Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023

ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ

       Α΄ συζυγία        Παθητική φωνή

 ΟριστικήΥποτακτικήΠροστακτική
Ενεστώταςλύν-ομαι
λύν-εσαι
λύν-εται
λυν-όμαστε
λύν-εστε
λύν-ονται
να λύν-ομαι
να λύν-εσαι
να λύν-εται
να λύν-όμαστε
να λύν-εστε
να λύν-ονται
 
(λύν-ου)
 
 
(λύν-εστε)
Παρατατικόςοριστική
λυν-όμουν (α)
λυν-όσουν(α)
λυν-όταν(ε)
λυν-όμασταν
λυν-όσασταν
λύν-ονταν
Αόριστοςοριστική
λύ-θη-κα
λύ-θη-κες
λύ-θη-κε
λυ-θή-καμε
λυ-θή-κατε
λύ-θη-καν(ε)


να λυθ-ώ
να λυθ-είς
να λυθ-εί
να λυθ-ούμε
να λυθ-είτε
να λυθ-ούν(ε)
 

λύσ-ου
 
 
λυ-θείτε
Απαρέμφατολυ-θεί


Εξακολουθητικός
Μέλλοντας
θα λύν-ομαι
θα λύν-εσαι
θα λύν-εται
θα λυν-όμαστε
θα λύν-εστε
θα λύν-ονται

Συνοπτικός
Μέλλοντας
θα λυθ-ώ
θα λυθ-είς
θα λυθ-εί
θα λυθ-ούμε
θα λυθ-είτε
θα λυθ-ούν(ε)

Παρακείμενοςέχω λυ-θεί
έχεις λυ-θεί
έχει λυ-θεί
έχουμε λυ-θεί
έχετε λυ-θεί
έχουν λυ-θεί
 να έχω λυ-θεί
να έχεις λυ-θεί
να έχει λυ-θεί
να έχουμε λυ-θεί
να έχετε λυ-θεί
να έχουν λυ-θεί     
                        Μετοχήλυμένος, η, ο
                                       

Υπερσυντέλικοςοριστική
είχα λυ-θεί
είχες λυ-θεί
είχε λυ-θεί
είχαμε λυ-θεί
είχατε λυ-θεί
είχαν λυ-θεί


Συντελεσμένος
Μέλλοντας
θα έχω λυ-θεί
θα έχεις λυ-θεί
θα έχει λυ-θεί
θα έχουμε λυ-θεί
θα έχετε λυ-θεί
θα έχουν λυ-θεί











Β΄ συζυγία,  Παθητική φωνή



 ΟριστικήΥποτακτικήΠροστακτική
Ενεστώταςθεωρ-ούμαι
θεωρ-είσαι
θεωρ-είται
θεωρ-ούμαστε
θεωρ-είστε
θεωρ-ούνται
να θεωρ-ούμαι
να θεωρ-είσαι
να θεωρ-είται
να θεωρ-ούμαστε
να θεωρ-είστε
να θεωρ-ούνται
 
 



Παρατατικόςοριστική
θεωρ-ούμουν(α)
θεωρ-ούσουν(α)
θεωρ-ούνταν(ε)
θεωρ-ούμασταν info
θεωρ-ούσασταν info
θεωρ-ούνταν(ε) 
Αόριστος
θεωρ-ήθηκα
θεωρ-ήθηκες
θεωρ-ήθηκε
θεωρ-ηθήκαμε
θεωρ-ηθήκατε
θεωρ-ήθηκαν info



να θεωρ-ηθώ
να θεωρ-ηθείς
να θεωρ-ηθεί
να θεωρ-ηθούμε
να θεωρ-ηθείτε
να θεωρ-ηθούν(ε)
 

θεωρ-ήσου
 
 
θεωρ-ηθείτε
Απαρέμφατοθεωρ-ηθεί

Εξακολουθητικός
Μέλλοντας
θα θεωρ-ούμαι
θα θεωρ-είσαι
θα θεωρ-είται
θα θεωρ-ούμαστε
θα θεωρ-είστε
θα θεωρ-ούνται

Συνοπτικός
Μέλλοντας
θα θεωρ-ηθώ
θα θεωρ-ηθείς
θα θεωρ-ηθεί
θα θεωρ-ηθούμε
θα θεωρ-ηθείτε
θα θεωρ-ηθούν(ε)

Παρακείμενοςέχω θεωρηθεί
έχεις θεωρηθεί
έχει θεωρηθεί
έχουμε θεωρηθεί
έχετε θεωρηθεί
έχουν θεωρηθεί
να έχω θεωρηθεί
να έχεις θεωρηθεί
να έχει θεωρηθεί
να έχουμε θεωρηθεί
να έχετε θεωρηθεί
να έχουν θεωρηθεί

Μετοχήθεωρημένος, η, ο

Υπερσυντέλικοςοριστική
είχα θεωρηθεί
είχες θεωρηθεί
είχε θεωρηθεί
είχαμε θεωρηθεί
είχατε θεωρηθεί
είχαν θεωρηθεί
Συντελεσμένος
Μέλλοντας
θα έχω θεωρηθεί ή info
θα έχεις θεωρηθεί
θα έχει θεωρηθεί
θα έχουμε θεωρηθεί
θα έχετε θεωρηθεί
θα έχουν θεωρηθεί












Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου 2023

Η Επανάσταση αρχίζει από την Μολδοβλαχία



prouthos

«Τον ένδοξον λόχον τέκνα μιμήσατε

Λόχον ηρώων»     Ανδρέας Κάλβος

Υπολογίζοντας σε βοήθεια από τον τσάρο της Ρωσίας, ο Αλέξανδρος Υψηλάντης τον Φεβρουάριο του 1821 πέρασε τον Προύθο ποταμό (σύνορο Μολδαβίας με την Ρωσία) και βρέθηκε στην Μολδαβία.
 
Από εκεί, μαζί με τον ηγεμόνα Μιχαήλ Σούτσο, καθώς και με 2.000 περίπου μαχητές που συγκέντρωσε στην πορεία, κατέβηκε στο Ιάσιο (την πρωτεύουσα) όπου κήρυξε την επανάσταση εναντίον των Τούρκων.

 Κυκλοφόρησε μάλιστα και μία προκήρυξη στην οποίαν υπονοούσε πως από πίσω κρυβόταν η Ρωσία, η οποία θα τους βοηθούσε με την πρώτη ευκαιρία. Πολύ γρήγορα όμως εμφανίστηκαν οι δυσκολίες.
Οι μεγάλες Δυνάμεις χαρακτήρισαν τρομοκρατικές τις ενέργειες αυτές και τις καταδίκασαν αμέσως. Ταυτόχρονα, η Ρωσία όχι μόνο δεν φάνηκε πρόθυμη να βοηθήσει, αλλά αντίθετα ο τσάρος αποκήρυξε τον Υψηλάντη και τους επαναστάτες. Το ίδιο έκανε και ο Πατριάρχης  για να προστατέψει τον χριστιανικό πληθυσμό από τους Τούρκους. 


Ο Υψηλάντης, απομονωμένος από τα ευρωπαϊκά κράτη, από την Ρωσία και από την Εκκλησία, προσπάθησε να βρει συμπαράσταση από τον απλό κόσμο. Όμως κι εκεί τα πράγματα ήταν δύσκολα: οι Έλληνες των παροικιών ήταν διστακτικοί να συμμετάσχουν στον Αγώνα, αλλά και οι ντόπιοι πληθυσμοί ήταν αρνητικοί  προς τους επαναστάτες.

Παρά τις δυσκολίες, ο Υψηλάντης έφυγε από το Ιάσιο μαζί με τους άλλους μαχητές και τέλη Μαρτίου έφτασε στο Βουκουρέστι. Στον δρόμο συγκρότησε τον Ιερό Λόχο, στρατιωτικό σώμα που αποτελούνταν από σπουδαστές των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων, που έτρεξαν με ενθουσιασμό να πάρουν μέρος στον Αγώνα των Ελλήνων. Χωρίς στρατιωτική εμπειρία και χωρίς βοήθεια από πουθενά, ο Υψηλάντης με μερικές χιλιάδες στρατιώτες έδωσε αρκετές μάχες εναντίον των Τούρκων.

Η αποφασιστικότερη από όλες δόθηκε στο Δραγατσάνι (2 Ιουνίου 1821). Σε αυτή την μάχη οι περισσότεροι  Ιερολοχίτες έπεσαν μαχόμενοι και ο Ιερός Λόχος διαλύθηκε. Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης διέφυγε στην Αυστρία, όπου τον συνέλαβαν οι αυστριακές αρχές και τον κράτησαν στην φυλακή μέχρι το 1827. 

 Η επανάσταση στην Μολδοβλαχία έσβησε άδοξα. Παρ’ όλα αυτά δημιούργησε έναν αντιπερισπασμό στον οθωμανικό στρατό, ο οποίος αναγκάστηκε να συγκεντρώσει τα στρατεύματά του στον Δούναβη, με αποτέλεσμα τον Μάρτιο του 1821 οι Έλληνες της Πελοποννήσου να βρουν πιο ευνοϊκές συνθήκες για να επαναστατήσουν.
1. Διαβάζουμε από τις «Πηγές»  Η καταστροφή του Ιερού Λόχου

«Έτσι χάθηκε μέσα σε λίγη ώρα μία από τις γλυκύτερες ελπίδες της Ελλάδας, ο Ιερός Λόχος. Αλλά, έστω και αν νικήθηκε, αφού εγκαταλείφθηκε μόνος και τόσο ολιγάριθμος απέναντι σε υπεράριθμο εχθρό, επιβεβαίωσε, υπό την ηγεσία πατριώτη και γενναιόψυχου αρχηγού, του Νικολάου Υψηλάντη, τι μπορεί να κατορθώσει το πατριωτικό αίσθημα, η στρατιωτική τάξη και η αγάπη προς κάθε τι το ευγενές νέων καλής ανατροφής, έστω κι αν αυτοί μόλις είχαν επιστρατευθεί και μόλις είχαν διδαχθεί τη χρήση της λόγχης. Ως τέτοιος ο νέος Ιερός Λόχος αναδείχθηκε αντάξιος της τιμής του αρχαίου και όπως εκείνος γράφτηκε στην αρχαία ελληνική ιστορία, έτσι και αυτός γράφτηκε στη νέα, γενόμενος σε μικρογραφία το πιστό αντίγραφο του πρωτοτύπου. Ευτυχισμένες οι ψυχές των ιερολοχιτών! Με όση προθυμία και τιμή προσήλθατε σφάγια ιερά υπέρ της πατρίδας, με τόση χάρη να δεχθείτε από τις ουράνιες δυνάμεις την τιμή εκείνη, την οποία ως οφειλή προσφέρει στο όνομα και τη μνήμη σας το σύνολο των γνήσιων βλαστών της Ελλάδας».

Ιωάννου Φιλήμονος, Δοκίμιον Ιστορικόν περί της Ελληνικής Επαναστάσεως, Αθήνα 1859, σ. 183.

(σελ. 80) • στην Πηγή 1, μια επιστολή του Αλέξανδρου Υψηλάντη προς τον Εμμανουήλ Ξάνθο [της Φιλικής Εταιρείας], που του γράφει για τον ενθουσιασμό των νέων του Ιασίου να συμμετάσχουν στον Ιερό Λόχο, • στην Πηγή 2, την καταστροφή του Ιερού Λόχου, όπως την περιέγραψε ο ιστορικός Ιωάννης Φιλήμων, και • στην Πηγή 3, ένα ποίημα του Ανδρέα Κάλβου για τον Ιερό Λόχο. 2. Βλέπουμε (σελ. 78) τον πίνακα του Πέτερ φον Ες «Η καταστροφή του Ιερού Λόχου» 3. Διαβάζουμε στην «Ματιά στο παρελθόν» (σελ. 80) για την καταδίκη τής Ελληνικής επανάστασης από την Ιερά Συμμαχία.

Ερωτήσεις κατανόησης

1. Ποιες δυσκολίες συνάντησε ο Υψηλάντης όταν ξεκίνησε την Επανάσταση; 


2. Γιατί, νοµίζετε πως ο Πατριάρχης και ο τσάρος της Ρωσίας αποκήρυξαν τους επαναστάτες; 

3. Ποια ήταν η σηµαντικότερη µάχη του Ιερού Λόχου; Ποιο ήταν το αποτέλεσµά της; 

4. Η Ελληνική Επανάσταση σε τι ωφελήθηκε από την επανάσταση στην Μολδοβλαχία;

dagatsaniSacred band dragatsani battle[1]skouleni 

Η μάχη στο Σκουλένι. Έργο του Peter von Hess

Το ηρωικό τέλος του Ιερού Λόχου στο Δραγατσάνι. Έργο του Peter von Hess

Η μάχη στο ΔραγατσάνιΙΕΡΑ ΣΥΜΜΑΧΙΑ 

https://diotimae.blogspot.com/2023/01/1821.html




Αναγωγή στην κλασματική μονάδα

Xρησιμοποιούμε τη μέθοδο της αναγωγής στην κλασματική μονάδα, όταν :

  1. Γνωρίζουμε το όλο και θέλουμε να βρούμε ένα κλασματικό του μέρος.

     Α΄ΤΡΟΠΟΣ- ΜΕ ΣΧΗΜΑ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ    

ΟΛΟ     12                   ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ     2/3


Αναστοχασμός

Γιατί η παραπάνω στρατηγική επίλυσης προβλήματος ονομάζεται μέθοδος αναγωγής στην κλασματική μονάδα;

Β΄ΤΡΟΠΟΣ ΠΙΟ ΣΥΝΤΟΜΟΣ   




Παίζουμε με τα κλάσματα......













.....................

ΤΟ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ

                          ΤΟ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ

     Ποιος είναι; Υ                        Τι είναι; Κ              

Τα συνδετικά ρήματα   συνδέουν το υποκείμενο με το κατηγορούμενο.

Κατηγορούμενο είναι το επίθετο (συνήθως) που με τη βοήθεια του συνδετικού ρήματος δίνει μια ιδιότητα στο υποκείμενο  μιας πρότασης.

Ας δούμε κάποια παραδείγματα:

• Ο Γιώργος είναι όμορφος.

• Ο Γιώργος είναι φίλος μου.

ΠΡΟΣΟΧΗ
Προφανώς, χωρίς συνδετικό ρήμα δεν έχουμε κατηγορούμενο.
Σε ποια πτώση βρίσκεται η λέξη με τα έντονα γράμματα;Γιατί;

Οι κάτοικοι των πόλεων είναι περισσότεροι από τους κατοίκους της υπαίθρου.
 ? Ονομαστική
? Γενική
? Αιτιατική
? Κλητική
Το μολύβι μου είναι μηχανικό. 
 ? Ονομαστική
? Γενική
? Αιτιατική
? Κλητική
Μπορείς να ξεχωρίσεις το υποκείμενο, το ρήμα και το αντικείμενο ή το κατηγορούμενο σε μια πρόταση;

1. Όταν λιώσει, το χιόνι γίνεται νερό.


A. ? Υποκείμενο

B. ? Κατηγορούμενο

C. ? Αντικείμενο

D. ? Ρήμα

Ο κύριος Γιάννης διορίστηκε καθηγητής στο Γυμνάσιο.


? Αντικείμενο
? Ρήμα
? Κατηγορούμενο
? Υποκείμενο

Το ζώο αυτό ονομάζεται αίγαγρος.
? Αντικείμενο
? Κατηγορούμενο
? Υποκείμενο
? Ρήμα

Αυτή η άσκηση μοιάζει δύσκολη.
? Υποκείμενο
? Αντικείμενο
? Κατηγορούμενο
? Ρήμα
Δίκαιος  ήταν ο Αριστείδης.
? Κατηγορούμενο
? Υποκείμενο
? Αντικείμενο
? Ρήμα
Το καρότο το έφαγε το κουνέλι.
? Κατηγορούμενο
? Υποκείμενο
? Αντικείμενο
? Ρήμα






Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2023

Η Αγία του Θεού Σοφία

 

Γιατι τιμουμε την Αγια Σοφια τα Χριστούγεννα;

1. Χτιστηκε για να  υμνήσει τη Γέννηση του Χριστού όπως δείχνει ο διαφορετικός προσανατολισμος της .

2. Τα εγκαινια  έγιναν και τις δύο φορές Χριστούγεννα.

1. Η Καινή Διαθήκη ταυτίζει  τη Σοφία με τον Χριστό, Υιό και Λόγο του Θεού.

Κατά τη διδασκαλία της χριστιανικής θρησκείας, ο φυσικός ήλιος,  από τον οποίο δεχόµαστε το φως ως πηγή ζωής,  είναι σύµβολο του Χριστού,  του νοητού ″Ήλίου της δικαιοσύνης″.  Κατά το Μεγάλο Βασίλειο,  όταν βρισκόµαστε στο εσωτερικό του ναού πρέπει να βλέπουµε προς ανατολάς και να προσευχόµαστε.

Ομως ο  ναός της Αγίας Σοφίας είναι προσανατολισμένος Νοτιοανατολικά,γιατί από εκεί ανατέλλει ο ήλιος στην Κωνσταντινούπολη στο χειμερινό ηλιοστάσιο στις 25 Δεκεμβρίου, την ημέρα των Χριστουγέννων. 

 Ο ναός πανηγύριζε  στις 25 Δεκεμβρίου γιατί ήταν αφιερωμένος στον Ιησού Χριστό.



Η Αγία του Θεού Σοφία, Κωνσταντινούπολη 537 μ.Χ.



Το θαύμα του  κόσμου

                το θαύμα του Βυζαντίου

    Η Αγία Σοφία ακτινοβολούσε μια τόσο εκπληκτική λαμπρότητα ,ώστε να μπορεί να πει κανείς πως δεν φωτίζεται από τις ακτίνες του ήλιου αλλά κλείνει αυτή μέσα της την πηγή του φωτός....

  Ας μπούμε στον ιερό μεγαλοπρεπή ναό για να τον δούμε ,έτσι όπως τον έβλεπαν οι Βυζαντινοί της εποχής του Ιουστινιανού.

…Μπροστά μας απλώνεται μια αυλή πενήντα μέτρων πλάτους και τριάντα μήκους, που είναι περιστοιχισμένη από στοές. Στο κέντρο υπάρχει μια μαρμαρινη βρύση.Στην δυτική πλευρά υψώνεται ένα είδος πύργου,είναι το ρολόι της Αγίας Σοφίας. Εικοσιτέσσερις μικρές θύρες του ρολογιου αντιστοιχουν στις ώρες της ημέρας και της νύχτας. Μόλις τελειώσει μια ώρα, ανοίγει αυτόματα η επόμενη θύρα και βγαίνει έξω ένα αγαλματάκι . Το αγαλματάκι παραμένει έξω για μια ώρα και η θύρα ξανακλείνει για να βγει το επόμενο.

   Από την αυλή περνάμε σε μια κλειστή στοά, στον νάρθηκα, που επικοινωνεί με το εσωτερικό της εκκλησίας με εννέα πύλες. Η κεντρική πύλη, η λεγόμενη ‘’ βασίλειος’’ προορίζεται για τον αυτοκράτορα και την ακολουθία του.

    Ο μεγάλος κυρίως ναός σχηματίζει ένα τετραγωνο πλατους 70 μ.. Aπό το δάπεδο έως την κορυφή του θόλου η απόσταση, το ύψος δηλ. είναι 56 μ. Ο τρούλος που τον σκεπάζει ΄΄εχει διάμετρο 31 μέτρων. Ο τρούλος δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται εξαιτίας των παραθύρων που βρίσκονται γύρω στη βάση του (ο ιστορικός Προκόπιος λέει: ...δίνει την εντύπωση ότι είναι ένα κομμάτι ουρανού που κρέμεται στη γη...). Η απεραντοσύνη του τρούλου εξαιτίας μιας τολμηρής παράβασης των κανόνων της αρχιτεκτονικής και της ισορροπίας ,του επιτρέπει να δημιουργεί την εικόνα του ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΘΟΛΟΥ.

    Τα πλάγια του ναού ,που χωρίζονται από τον κυρίως ναό με μαρμάρινους κίονες που είχαν μεταφερθει από τον ναό της Αρτέμιδος της Εφέσσου, καλύπτονται από έναν εξώστη ,που πιάνει όλο τον γύρο της εκκλησίας. Ο εξώστης αυτός προορίζεται για τις γυναίκες.

    Στο κέντρο κάτω από τον τρούλο ,υψώνεται ο άμβωνας , με επένδυση από  ασήμι και ελεφαντόδοντο ,που στεγάζεται από ένα γείσο επιχρυσωμένο με πλάκες χρυσού.

   Η Αγία Τράπεζα ,κατασκευασμένη από καθαρό χρυσάφι, πολύτιμους λίθους (διαμάντια, ρουμπίνια, ζαφείρια...) και σμάλτο ,δίνει την εντύπωση όταν τη βλέπει κανείς από μακριά , ανάμεσα από τους ιριδισμούς των χρωμάτων της ,ότι έχει  μια υπερφυσική ελκυστική δύναμη.

<< Σπινθηροβολά κάτω από τα διαφορετικά χρώματα ,γράφει ένας Βυζαντινός που παραβρέθηκε στα δεύτερα εγκαίνια του 563,ο Παύλος.Την βλέπει κανείς πότε να αντανακλά την λάμψη του χρυσού και του ασημιού ,και πότε να ακτινοβολεί σαν ζαφείρι και να να ρίχνει ποικίλες ακτίνες ,ανάλογα με τον χρωματισμό των πετραδιών και των μεταλλων που την συνθετουν>>.

    Το φως της ημέρας διαχέεται από σαράντα παράθυρα που βρίσκονται στη βάση του τρούλου και από άλλα ανοίγματα που διαμορφώνονται στους παράπλευρους τοίχους.

....Μα εκείνο που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι ο βραδινός φωτισμός. Εκτός από τον τεράστιο πολυέλαιο που κρέμεται στο κέντρο ,υπάρχουν λυχνίες παντού, στους τοίχους και στα ενδιάμεσα των τοιχων. Ένας περιηγητής , ο Ροβέρτος ντε Κλαρύ, είχε δει πολλές εκαντοντάδες πολυελαίους,και σε κάθε πολυελαιο εικοσιπέντε και περισσότερες λυχνίες.

   Η στιλβωση (γυάλισμα) των μαρμάρων ,που είχε φτάσει στην πιο μεγάλη τελειότητα, η στίλβωση των μετάλλων και των πολύχρωμων πολύτιμων πετραδιών , επιτρέπουν να δημιουργούνται μοναδικά φωτιστικά εφέ με τις φωτεινές αντανακλάσεις να πολλαπλασιαζονται σαν απειρες....

<< Όλα είναι μαγευτικά, όλα προκαλούν τον θαυμασμό , γράφει ο Παύλος. Αλλά καμμία ανθρωπινη λέξη δεν μπορεί να εκφράσει την εντύπωση που προκαλεί ο βραδινός φωτισμός. Νομίζει κανείς, ότι ένας νυχτερινός ήλιος σκορπίζει μέσα σε όλη την εκκλησία την λάμψη του και διώχνει τα σκοτάδια, ώστε να μπορεί να πει κανείς πως η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ δεν φωτίζεται από τις ακτίνες του ήλιου ,αλλά αυτή η ίδια κλείνει μέσα της την πηγή του φωτός >>
Οσο υπάρχουν τα μνημεία ,η μνήμη καίει άκαυτη... Α-ΛΗΘΕΙΑ!...   

1.Επιλέγω μια παράγραφο και την αντιγράφω.

2.Υπογραμμίζω σημαντικές πληροφορίες για το μνημείο.

3.Να βρεις σε ποια φωνή, χρόνο και προσωπο βρίσκονται τα υπογραμμισμενα  ρήματα του κειμένου .

«Η Παναγία-Πλατυτέρα των Ουρανών της Αγίας Σοφίας Κωνσταντινουπόλεως, ίσως η πιο όμορφη Παναγία της Χριστιανοσύνης... αιώνιο σύμβολο της νίκης των εικόνων, κορυφαίο δείγμα της βυζαντινής τέχνης, αντλεί το κάλλος από την αστείρευτη πηγή της Ελληνιστικής παράδοσης που λάτρεψε την ανθρώπινη μορφή, αποθεώνοντάς την!...

Ίσως αξίζει να θυμόμαστε πάντα ότι στα ελληνικά το αντίθετο της Α-λήθειας είναι η λήθη, δηλαδή η μη-μνήμη!...»