Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2021

Μίκης Θεοδωράκης

Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες μουσικοσυνθέτες.Το πιο σημαντικό του έργο θεωρείται η μελοποιημένη ποίηση, χρησιμοποιώντας ως στίχους ποιήματα βραβευμένων ποιητών ελληνικής και ξένης καταγωγής, όπως οι Γιάννης Ρίτσος (Βραβείο Ειρήνης Λένιν 1976), Γιώργος Σεφέρης (Νόμπελ 1963), Πάμπλο Νερούδα (Νόμπελ 1971), Οδυσσέας Ελύτης (Νόμπελ 1979).

Το 2000 υπήρξε προτάθηκε για βραβείο Νόμπελ Ειρήνης
Στις συνθέσεις που έχει ολοκληρώσει περιλαμβάνονται έργα όπερας, συμφωνική μουσική, μουσική δωματίου, ορατόρια, μπαλέτα, χορωδιακή, εκκλησιαστική μουσική, μουσική αρχαίου δράματος, θεάτρου, κινηματογράφου, έντεχνου, λαϊκού τραγουδιού, λαϊκά ορατόρια και μετασυμφωνικά έργα.

ΟΔΥΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ.... η ποίηση
ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ...... η μουσική


ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ: Θα σας μιλήσω για τον Οδυσσέα Ελύτη, τον Ποιητή του «Άξιον Εστί», που ευθύς μόλις το έλαβα με συνεπήρε από την πρώτη στιγμή, με συγκίνησε και με ενέπνευσε δημιουργώντας μέσα μου ένα ποτάμι μουσικής σαν ένα μεγάλο «ευχαριστώ» για την ανυπέρβλητη ομορφιά που μου δώρισε. Σε όλους εμάς απευθύνεται ο Ποιητής, δηλαδή στον δικό του το Λαό, στους Έλληνες, που κάποτε δεν ήσαν εντελώς τυφλοί. Προσπαθώντας να τους πείσει να επιλέξουν το δρόμο που οδηγεί στο φως και όχι αυτόν που έχουν πάρει, για να οδηγηθούν από μόνοι τους στα σκοτάδια του τέλους. Από μία άποψη, ο Ελύτης  ;έχει ως στόχο τρία στοιχεία:


1. Η ανάδειξη της ενότητας, της καθαρότητας και της τρισχιλιετούς πολιτισμικής συνέχειας του ελληνικού έθνους. Και ειδικότερα, η αναζήτηση τεκμηρίων αυτής της συνέχειας στη γλώσσα, τα έθιμα και τα καλλιτεχνικά προϊόντα του «απλού λαού», τα οποία θεωρήθηκαν ως άμεσες επιβιώσεις του αρχαίου ή/και βυζαντινού πνεύματος, αμόλυντες από την επιτήδευση και την ξενομανία της διανοητικής και πολιτικο-διοικητικής ελίτ.

ΟΔΥΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ. Εάν αποσυνθέσεις την 
Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις.....
Μια νομοθεσία εντελώς άχρηστη για τις Εξουσίες θα ‘τανε αληθινή σωτηρία.



Ομπρός βοηθάτε να σηκώσουμε τον ήλιο πάνω από την Ελλάδα,

 ομπρόςβοηθάτε να σηκώσουμε τον ήλιο πάνω από τον κόσμο.


Στίχοι: Άγγελος Σικελιανός Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης


Καλοκαίρι του 1977 ο Μίκης Θεοδωράκης δίνει σειρά συναυλιών στο θέατρο του Λυκαβηττού, που τότε γνώριζε δόξες.Eνα νεανικό έργο του Μίκη, με τίτλο «Μαργαρίτα» σε ποίηση Νικηφόρου Βρεττάκου και ο αφηγητής Νότης Περγιάλης, η χορωδία και η ορχήστρα ξεκινούν, σταματούν και ξαναρχίζουν αφού έχουν βολευτεί και οι εισβολείς – θεατές!

1η εκτελεση
Τη Ρωμιοσύνη Μην Την Κλαις....
Νά τη, πετιέται αποξαρχής κι αντρειεύει και θεριεύει
και καμακώνει το θεριό με το καμάκι του ήλιου. Στίχοι: Γιάννης Ρίτσος Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης

Συναυλία μετά την πτώση της Χούντας (Μ. Θεοδωράκης)


ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
σε ποίηση PABLO NERUDA




Της Δικαιοσύνης Ήλιε Νοητέ - Μίκης Θεοδωράκης


 





Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021

η Συμφωνική μας Ορχήστρα "


ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΣΑΚΑΛΩΦ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΦΙΛΙΑΤΩΝ, 1989 ΠΑΛΛΑΣ 

ΠΡΩΙΝΗ ΠΡΟΒΑ ΠΑΛΛΑΣ ΑΘΗΝΑ 

 ... κάποτε... Συμφωνική Ορχήστρα "ΤΣΑΚΑΛΩΦ"... το θεατρο Ε.Η.Μ Φροντζου ηταν η αρχη και καταληξαμε στο Μουσικο Παλατι στη Βαλενθια της Ισπανιας εκπροσωπώντας την Ελλαδα.......


Τσακάλωφ - Η όπερα Carmen του Georges Bizet


http://www.chlitsios.gr/elΤην Ορχήστρα Δωματίου διευθύνει ο Γιώργος Χλίτσιος.






















Διεύθυνση ορχήστρας: Γιώργος Χλίτσιος





Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2020

γενικη επαναληψη στα κλασματα

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΑ ΚΛΑΣΜΑΤΑ

1)       Οι κλασματικοί αριθμοί

2)      Το κλάσμα ως πηλίκο διαίρεσης

3)      κλασματική μονάδα  - Αναγωγή στην κλασματική μονάδα  -

           Κλάσματα μεγαλύτερα της ακέραιης μονάδας

4)       Πρόσθεση και αφαίρεση κλασμάτων 

5)       Πολλαπλασιασμός φυσικού αριθμού ή κλάσματος με            κλάσμα - Αντίστροφοι αριθμοί

6)       Διαίρεση κλασμάτων

7)     Απλοποίηση κλασμάτων

8)       Ισοδυναμία κλασμάτων –

9)       Σύγκριση και διάταξη κλασμάτων 

 1)        Οι κλασματικοί αριθμοί 

ΤΟ ΚΛΑΣΜΑ ΤΟ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ ... αφου ειναι 'ενας  αριθμος που χρησιμοποιει η ανθρωποτητα χιλιαδες χρονια....τα κλασματα ηταν και οι αγαπημενοι αριθμοι του παππου του Πυθαγόρα ! 



Κάθε κλάσμα είναι ένας αριθμός.
Σχηματίζεται από τον αριθμητή και τον παρονομαστή, που λέγονται όροι του κλάσματος 


και χωρίζονται με τη γραμμή κλάσματος.























Όταν το κλάσμα δείχνει το μέρος ενός  όλου τότε:

  • ο παρονομαστής δείχνει σε πόσα ίσα μέρη 

  • χωρίζουμε το όλο.
......................................................................

2)Το κλάσμα ως πηλίκο διαίρεσης










Να βρεις το πηλικο των κλασματων....  παρατηρησε αν τους  κλασματικούς αριθμούς τους μετατρέπουμε εύκολα σε δεκαδικούς αριθμούς





















Το κλάσμα ως πηλίκο διαίρεσης  

απο το τετραδιο εργασιων... καλυτερα να τα αντιγραφετε στο τετράδιο γιατι θα τα ξανακανουμε στο σχολειο.

1ο Πρόβλημα 3 αδέρφια μοιράστηκαν εξίσου 7 χαρτόνια, για να φτιάξουν ευχετήριες κάρτες και ζωγραφιές για τη γιορτή της μητέρας τους. Πόσο χαρτόνι χρησιμοποίησε καθένα από τα αδέρφια;   απαντω με κλασμα

2ο Πρόβλημα Στο καταφύγιο αδέσποτων ζώων μοιράστηκε σε 12 κουταβάκια μια σακούλα σκυλοτροφή που ζύγιζε 8 κιλά. Τι μέρος της σκυλοτροφής έφαγε το κάθε κουταβάκι, αν μοιράστηκαν εξίσου τη σκυλοτροφή; 

3ο Πρόβλημα Σε ποιο τραπέζι θα έτρωγες περισσότερη πίτσα; Στο τραπέζι που έχει 2 πίτσες για 3 άτομα ή σε εκείνο που έχει 4 ίδιες πίτσες για 8 άτομα; 

4ο Πρόβλημα Να διατυπώσεις δύο προβλήματα διαίρεσης, ώστε η λύση τους να δίνει τα παρακάτω αποτελέσματα. 5 9 

Επέκταση

 Με ποιον τρόπο θα μοιραστούν εξίσου τρεις φίλοι 4 διαφορετικά φρούτα: μια μπανάνα, ένα αχλάδι, ένα μήλο κι ένα πορτοκάλι; 

Θα κάνω τη διαίρεση 4:3. Κάθε παιδί θα πάρει τα 4 3 των φρούτων. Έχει δίκιο ο Αντρέι; Να δικαιολογήσεις την απάντησή σου.

........................................................................................

3) κλασματική μονάδα  - Αναγωγή στην κλασματική μονάδα  -

           Κλάσματα μεγαλύτερα της ακέραιης μονάδας

αντιγραφουμε και τα σχήματα στο τετράδιό μας


















Κάθε κλάσμα , το οποίο έχει αριθμητή τη μονάδα ονομάζεται κλασματική μονάδα 

κυκλώνω τη σωστή απάντηση












.....................................................................................................

Αναγωγή στην κλασματική μονάδα

     ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΩ ΤΗΝ ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΗ ΜΙΝΑΔΑ 

ΔΙΑΙΡΩ   ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΟΝΟΜΑΣΤΗ ΤΗΣ ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ










                                         


 ΕΑΝ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΒΣ  ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΗΝ ΚΛΑΣΜΑΤΙΚΓ ΜΟΝΑΔΑ ΜΠΟΡΩ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟ ΝΑ ΒΡΩ ΤΟ ΠΟΣΟ,ΤΟ ΟΛΟ













                                Αναγωγή στην κλασματική μονάδα,   για προβλήματα  που  ξέρω το    ΟΛΟ  και θέλω να βρω το ΜΕΡΟΣ  


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Διαιρούμε το ποσό με τον παρονομαστή του κλάσματος και πολλαπλασιάζουμε με τον αριθμητή.


..........................................................






Αναγωγή στην κλασματική μονάδα,   για προβλήματα  που  ξέρω το ΜΕΡΟΣ  και θέλω να βρω το ΟΛΟ


ξέρω το ΜΕΡΟΣ  και θέλω να βρω το ΟΛΟ

ΠΡΟΣΟΧΗ  , ξέρω μονο ένα μέρος  του ποσου ,προσεχω το σχήμα 


............................................

5)       Πολλαπλασιασμός φυσικού αριθμού ή κλάσματος με    κλάσμα 



- Αντίστροφοι αριθμοί


6)       Διαίρεση κλασμάτων
































συνεχιζεται......

Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020

Χριστουγεννιάτικα παιδικά τραγούδια και ...παραμύθια

 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ....ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ! 


Χριστουγεννιάτικα παιδικά τραγούδια 

 



Ο στύλος της γης και οι Καλικάντζαροι








"Η αγέλαστη πολιτεία και οι καλικάντζαροι" 




Ο Καρυοθραύστης Ένα Μαγικό Παραμύθι