Ακούμε πολλές φορές φράσεις, όπως: «Θα
του απαντήσω ανάλογα με το τι θα μού
πει» ή «Θα δω και θα πράξω αναλόγως» ή
«Θα ανταμοιφθείς ανάλογα με τη δουλειά
σου.». Καταλαβαίνουμε ότι η λέξη "Ανάλογα" δηλώνει κάποια συσχέτιση μεταξύ
εννοιών ή ποσοτήτων.
Στα Μαθηματικά αυτή η συσχέτιση καθορίζεται με ακρίβεια:
Δύο ποσά λέγονται ανάλογα όταν πολλαπλασιάζοντας τις τιμές του ενός με έναν
αριθμό, πολλαπλασιάζονται αντίστοιχα και
οι τιμές του άλλου.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Δεν είναι ο σωστός ο "απλοϊκός
ορισμός": «Ανάλογα ποσά είναι αυτά για τα
οποία ισχύει ότι όταν αυξάνεται το ένα, αυξάνεται και το άλλο».
Πολλά προβλήματα λύνονται με τη βοήθεια των αναλογιών, όπως π.χ. προβλήματα που αναφέρονται στη μεγένθυση ή σμίκρυνση αντικειμένων υπό κλίμακα. Οι αποστάσεις σε ένα χάρτη είναι ανάλογες με
τις πραγματικές αποστάσεις
Θέλουμε να μετρήσουμε το ύψος ενός
κτηρίου ή ενός μνημείου, όπως για παράδειγμα το άγαλμα του Αχιλλέα στο Αχίλλειο της Κέρκυρας
Η δασκάλα μας ισχυρίζεται ότι δεν χρειαζόμαστε σκαλωσιές ή γερανούς, μετροταινίες κ.λπ. απλά μάς χρειάζεται μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή, ένας καλός
εκτυπωτής, ένας χάρακας και ... να έχουμε
πρόσφατα μετρήσει το ύψος μας! Πώς μπορεί να γίνει ο υπολογισμός;;;;;;
1.ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
Μεγέθυνση ή σμίκρυνση σημαίνει ότι όλες οι
πλευρές του σχήματος πολλαπλασιάζονται
επί τον ίδιο αριθμό.
Σε ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο για να
έχω μεγέθυνση ή σμίκρυνση θα πρέπει ο
λόγος (το πηλίκο) της βάσης προς το ύψος
να είναι σταθερό. 2.ΕΠΙΛΕΓΩ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
Αναζητώ........................
3.ΕΦΑΡΜΟΖΩ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
Παρατηρώντας προσεκτικά τις απαντήσεις
βλέπουμε ότι οι...........
ΑΡΑ.......
Cheesecake
Σε ένα περιοδικό βρήκαμε την παρακάτω
συνταγή για Cheesecake για 6 άτομα
.
450 gr μπισκότα κανέλας θρυμματισμένα
150 gr βούτυρο
30 gr μαύρη ζάχαρη
300 gr ζάχαρη άχνη
6 κρόκους αυγού
600 gr τυρί κρέμα 300 gr γιαούρτι
600 gr κρέμα γάλακτος
3 φύλλα ζελατίνης
480 gr φράουλες φρέσκιες
Συμπληρώστε
σε πίνακα τις ποσότητες υλικών για να φτιάξουμε το ίδιο γλυκό για 4, 8 και 12
άτομα
ΣΠΥΡΟΣ-Συνήθως εστιάζουμε στην επανάσταση του 1821 γιατί ήταν η τελική, αυτή που μας απελευθέρωσε. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι ο πόθος των Ελλήνων, ο πόθος όλων μας γιά ελευθερία δεν εκδηλώθηκε μόνο το 1821. Από το 1453 μέχρι το 1821 πέρασαν 368 χρόνια και σε αυτά τα ατελείωτα χρόνια, μέσα στην σκλαβιά, επαναστατήσαμε 124 φορές, 124!!! Με μιά απλή διαίρεση βλέπουμε ότι εκδηλώνόταν μία επανάσταση κάθε 2,9 χρόνια!!!!! Ούτε καν 3!!!!
ΓΕΩΡΓΙΑ-Βέβαια όλες οι επαναστάσεις δεν έγιναν στον ίδιο χώρο ούτε είχαν την ίδια έκταση, αλλά η πρώτη, στα 1481, έγινε μόλις 28 χρόνια μετά την πτώση της Κωνσταντινουπόλεως, όταν ο Κορκόδειλος Κλαδάς και οι Μανιάτες αγωνιστές επαναστάτησαν. Έφτασαν ως την Ήπειρο κι απελευθέρωσαν την περιοχή της Χειμάρρας
ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Πρέπει να πούμε ότι η νίκη του Κλαδά κράτησε μόνο 9 χρόνια και καταπνίγηκε, αφού η Δύση, που τον είχε ενθαρρύνει αρχικά, τελικά τον εγκατέλειψε. Η ίδια ιστορία, σε διαφορετικές στιγμές και άλλους πρωταγωνιστές, παίχθηκε πολλές φορές με την ίδια κατάληξη.
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ-
Δεν θέλουμε αλλά και δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τα ιστορικά δεδομένα. Μιλησαμε για πρωταγωνιστές, ανεξάρτητα από τα άτομα και τους ηγέτες, ο κύριος πρωταγωνιστής ήταν ο λαός που επαναστατούσε κάθε φορά και το έκανε, επαναλαμβάνουμε, 124 φορές.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ-
Οι Οθωμανοί κατέκτησαν μιά πανσπερμία λαών και όλοι κατά καιρούς ,όλοι επαναστάτησαν, χριστιανοί και μουσουλμάνοι, Σέρβοι, Βλάχοι, Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Αλβανοί, Άραβες και άλλοι τόσοι και τόσοι , αλλά κανένας λαός δεν επαναστάτησε 124 φορές, ΚΑΝΕΝΑΣ.
Υπερβολική αισιοδοξία; Ίσως, ...Ξεροκεφαλιά; Πιθανόν. Πείτε το ό,τι θέλετε αλλά αίμα να χύνεται κάθε 3 χρόνια λέει ένα πράγμα ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΔΟΥΛΟΙ-ΕΛΗΞΕ. Πως το λέτε εσείς στην εσπερία, OVER.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ-Τι έγινε όμως και μας πήρε 124 επαναστάσεις να διώξουμε τον Αγαρηνό; Δύσκολη η απάντηση και σίγουρα παίζει σε πολλά επίπεδα.
ΒΑΣΙΛΙΝΑ- Συνελόντι ειπείν, για να μην ξεχνάμε ότι η παράδοσή μας μετράει 4.000 τόσα χρόνια... μαζί με τον πόθο για ελευθερία, θα καταλήξουμε σε δύο προβλήματα, την διχόνοια μεταξύ μας και την εμπιστοσύνη στους ξένους. Όποιους ξένους, από τους Βενετούς που κάνανε 7, ναι 7 πολέμους κατά των Τούρκων στην Ελλάδα μέχρι το 1718, βάζοντας εμάς πάντα μπροστά γιά τα δικά τους ιντερέσα,γιά να χρησιμοποιήσουμε και λέξεις του '21.... και τελικά...να μας πουλήσουν με την συνθήκη του Πασάροβιτς μαζί με τους συμμάχους τους Αυστριακούς, Ισπανούς, Πορτογάλους, το Παπικό Κράτος και τους Ιωαννίτες της Μάλτας! Είπαμε για τους Βενετούς γιατί σε αυτούς τους πολέμους οι Ηπειρώτες είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο.
ΜΕΛΙΝΑ-Το άλλο μεγάλο μας πρόβλημα είναι η διχόνοια, κρίμα που θα το πούμε, αλλά δεν είναι καινούργιο. Πιάνει από την Ιλιάδα και δυστυχώς μας ακολουθεί, και μάλιστα κατά πόδας. Μια και μιλάμε για το '21, οι εμφύλιοι μας έφεραν στο να έχουμε ανάγκη το Ναυαρίνο γιά να απελευθερωθούμε και να μας φορτωθούν οι ξένοι ως ελευθερωτές. Ακόμη είμαστε τόσο φίλοι των ξένων, συγγνώμην αλλά επιμένουμε, φίλοι των ξένων, ώστε να ονομάσουμε τα πρώτα πολιτικά μας κόμματα σε Αγγλικό, Γαλλικό και Ρωσικό.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ- Η σύντομη αυτή ανασκόπηση δεν θα ήταν πλήρης αν δεν λεγαμε και δυό κουβέντες για το τι μας κράτησε, μας οδήγησε σε όλα αυτά τα χρόνια, εκτός βέβαια από τον πόθο για ελευθερία. -Δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τον ρόλο της θρησκείας, της ορθοδοξίας. Δεν είναι θέμα πολιτικής άποψης, αν και φοριέται πολύ τελευταίως, δηλαδή η αμφισβήτηση του κρυφού σχολειού και τα λοιπά, είναι θέμα ιστορίας. Η ΠΙΣΤΗ ήταν ένα από τα κούτσουρα που σιγόκαιγε στην φωτά της ελευθερίας.
ΣΧΟΛΕΙΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΝΙΚΟΛΑΣ-
Τους δύο πρώτους αιώνες της σκλαβιάς τα παιδια μάθαιναν ανάγνωση και γραφή από την Οκτώηχο και το Ψαλτήρι. Από τον 18ο αιώνα και μετά, Έλληνες έμποροι φρόντισαν όσο μπορούσαν για την ίδρυση και λειτουργία σχολείων στον ελληνικό χώρο. Στα σχολεία των εμπόρων τα παιδια διδάσκονταν:
Το εκπαιδευτικό σύστημα του ελεύθερου ελληνικού κράτους φέρει την κληρονομιά της κλασικής ανθρωπιστικης παιδείας . Η παρουσία του Καποδίστρια στην πολιτική σκηνή της χώρας αποτελεί τον πρώτο μεγάλο σταθμό. Ηγείται ενός νεοσύστατου κράτους και στον τομέα της εκπαίδευσης δίνει αποδεκτές για την εποχή του λύσεις, λύσεις ελληνικές . Θεμελιώνει την πρώτη λαϊκή εκπαίδευση , για τον<<άνθρωπο- πολίτη ->> που ονομάστηκε και << δημοτική>> . Θεμελιώνει και την επαγγελματική εκπαίδευση με το Ορφανοτροφείο και την Επαγγελματική Σχολή στην Αίγινα.Η δολοφονία του άνοιξε τον δρόμο για νέες περιπέτειες.
αφηγηση με το βιντεο
ΜΕΛΙΝΑ Οι Βαυαροί έρχονται και αντί της λαϊκής ανθρωπιστικής παιδείας δίνουν προτεραιότητα στον << άνθρωπο -άτομο>>
Είναι πράξη ενσυνείδητη και υπολογισμένη. Η επιβίωση της βαυαρικης δυναστείας μπορει να διασφαλιστεί με την ύπαρξη μιας
κοινωνικής τάξης αφοσιωμένης σε αυτή.
Δημιουργούν μιαν ελιτ ,γαλουχημένη από τα ιδανικά του αυταρχισμού . Μέσα στα σχολεία αυτά μπολιάστηκε η ψευτοκλασική , τυπολατρική παράδοση της Κεντρικής Ευρώπης η οποία καλλιεργεί αυταρχική τη συνείδηση των νέων. Μέσω της παρασιτικής παιδείας κατορθώνουν να περιφρουρήσουν το αυταρχικό τους κατεστημένο από τις επιδράσεις νεωτερικών κινημάτων της Ευρώπης.Δεν θα πούμε τίποτα περισσότερο πάνω σε αυτό αλλά εάν βλέπετε παραλληλισμούς με το σήμερα δεν κάνει πολύ κακό.
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΑΣ ΤΣΙΡΚΟ(απόσπασμα)
ΡΩΜΙΟΣ: Δε μου λες. Τι είναι η 3η Σεπτεμβρίου;ΔΗΜΗΤΡΗΣ - ΣΩΚΡΑΤΗΣ
ΡΩΜΙΑΚΙ: Σιγά! Οδός. Την οδό 3η Σεπτεμβρίου δε ξέρουμε; ΡΩΜΙΟΣ: Ορίστε! Γιατί τη λένε 3η Σεπτεμβρίου; Τι έγινε στις 3 του Σεπτέμβρη; ΡΩΜΙΑΚΙ: Γιορτάζει κανένας άγιος; ΡΩΜΙΟΣ: Όχι! ΡΩΜΙΑΚΙ: Καμιά αγία; ΡΩΜΙΟΣ: Ούτε! ΡΩΜΙΑΚΙ: Είναι θρησκευτική εορτή ; ΡΩΜΙΟΣ: Μωρέ άμα ήτανε θρησκευτική γιορτή θα την ήξερες κι απ’ το σχολειό σου κι απ’ τη μαμά σου. ΡΩΜΙΑΚΙ: Είναι τίποτα σαν εθνική εορτή; ΡΩΜΙΟΣ: Όχι σαν!
-Οι πολέμαρχοι του '2Ι, μετά τον αγώνα για την απελευθέρωση, ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΟΥΝ κατά της βαυαροκρατίας ΣΤΙΣ 3 Σεπτεμβρίου του Ι843: Ψηφίζεται Σύνταγμα και εκλέγεται Βουλή των Ελλήνων.
Ακούτε ω ρε τωρινοί Έλληνες! Εμείς επολεμήσαμε για να ‘χετε εσείς τα γράμματα και το ψωμί που δεν είχαμε και να μη θέλετε θάματα για να ζήσετε μια ζωή ανθρωπινή…Έι Παπαφλέσσα, σήκω κι έλα βοήθα με. Αφήστε τον δικό μας αγώνα και κοιτάτε τον δικό σας. Πού είναι η 3η του Σεπτέμβρη; Πού είναι το Σύνταγμά σας; Ο Σεπτέμβρης είναι παιδί του Μάρτη κι εσείς παιδιά δικά μας.
ΓΕΩΡΓΙΑ
Εκείνο λοιπόν τον καιρό, όπως σε κάθε δύσκολο καιρό, ήταν πολλοί εκείνοι που βγήκαν απ’ το πετσί τους. Άνθρωποι που δεν τους έπιανε το μάτι σου, παίρναν το βουνό μ’ ένα ντουφέκι στο χέρι.
Με το τίποτα, ο Γιάννης, ο Τάσος, ο Βάγκος ο Μανόλης, η Λένω, η Δέσπω, αυτή η σιωπηλή στρατιά, αυτοί οι ωραίοι δικοί μας, σπρώχναν για καλά τον καιρό προς την ελευθερία και την ειρήνη.
ΜΑΝΤΩ ΜΑΥΡΟΓΕΝΟΥΣ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Πάει να πει στον τόπο µας, οι ρίζες µας είναι βαθιές, το χώµα δικό µας, κόβω, κόβεις, κόβει, κόβουµε, κόβετε, κόβουν τα κλαριά µας, τον κορµό µας, µα το χώµα ξαναφουσκώνει.
Μια πράσινη φωνούλα ξαναβγαίνει και φωνάζει «εδώ είµαι».
ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ: ΒΑΣΙΛΙΝΑ
Ο Δράκος είναι εκεί και θα ‘ναι κι αύριο και μεθαύριο. Ξερογλείφεται τον βλέπετε ; Όμως δεν θα τους φάει. Αν δεν με πιστεύετε, βάλτε το αυτί σας στο χώμα και ακούστε… Η γη μας χτυπάει με ογδόντα σφυγμούς…Ωραίους σαν από παλιό τύμπανο…Κάτι γίνεται…Κάτι γίνεται…
(Οι πρέσβεις που παρακολουθούσαν τον διάλογο των πανό μεταξύ παλατιού και επανάστασης ξαναρχίζουν τη δουλειά τους.)
ΑΓΓΛΟΣ: Να έχουν σύνταγμα ή
να μην έχουν;;
ΓΑΛΛΟΣ: Δεν είναι ίδιοι μ’ αυτούς που έχουν!
ΡΩΣΟΣ: Ξέρω και άλλους που δεν το έχουν!
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Να αρκεσθούν εις αυτά που έχουν!
ΑΓΓΛΟΣ: Τι θα το κάνουν άμα το έχουν;…
ΑΓΓΛΟΣ: Δεν είναι κι ώριμοι για να το έχουν!
ΓΑΛΛΟΣ: Είναι ανώριμοι για να το έχουν!
ΡΩΣΟΣ: Για το καλό τους ας μην το έχουν!
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Δεν επιτρέπεται να το έχουν.
ΑΓΓΛΟΣ: Αποφασίζομε να μην το έχουν;
ΟΙ ΑΛΛΟΙ: Να μην το έχουν!
ΑΓΓΛΟΣ: (τραγούδι) Αγγλίαααα
ΓΑΛΛΟΣ: (τραγούδι) Γαλλίαααα
ΡΩΣΟΣ: (τραγούδι) Ρωσίαααα
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: (τραγούδι) Αυστρίαααα
ΑΓΓΛΟΣ: (τραγούδι) Κοσμοκρατορία
ΓΑΛΛΟΣ: (τραγούδι) Κεφαλαιοκρατία
ΡΩΣΟΣ: (τραγούδι) Τσαροκρατία
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: (τραγούδι) Ιερά Συμμαχία
ΟΛΟΙ: (χορός και τραγούδι)
Είμαστε τέσσερις δυνάμεις
με συμφέροντα κοινά
με κοινή διπλωματία
με κοινή αστυνομία
τραλαλά – τραλαλά – τραλαλά!
ΚΑΝΟΝΙΑ
(Οι πρέσβεις τρομάζουν,
στρέφουν προς τη σύναξη του λαού. Νέο πλακάτ που γράφει: «ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ
ΕΘΝΟΥΣ ΣΤΟ ΠΑΛΑΤΙ».)
ΚΑΝΟΝΙΑ
(Και νέο πανό από τον ΛΑΟ:
«ΟΡΓΗ ΛΑΟΥ ΟΡΓΗ ΘΕΟΥ»… και τραγούδι.)
Γη παιδεμένη
με σίδερο και με φωτιά
για κοίτα ποιον σου φέρανε,
καημένη,
να σ’ αφεντεύει από ψηλά,
τα κρίματά σου είναι πολλά
γη που το σίδερο
παιδέψαν κι η φωτιά.
Καίει το φυτίλι
ξεθηκαρώνουν τα σπαθιά
κάνουν βουλή συνταχτική και γράφουν
το θέλημά τους στα χαρτιά
κι η κοσμοθάλασσα πλατιά
κάνουν βουλή
ξεθηκαρώνουν τα σπαθιά!
(Οι πρέσβεις κάπως
ανήσυχοι συγκεντρώνονται και ξαναρχίζουν.)
ΑΓΓΛΟΣ: Κι αν επιμένουν να το
έχουν;
ΓΑΛΛΟΣ: Διότι ως φαίνεται θα το έχουν!
ΡΩΣΟΣ: Εκεί που φτάσανε θα το έχουν!
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Πώς θα δεχτούμε αν το έχουν; ΑΓΓΛΟΣ: Βλέπετε τρόπο να μην το έχουν;
ΓΑΛΛΟΣ: Εάν το έχουν χωρίς να το έχουν;
ΡΩΣΟΣ: Τι εννοείτε έχουν-δεν έχουν!
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Εάν νομίζουν ότι το έχουν και εις την ουσίαν δεν το έχουν;
ΑΓΓΛΟΣ: Εάν πιστέψουν ότι το έχουν είν’ εύκολο να μην το έχουν!
ΓΑΛΛΟΣ: Αυτοί θα χαίρουν που το έχουν, εμείς θα ξέρουμε πως δεν το έχουν.
ΡΩΣΟΣ: Έτσι θα έχουν χωρίς να έχουν και δε θα έχουν ενώ θα έχουν.
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Αποφασίζομε να έχουν;
ΑΓΓΛΟΣ: Αν εμποδίσουμε να έχουν, υπάρχει κίνδυνος να έχουν.
ΓΑΛΛΟΣ: Ο μόνος τρόπος να μην έχουν, είναι ν’ αφήσομε να έχουν.
ΡΩΣΟΣ: Παράδειγμα όσα δεν έχουν! Είναι όσα αφήσαμε να έχουν!
ΚΑΝΟΝΙΑ
(Στρέφουν προς τον λαό
όπου νέο πανό υψώνεται πάνω απ’ όλα: «Ο ΛΑΟΣ ΝΙΚΑ».)
(Οι πρέσβεις ξαναρχίζουν
με φούρια.)
ΑΓΓΛΟΣ: Αφού θ’ αφήσομε να
έχουν, ας δούμε τώρα ποιοι θα το έχουν.
ΓΑΛΛΟΣ: Θέλει και ρώτημα; Εμείς!
ΡΩΣΟΣ: Δεν είμαστε αρκετά ικανοί εμείς;
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Για όλα είμαστε ικανοί εμείς!
ΑΓΓΛΟΣ: Τότε ας το μοιραστούμε εμείς κι εμείς!
ΓΑΛΛΟΣ: Γι’ αυτό ας μείνουμε εμείς κι εμείς!
ΡΩΣΟΣ: Αχ, Θεέ μου, είμαστε τρέλα όλοι εμείς!
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Τι Ιερά Συμμαχία είμαστε εμείς!
ΑΓΓΛΟΣ: Αυτοί θα έχουν τα γραφτά, όλα τ’ άλλα εμείς.
ΓΑΛΛΟΣ: Όποια πέτρα σηκώσεις από κάτω εμείς!
ΡΩΣΟΣ: Θα φαγωθούν όταν το κρίνουμε αναγκαίο εμείς.
ΑΥΣΤΡΙΑΚΟΣ: Χωρίς εντούτοις να φαινόμαστε εμείς!
4. α. Η απόφαση του δικαστή δικαίωσε τους εργαζόμενους.
β. Οι εργαζόμενοι δικαιώθηκαν με την απόφαση του δικαστή.
Στο α’ μέρος των παραπάνω παραδειγμάτων τονίζουμε τον δράστη μιας ενέργειας, χρησιμοποιούμε δηλαδή ενεργητική σύνταξη. Στο β’ μέρος τονίζουμε τον δέκτη της ενέργειας ή την ίδια την ενέργεια, χρησιμοποιούμε δηλαδή παθητική σύνταξη.
Οι διαφορές της ενεργητικής σύνταξης από την παθητική.
Άσκηση για τη μετατροπή της παθητικής σύνταξης σε ενεργητική
Η κορυφή του βουνού
καλύφθηκε
από τα χιόνια
υποκείμενο
ρήμα
αντικείμενο
Από τον Ο.Η.Ε.
δόθηκαν
οι αναγκαίες τροφές
στους άστεγους
υποκείμενο
ρήμα
άμεσο αντικείμενο
έμμεσο αντικείμενο
Οι υπολογιστές
χαρίστηκαν
από τον σύλλογο γονέων
στο σχολείο
έμμεσο αντικείμενο
ρήμα
υποκείμενο
άμεσο αντικείμενο
Δικαιώθηκαν
οι αγώνες των εργαζομένων
με την απόφαση του δικαστηρίου
υποκείμενο
ρήμα
αντικείμενο
Άσκηση για τη μετατροπή της
ενεργητικής σύνταξης σε παθητική
Συμπλήρωσε τα κενά, ώστε να συμφωνούν με το ζητούμενο της επόμενης
σειράς
Έστησ’ ο Έρωτας χορό με τον ξανθόν Απρίλη, Κι η φύσις ηύρε την καλή και τη γλυκιά της ώρα, Και μες στη σκιά που φούντωσε και κλει δροσιές και μόσχους Ανάκουστος κελαϊδισμός και λιποθυμισμένος. Νερά καθάρια και γλυκά, νερά χαριτωμένα, Χύνονται μες την άβυσσο τη μοσχοβολισμένη, Και παίρνουνε το μόσχο της, κι αφήνουν τη δροσιά τους, Κι ούλα στον ήλιο δείχνοντας τα πλούτη της πηγής τους, Τρέχουν εδώ, τρέχουν εκεί, και κάνουν σαν αηδόνια. Έξ’ αναβρύζει κι η ζωή σ’ γη, σ’ ουρανό, σε κύμα.
Άκρα του τάφου σιωπή στον κάμπο βασιλεύει·
Λαλεί πουλί, παίρνει σπυρί, κι η μάνα το ζηλεύει. Τα μάτια η πείνα εμαύρισε· στα μάτια η μάνα μνέει·1 Στέκει ο Σουλιώτης ο καλός παράμερα και κλαίει: «Έρμο τουφέκι σκοτεινό, τι σ' έχω γω στο χέρι;
Η πτώση του Μεσολογγίου οδήγησε σε διάλυση της τρίτης εθνοσυνέλευσης της Επιδαύρου του 1826 και στην παραίτηση της κυβέρνησης Κουντουριώτη. Στο εξωτερικό αναθέρμανε το φιλελληνικό κίνημα και επιτάχυνε τις διαδικασίες για επίτευξη συμφωνίας μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων για την τελική λύση του ελληνικού ζητήματος
Χειρόγραφο του Σολωμού με στίχους των Ελεύθερων Πολιορκημένων.