Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2020
















ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ
 ΕΛΕΑ ΓΙΤΑΝΑ 



Στα 167 π.Χ., ο Αιμίλιος Παύλος βρέθηκε στην Ήπειρο. Διέταξε οι κάτοικοι και οι ιερείς, σε συγκεκριμένη ημέρα και ώρα, να του παραδώσουν ότι είχαν σε χρυσό και ασήμι. Κι έστειλε σε όλες τις πόλεις φρουρές για να παραλάβουν τον «φόρο».

 

Τη συγκεκριμένη στιγμή, ίδια σε όλες τις ηπειρωτικές πόλεις, με το χρυσό και το ασήμι δικό τους, οι ρωμαϊκές φρουρές χύθηκαν εναντίον των Ηπειρωτών λεηλατώντας και καταστρέφοντας. Μετρήθηκαν εβδομήντα ισοπεδωμένες πόλεις. Αιχμαλωτίστηκαν 150.000 Ηπειρώτες που πουλήθηκαν σκλάβοι.

Οι Ρωμαίοι είπαν ότι όλα αυτά ήταν απλά τιμωρία για την εισβολή του Πύρρου στην Ιταλία (πριν από 110 χρόνια!).  Ο Πλούταρχος έγραψε ότι το μερίδιο κάθε στρατιώτη ήταν τελικά 11 δρχ. Ποσό εξευτελιστικό ώστε να θυσιαστεί ένα έθνος γι’ αυτό


Πλούταρχος 

Ὕστερα ἔφυγε γιά τήν Ἤπειρο, ἔχοντας

διαταγή ἀπ’ τή σύγκλητο, νά ἀφήση τούς στρατιῶτες πού πολέμησαν μαζί του ἐναντίον τοῦ Περσέα, νά διαγουμίσουν τίς πόλεις  τῆς περιφέρειας ἐκείνης. Καί ἐπειδή ἤθελε νά ἐπιτεθῆ ἐναντίον

ὅλων τῶν πόλεων συγχρόνως καί ξαφνικά, χωρίς κανείς νά τό περιμένη, κάλεσε νά τοῦ παρουσιασθοῦν δέκα, τά πιό σημαντικά  πρόσωπα ἀπό κάθε πόλη. Ὅταν παρουσιάσθηκαν τούς ἔδωσε

ἐντολή νά τοῦ φέρουν, σέ μιά ὁρισμένη μέρα, ὅσο ἀσήμι καί χρυσάφι ὑπῆρχε στά σπίτια καί στούς ναούς. Μαζί μέ τούς ἀνθρώπους ἐκείνους ἔστειλε, γι’ αὐτό τάχα τό ζήτημα, καί στρατιωτική

φρουρά καί ἕνα ταξίαρχο, δῆθεν γιά νά ζητήση καί νά παραλάβη

τό χρυσάφι. Ὅταν ἔφτασε ἡ καθορισμένη μέρα, ξεχύθηκαν τήν

δια στιγμή ὅλοι καί ἄρχισαν τήν ἐπιδρομή καί τή λεηλασία τῶν

πόλεων, μέ ἀποτέλεσμα μέσα σέ μιά ὥρα νά σύρουν στή σκλαβιά

ἑκατόν πενήντα χιλιάδες ἀνθρώπους, νά λεηλατηθοῦν ἑβδομήντα πόλεις

Καί κάθε στρατιώτης, ἀπ’ τήν τόση καταστροφή καί

τόν ὄλεθρο, στό μερδικό του δέν πῆρε πάνω ἀπό ἕνδεκα δραχμές, γι’ αὐτό καί ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ἔφριξαν μέ τό ἀποτέλεσμα τοῦ

πολέμου ἐκείνου, πού ἔρριξε σέ ἐρείπια ἕνα ὁλόκληρο ἔθνος, γιά

νά πάρη κάθε στρατιώτης  ἀπό ἕνδεκα δραχμές


https://heptapolis.com/sites/default/files/timolewn-aimilios-paylos.pdf

Ο  Αιμίλιος Παύλος

  διαπαιδαγωγοῦσε τά παιδιά του, δίνοντάς τους καί τή ντόπια καί πατροπαράδοτη μόρφωση πού πῆρε κι ὁ ἴδιος, ἀλλά προπαντός τήν Ἑλληνική. Γιατί οἱ Ἕλληνες δάσκαλοι πού στέκονταν γύρω ἀπ’ τούς νεαρούς, δέν ἦταν μόνο γραμματικοί, φιλόσοφοι καί ρήτορες, ἀλλά καί γλύπτες καί ζωγράφοι καί ἐκπαιδευτές πού δίδασκαν γιά τά ἄλογα, τά σκυλιά καί τό κυνήγι. 

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2020

τι είναι μόριο

φωτοτυπια-αυτοδιορθωση Γλωσσα

 




για βοηθεια κοιταζω πως κλινεται το ρ, δένω στην Ενεργητικη και Παθητικη Φωνη ή  ανοίγω το βιβλιο Γραμματικής









Φυσικοί αριθμοί-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

 ΚΟΙΤΑΖΩ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΑΙ ΛΕΩ ΔΥΝΑΤΑ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΦΥΣΙΚΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

















ΦΥΣΙΚΗ - ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

 1.ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ  ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ-  ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ



















Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2020

λεξικο πατα πανω στην εικονα

λεξικο πατα πανω στην εικονα








ΤΟ ΑΓΡΙΟΓΙΔΟ

 


ΤΟ ΑΓΡΙΟΓΙΔΟ

 

Πορτρέτο

 

Σώμα δεμένο, καλοζυγισμένο, μήκος 1.10-1.30μ., κοντή ουρά, ύψος 70-80εκ. και βάρος 25-40 κιλά. Ο αρσενικός είναι πιο χοντροφτιαγμένος και πιο βαρύς από τη θηλυκιά.

Τα μικρά τσιγκελωτά κέρατά τους, βγαίνουν όταν είναι τριών μηνών, μεγαλώνουν γρήγορα στα τέσσερα πρώτα χρόνια της ζωής τους και πολύ αργά στη συνέχεια. Στη θηλυκιά τα κέρατα είναι λεπτότερα και λιγότερο τσιγκελωτά από των αρσενικών.

 

Κοινωνική ζωή

 

Κοινωνικά ζώα, τα αγριόγιδα σχηματίζουν μικρά κοπάδια, που τα οδηγεί συνήθως μια θηλυκιά. Μόνο τα γερικά ζώα και κυρίως τα αρσενικά απομονώνονται.

Ο πιο ισχυρός δεσμός είναι αυτός της θηλυκιάς με το μικρό της.
Ιδιαίτερα όταν το μικρό είναι θηλυκό, μπορεί να μείνει πολλά χρόνια κοντά στη μητέρα της, ακόμα και όταν αυτή ξαναγεννήσει οπότε και βοηθάει στη φροντίδα του μικρότερου.



Απειλές
 

 

ΔΑΣΑΡΧΕΙΟ

Το αγριόγιδο αποτελεί προστατευόμενο είδος από το 1969, οπότε απαγορεύθηκε το κυνήγι του .Στον Γράμμο βρίσκεται ένας από τους σημαντικότερους βιότοπους όμως ο πληθυσμός των αγριόγιδων κινδυνεύει από το παράνομο κυνήγι και μάλιστα με πολεμικά όπλα.Μάλιστα, στην περιοχή του Γράμμου οι πληθυσμοί των αγριόγιδων έχουν μπει στο στόχαστρο ξένων λαθροθήρων. Εκτός από το παράνομο κυνήγι οι πληθυσμοί των αγριόγιδων πλήττονται από τους φυσικούς θηρευτές(λύκος , ο λύγκας και ο χρυσαετός )και από την αλλαγή των χρήσεων γης στις ορεινές περιοχές, με την κατασκευή για παράδειγμα χιονοδρομικών ή άλλων τουριστικών κέντρων.



Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2020

  ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ 

Προκηρύσσεται από το Υ.ΠΑΙ.Θ. Μαθητικός Διαγωνισμός, ο οποίος απευθύνεται

στους/στις μαθητές/τριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, με θέμα

«Μνημεία Πολιτιστικής και Πολιτισμικής Κληρονομιάς και Κλιματική Αλλαγή», ο οποίος θα διενεργηθεί

κατά το σχολικό έτος 2020-2021, από τις 21 Σεπτεμβρίου 2020 έως και τις 9 Οκτωβρίου 2020.

Στόχος του Διαγωνισμού είναι η συνειδητοποίηση εκ μέρους των μαθητών του δικαιώματος να

προσλαμβάνουν και να απολαμβάνουν απρόσκοπτα και προστατευμένη από την κλιματική αλλαγή τηναξία που έχει η πολιτιστική και πολιτισμική κληρονομιά κάθε λαού μέσα από την προσωπική

δημιουργία.

Οι μαθητές/τριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που επιθυμούν να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό,

αφού συλλέξουν πληροφορίες σχετικές με το θέμα, θα προβούν σε καλλιτεχνικές δημιουργίες (πχ. έργα

ζωγραφικής, κολάζ, αφίσες, video, κτλ.) ή συγγραφή παραμυθιού (200 έως και 300 λέξεις).

Ο διαγωνισμός θα υλοποιηθεί εκτός διδακτικών ωρών και όλα τα παραγόμενα έργα πρέπει να είναι

πρωτότυπα, ανέκδοτα και αδημοσίευτα. Κάθε μαθητής/τρια μπορεί να συμμετέχει με ένα μόνο έργο.

Σε ξεχωριστή σελίδα, που θα επισυνάπτεται στο έργο που θα υποβληθεί, θα αναγράφονται

ευδιάκριτα με κεφαλαία γράμματα τα στοιχεία του/της μαθητή/τριας: επώνυμο, όνομα, τηλέφωνο, τάξη,

σχολείο και τα στοιχεία του σχολείου του/της (ονομασία, ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνο, e-mail).

Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή των μαθητών/τριών στον Διαγωνισμό είναι προαιρετική και γίνεται με

την έγγραφη συγκατάθεση των γονέων/κηδεμόνων τους και ότι η όλη διενέργεια του διαγωνισμού

(υλοποίηση, βράβευση, δημοσιοποίηση) θα υλοποιηθεί σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας για τη

διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων και των πνευματικών δικαιωμάτων.

Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί τηρώντας απαρέγκλιτα τις οδηγίες του

Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και του ΕΟΔΥ για την προστασία από τον COVID -19.

Με εντολή Υφυπουργού


Υπεύθυνη Δήλωση Γονικής Συναίνεσης

 

Δηλώνω ότι επιτρέπω στο παιδί μου ____________________________________________________ που φοιτά στην ________ τάξη  ___________   ετών ,    να συμμετάσχει με έκθεση, βίντεο ή ζωγραφια στον

Μαθητικό Διαγωνισμό του Υποργείου Παιδείας , ο οποίος απευθύνεται στους/στις μαθητές/τριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, με θέμα

«Μνημεία Πολιτιστικής και Πολιτισμικής Κληρονομιάς και Κλιματική Αλλαγή»,

Ο διαγωνισμός  θα διενεργηθεί κατά το σχολικό έτος 2020-2021, από τις 21 Σεπτεμβρίου 2020 έως και τις 9 Οκτωβρίου 2020.

 

Email :

 

 

 Ονοματεπώνυμο                                            Ημερομηνία

 

 

Υπογραφή γονέα/κηδεμόνα              

Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2020

ΒΙΝΤΕΟ Ε ΄τάξης Γραικοχωριου ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ

 για το μάθημα της Γλωσσας την Τριτη

ΑΦΗΓΗΣΗ

ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ 

ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Παίξτε με το Climate Time Machine.  

Επιστρέψτε στο παρελθόν και προχωρήστε σε ένα πιθανό μέλλον.   ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ 

      2019



Δειτε τη θερμοκρασια στην Ελλάδα τη χρονιά που γεννηθηκατε. Τι παρατηρειτε;;;

  • Πόσο ΈΛΙΩΣΕ  ο πάγος της Αρκτικής από τότε που οι δορυφόροι άρχισαν να παρατηρούν πριν από περίπου 30 χρόνια;

  • Ποια μέρη του κόσμου θα είναι κάτω από το νερό καθώς αυξάνεται η στάθμη της θάλασσας,;

  • Πόσο αυξήθηκε το διοξείδιο του άνθρακα, αερίου του θερμοκηπίου στον αέρα τα τελευταία χρόνια;

  • Πόσο έχει αυξηθεί η θερμοκρασία σε όλο τον κόσμο σε 100 χρόνια;



Σύρετε το ΠΟΝΤΊΚΙ ΣΤΙΣ ΧΡΟΝΙΕΣ για να δείτε πώς αυξήθηκε

1884

 Αυτός ο χάρτης με χρωματα  δείχνει πώς οι θερμοκρασίες έχουν                               αλλάξει σε όλο τον κόσμο από το 1884 έως το 2019. Για κάθε διαφορετικό έτος 



2006
στο ρυθμιστικό, οι μπλε περιοχές ήταν πιο δροσερές από τη μέση και οι κόκκινες περιοχές ήταν θερμότερες από τον μέσο όρο. Το σκούρο μπλε είναι πιο κρύο και το πιο σκούρο κόκκινο είναι πιο ζεστό. ( NASA / Goddard Scientific Visualization Studio


     

Ο χάρτης δείχνει τις συγκεντρώσεις CO2  πάνω από το έδαφος. Οι περιοχές από κίτρινο έως κόκκινο έχουν υψηλότερες συγκεντρώσεις CO2, ενώ οι περιοχές μπλε-προς-πράσινο έχουν χαμηλότερες συγκεντρώσεις,

Μετακινήστε το ρυθμιστικό για να δείτε τον ετήσιο θαλάσσιο πάγο της Αρκτικής από το 1979 έως το 2010. Αυτές οι εικόνες δείχνουν τον θαλάσσιο πάγο στο τέλος του καλοκαιριού όταν είναι μικρότερος. Αυτή η περιοχή γίνεται μικρότερη από τότε που οι δορυφόροι άρχισαν να την ηχογραφούν το 1979. (Credit: NASA / Goddard Scientific Visualization Studio)


Ο πάγος της Γροιλανδίας λιώνει. Ακόμη και αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει αύξηση της στάθμης της θάλασσαςπερίπου 1 μέτρο. Εάν λιώσει εντελώς, το επίπεδο της θάλασσας θα αυξηθεί κατά 5 έως 7 μέτρα.

 

Χρησιμοποιήστε το ρυθμιστικό για να δείτε πώς επηρεάζονται οι παράκτιες περιοχές σε όλο τον κόσμο από τη στάθμη της θάλασσας που αυξάνεται από0 έως 6 μέτρα. Η γη που θα είναι  καλυμμένη με νερό είναι κόκκινη στον χάρτη. Παρατηρήστε διαφορετικές περιοχές του κόσμου.