύλο , ήρθε η ώρα οι μαθητές να επιστρέψουν στο σχολείο.

Όλοι επέστρεψαν στα λεωφορεία στις 13:15 για να επιστρέψουν στο σχολείο.

Την επόμενη μέρα, όλοι οι μαθητές ψήφισαν το αγαπημένο τους ζώο εκτροφής.

 Σε 37 μαθητές άρεσαν περισσότερο τα άλογα και  σε 29 άρεσαν περισσότερο στα γουρούνια. Σε 5 μαθητές άρεσαν περισσότερο τα κοτόπουλα και σε  11 άρεσαν τα κατσίκια. Οι υπόλοιποι μαθητές είπαν ότι η αγελάδα ήταν το αγαπημένο τους ζώο.

 Όλοι οι μαθητές συμφώνησαν ότι ήταν το πιο συναρπαστικό ταξίδι που είχαν γίνει ποτέ!

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1. Πόσοι μαθητές μπήκαν σε κάθε λεωφορείο;

2. Πόσοι μαθητές ήταν σε κάθε ομάδα ;

 3. Τι ώρα ξεκίνησε η 5η ομάδα της εκδρομούλας  τους;

4. Πόσες αγελάδες και μοσχάρια βρίσκονταν στον αχυρώνα;

5. Πόσα πόδια  χοίρων ήταν στο χοιροστάσιο;

6. Πόσοι μαθητές έμειναν στην ομάδα μετά την απομάκρυνση των τριών αγοριών;

7. Πόσα εκατοστά  ήταν ο Bandit ;

8. Πόσο ψηλότερος  ήταν ο Ρόπερ από τον κεραυνό ;

9. Πόσες κατσίκες εμειναν τελικά  στον σταύλο μετά τη διαφυγή των άλλων;

10. Πόσες ωρες έμειναν οι μαθητές στο αγρόκτημα;

11. Πόσοι μαθητές είπαν ότι η αγελάδα ήταν το αγαπημένο τους ζώο; Πόσοι μαθητές  είπαν τα άλογα;  τους χοίρους ;     τα κοτόπουλα;

- Μπορείτε να τοποθετήσετε τα δεδομένα  σε πίνακα ;;;;


ΛΥΣΕΙΣ


                        ΛΥΣΗ     104   : 4                       

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου - Στο Δάσος (