Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2022

Το υποκείμενο, το ρήμα και το αντικείμενο ή το κατηγορούμενο σε μια πρόταση


ΑΣΚΗΣΕΙΣ

http://users.sch.gr/vaskitsios/katsba/dim/d/glw-d-antikeimeno-kathgoroumeno.htm

 http://users.sch.gr/vaskitsios/katsba/dim/d/glw-d-kathgoroumeno.htm









                            ΤΟ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ

     Ποιος είναι; Υ                        Τι είναι; Κ              


Τα συνδετικά ρήματα   συνδέουν το υποκείμενο με το κατηγορούμενο.




....................................................................

2.  ΠΗΓΗ:
          Υ     -    Ρ     -      Α ή Κ     

Μπορείς να βρεις σε ποια πτώση βρίσκονται τα ουσιαστικά μέσα στην πρόταση;



Σε ποια πτώση βρίσκεται το ουσιαστικό με τα έντονα γράμματα;


  1. Οι κάτοικοι των πόλεων είναι περισσότεροι από τους κατοίκους της υπαίθρου.
    1.   Ονομαστική
    2.   Γενική
    3.   Αιτιατική
    4.   Κλητική
  2. Το κουνέλι έφαγε το καρότο.
    1.   Ονομαστική
    2.   Γενική
    3.   Αιτιατική
    4.   Κλητική
  3. Οι κάτοικοι των πόλεων είναι περισσότεροι από τους κατοίκους της υπαίθρου.
    1.   Ονομαστική
    2.   Γενική
    3.   Αιτιατική
    4.   Κλητική
  4. Το μολύβι μου είναι μηχανικό.
    1.   Ονομαστική
    2.   Γενική
    3.   Αιτιατική
    4.   Κλητική
  5. Όταν χάνω τη γόμα μου, χρησιμοποιώ τη γόμα του φίλου μου.
    1.   Ονομαστική
    2.   Γενική
    3.   Αιτιατική
    4.   Κλητική

Μπορείς να ξεχωρίσεις το υποκείμενο, το ρήμα και το αντικείμενο ή το κατηγορούμενο σε μια πρόταση;

 

1.  Όταν λιώσει, το χιόνι γίνεται νερό.

A.      ?    Υποκείμενο

B.      ?    Κατηγορούμενο

C.      ?    Αντικείμενο

D.      ?    Ρήμα

  1. Το νερό της βροχής χτυπάει το τζάμι.
    1.   ?    Ρήμα
    2.   ?    Αντικείμενο
    3.   ?    Υποκείμενο
    4.   ?    Κατηγορούμενο
  1. Η βροχή πότισε τα φυτά.
    1.   ?    Ρήμα
    2.   ?    Αντικείμενο
    3.   ?    Υποκείμενο
    4.   ?    Κατηγορούμενο
  1. Ο κύριος Γιάννης διορίστηκε καθηγητής στο Γυμνάσιο.
    1.   ?    Αντικείμενο
    2.   ?    Ρήμα
    3.   ?    Κατηγορούμενο
    4.   ?    Υποκείμενο
  1. Το ζώο αυτό ονομάζεται αίγαγρος.
    1.   ?    Αντικείμενο
    2.   ?    Κατηγορούμενο
    3.   ?    Υποκείμενο
    4.   ?    Ρήμα
  1. Αυτή η άσκηση μοιάζει δύσκολη.
    1.   ?    Υποκείμενο
    2.   ?    Αντικείμενο
    3.   ?    Κατηγορούμενο
    4.   ?    Ρήμα
  1. Το καρότο το έφαγε το κουνέλι.
    1.   ?    Κατηγορούμενο
    2.   ?    Υποκείμενο
    3.   ?    Αντικείμενο
    4.   ?    Ρήμα
  1. Το νερό της θάλασσας το ζεσταίνει ο ήλιος.
    1.   ?    Αντικείμενο
    2.   ?    Ρήμα
    3.   ?    Κατηγορούμενο
    4.   ?    Υποκείμενο   

Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2022

Ζώα- Συμπληρωνω τις προτάσεις στο ΓΛΩΣΣΑΡΙ

Τα ζώα, μικρά και μεγάλα, είναι παντού, στο χορτάρι ή κάτω από το χώμα, στα δέντρα ή στο νερό. Πετούν, κολυμπούν, τσαλαβουτούν ή καμαρώνουν. 






Στο κεφάλαιο αυτό μελετούμε την ταξινόμηση των ζώων και θα γνωρίσουμε τους διάφορους τρόπου­ς με τους οποίους τα ζώα προσαρμόζονται στο περιβάλλον στο οποίο ζουν. 

Το κεφάλαιο περιλαμβάνει τις παρακάτω­ υποενότητε­ς:
  1. Ασπόνδυλα
  2. Σπονδυλωτά
  3. Θηλαστικά
  4. Προσαρμογή των ζώων στο περιβάλλον
Βασικοί Όροι  -ταξινόμηση των ζώων









Γλωσσάρι...απαντώ στο τετράδιο

• 
Σ....................ονομάζονται τα ζώα που έχουν σπονδυλική στήλη.

• 
Ασ...............ονομάζονται αυτά που δεν έχουν σπονδυλική στήλη.

• 
Ταξ.............. ονομάζονται οι διάφορες «ομάδες» στις οποίες κατατάσσονται τα ζώα ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.

• 
Θη.............. ονομάζονται τα ζώα που θηλάζουν τα μικρά τους στα πρώτα στάδια της ανάπτυξής τους.

• 
Σαρ................ ονομάζονται τα ζώα που τρέφονται με άλλα ζώα.

• 
Φυ................ ονομάζονται τα ζώα που τρέφονται με φυτά.

• 
Παμ........... ονομάζονται τα ζώα που τρέφονται τόσο με φυτά όσο και με άλλα ζώα.

• 
Πρω................. ονομάζονται τα θηλαστικά με τον πιο ανεπτυγμένο εγκέφαλο. Σε αυτά κατατάσσεται και ο άνθρωπος.
 παιχνίδι-πατα πάνω στην εικόνα
σχολείο



πληροφορίες 
 για παιχνίδια γνώσεων.
Οι πιγκουίνοι κάνουν πρόταση στο θηλυκό με ένα βότσαλο.


Όταν τα αρσενικά κουτάβια παίζουν με τα θηλυκά τα αφήνουν να κερδίζουν έστω κι αν έχουν φυσικό πλεονέκτημα.
Η φάλαινα μπορεί να δημιουργήσει τον πιο δυνατό ήχο από οποιοδήποτε άλλο πλάσμα του πλανήτη.

Η καμηλοπάρδαλη είναι το μοναδικό ζώο που δεν διαθέτει φωνητικές χορδές.

 Ελέφαντας
Μπορούν να μυρίσουν το νερό έως και 3 μίλια μακριά.  Ο ελέφαντας είναι ένα από τα τρία θηλαστικά που έχουν εμμηνόπαυση. Τα άλλα δύο είναι η φάλαινα και ο άνθρωπος.

Τα μυρμήγκια δεν κοιμούνται ποτέ και δεν έχουν πνεύμονες.

Η στρουθοκάμηλος τρέχει πιο γρήγορα από το άλογο και το αρσενικό βρυχάται σαν λιοντάρι.

Η νυχτερίδα είναι το μοναδικό θηλαστικό που έχει την ικανότητα να πετάει.

Το σαλιγκάρι μπορεί να δημιουργήσει νέα μάτια στο πίσω μέρος του σώματός του.

Μια χελώνα ξεχωρίζει αν είναι αρσενική ή θηλυκή από το θόρυβο που κάνει. Οι αρσενικές γρυλίζουν, ενώ οι θηλυκές σφυρίζουν.

Οι σκίουροι ευθύνονται για εκατομμύρια δέντρα που φυτρώνουν κάθε χρόνο, καθώς θάβουν ξηρούς καρπούς και μετά ξεχνούν που τους έκρυψαν
 Γάτα
Έχει 32 μυς σε κάθε αυτί γι’αυτό και είναι οι καλύτερες… κουτσομπόλες!
 Πεταλούδα
Έχει δύο σύνθετα μάτια που αποτελούνται από χιλιάδες φακούν, αλλά μπορεί να δει μόνο το κόκκινο, το πράσινο και το κίτρινο χρώμα.
ΓΙΑΚ ΣΤΟ Θιβέτ





ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΛΑΣΜΑΤΩΝ



Αν δεν θυμαμαι κοιτάζω πιο κάτω τη θεωρία για την απλοποίηση και τα ανάγωγα κλάσματα
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:


ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

ΑΠΑΝΤΗΣΗ
............................................................................................................................................................
θεωρία   ...ΘΥΜΑΜΑΙ



ΞΕΡΩ ΤΟ ΟΛΟ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΒΡΩ ΤΟ ΜΕΡΟΣ

ΞΕΡΩ ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ ΚΑΙ ΘΕΛΟ ΝΑ ΒΡΩ ΤΟ ΟΛΟ 









 

Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2022

ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΞΕΡΙΖΩΜΟΣ -25ος Μαθητικός Διαγωνισμός της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ

ΤΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΣΠΟΤ ΤΟΥ ΣΤ3
Β΄Δ.Σ. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ


«Οὒτοι συνέχθειν 😡 ,ἀλλά  συμφιλεῖν 💓ἔφυν 😍   »



Ο 25ος Μαθητικός Διαγωνισμός της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ καλεί τους μαθητές και τις μαθήτριες να σκεφτούν, να συζητήσουν, να ανταλλάξουν απόψεις, να σχεδιάσουν και να διεκδικήσουν οι ίδιοι το δικαίωμά τους στο σχολείο. 

ΙΣΜΗΝΗ

ΜΙΧΑΛΗΣ
ΠΑΥΛΟΣ
ΕΛΙΣΑΒΕΤ
ΛΑΜΠΡΟΣ
ΛΕΥΤΕΡΗΣ

ΗΛΕΚΤΡΑ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 1922 ΣΜΥΡΝΗ

3 ΜΕΡΕΣ Η ΣΜΥΡΝΗ ΚΑΙΓΕΤΑΙ

3 ΗΜΕΡΕΣ ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ ΤΕΛΟΣ 2500 ΧΡΟΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ



Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την Μικρασιατική Καταστροφή, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Νέας Σελεύκειας εξέδωσε επετειακά ημερολόγια για το 2022.





1999

Την έλεγαν

 «Γιουγκοσλαβία».

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΣΗΜΕΡΑ....  Tanguango quinteto,ΒΕΛΙΓΡΑΔΙ









Σήμερα γάμος γίνεται....1821

 Εθνικό Ιστορικό Μουσείο

Ψηφιακά παιχνίδια

πάτα πανω στην εικόνα






Το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο στεγάζεται μόνιμα στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής στην οδό Σταδίου (πλατεία Κολοκοτρώνη) από το 1962. Αντικείμενό του, η ιστορία του νεότερου Ελληνισμού: η περίοδος της τουρκοκρατίας και φραγκοκρατίας, η Επανάσταση του 1821, οι απελευθερωτικοί αγώνες, η δημιουργία του ανεξάρτητου κράτους, η πολιτική, κοινωνική και πνευματική εξέλιξη του Ελληνισμού μέχρι σήμερα.

 

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ

Το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο ιδρύθηκε το 1884 

https://www.nhmuseum.gr/ektheseis