Σάββατο 25 Απριλίου 2020

πράξεις μέσα στις παρενθέσεις-ΦΥΣΙΚΟΊ ΑΡΙΘΜΟΊ

ερώτηση


βασική ιδέα

Πάντα κάνετε πρώτα τις πράξεις μέσα στις 

παρενθέσεις

( 35+35)-15 12 )=

λύση

Ξεκινήστε με τις πράξεις στην παρένθεση:


( 35+35 ) - ( 15 12 ) =?

            70   -    3             =;
Στη συνέχεια, κάντε την αφαίρεση:


         70 - 3 = 67



ΑΣΚΗΣΕΙΣ  Κατανόηση παρενθέσεων
κάνουμε τις πράξεις με τον νου ή καθετα στο τετράδιο

(9 + 85) (38 - 21) =

        94  17        =77


(25+25) - (28 - 8) =


(35+35) - (35 - 5) =


(60+45) - (50-25 ) =


(24 + 35) - (28 - 12) =

(36 + 24) - (54 - 33) =

Οι εργασίες έχουν ανατεθεί στους μαθητές και στην ηλεκτρονική τάξη e-me  για να στείλουν  τις απαντήσεις τους.

Απαντήσεις μπορείτε να στέλνετε και στο viber,στο messenger ή στο  e-mail μου   diotimae@gmail.com




ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Οι συγγραφείς γράφουν κείμενα για διαφορετικούς σκοπούς ή λόγους.
 Οι συνηθισμένοι σκοποί για τη γραφή είναι να πείσουν, να ενημερώσουν ή να διασκεδάσουν τους αναγνώστες.
Οι συγγραφείς πείθουν  τους αναγνώστες να πιστεύουν ή να κάνουν κάτι.
Μια διαφήμιση προσπαθεί να πείσει τους αναγνώστες να αγοράσουν ένα προϊόν.
.
Οι συγγραφείς ενημερώνουν λέγοντας στους αναγνώστες για ένα θέμα ή διαδικασία.
Ένα άρθρο ειδήσεων εξηγεί κάτι που συνέβη.

Οι συγγραφείς διασκεδάζουν δίνοντας στους αναγνώστες κάτι να απολαύσουν.
Ένα αστείο προσπαθεί να κάνει τους αναγνώστες να γελούν.

Ένα ποίημα προσπαθεί να ευχαριστήσει τους αναγνώστες.

Διαβάστε τα παρακάτω κείμενα.
   O αέρας φυσάει με δύναμη. Κατεβαίνει με ορμή από τους παγετώνες που καλύπτουν τα ψηλά και απόκρημνα βουνά της Ηπείρου. Τα πεύκα και τα έλατα τινάζουν από την πλάτη τους το χιόνι. Καθώς λιώνει σιγά-σιγά, σχηματίζει άφθονα ρυάκια και χείμαρρους στις πλαγιές και τις κοιλάδες. Ο χειμώνας αυτός, όπως και οι προηγούμενοι, ήταν πολύ δύσκολος...
Ποιος είναι ο πιο πιθανός σκοπός του κειμένου;



Όλη η τέχνη τώρα ήταν εδώ. Με προσεκτικές κινήσεις πλησίαζε τη σουβλερή άκρη στα κάρβουνα για να τη σκληρύνει. Αν την πλησίαζε πολύ θα καιγόταν. Αν πάλι την κρατούσε πολύ μακριά, δε θα γινόταν πολύ σκληρή και δε θα τρυπούσε. Όλο αυτό το διάστημα έπρεπε να γυρίζει το κοντάρι, για να ζεσταίνεται η άκρη γύρω-γύρω. Τα κατάφερε τελικά και το κοντάρι του έγινε ζηλευτό. Με αυτό θα αντιμετωπίζει τα ζώα που θα βρίσκει μπροστά του. Του πατέρα του βέβαια είναι λίγο διαφορετικό. Στη μία την άκρη ο Γιανόμα στερέωσε έναν πυριτόλιθο. Έσχισε εκεί λίγο το ξύλο και πέρασε μέσα την αιχμή του πυριτόλιθου. Μετά έσφιξε το ξύλο με μία λεπτή λωρίδα από δέρμα.

Ποιος είναι ο πιο πιθανός σκοπός του κειμένου;

Το καλοκαίρι είναι η καλύτερη εποχή του χρόνου για να επισκεφθείτε τον Αχέροντα. Ελάτε να δείτε την πιο δημοφιλή διαδρομή μας.
Ποιος είναι ο πιο πιθανός σκοπός του κειμένου;

ΕΥΧΕΣ-παιχνίδι κρεμάλας

Αγαπημένα μου  Τεταρτάκια ,
εύχομαι υγεία, αγάπη, χαρά ,πρόοδο και δημιουργικότητα!

1.ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ    →ΒΡΕΣ ΤΗ ΛΕΞΗ



2.'Ενα νέο BLOG - ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ της ηλεκτρρονικής τάξης μας e-me !!!!!!!!! Εδώ μπορείτε να εργαστείτε ως μικροί ερευνητες ....συγγραφείς και να παρουσιάζετε εργασίες σας. Τα θέματα είναι ελεύθερα!


Η ηλεκτρονική διεύθυνση είναι 👉 ΤΑ ΤΕΤΑΡΤΑΚΙΑ ΤΟΥ ΓΡΑΙΚΟΧΩΡΙΟΥ


3.Οι εργασίες έχουν ανατεθεί στους μαθητές και στην ηλεκτρονική τάξη e-me  για να στείλουν  τις απαντήσεις τους.
Απαντήσεις μπορείτε να στέλνετε και στο viber,στο messenger ή στο  e-mail μου   diotimae@gmail.com





ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΒΡΑΒΕΙΑ Α΄ΔΣ ΦΙΛΙΑΤΩΝ













Αγιος Γεώργιος=Απόστολος Θωμάς





Ο Αγιος Γεώργιος ο Δρακοκτόνος

Σε πολλά μέρη της Ελλάδας ο μήνας Απρίλιος, που συμβαίνει να εορτάζεται η μνήμη του Μεγαλομάρτυρα Αγίου Γεωργίου, ονομάζεται και "Αϊγιώργης", ή "Αϊγιωργίτης"
Σύμφωνα με την Παράδοση, το θηρίο φρουρούσε το νερό μιας πηγής, στη Λιβύη, και δεν άφηνε τους κατοίκους να υδρευτούν. Ολόκληροι στρατοί αντιτάχθηκαν στο τέρας, χωρίς αποτέλεσμα. Ο Άγιος, νεαρός αξιωματικός πάνω στο άλογο, σλότωσε  τον δράκο με το κοντάρι του.

Ο Αϊ-Γιώργης της γεωργίας

Ο Αϊ-Γιώργης ο Τροπαιοφόρος και Δρακοκτόνος συνδέεται, επίσης, με τη γεωργία και τον πολλαπλασιασμό: Το όνομα Γεώργιος είναι ελληνικό, προέρχεται από το ουσιαστικό «γεώργιον» που σημαίνει καλλιεργήσιμο και την περίοδο της εορτής του (23 Απριλίου) οι αγρότες σπέρνουν, εξ ου και η επωνυμία του «σποριάρης».
Αλλά ο Άγιος είναι και προστάτης των κτηνοτρόφων, διότι η εορτή του συμπίπτει με την εποχή που θα αφήσουν τα χειμαδιά και θα ανέβουν στα βουνά.

Η εορτή του σηματοδοτεί την αρχή της άνοιξης.



Ο Απόστολος Θωμάς

Ο Απόστολος Θωμάς, ήταν ο μοναδικός μαθητής του Χριστού, που δεν τον είδε μετά την Ανάσταση.Έτσι όταν ο Απόστολος Θωμάς βρέθηκε με τους υπόλοιπους και έμαθε το νέο πως ο Ιησούς δεν βρίσκεται πλέον στον τάφο, δεν έδειξε να ενθουσιάζεται ή μάλλον να πείθεται.
Η φράση του δε, έχει μείνει στην Ιστορία: «Αν δεν δω στα χέρια του τις τρύπες από τα καρφιά αν δεν βάλω τα δάχτυλαμου σε αυτές και το χέρι μου στο πλευρό του , δεν πρόκειται να πιστέψω» είχε πει.
Ο Θωμάς έμεινε με την αγωνία για οκτώ ημέρες, μέχρι την επόμενη εμφάνιση του Ιησού.
Όταν οι δυο τους συναντήθηκαν, ο ίδιος ο Χριστός τον κάλεσε να δει με τα μάτια του και να αγγίξει με τα χέρια του τις πληγές Του, για να βεβαιωθεί. Η αντίδραση του Αποστόλου ήταν αρκετά εντυπωσιακή. Τον αναγνώρισε και επιβεβαίωσε με τη φράση «Είσαι ο Κύριος και Θεός μου».
Ο  ίδιος ο Χριστός, που είπε «ερευνάτε τας γραφάς», κάλεσε τον δύσπιστο Θωμά να τον ψηλαφήσει. Του επέτρεψε να τον αγγίξει...
Το πνεύμα της Ορθοδοξίας είναι «ερεύνα και πίστευε».Την ιστορία του Θωμά περιγράφει στο Ευαγγέλιο του ο Ευαγγελιστής Ιωάννης:

Τρίτη 14 Απριλίου 2020

Οι ζωγραφιές μας



Ιωάννα-Νικόλας-Αποστόλης




                                                         Πατήστε ☝για πλήρη οθόνη




......................................................................................................
Όποιο παιδακι θέλει να δει τις ζωγραφιες του στο ιστολόγιο μπορεί να μου στείλει φωτογραφίες! 


Παρασκευή 10 Απριλίου 2020

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ

Αγαπημένα μου παιδάκια, να ξεκουραστείτε και να περάσετε όμορφα με τις οικογένειές σας!!!Σας εύχομαι 

Καλό Πάσχα!!!

Μπορείτε αν θέλετε να διαβάσετε μια 👇


   Γιατί βάφονται κόκκινα τα αυγά της Ανάστασης; 

Η παράδοση λέει πως: "Όταν είπαν πως αναστήθηκε ο Χριστός, κανείς δεν το πίστευε. Μια γυναίκα, που κρατούσε στο καλάθι της αυγά, φώναξε: "Μπορεί από άσπρα να γίνουν κόκκινα;

" Και, ω του θαύματος έγιναν!"


Στην Κέρκυρα διηγούνται τα εξής: Όταν αναστήθηκε ο Χριστός, πρώτα πρώτα το άκουσαν κάτι αυγά. Αμέσως άρχισαν την τρεχάλα να το διαδώσουν παντού. Από το πολύ το τρέξιμο έγιναν κατακόκκινα!




Η παπαρούνα και ο κοκκινολαίμης


Όταν σταυρώθηκε ο Χριστός, ένα καφετί πουλάκι μ' άσπρο λαιμό
πέταξε πάνω από το άγιο Κεφάλι του Χριστού, που το έσφιγγε ένα αγκάθινο στεφάνι, ενώ ένα μικρό άσπρο λουλούδι είχε ανθίσει στη βάση του Σταυρού

 Το μαρτύριο του Θεανθρώπου έθλιβε το πουλί και το λουλούδι. Το πουλάκι θέλοντας ν' απαλύνει τον πόνο του Χριστού, τράβηξε το ένα αγκάθι. 
Σταλαγματιές από το αίμα Του έπεσαν στο λαιμό του πουλιού κι άλλες κύλησαν πάνω στο λουλούδι, που άνοιξε τα πέταλά του όσο πιο πολύ γινόταν για να τις δεχτεί. Μονομιάς ο λαιμός του πουλιού και τα πέταλα του λουλουδιού βάφτηκαν κόκκινα. Έτσι, το αίμα του Χριστού χάρισε στον κοκκινολαίμη και στην παπαρούνα κόκκινο χρώμα.






Η Πασχαλιά σε παλιά Αναγνωστικά βιβλία








Θυμόμαστε τα παλιά αναγνωστικά!

ΚΥΠΡΙΑΚΑ Παιχνίδια ρήματα


–Yπογραμμίζω τα ρήματα που βρίσκονται στην Οριστική Αορίστου και τα γράφω στο τετράδιο μου:
 Παραπονιέσαι κι εσύ; επεµβαίνει το βιβλίο της Ιστορίας και Γεωγραφίας. Για κάνε µου τη χάρη και ρίξε µια µατιά στις σελίδες µου. Ο αγαπηµένος µας τύραννος έβαλε µουστάκια µε το στυλό του στον ΠΕΡΙΚΛΗ, πρόσθεσε ένα λοφίο στο καπέλο της Καρυάτιδας και σχεδίασε µια µύγα στη µύτη τον ΠΥΘΑΓΟΡΑ. Ύστερα τράβηξε µια γραµµή στην πορεία του ποταµού ΚΑΛΑΜΑ και τον έκανε να φτάνει ως την ΑΘΗΝΑ, κι ακόµα έφτιαξε µια γέφυρα από βάρκες ανάµεσα στην ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ και την ΚΡΗΤΗ. Σωστή επανάσταση σας λέω.

  • Γράφω τα ρήματα που βρήκα  στον Αόριστο 
  • στον Ενεστώτα:
  • σχεδιάζει,βάζει, ....................................

  θυμαμαι:
Tα ρήματα αυτά που σχηματίζονται με περίεργο τρόπο στον Eνεστώτα και στον Aόριστο λέγονται ανώμαλα ρήματα.

4. Κλίνω στον Αόριστο τα ρήματα: τράβηξα, έβαλα




ΠΑΤΑ  ΕΔΩ       👉   ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΕΚΠΛΗΞΗ!Μην ξεχνάτε τους τόνους! Εγώ το έκανα το λαθάκι μου!


                       👉     κυπριακό γλώσσα-υπεροχο!

                                  👉     ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ-ΓΛΩΣΣΑ 


                                                         👉ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΤΑ ΡΗΜΑΤΑ 
πολύ καλό! Να μεταφέρετε τα ρήματα στο πρώτο κουτάκι κάθε χρόνου!     









πηγη  Ε Κ Π Α Ι Δ Ε Υ Τ Ι Κ Ο Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α 
  ΓΝωΡίζΟΝΤαΣ ΤοΝ ΠΑΛαΙΟΛΙθΙΚό ΚάΤοΙΚΟ ΤηΣ ΗΠΕίΡΟυ
ο κόσμος των Νεάντερταλ Ασπροχάλικο
Επιστημονική επεξεργασία - επιμέλεια, εμπλουτισμός κειμένων Δρ. Ελένη Κοτζαμποπούλου Αρχαιολόγος
 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 2008