ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ
Πέμπτη 11 Μαΐου 2023
Η Ελλάδα στα τέλη του 19ου αιώνα – Ο Χαρίλαος Τρικούπης
Τετάρτη 10 Μαΐου 2023
ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΚΡΑΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
http://www.unesco.org.cy/Programmes-Traditional_Easter_Games_in_Cyprus,EN-PROGRAMMES-04-02-03-20,EN
Παραδοσιακά παιδικά παιχνίδια
Το παιχνίδι δεν είναι απλώς μια δραστηριότητα χόμπι, αλλά ένα εργαλείο μετάδοσης πολιτισμού. Τα πολιτιστικά στοιχεία του παιχνιδιού δίνουν στα παιδιά κατανόηση του πολιτισμού τους και υποστηρίζουν την πολιτιστική τους ταυτότητα.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ;
Στους πολιτισμούς, τα παιδικά παιχνίδια έχουν περάσει προφορικά από γενιά σε γενιά. Τα παραδοσιακά παιχνίδια και τα παιχνίδια είναι συνήθως σωματικές δραστηριότητες με ένα συγκεκριμένο σύνολο κανόνων που πρέπει να ακολουθούνται.
Agatambaro k'Umwana από τη Ρουάντα το δαχτυλιδι το παιζουν με μαντηλακι
Kudoda:από τη Ζιμπάμπουε
Οι παίκτες κάθονται σε κύκλο με ένα μπολ με βότσαλα (μικρές πέτρες) στη μέση. Ο πρώτος παίκτης πετάει ένα βότσαλο στον αέρα. Εν τω μεταξύ ο ίδιος παίκτης προσπαθεί να μαζέψει όσα περισσότερα βότσαλα μπορεί, πριν πιάσει το βότσαλο που πέταξε. Τότε είναι η σειρά του επόμενου παίκτη. Ο παίκτης με τα περισσότερα βότσαλα κερδίζει.
Διαφορετικά είδη παιχνιδιού
ο προγραμματισμένο παιχνίδι είναι το είδος παιχνιδιού που οργανώνεται από έναν ενήλικα και συμβαίνει σε καθορισμένο χρόνο και καθορισμένο περιβάλλον και με ορισμένους κανόνες. Για παράδειγμα, οι κανόνες του ποδοσφαίρου. Το αυθόρμητο παιχνίδι είναι το παιχνίδι που συμβαίνει ελεύθερα και αυθόρμητα μεταξύ των παιδιών. Το έργο δεν είναι προγραμματισμένο και κινείται στους δικούς του ρυθμούς και πηγάζει από τη φαντασία και τη φαντασία των παιδιών.
ΑΥΘΟΡΜΗΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Το αυθόρμητο παιχνίδι είναι διαφορετικό από το προγραμματισμένο παιχνίδι. Είναι το είδος του παιχνιδιού που συμβαίνει, ανάλογα με το ενδιαφέρον του παιδιού εκείνη τη στιγμή. Το ελεύθερο παιχνίδι δεν μπορεί να προγραμματιστεί και καθορίζεται από τη φαντασία του παιδιού.
Μέσα από το αυθόρμητο παιχνίδι τα παιδιά μαθαίνουν πώς να εργάζονται σε ομάδες, να μοιράζονται, να διαπραγματεύονται, να επιλύουν συγκρούσεις, να εξασκούνται στη λήψη αποφάσεων. Σε παιχνίδια χωρίς ενήλικες τα παιδιά είναι ελεύθερα να αναπτύξουν δημιουργικότητα, ηγετικές και ομαδικές δεξιότητες – χωρίς να χρειάζεται να ακολουθούν τους κανόνες και τις ανησυχίες των ενηλίκων.
- Πώς αισθάνεστε παίζοντας τα παιχνίδια;
- Γιατί είναι σημαντικό να ενθαρρύνουμε το παιχνίδι;
- Τα παιδιά θα έχουν μια εντελώς διαφορετική οπτική για το γιατί το παιχνίδι είναι σημαντικό. Ρωτήστε τους γιατί τους αρέσει να παίζουν και πώς νιώθουν όταν οι ενήλικες διακόπτουν το παιχνίδι τους.
Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια τα παιδιά παύουν να είναι παιδιά και μπαίνουν στην ενηλικίωση χωρίς να περάσουν από την παιδική ηλικία. Βιώνουν την ενηλικίωση πριν μεγαλώσουν.
Τα ζωντανά υπαίθρια παιχνίδια για παιδιά είναι ένα είδος εμπειρίας ελευθερίας. Στην πραγματικότητα, αυτά τα παιχνίδια είναι μια άσκηση περιέργειας, ανάληψης κινδύνων, δοκιμής και λάθους και ανακάλυψης νέων εμπειριών για τα παιδιά. Ένα παιδί που βιώνει τέτοια παιχνίδια φτάνει φυσικά και ανακαλύπτει τι χρειάζεται να πετύχει. Μία από τις λύσεις που χρειάζονται για να μπεις σωστά στη ζωή στο μέλλον είναι τα παιδικά παιχνίδια.
Οι δεξιότητες ζωής που ακούμε να ψιθυρίζονται σε όλα τα θέματα ψυχολογίας σήμερα, αποκτώνται σε αυτά τα φαινομενικά απλά παιχνίδια. Στο παιχνίδι, το παιδί αγγίζει την ήττα και τη νίκη με όλη του την καρδιά και προετοιμάζεται να αντιμετωπίσει προβλήματα και απογοητεύσεις και να απολαύσει μελλοντικές νίκες.
Εφημερίδα Ιράν, αριθμός 5504
https://www.bl.uk/playtimes/articles/playing-with-things
ΑΣΚΗΣΗ: ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Χωρίστε τους ενήλικες συμμετέχοντες σε ομάδες
15 λεπτά: αναγνωρίστε και συζητήστε ένα παιχνίδι από την παιδική σας ηλικία
15 λεπτά: βάλτε κάθε ομάδα να παρουσιάσει το παιχνίδι της και να το διδάξει στις άλλες ομάδες
ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΣΠΥΡΟΣ ΜΑΚΡΑΣ
Ελάτε πιο κοντά στη συλλογή του Βρετανικού Μουσείου και βυθιστείτε σε δύο εκατομμύρια χρόνια ιστορίας, σε έξι ηπείρους.
Η online συλλογή επιτρέπει την πρόσβαση σε σχεδόν τεσσεράμισι εκατομμύρια αντικείμενα σε περισσότερες από δύο εκατομμύρια εγγραφές. Οι εικόνες υψηλής ευκρίνειας μπορούν να μεγεθυνθούν και να εξεταστούν λεπτομερώς
https://www.britishmuseum.org/collection/galleries/world-alexander
Αίθουσα 22
Ο κόσμος του Αλέξανδρου
Η ελληνιστική περίοδος χρονολογείται από το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου το 323 π.Χ. έως την ήττα της Κλεοπάτρας Ζ' και του Μάρκου Αντώνιου στο Άκτιο το 31 π.Χ.
Τα αντικείμενα που εκτίθενται στην Αίθουσα 22 περιλαμβάνουν ένα κολοσσιαίο σκαλιστό τύμπανο από τον ναό της Αρτέμιδος στην Έφεσο (ένα από τα Επτά Θαύματα του Αρχαίου Κόσμου) ....
Κάντε μια εικονική περιήγηση
Δείτε αναλυτικά το σκαλιστό τύμπανο από ένα από τα Επτά Θαύματα του Αρχαίου Κόσμου, τον Ναό της Αρτέμιδος στην Έφεσο, στην αίθουσα 22(Ανοίγει σε νέο παράθυρο).
ELLHNIKA AGGEIA
https://www.britishmuseum.org/collection/galleries/greeks-italy
MINΩIKH MYKHNAIKH
Play and childhood
ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΟΜΑΔΙΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ
Τρίτη 9 Μαΐου 2023
Η σύνθεση του λευκού φωτός
Το φως μπορεί να αναλυθεί σε περισσότερα χρώματα όταν περάσει μέσα από ένα πρίσμα.
Αυτό το απέδειξε από το 1666 ο μεγάλος φυσικός Ισαάκ Νεύτων(I. Newton), ο οποίος γοητευμένος από το φως έκανε διάφορα πειράματα για πολλά χρόνια που τον οδήγησαν σε συμπεράσματα, τα οποία και δημοσίευσε το 1704.
Αφού λοιπόν ο Newton απέδειξε ότι το φως αναλύεται σε 7 χρώματα, στη συνέχεια απέδειξε ότι καθένα από αυτά τα χρώματα δεν αναλύεται άλλο και ότι από το συνδυασμό των ίδιων χρωμάτων προκύπτει το λευκό φως
Η σύνθεση του λευκού φωτός μπορεί να επιτευχθεί αν χρωματίσουμε ένα δίσκο με τα 7 χρώματα και τον γυρίσουμε γρήγορα, οπότε αυτό που βλέπουμε είναι η εντύπωση του λευκού φωτός. Ο δίσκος αυτός ονομάζεται δίσκος του Νεύτωνα.
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ 1.ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΚΑΛΑ 2. ΓΡΑΦΩ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΚΔ Χρησιμοποιω τις λέξεις μοιραζω ισοτιμα σε κουτι...
-
τετράδιο εργασιων ΕΦΑΡΜΟΖΩ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ 1.Αρχικά, όπως σε κάθε πρόβλημα, θα πρέπει να μελετήσουμε προσεκτικά τα δεδομένα του προβλήματ...
-
ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΜΙΚΡΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ!!!!!!!!!!!!!!!