Σάββατο 4 Απριλίου 2020

Η σχολική τσάντα που µιλάει


   ΑΝΑΓΝΩΣΗ
 ∆ιάβασε προσεκτικά                            το κείµενο 
  



 Η σχολική τσάντα που µιλάει







  Κάθε βράδυ ο γιος µου, πριν πάει για ύπνο, βάζει σε τάξη την τσάντα του. Ή, για να είµαι ακριβής, πετάει µέσα βιβλία, τετράδια, κασετίνες, γόµες και στυπόχαρτα1 , αλλά εκείνος αυτή τη διαδικασία τη λέει «τακτοποιώ την τσάντα µου».

 Και δεν ξέρει πως, µόλις κλείσουν τα µάτια του και τα γλυκά φαντάσµατα του ύπνου αρχίσουν να χορεύουν γύρω απ’ το µαξιλάρι του, τα αντικείµενα µες στη σάκα ζωντανεύουν, τεντώνονται όπως κι εµείς κάθε πρωί, χαιρετιούνται κι αρχίζουν να µιλάνε. Το στυπόχαρτο έχει τσαλακωθεί και θέλει να ισιώσει τα αυτάκια του στις τέσσερις άκρες και παραπονιέται:
 – Αγαπηµένοι µου φίλοι, σήµερα συναντήθηκα µε όλα τα χρώµατα. Ο αφέντης µας µε γέµισε µε ζητωκραυγές για κάποιον ΛΕΩΝΙΔΑ , και µάλιστα τον έγραψε , µε όμικρον. Κοιτάξτε µε, σας παρακαλώ, µοιάζω µε λίστα από εκλογικό κατάλογο! 
– Παραπονιέσαι κι εσύ; επεµβαίνει το βιβλίο της Ιστορίας και Γεωγραφίας. Για κάνε µου τη χάρη και ρίξε µια µατιά στις σελίδες µου. Ο αγαπηµένος µας τύραννος έβαλε µουστάκια µε το στυλό του στον ΠΕΡΙΚΛΗ, πρόσθεσε ένα λοφίο στο καπέλο της Καρυάτιδας και σχεδίασε µια µύγα στη µύτη τον ΠΥΘΑΓΟΡΑ. Ύστερα τράβηξε µια γραµµή στην πορεία του ποταµού ΚΑΛΑΜΑ και τον έκανε να φτάνει ως την ΑΘΗΝΑ, κι ακόµα έφτιαξε µια γέφυρα από βάρκες ανάµεσα στην ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ και την ΚΡΗΤΗ. Σωστή επανάσταση σας λέω.
 – Αυτό δεν είναι τίποτα, µουρµουρίζει το βιβλίο της Γλώσσας. ∆είτε, παρακαλώ, προσεκτικά τη σελίδα 45: όλα τα Ο έχουν βαφτεί κόκκινα, όλα τα Α πράσινα, όλα τα Ε κίτρινα. Στη σελίδα 57, ποιος ξέρει γιατί, ο νεαρός µας έχει σχεδιάσει το κεφάλι ενός φιδιού που το σώµα του διασχίζει τη σελίδα 58 και 59 και η ουρά του καταλήγει στη σελίδα 60. Είναι, λέει, ένας κροταλίας. Ίσως γι’ αυτό να τον έχει γεµίσει µε κουδουνάκια. 

– ∆είτε πώς έχει µασήσει την ωραία µου άκρη, λέει το στυλό. – Έχει ξεφλουδίσει όλο µου το καφέ χρώµα, παραπονιέται το µολύβι. Εγώ, που είµαι ο πατέρας του ενόχου, τα ακούω όλα αυτά µπερδεµένος. Θα ’θελα να ξυπνήσω το γιο µου και να τον βάλω να ακούσει πώς µιλάνε γι’ αυτόν, αλλά ακριβώς εκείνη τη στιγµή η τσάντα ανοίγει και δύο τετράδια, ένα µε γραµµές κι ένα µε τετραγωνάκια, έρχονται σαν επιτροπή να µου παρουσιάσουν µε επισηµότητα τα αιτήµατά τους.

 
– Εσείς πιθανόν να µη φταίτε, µου λέει ευγενικά το τετράδιο µε τα τετραγωνάκια. Σε κάθε περίπτωση, αυτά είναι τα αιτήµατά µας. Σας παρακαλούµε να τα µεταβιβάσετε στο γιο σας. Μου δίνουν ένα γραµµένο φύλλο χαρτί και ξαναµπαίνουν στην τσάντα. 
Το φύλλο λέει: «Οι κάτωθι υπογεγραµµένοι διαµαρτυρόµαστε έντονα για τις αγριότητες που ζούµε καθηµερινά. Και ζητούµε τα εξής: 
1) Το αφεντικό µας να σταµατήσει να µας γεµίζει ζήτω, σχέδια, ψεύτικα µουστάκια και άλλα παράνοµα σχέδια, όσα δηλαδή δεν προβλέπει το σχολικό πρόγραµµα.
 2) Να υποσχεθεί την ακεραιότητα των στυλό και των µολυβιών και να σταµατήσει να µασάει τις άκρες τους.
 3) Τα µαρκαδοράκια να µπαίνουν στην κασετίνα και όχι πεταµένα άτακτα ανάµεσα στα υπόλοιπα πράγµατα. Ακόµα και σήµερα το πρωί το βιβλίο της Γεωγραφίας τραυµατίστηκε από αδέσποτο µαρκαδοράκι. Αν τα αιτήµατά µας δεν ικανοποιηθούν, θα κάνουµε τα πάντα ώστε το αφεντικό µας να µείνει στην ίδια τάξη. 
Υπογραφή:
 το Πρόχειρο, το Τετράδιο των Μαθηµατικών, το Τετράδιο των Εργασιών, το Μολύβι και τα λοιπά και τα λοιπά». Αύριο το πρωί θα βάλω το γιο µου να διαβάσει αυτό το φύλλο. Ελπίζω να µη χρειαστεί να ξανακούσω τέτοιου είδους παράπονα. 



 1  Στυπόχαρτο: απορροφητικό χαρτί που χρησιµοποιείται για να στεγνώνει το µελάνι.


Τζάνι Ροντάρι, Παραµύθια σαν πλατύ χαµόγελο,


ερωτήσεις…


 1) Τι είναι το κείµενο που διάβασες;💭
σύγχρονο  παραµύθι  , µύθος  ή  µυθιστόρηµα ;
           
2) Στην ιστορία µας υπάρχουν προσωποποιηµένοι ήρωες. Γράψε ποιοι είναι αυτοί. 💅……………………………………………………………………………………









 κασετίνα με μολύβια, σβήστρα και πένα εποχής  ....από τα εκθέματα του Μουσείου Σχολικής Ζωής












Παρασκευή 3 Απριλίου 2020

ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ-επίθετα!


 1.Ανακαλύπτω  επίθετα στο κρυπτολεξο και τα γράφω στο τετράδιό μου!

2. Γ.Α.
ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΉ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ

του ωραίου!...Επίθετο, αρσενικό,γενική ενικού
οι ωραίοι..........................................................................
τους ωραίους ..............................................................
της ωραίας....................................................................
των ωραίων .................................................................
τον ωραίο.................................................................
θυμαμαι: 
βήμα 1- το μέρος του λόγου 
βημα 2- το γένος
βημα 3 - την πτώση
βημα 4-τον αριθμό





















4 , Κάνω κάθετα τις διαιρέσεις      900  :   25 =                                                                1.358 : 24 =    

Πέμπτη 2 Απριλίου 2020

παιχνιδάκια και....παραμυθάκια

Καλημέρα, Τεταρτάκια !!!!!!!!
Σήμερα παίζουμε παιχνιδάκια ,ακούμε  ένα παραμύθι και διαβάζουμε ένα κείμενο δυνατά!




   Για να παιξεις πάτα εδώ  → Σημάδεψε τα ΕΠΙΘΕΤΑ
                                 
           εδώ          επιθετο ή ουσιαστικό:::


    εδώ             ΚΟΥΙΖ=ΔΙΑΙΡΕΣΟΥΛΕΣ
                       
              εδώ                 κουιζ-προπαιδεια

       εδώ        ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ-επίθετα   
   
 
ΑΝΑΓΝΩΣΗ 👇 💪

 «…Καλημέρα σας παιδιά μου, είναι η θεία Λένα εδώ,
να σας πει ένα παραμύθι όμορφο και χαρωπό…».         

Πόσες γενιές μεγάλωσαν ακούγοντας αυτό το τραγουδάκι κάθε μέρα; Πόσοι από μας έζησαν αυτές τις μαγικές στιγμές «κολλημένοι»  στo ραδιόφωνο; Πόσα παραμύθια, τραγούδια, ιστορίες, δεν μάθαμε που συντρόφεψαν τα πιο αθώα χρόνια της ζωής μας;
Ήταν η πιο μαγική στιγμή της ημέρας!
          Κάθε πρωί στις 9.00, πίνοντας ένα ποτήρι γάλα, στη σειρά οι κούκλες να μου κρατούν συντροφιά, και η αξέχαστη φωνή από  εκείνο το μεγάλο ραδιόφωνο, στο ψηλό ράφι της κουζίνας. Δεν μπορούσα να καταλάβω, που ήταν κρυμμένη και μιλούσε τόσο γλυκά. Η μαμά έλεγε πως ήταν στην Αθήνα κι εγώ πίστευα πως τούτη η πολιτεία θα ΄ταν η πιο μαγική του κόσμου, η πιο πολύχρωμη, η πιο μεγάλη, κι ήθελα σαν μεγάλωνα να πάω εκεί να γνωρίσω τη θεία Λένα και όλους τους ήρωες της από τα παραμύθια. Θυμάμαι την απόλυτη ησυχία του σπιτιού σαν ακουγόταν το σήμα της εκπομπής.  Ήταν η ώρα της «Θείας Λένας». Μιας γυναίκας που στην παιδική φαντασία έμοιαζε  σαν ένας γίγαντας, σαν νεράιδα ή μάγισσα ακόμα και σαν  ξωτικό. Ήταν εκείνη που γνώριζε τα πάντα.  Δεν την είχα δει ποτέ αλλά την φανταζόμουν σαν  ένα αερικό που κρατούσε ένα  μαγικό ραβδί  και ξεκλείδωνε  όλες  τις πόρτες  των κάστρων της φαντασίας, κάθε πρωί. Και σαν πέρασε ο καιρός κι ήρθε η ώρα να πάω σχολείο, το αρνιόμουν πεισματικά γιατί δεν θα την άκουγα. Τότε η μητέρα μου κατάφερε να μάθει να μου  γράφει σε κασέτες τις εκπομπές της. Σαν γύριζα τα μεσημέρια, η πρώτη μου δουλειά  ήταν να ακούσω τις ιστορίες της, και πολλές φορές τις ξανάβαζα το βράδυ  λίγο πριν κοιμηθώ. Η τηλεόραση ήρθε στη ζωή μας πολύ αργότερα, όπως και τα βιβλία της κι έτσι δεν την είχα δει ποτέ πως ήταν!
    Θυμάμαι τα ατελείωτα μοναχικά απογεύματα μου που γινόμουν εγώ η αφηγήτρια στις κούκλες μου. Τους μάθαινα τα τραγουδάκια, τις ιστορίες κι όλα όσα είχα ήδη ακούσει και αποστηθίσει από τις πολυπαιγμένες κασέτες που δυστυχώς χάθηκαν με το πέρασμα των χρόνων. Κι αυτό συνεχίστηκε για πολλά χρόνια.   Της Ελένης Μπετεινάκη




 πηγη ΚΕΙΜΕΝΟΥ  :https://www.cretalive.gr

ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός: Περιπέτεια στο Μουσείο


Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός: Περιπέτεια στο Μουσείο

Εσύ μπορείς να χωρέσεις μια περιπέτεια σε 500 λέξεις;

Μπορείς να μας βοηθήσεις να ανακαλύψουμε ένα Μουσείο, αλλά και να νιώσουμε αγωνία και αίσθηση μυστηρίου;

Αν ναι, κι αν είσαι από 10 έως 15 ετών, τότε μπορείς να συμμετέχεις στον Διαγωνισμό που προκηρύσσει το ΜουσείοΣχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης με θέμα

«Περιπέτεια στο Μουσείο»

Γιατί μπορεί να μένουμε σπίτι, αλλά παράλληλα μπορούμε να ταξιδεύουμε με τη φαντασία μας και να ζούμε κάθε είδους περιπέτειες.

Σε Μουσεία όπου έχουμε βρεθεί οι ίδιοι ή επισκεφθήκαμε τις ιστοσελίδες τους, όπως αυτή:

Μπορείς να γράψεις λοιπόν ένα διήγημα – περιπέτεια, σε όποιο μέρος της Ελλάδας ή του… πλανήτη κι αν κατοικείς και να μας το στείλεις!

-Όλα τα διηγήματα -συμμετοχές θα δημοσιευτούν στην ιστοσελίδα του Μουσείου. Τα δεκαπέντε πρώτα θα κυκλοφορήσουν σε ειδική ψηφιακή έκδοση.

-Οι τρεις πρώτοι νικητές θα κερδίσουν δωρεάν συμμετοχή των ίδιων και της οικογένειάς τους σε όποιο πρόγραμμα του Μουσείου επιλέξουν (μετά το άνοιγμα των Μουσείων φυσικά). 

Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων θα γίνει στις 18 Μάϊου 2020, καθώς ο Διαγωνισμός υλοποιείται στα πλαίσια του Εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων.

Την Κριτική Επιτροπή αποτελούν:

Δρ. Ευαγγελία Κανταρτζή, Διευθύντρια Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης
Κώστας Στοφόρος, συγγραφέας- δημοσιογράφος
Μαίρη Τρύφων, Υπεύθυνη των Δημοτικών Βιβλιοθηκών Δήμου Παλαιού Φαλήρου
Άννα Βασιλειάδη , Πρόεδρος Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς

Πληροφορίες/ όροι διαγωνισμού

-Οι ενδιαφερόμενοι συμμετέχουν με μη δημοσιευμένο, σε έντυπο ή ηλεκτρονικό μέσο, κείμενό τους με ανώτατο όριο λέξεων τις 500.
-H γλώσσα συγγραφής είναι η ελληνική.
-Η αποστολή των κειμένων θα γίνεται στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο info@ekedisy.gr από την Παρασκευή 10 Απριλίου μέχρι και την Παρασκευή 8 Μαΐου 2020. Τα κείμενα πρέπει να συνοδεύονται από το ονοματεπώνυμο των συμμετεχόντων, την ηλικία τους, τηλέφωνο επικοινωνίας και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
-Οι πληροφορίες των διαγωνιζομένων που θα συνοδεύουν τα κείμενα θα τηρούνται για λόγους επικοινωνίας και μόνο από την Επιτροπή για όσο διάστημα αυτό είναι απαραίτητο για τον διαγωνισμό.

Απαραίτητη είναι η γονική συναίνεση με αποστολή/ επισύναψη σχετικής εξουσιοδότησης, υπογεγραμμένης

Ο κάθε υποψήφιος έχει δικαίωμα μίας μόνο συμμετοχής στον διαγωνισμό με ένα πρωτότυπο κείμενο, που δεν έχει δημοσιευθεί οπουδήποτε στο παρελθόν, συμπεριλαμβανομένων περιοδικών, προσωπικών blog, κοινωνικών δικτύων, κ.λπ.

Το κείμενο θα πρέπει να υποβληθεί ηλεκτρονικά σε μορφή Word.

Οι αποφάσεις των μελών της κριτικής επιτροπής είναι αμετάκλητες.

Ο κάθε συμμετέχων θα πρέπει να συμφωνεί στην παραχώρηση και να συναινεί στη χρήση – δημοσίευση του κειμένου του, άπαξ και άνευ ανταλλάγματος, μόνο για τη συγκεκριμένη συλλογική έκδοση.

Η συμμετοχή στον διαγωνισμό προϋποθέτει την αποδοχή των παραπάνω όρων συμμετοχής.

Προσωπικά Δεδομένα

Για τις ανάγκες του διαγωνισμού η επιτροπή επεξεργάζεται τα προσωπικά δεδομένα των συμμετεχόντων, για την οποία συναινούν οι συμμετέχοντες, βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 679/2016 και του ν. 4624/2019 σύμφωνα με τους ακόλουθους κανόνες:

Παρέχετε μόνο τα τυπικά και απαραίτητα στοιχεία σας, που αφορούν στην συμμετοχή σας στον διαγωνισμό.

Συγκεκριμένα  για τη συμμετοχή σας στον διαγωνισμό θα σας ζητήσουμε να μας αναφέρετε,
1.            Το ονοματεπώνυμό σας
2.            την ηλικία σας
3.            το email του γονέα

Τα στοιχεία αυτά θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά από τα μέλη της επιτροπής για τις ανάγκες του διαγωνισμού και σε καμία περίπτωση δεν διακινούνται, πωλούνται ή ενοικιάζονται σε τρίτους.
Τα δεδομένα σας διατηρούνται για όσο διάστημα χρειάζεται ώστε να εκτελεστεί ο σκοπός για τον οποίο συλλέχθηκαν και έως ότου δεν χρειάζεται να διατηρούνται για κάποιον ενδεχόμενο έλεγχο των διαδικασιών του διαγωνισμού.

Διατηρείτε ανά πάσα στιγμή τα δικαιώματα πρόσβασης στα δεδομένα σας, εναντίωσης στην περαιτέρω επεξεργασία τους ή στον περιορισμό της επεξεργασίας, στη διόρθωσή τους σε περίπτωση που είναι λανθασμένα, και υπό προϋποθέσεις στη διαγραφή τους.

Μπορείτε να ασκήσετε τα δικαιώματά σας, στέλνοντας email στη διεύθυνση info@ekedisy.gr

Παρακαλούμε σημειώστε πως, για λόγους ασφαλείας και για τη διαφύλαξη των δικών σας συμφερόντων, ενδεχομένως χρειαστεί να περάσετε μια διαδικασία επαλήθευσης της ταυτότητάς σας. Όποια δεδομένα λάβουμε κατά τη διαδικασία αυτή, θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για αυτό τον σκοπό και θα διαγραφούν οριστικά μόλις επιβεβαιωθεί η ταυτότητά σας.

ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗ





Ο Ερωτόκριτος σαν ποίημα τραγουδιόταν συνήθως με δυο διαφορετικούς τρόπους κυρίως ως προς τον ρυθμό, ο ένας ήταν αργός, και ο άλλος πιο γρήγορος ομως δεν χορευόταν. Τον Ερωτόκριτο τον τραγουδούσαν στο τέλος σε κάθε γλέντι, όπως και τα ριζίτικα, ήταν δηλαδή ακουστικό και ομαδικό τραγούδι. Τραγούδαγε κάποιος μια στροφή, και επαναλάμβαναν οι υπόλοιποι. Δεν υπήρχε σπίτι παλιά στη Κρήτη, που να μην έχει σε ένα συρτάρι δυο βιβλία, την Αγία Γραφή και το βιβλίο του Ερωτόκριτου .Συνηθισμένη εικόνα κάποτε, να κάθονται όλοι στην αυλή του σπιτιού, και κάποιος που ήξερε γράμματα, να διαβάζει τον Ερωτόκριτο, και να ακούνε όλοι οι υπόλοιποι της οικογένειας, όταν κουραζόταν αναλάμβανε άλλος!Σήμερα ακόμα υπάρχει κάποιος παλιός που ζει στα ορεινά του Ψηλορείτη, που θυμάται ακόμα όλο το ποίημα απ’ έξω!10.000 στίχους!!!!!!!!!!!!!
Όλοι και κυρίως οι νέοι και οι νέες, επηρεασμένοι από το ποίημα, μάθαιναν από παιδιά και εκδήλωναν τον σεβασμό τους στο περιβάλλον που ζούσαν, κυρίως στους μεγαλύτερους. Αναδείκνυαν όλοι τον σεβασμό αυτό μέσα στην οικογένεια, τα παιδιά προς τους γονείς, αλλά και σε όλο το περιβάλλον, και κυρίως στους ηλικιωμένους. 


Ο Ερωτόκριτος είναι ενα αφηγηματικό ποίημα  ,το ωραιότερο λυρικό αφηγηματικό ποίημα που γράφτηκε σε γλώσσα νεοελληνική,στην κρητική  διάλεκτο Γράφτηκε από τονΒιτσέντζο Κορνάρο πριν από τέσσερις αιώνες, στην Κρήτη - κι από τότε ακτινοβολεί σε όλο τον κόσμο!

Αποτελείται από 10.012 δεκαπεντασύλλαβους στίχους ΜΕ ΟΜΟΙΟΚΑΤΑΛΗΞΙΑ  ! ! !

 !-Στους περαζόμενους καιρούς, που οι Έλληνες ορίζαν,
κι οπού δεν είχε η Πίστη τως θεμελιωμένη ρίζαν...
Β. Κορνάρος..
Δύο μεγάλες προσωπικότητες της Κρήτης, του θεάτρου και της μουσικής, ο Μάνος Κατράκης με τον Γιώργο Κουτσουρέλη,, παίζουν και τραγουδούν τον ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟ του Βιτσέντζου Κορνάρου...

Τετάρτη 1 Απριλίου 2020

ασκλησεις της ημέρας

Καλημέρα Τεταρτάκια μου,
• Από εδώ και πέρα θα χρειαστούμε 2 παλιά τετράδια που έχουν αρκετές σελίδες : 1 τετράδιο για τη Γλώσσα, 1 τετράδιο Μαθηματικών. Μην μου ξεχνάτε να γράφετε με 'ομορφα, καλοσχηματισμένα γράμματα 😍 Φροντίζετε πάντα στα τετράδια να υπάρχουν ημερομηνία και  τίτλος .
Κάθε μέρα θα ελεχετε για νεες ασκήσεις   στην πλαϊνή στήλη
 στην ετικέτα ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ. Εσείς επιλέγετε ποιες δραστηριότητες θα κανετε  και πότε θα τις κάνετε. 
Αν θέλετε μπορειτε  να τις βγάζετε  φωτογραφία και να μου τις στέλνετε: στο         viber
                                                                                                                 στο            messenger
                                                                                                                ή με                e-mail
Το   e-mail μου μπορείτε να το ζητήσετε από το σχολείο!
• Θα ελέγχετε  τις απαντήσεις των  ασκήσεων  στην πλαϊνή στήλη στην ετικέτα -ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ -ΛΥΣΕΙΣ


1       🙊     Συγκρίνω <  >  =


a.    1.000x 50 _____  320.000  : 40
       50000                  8.000

β.   38.499+ 1 _____  39.000- 50


γ.   60.000 : 200  ______ 250 x 3

🙊 Κάνω κάθετα τις διαιρέσεις:

    
       720:20=     1280:20

Αντιγράφω τις ασκήσεις στο τετράδιο !

Ελέγχω με το κομπιουτεράκι😉

Γραμματική

Χ.Α 

  Ενεστώτας     αυτός γράφει     αυτός πηγαίνει
  Παρατατικός
  Μέλλοντας Εξ
  Μέλλοντας Στ 
  Αόριστος 
  Παρακείμενος
  Υπερσυντέλικος 
θυμάμαι...
Υπάρχουν και τα  ανώμαλα ρήματα που δε σχηματίζουν τον αόριστο σε -σ,ψ,ξ  όπως τα υπόλοιπα.
 Για πα­ράδειγμα, λέμε: διαβάζω - διάβασα  αλλά: βλέπω - είδα (ΑΟΡΙΣΤΟΣ)
ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ-ΛΥΣΕΙΣ

Mίλητος... Mία Πόλις σε Tέσσερις Διαστάσεις

       ΄Ωρα για ...   ψυχαγωγία!🙋   Πάμε ένα ταξιδάκι στην Μίλητο,την πόλη της Ασπασίας !!!
Συμπληρώνω τα κενά στις παρακάτω προτάσεις :
Ιωνία, Αλέξανδρος, Θαλής, Αναξίμανδρος ,Ιππόδαμος,Αναξιμένης.
Η Μίλητος ήταν αρχαία ελληνική πόλη της  Ι ..............
 Το σχέδιο πόλεως της Μιλήτου σχεδιάστηκε από τον .Ι....................,
Η Μίλητος υπήρξε σπουδαίο κέντρο φιλοσοφίας και επιστημών, όπου γεννήθηκαν και έζησαν  ο Θ..............., ο Α.................. και ο Α..................
Το 334 π.Χ., η πόλη απελευθερώθηκε από την Περσική κυριαρχία από τον Αλ...............................







 Δωρεάν online παρακολούθηση των κινηματογραφικών παραγωγών του ΙΜΕ
Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού σας προσκαλεί σε ένα μαγευτικό διαδικτυακό ταξίδι μάθησης και ψυχαγωγίας, στηρίζοντας την εκστρατεία «Μένουμε Σπίτι», με τη δωρεάν online παρακολούθηση των παραγωγών του.
Ημίωρο ντοκιμαντέρ που απέσπασε το 1ο βραβείο στο 5ο Φεστιβάλ Aρχαιολογικού Φιλμ στην Aμιένη της Γαλλίας

ΘΗΛΥΚΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ

Ώρα για.... ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ

Θυμάμαι....  όταν τονίζεται  το  -ώ 👉  η
ζητ ώ                      φρον ώ  
                                                 
  ζήτ  ηση                   φρόν ηση
 -
ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΩΣΤΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ  ΑΝΟΙΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ   ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ -ΛΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΊ΄ΝΗ ΣΤΗΛΗ

ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ-ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ

Μένουμε σπίτι και ... ολοκληρωνουμε την εργασία μας!


ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ

■ BHMA 1: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΡΓΟΥ 
- Αποστείλετε το έργο του μικρού σας καλλιτέχνη με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε ψηφιακή μορφή (ΕΙΚΟΝΑ)JPG ή PNG (72-300 dpi) ως συνημμένο αρχείο, αφού το αποθηκεύσετε με το επώνυμο και το όνομα του παιδιού (πχ. ΚαραγιάννηςΓιώργος.jpg) στην ηλεκτρονική διεύθυνση της ΠΠΕ: paidiki.pinakothiki.elladas@gmail.com  

Στο ΘΕΜΑ/SUBJECT του μηνύματος γράψτε: MVVF 2020 και το ονοματεπώνυμο του παιδιού.

■ BHMA 2: ΦΟΡΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ 
Για να ολοκληρώσετε τη διαδικασία υποβολής συμμετοχής στο πρόγραμμα, συμπληρώστε την ηλεκτρονική φόρμα που θα βρείτε →εδώ

ΠΡΟΣΟΧΗ! ΔΕΝ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΕΡΓΟ!


Τα εκπαιδευτικά-καλλιτεχνικά προγράμματα της Παιδικής Πινακοθήκης Ελλάδας σχεδιάζονται και υλοποιούνται με γνώμονα την παιδαγωγική σκοπιμότητα, την επιστημονική εγκυρότητα, την παιδαγωγική καταλληλότητα, και την αισθητική αρτιότητα τους. Αναλυτικότερα:       
Δίνεται έμφαση στην παιδαγωγική σκοπιμότητα των προγραμμάτων και στην συμβολή τους στην προαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα προγράμματα καλύπτουν συγκεκριμένες και υπαρκτές ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών/-τριών, καθώς παρέχουν την δυνατότητα για εξέλιξη των διδακτικών στόχων και ενισχύουν τον εμπλουτισμό και τη διεύρυνση του Προγράμματος Σπουδών.
Επιπροσθέτως η ευρύτερη σκοπιμότητα των προγραμμάτων της ΠΠΕ αφορά σε σχέση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, την αισθητική αρτιότητα τους, ενώ συνεκτιμώνται επίσης ζητήματα που συνδέονται με την ασφάλεια των μαθητών/-τριών κατά τη χρήση τους, καθώς και η λειτουργική καταλληλότητα τους.
Στο σύνολο τους, τα προγράμματα της ΠΠΕ είναι πρωτότυπα και καινοτόμα.
Βασικό κριτήριο επιλογής των προγραμμάτων της ΠΠΕ αποτελεί η συνάφεια/συμβατότητα τους με την εκπαιδευτική διαδικασία και ειδικότερα σε σχέση με τις παιδαγωγικές αρχές, τους σκοπούς και τους στόχους που θέτει, τα περιεχόμενα και την εκπαιδευτική μεθοδολογία που προβλέπει. Παράλληλα, τα προγράμματα εκτιμώνται με βάση την εγκυρότητα της επιστημονικής γνώσης που μεταφέρουν.
Εξετάζεται το κατά πόσον προβάλλουν ουσιαστικές και επιστημονικά ελεγμένες γνώσεις, σύγχρονες και επίκαιρες. Κρίνεται, επίσης, η καταλληλότητα τους σε σχέση με την ηλικία των μαθητών/-τριών για τους οποίους προορίζεται.
Όλα τα προγράμματα της ΠΠΕ είναι συμβατά με τις αρχές της σύγχρονης εκπαίδευσης και συνεπή με την ισχύουσα εκπαιδευτική διαδικασία, προβάλλοντας γνώσεις ουσιαστικές, σύγχρονες και επιστημονικά ακριβείς,
Τα εκπαιδευτικά προγράμματα της ΠΠΕ εκτιμώνται ως προς την αισθητική τους αρτιότητα. Η αισθητική μορφή και τυπογραφική αρτιότητα των προγραμμάτων είναι ανάλογη με την ηλικία, τις δυνατότητες και τις ανάγκες των μαθητών/-τριών. Η δομή και η οργάνωση του υλικού διευκολύνουν την κατανόηση του περιεχομένου του.
Τέλος, ως προς τη λειτουργικότητά τους, τα προγράμματα της ΠΠΕ προσδιορίζουν τις προαπαιτούμενες γνώσεις και τις τεχνικές προϋποθέσεις για τη χρήση τους. Συνοδεύονται από επαρκείς οδηγίες και οι προαπαιτούμενες γνώσεις για τη χρήση τους είναι συμβατές με την ηλικία των μαθητών/-τριών. Έχουν ποιότητα και ισορροπία στα επί μέρους τεχνικά στοιχεία τους (γραφικά, ήχος, βίντεο, υπότιτλοι, δομική διάρθρωση).
Προβλέπουν τη δυνατότητα εξατομίκευσης της λειτουργίας και των αποτελεσμάτων τους σε σχέση με δυνητικά διακριτά επίπεδα μαθητών/-τριών στην ίδια τάξη. Η χρήση τους έχει διαδραστικό χαρακτήρα και παρέχει ανατροφοδότηση στον χρήστη. Όλα τα προγράμματα της ΠΠΕ προβλέπουν και δραστηριότητες συνεργατικής μάθησης.
Στο σύνολο τους, τα προγράμματα της ΠΠΕ χαρακτηρίζονται εν γένει ως «φιλικά προς τον χρήστη».