Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ


Οι γονείς του Αλέξανδρου


Πατέρας του  ήταν ένας βασιλιάς, δυνατός, νεαρός, ο Φίλιππος Β' της Μακεδονίας .
Μητέρα του  ήταν η βασιλοπούλα της Ηπείρου, ιέρεια, πανέμορφη και με έντονη προσωπικότητα. η Μυρτάλη Ο Φίλιππος, γνώρισε λοιπόν ,την Μυρτάλη και της έδωσε το νέο της όνομα Ολυμπιάδα ώστε να τιμήσει τη νίκη των αλόγων του στους Ολυμπιακούς Αγώνες. .Η Ολυμπιάδα σύμφωνα με τον μύθο, κατάγονταν από την οικογένεια του Αχιλλέα, είχε  σπουδαία μόρφωση και γνώριζε τα  μυστικά του Μαντείου της  Δωδώνης των Θεσπρωτών.
 Μόλις ένα χρόνο μετά το γαμο τους ,το  356 π.Χ. γεννιέται ο μοναχογιός τους, Αλέξανδρος.
Το 349 π.Χ.   η Ολυμπιάδα κάλεσε από την Ήπειρο τον Λεωνίδα,έναν πολύ αυστηρό δάσκαλο για να αναλάβει την ανατροφή του 7χρονου  Αλέξανδρου Ο Αλέξανδρος, διδάχτηκε αριθμητική, γεωμετρίαμουσική και ασχολήθηκε ιδιαίτερα με την ιππασία.  Ο Αλέξανδρος έλεγε  ότι ο Λεωνίδας τον έστελνε  σε μακρά νυχτερινή πορεία  για να σκληραγωγηθεί 

Το 342 π.Χ. ο βασιλιάς Φίλιππος  της Μακεδονίας έστειλε στην«Σχολή» του Αριστοτέλη τον  13χρονο Αλέξανδρο για να διδαχτεί το «ευ ζην».(ευ  σημαίνει καλά και  ζην , ζωή.) 
Η «Σχολή» όπως την ονομάζει ο Πλούταρχος,  ήταν   στο ΝυμφαίοΙερό αφιερωμένο στις Νύμφες των νερών , σ’ ένα τοπίο μαγευτικό, με οργιώδη βλάστηση και φυσικές πηγές .Ο  Αριστοτέλης,περπατώντας  στο σχολείο της φύσης     του δίδαξε ιστορία, αστρονομία, βοτανολογία,γεωγραφία, ιατρικήφιλολογία, πολιτικές επιστήμες  και ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ. 
Ηρωες του Αλέξανδρου ήταν ο Αχιλλέας, από τη γενιά της μάνας του και ο Ηρακλής,από τη γενιά του πατέρα του και φύλαγε πάντοτε κάτω από το μαξιλάρι του ένα αντίγραφο της Ιλιάδας, το οποίο είχε επιμεληθεί για χάρη του ο Αριστοτέλης.
 

Βουκεφάλας ,το άλογο του Μεγάλου Αλεξάνδρου

Ο Βουκεφάλας ήταν  ένα άγριο και ατίθασο άλογο, το οποίο κανείς δεν μπορούσε να δαμάσει. Ο Φίλιππος διέταξε μερικούς έμπειρους ιππείς να το πλησιάσουν και να το δαμάσουν. Κανείς δεν τα κατάφερε.
Ο Αλέξανδρος στεκόταν  δίπλα και παρακολουθούσε τις αντιδράσεις του αλόγου. Ο Αλέξανδρος κατάλαβε   ότι φοβόταν τη σκιά του. Έτσι, πλησιάζοντάς το, άρπαξε τα χαλινάρια του και το έστρεψε προς τον ήλιο. Αφού το άλογο δεν έβλεπε την σκιά του, ηρέμησε και έτσι κατάφερε ο Αλέξανδρος να το ιππεύσει.
 Οι παρευρισκόμενοι ζητωκραύγασαν τον νεαρό Αλέξανδρο και ο πατέρας του Φίλιππος, λένε από τη μεγάλη χαρά του,  του είπε:
 «Γιε μου, ψάξε για βασίλειο αντάξιό σου.
 Η Μακεδονία είναι μικρό βασίλειο για να σε χωρέσει».


ΕΡΓΑΣΙΑ  για τους μαθητές που δεν την έγραψαν
1.ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΚΑΙ  ΓΡΑΦΩ

Γράψε τη δική σου ιστορία  


        << Μια μέρα με τον Αλέξανδρο στο σχολείο>>

Τις εκθέσεις σας μπορείτε να τις στέλνετε στην e-me, στο viber,στο messenger ή στο  e-mail μου   diotimae@gmail.com

Τρίτη 2 Ιουνίου 2020

δοκιμαστικό για βιντεο για ΟΛΟΥΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΤΕΤΑΡΤΗ

Η Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση του Υπουργείου Παιδείας προτείνει στους μαθητές όλων των σχολείων της Ελλάδας να αξιοποίησουν τις ταινίες της, ώστε να αναδειχθεί η οπτικοακουστική μας κληρονομιά με τη ματιά των νεότερων γενεών.
διαβάζουμε καλά το κείμενο
Μια λαμπερή αστραπή- ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ

Το 356 πΧ  ηρθε στον κόσμο . στη γη της  Μακεδονίας,στην Πέλλα,  .......... ο Αλέξανδρος ο Μεγας.,που
έμελλε να γίνει η συναρπαστικότερη φυσιογνωμια της παγκόσμιας ιστορίας. Εδώ ,λοιπον , σε αυτή τη γη αναζητούμε την καταγωγή των Μακεδόνων…. στις Αιγές.
ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ
Ο ΜΎΘΟΣ λέει ,πως  ο Τημενίδης  Κάρανος ,απόγονος του Ηρακλή, ξεκίνησε από το Άργος για να οδηγήσει την οικογενειά του από την Πελοπόννησο σε έναν νέο τόπο στον βορρά της Ελλάδας. Σύμφωνα με τον χρησμό έπρεπε να σταματήσει εκεί που θα σταματαγαν τα κοπάδια των αιγων. Εκεί λοιπόν έχτισε μια πόλη που την ονόμασε «Αιγαί» (από την ελληνική λέξη αιγαί = γίδια), δίπλα στη σημερινή κωμόπολη Βεργίνα. Έτσι ιδρύθηκε η πόλη των Αιγων, , η πόλη που έγινε η πρωτεύουσα του μακεδονικού κράτους……………………. …………………………………….
Στις ανασκαφές του Παλατιού στην Βεργίνα ,το χέρι του αρχαιολόγου ,Μανόλη Ανδρόνικου  ανακάλυψε μια επιγραφή που εγραφε: στον «Πατρώο Ηρακλή», στον Ηρακλή δηλαδή που ήταν γενάρχης των Μακεδόνων.
Ο μύθος και πάλι θέλει  Διογέννητους τους Μακεδονες σύμφωνα με τον Ησίοδο. Εδώ στους πρόποδες του Ολύμπου γνώρισε ο Δίας την πανέμορφη Θυία και απέκτησαν αγόρια δύο, τον Μάγνητα και τον Μακεδνό (Μακεδόνα)...που αγαπούσαν τα αλογα.

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ
Εκείνος ήταν βασιλιάς, δυνατός, νεαρός, ο Φίλιππος  .Εκείνη ήταν βασιλοπούλα της Ηπείρου , ιέρεια, πανέμορφη και με έντονη προσωπικότητα. η Μυρτάλη. Η Μυρτάλη καταγόταν από τον θρυλικό Νεοπτόλεμο,τον γιο του θεικου Αχιλλέα. Ο Φίλιππος, έδωσε στην Μυρτάλη το νέο της όνομα ,Ολυμπιάδα ώστε να τιμήσει τη νίκη των αλόγων του στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αυτά έγιναν το 357 π.Χ. Μόλις ένα χρόνο μετά, γεννιέται ο μοναχογιός τους, Αλέξανδρος.

ΜΑΝΤΕΙΟ ΔΩΔΩΝΗΣ
Ο Ηρόδοτος αναφέρει  ότι από την Αίγυπτο  πέταξαν δυο μαύρα περιστέρια (πελειάδες) το ένα πήγε εκεί  όπου χτίστηκε ο ναός του Άμμωνα Δία, και το δεύτερο ήρθε στη γη των Θεσπρωτών,στη  Δωδώνη, και κάθισε επάνω σε μία βελανιδιά,το ιερό δένδρο του Δία. Η ΟΛΥΜΠΙΆΔΑ ερμήνευε τη βούληση του Δία από το θρόισμα των φύλλων του δένδρου και από το πέταγμα των πουλιών που φώλιαζαν σε αυτό.

ΒΟΥΚΕΦΑΛΑΣ
343 π.Χ. λοιπόν και ενώ ο Αλέξανδρος είναι μόλις 13 ετών βρίσκεται με άλλους συμμαθητές του στην Πέλλα,τη νέα πρωτεύουσα των Μακεδόνων .
θαύμαζαν ένα άγριο και ατίθασο άλογο, το οποίο κανείς δεν μπορούσε να δαμάσει. Ο Αλέξανδρος ζήτησε από τον πατέρα του την άδεια να προσπαθήσει..Ο Αλέξανδρος τα καταφερε.
O Αλέξανδρος είχε φανεί κάτω από τις λεύκες κι έλαμπε στον ήλιο απάνω στον κατάμαυρο Βουκεφάλα. O κορμός του στεκόταν όρθιος, με το ένα χέρι κρατούσε πάντα σφιχτά το χαλινάρι, με το άλλο κάπου κάπου έσκυβε και χάιδευε το λαιμό του αλόγου .... Ένιωθες πως ζώο κι άνθρωπος είχαν πια συμφιλιωθεί.
Το σχολείο του Αλέξανδρου
Ο  Αριστοτέλης,  στο σχολείο της φύσης     του δίδαξε ιστορία, αστρονομία, γεωγραφία, ιατρική, φιλολογία, πολιτικές επιστήμες  και ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ. Του δίδαξε να επαληθεύει  τη γνώση, . Του δίδαξε την κριτική σκέψη.....το «ευ ζην». Γνωρίζουμε πως το αντίγραφο της Ιλιάδας που του χάρισε ο Αριστοτέλης , με ιδιόχειρη αφιέρωση ,  το φύλαγε κάτω από το μαξιλάρι του. Ο Μέγας Αλέξανδρος που στηρίχτηκε σε δυο ισχυρά "θεμέλια" του κόσμου, τον Όμηρο και τον Αριστοτέλη, τα κατάφερε…..

Μεγάλη δύναμη απέκτησε η Μακεδονία, όταν πήρε την εξουσία στα χέρια του ο Φίλιππος (359 π.Χ.)O Φίλιππος από την πρώτη στιγμή προσπάθησε να δημιουργήσει ισχυρό στρατό.Εφοδίασε τους στρατιώτες με μικρή ασπίδα και μακρύ δόρυ, τη σάρισα, που είχε μήκος 5 μέτρα περίπου. Η μακεδονική φάλαγγα, όταν βάδιζε 
παραταγμένη, έμοιαζε με φρούριο που κινείται. Πολύ ισχυρό ήταν και το ιππικό.


Κυριακή 31 Μαΐου 2020

ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗΣ ΤΟΥ ΚΛΑΣΜΑΤΟΣ



ΠΑΤΑ   ΕΔΩ↓
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ





Για να θυμηθουμε τα κλάσματα και να παιξουμε τα παραπανω παιχνίδια πρέπει να καταλάβουμε πρωτα τι μας δείχνει ο παρονομαστής, ο αριθμός που είναι κάτω από τη γραμμή του κλάσματος ΠΡΩΤΑ ΚΟΙΤΑΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗ ΤΟΥ ΚΛΑΣΜΑΤΟΣ 



 ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ  ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ




ο  παρονομαστής   δηλώνει σε πόσα ίσα μέρη χωρίσαμε το 1 ολόκληρο . 

ΤΩΡΑ ΑΝ ΘΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
  και παρατηρω τις αλλαγες του σχήματος  ΠΑΤΑ ΕΔΩ για το παιχνίδι ↡

Σάββατο 30 Μαΐου 2020

διαδραστική εργασία για τα ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ

 πρώτα διαβάζουμε πολύ καλά το μάθημα από το βιβλίο
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 37
Oι τέχνες και τα γράμματα στα ελληνιστικά χρόνια
και μετά κάνουμε την εργασία


ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ  ΜΕ  ΒΙΝΤΕΟ  ΠΟΥ ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΑΙ  ΜΕ  ΠΟΛΛΑ ΑΠΛΑ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ! Στο τέλος κάνουμε αυτοαξιολόγηση με το παιχνίδι του εκατομμυριούχου.
ΠΑΤΑ ΕΔΩ διαδραστική δραστηριότητα ή στην εικόνα
προσοχή
aufgabe starten πατάμε για να αρχίσει η εργασια,
aufgabe schließen.  Όταν τελειώνει  για να  συνεχίσουμε την αναπαραγωγή του βίντεο πατάμε video weiter abspielen!

ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ 
Διαβάζουμε το μάθημα (για την τάξη)
O ελληνικός πολιτισμός διαδόθηκε στις χώρες της Ανατολής. Στις μεγάλες πόλεις, όπως ήταν η Αλεξάνδρεια, η Αντιόχεια, η Πέργαμος κ.ά., συγκεντρώθηκαν πολλοί μορφωμένοι άνθρωποι. Oι τέχνες γνώρισαν μεγάλη ανάπτυξη. Το ίδιο και οι επιστήμες και ιδιαίτερα η αστρονομία, τα μαθηματικά και η ιατρική. 
Εικόνα
μεγαλόπρεπα: λαμπρά, επιβλητικά
...........................






Στα χρόνια που ακολούθησαν το θάνατο του Μεγάλου Αλέξάνδρου γνώρισαν μεγάλη ακμή οι τέχνες και τα γράμματα. O ελληνικός πολιτισμός, έχοντας πάρει στοιχεία και από την Ανατολή, διαδόθηκε σε ολόκληρο τον τότε γνωστό κόσμο. Σπουδαία πνευματικά κέντρα ήταν οι πρωτεύουσες των ελληνιστικών κρατών: Αλεξάνδρεια, Αντιόχεια και Πέργαμος. 
Η ελληνιστική τέχνη θέλησε να εκφράσει τον άνθρωπο και την καθημερινή ζωή. Τα κτίρια που κατασκευάστηκαν ήταν τεράστια και μεγαλόπρεπα. Έργα αυτής της εποχής ήταν και τρία από τα εφτά θαύματα του αρχαίου κόσμου: ο φάρος της Αλεξάνδρειας,  ο κολοσσός της Ρόδου και ο βωμός του Δία Σωτήρα στην Πέργαμο. O γλύπτης που διακρίθηκε ιδιαίτερα αυτά τα χρόνια ήταν ο Λύσιππος, που έφτιαξε και τα πιο πολλά από τα αγάλματα του Αλέξανδρου. Ασκήσεις πρακτικής και εξάσκησης
Μεγάλη ανάπτυξη επίσης γνώρισαν και οι επιστήμες. O αστρονόμος Αρίσταρχος από τη Σάμο πρώτος είπε ότι η γη κινείται γύρω από τον ήλιο, ενώ όλοι τότε πίστευαν ακριβώς το αντίθετο. O μαθηματικός Ευκλείδης έγραψε βιβλίο γεωμετρίας. O Αρχιμήδης ο Συρακούσιος, ο πιο σπουδαίος μαθηματικός της αρχαιότητας, κατασκεύασε πολλές μηχανές. Μεγάλη πρόοδο σημείωσε και η ιατρική επιστήμη. O πιο σημαντικός ιστορικός των ελληνιστικών χρόνων ήταν ο Πολύβιος. Από το μεγάλο έργο του σώθηκε μόνο ένα μικρό μέρος. Oι ποιητές έγραψαν κωμωδίες με τις οποίες σατίριζαν ανθρώπινα ελαττώματα.

Παρασκευή 29 Μαΐου 2020

ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ- ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΔΕΚΑΔΙΚΟΥΣ

Για την τάξη 



ΜΑΘΗΜΑΤΑ  ΣΤΟ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ 

ΠΑΡΑΤΗΡΩ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ  ΔΙΚΑ ΜΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ 
ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ ΤΗς ΕΙΚΟΝΑΣ

Πέμπτη 28 Μαΐου 2020

Ο κόσμος του Αλεξάνδρου στο Βρετανικό Μουσειο

Ευελικτη Ζωνη   ΙΣΤΟΡΙΑ -ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ-ΓΛΩΣΣΆ
...ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΗ......................................................

1.-ΓΛΩΣΣΆ

Χρυσός στέφανος (Βρετανικό Μουσείο, αρ. 1628)

  
Πρόκειται για απομίμηση κλαδιών βελανιδιάς σε χρυσό σύρμα, λεπτεπίλεπτα χρυσά φύλλα, βαριά χρυσά βελανίδια, δυο τζιτζίκια και μια μέλισσα. Το στεφάνι αποτελείται από δύο μίσχους. Στο άκρο του κάθε μίσχου υπάρχει μια θηλιά, μέσα από την οποία περνούσε μια χρυσή κορδέλα που τους συγκρατούσε. Η κορδέλα ήταν δεμένη και στολισμένη με μια χρυσή μέλισσα. Η βελανιδιά ήταν το ιερό δέντρο του Δία, ενώ χρυσά στεφάνια συναντούμε συχνά στην Μακεδονία.
.................................................................................

2 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ



Για τα Μαθηματικά: ανακαλύπτουμε στην επιγραφή φυσικούς και δεκαδικούς αριθμους.  Στην  ταξη μας την Δευτέρα θα θυμηθούμε και τους συμμιγείς ( βάρος  3 κιλά και 629 γραμμάρια)

.................................................................................

 3. ΙΣΤΟΡΙΑ


Κάντε μια εικονική περιήγηση  πατώντας πανω στην εικόνα Δωμάτιο 22            ↠ 

Eδώ οι μαθητές απ΄όλο τον κόσμο  αναζητούν αντικείμενα για να τους εμπνεύσουν να γράψουν τη δική τους ιστορία. .

Το Βρετανικό Μουσείο  γράφει  για

 τον  κόσμο του Αλεξάνδρου

Ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν βασιλιάς του αρχαίου ελληνικού βασιλείου της Μακεδονίας, που βρίσκεται στη βόρεια Ελλάδα και σε παρακείμενες χώρες.

Κατά τη διάρκεια της ηγεσίας του, από το 336–323 π.Χ., ο Μέγας Αλέξανδρος κατέκτησε την Περσική Αυτοκρατορία και ίδρυσε περισσότερες από 70 πόλεις ελληνικές πόλεις, δημιουργώντας μια αυτοκρατορία που εκτείνεται σε τρεις ηπείρους και κάλυψε περίπου δύο εκατομμύρια τετραγωνικά μίλια. (τετραγωνικό μίλι = 3,43 τ.χλμ)
Η ελληνιστική περίοδος χρονολογείται από το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου το 323 π.Χ. έως την ήττα της Κλεοπάτρας VII και του Μάρκου Αντωνίου στο Aκτιο το 31 π.Χ.       
  323πΧ              31 πΧ    0             . . .    2020μΧ
                  
Μετά το θάνατό του, η αυτοκρατορία του Αλεξάνδρου χωρίστηκε σε βασίλεια, που κυβερνούσαν οι στρατηγοί του. Οι μεγάλες δυναστείες χρηματοδότησαν μεγάλα αρχιτεκτονικά προγράμματα και ήταν εξαιρετικοί προστάτες των τεχνών και του πολιτισμού. 

.........................................................................
 4.ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
( ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ)

Περισσότερες εικόνες από το Βρετανικό Μουσείο 

Τα εισιτήρια για κάθε μάθημα κοστίζουν £ 60 € 66,7
ανά τάξη.
Απαιτείται πληρωμή κατά την κράτηση.
..............................................................................................................................

Σχολικό εργαστήριο:   μαθηματικά στο  μουσείο


Οι μαθητές  θα παίξουν με έργα ελληνικής τέχνης  και θα  δημιουργήσουν τα δικά τους παραδείγματα μαθηματικών εμπνευσμένων από ελληνικά  αντικείμενα του μουσείου.
Για την ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης  εξερευνούν το σχήμα, το μοτίβο, το χρώμα και τη μέτρηση στα ελληνικά αγγεία και νομίσματα του Μουσείου.





 Κατάστημα με αντίγραφα στο Βρετανικό Μουσείο 


Ένα  αντίγραφο του διάσημου αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου από την αρχαία Ελλάδα
  • Το πρωτότυπο κατοικεί  στο Μουσείο του Λούβρου, στο Παρίσι


 Ένα αντίγραφο του διάσημου αγάλματος της Αφροδίτης της Μήλου από την αρχαία Ελλάδα. Αυτή η αναπαραγωγή σε χάλκινο έχει ύψος 32 εκατοστά.


Ένα όμορφο χειροποίητο κεραμικό αγγείο εμπνευσμένο από κεραμικά κομμάτια που κατασκευάστηκαν κατά τα τέλη της Γεωμετρικής περιόδου της κεραμικής στην Αρχαία Ελλάδα, 8ος αιώνας π.Χ.

Αυτό το μοναδικό αγγείο είναι φτιαγμένο από μαύρο πηλό, με σκαλιστά και επικαλυμμένα γεωμετρικά μοτίβα.  Ο σχεδιασμός διαθέτει εναλλασσόμενες γεωμετρικές ζώνες με ζώνες ζώων και φιγούρες.









Αποκλειστικό για το Βρετανικό Μουσείο. ένα εντυπωσιακό αντίγραφο του Απόλλωνα.
Το πρωτότυπο, ένα εντυπωσιακό χάλκινο κεφάλι από ένα άγαλμα βρέθηκε κοντά στην Ταμασό της Κύπρου το 1836 και προέρχεται περίπου  από το 460 π.Χ. 















πηγή :Βρετανικό Μουσείο  

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ

Το αριθμητικό παζλ του Αριστοτέλη σχηματίζει ένα εξάγωνο.

 Κάθε γραμμή πρέπει να έχει άθροισμα 38, χρησιμοποιώντας ΜΙΑ  ΦΟΡΑ 
οποιοδήποτε αριθμό από το 1 εως το 19. 

Υπάρχουν 15 διαφορετικές κατευθύνσεις ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ, ΚΑΘΕΤΑ ,ΔΙΑΓΩΝΙΑ και η κάθε μια αποτελείται από 3, 4 ή 5 κομμάτια.

Τοποθέτησε τους αριθμούς από
 το 1-19 στο σχήμα, ώστε κάθε γραμμή σε κάθε διεύθυνση να έχει άθροισμα 38.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΛΥΣΕΙΣ 






Ξέρουν οι μέλισσες μαθηματικά ; Για ποιο λόγο κατασκευάζουν εξαγωνικά κελιά στις κηρήθρες ;

Κηρήθρα: Ένα κατασκευαστικό θαύμα.

Παρατηρώντας προσεκτικά μια κηρήθρα, ανακαλύπτουμε πόσο σοφά είναι κτισμένη.
Η κηρήθρα είναι στην ουσία η φωλιά της μέλισσας σε αυτήν γεννάει καιμεγαλώνει τα μικρά της και σε αυτήν αποθηκεύει τις τροφές της.
 Η κηρήθρα (όπως φανερώνει το όνομά της) φτιάχνεται από κερί.
Για την κατασκευή της κηρήθρας οι μέλισσες εκκρίνουν κερί, από ειδικούς αδένες που βρίσκονται στην κοιλιά τους.Έχει υπολογιστεί, ότι για να «βγάλει» μια μέλισσα 1 κιλό κερί, πρέπει να έχει καταναλώσει προηγουμένως περίπου 10 κιλά μέλι. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, πως η μέλισσα , αναγκάζεται  να βρει τον τρόπο, που θα απαιτεί το λιγότερο κερί για την κηρήθρα της. Πρέπει να έχει τέτοιο σχήμα, που να χρειάζετται όσο πιο λίγο κερί γίνεται για να κτιστεί, και να χωράει όσο περισσότερο μέλι είναι δυνατόν.
 Οι τρείς επιλογές
Για να καλύψουν όλη την επιφάνεια της κηρήθρας, χωρίς να αφήνουν κενά, οι μέλισσες πρέπει να χτίσουν κελιά χωρίς κενά με σχήμα                                                                               ισόπλευρο τρίγωνο,  ή τετράγωνο, ή κανονικό εξάγωνο.
Γιατί όμως η μέλισσα επιλέγει το  εξάγωνο ; Ιδού το ερώτημα!
Η μέλισσα  ,το ζουζουνάκι  ,γνωρίζει και ανώτερα μαθηματικά!
1. Η  μέλισσα στο εξαγωνο δαπανά λιγότερο κερί γύρω -γύρω και  χωράει περισσότερο μέλι .
.
 Δηλαδή... Η ΜΕΛΙΣΣΑ ...  ΞΈΡΕΙ ΚΑΙ

 ΑΠΌ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΜΒΑΔΟΝ  !!!!!


ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΉΣΕΙς ΈΝΑ ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΙΣΣΑ ΣΤΗ ΔΙΠΛΑΝΗ ΣΤΗΛΗ.