31-12-20 ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟY ΠΑΙΔΕΙΑΣ στο πλαίσιο της ΕΛΛ.ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Αποτελέσματα Διαγωνισμού με θέμα: «Μνημεία Πολιτιστικής και Πολιτισμικής Κληρονομιάς και Κλιματική Αλλαγή» για μαθητές/τριες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης.
Από Μάιο έως Νοέμβριο 2020, η χώρα μας είχε την τιμή να προεδρεύει στην Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης. Η ανάληψη της Προεδρίας έδωσε στην Ελλάδα την ευκαιρία να αναδείξει τις θεμελιώδεις Αρχές και Αξίες της Δημοκρατίας, του Κράτους Δικαίου και της προστασίας των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, αποδίδοντας ιδιαίτερη έμφαση σε ορισμένες θεματικές προτεραιότητες, που συνδέονται στενά με τα δικαιώματα, τις ελπίδες και τις ανησυχίες των νέων ανθρώπων. Μία εξ αυτών είναι η διασφάλιση του δικαιώματος των νέων γενιών να απολαμβάνουν την πολιτιστική και πολιτισμική κληρονομιά αλώβητη από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Στο πλαίσιο αυτό διοργανώθηκαν από τη Γενική Γραμματεία Α/θμιας, Β/θμιας Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών δύο μαθητικοί διαγωνισμοί για μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα: «Μνημεία Πολιτιστικής και Πολιτισμικής Κληρονομιάς και Κλιματική Αλλαγή». Μετά την αξιολόγηση των αποσταλέντων έργων από άμισθη επιτροπή του ΥΠΑΙΘ, ανακοινώνονται 15 νικητές/τριες των κάτωθι σχολείων ανά βαθμίδα:
Πέντε (5) από Δημοτικά Σχολεία:
- «Μιλώντας με τον πάγο», βίντεο, ΓΙΑΝΝΑΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Ε’ τάξη, Δημοτικό Σχολείο Γραικοχωρίου Θεσπρωτίας.
- «Η Φορτέτζα μας», δοκίμιο, ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΧΡΥΣΑΝΝΑ, Ε’ τάξη, 2ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
- «Οι αλλαγές του κλίματος και τα μνημεία», δοκίμιο, ΚΟΤΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ, Στ’ τάξη, 9ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας.
- Πίνακας Ζωγραφικής, ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΜΕΛΙΝΑ, Ε’ τάξη, 3ο Δημοτικό Σχολείο Πολίχνης Θεσσαλονίκης.
- Μακέτα, ΜΑΪΜΑΡΗΣ ΗΡΑΚΛΗΣ, Β’ Τάξη, 7ο Δημοτικό Σχολείο Γαλατσίου Αττικής.
- Τα επιλεγέντα έργα θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Προεδρίας στο Συμβούλιο της Ευρώπης στον σύνδεσμο https://coegreekchairmanship2020.gov.gr/ και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων τ
- Οι ανωτέρω διαγωνισμοί ως δράση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας στην Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης, στοχεύουν στην προώθηση των δημιουργικών ταλέντων των μαθητών, στην καλλιέργεια της ευγενούς άμιλλας αλλά και στην ευαισθητοποίηση σε θέματα κλιματικής αλλαγής.
Η Γενική Γραμματέας Α/θμιας, Β/θμιας Εκπ/σης και Ειδικής Αγωγής, κ. Αναστασία Γκίκα, ευχαριστεί όλους τους μαθητές/ μαθήτριες για την πλούσια και δημιουργική συνδρομή τους σε όλα τα επίπεδα, καθώς και τους εκπαιδευτικούς που τους ενθάρρυναν να λάβουν μέρος στους εν λόγω διαγωνισμούς.
Θερμά Συγχαρητήρια σε όλους!
Έτσι ακριβώς δρουν τα αέρια του θερμοκηπίου. Αφήνουν το φως του ήλιου να περάσει από την ατμόσφαιρα, αλλά εμποδίζουν τη θερμότητα που φέρνει το φως του ήλιου να φύγει από την ατμόσφαιρα.
Συνολικά, τα αέρια του θερμοκηπίου είναι καλά. Χωρίς αυτα ο πλανήτης μας θα ήταν πολύ κρύος και η ζωή, όπως γνωρίζουμε, δεν θα υπήρχε.
Αλλά οι επιστήμονες ανησυχούν ότι οι ανθρώπινες δραστηριότητες προσθέτουν πάρα πολλά από αυτά τα αέρια στην ατμόσφαιρα.
Ποια είναι λοιπόν αυτά τα αέρια;
10 ενδιαφέροντα πράγματα για τον αέρα
Ο αέρας είναι κυρίως αέριο.
Ο αέρας είναι γύρω μας, αλλά δεν μπορούμε να τον δούμε. Τι είναι λοιπόν ο αέρας; Είναι ένα μείγμα διαφορετικών αερίων.
Υπάρχει ζωή στον αέρα;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Πολλά ζωντανά είδη κάνουν τα σπίτια τους σε χώμα και νερό.
Όταν είναι μια καυτή, λαμπερή καλοκαιρινή μέρα, πιθανότατα έχετε ακούσει τη λέξη «υγρή». Αλλά τι σημαίνει αυτό ακριβώς; Σχετική υγρασία είναι η ποσότητα νερού που μπορεί να συγκρατήσει ο αέρας πριν βρέξει.