Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2020

 αντωνυμία +ρημα                 

Το                στόλισα

αρθρο +ουσιαστικό

Το           δέντρο

προθεση +ουσιαστικό

με              στολίδια

Άσκηση για τη διάκριση 

της προσωπικής αντωνυμίας, πρόθεσης και άρθρου

Στις παρακάτω προτάσεις να χαρακτηρίσεις τις λέξεις που βρίσκονται μέσα σε εισαγωγικά «»

καθ να γραψεις πάνω από τις εντονες λέξεις τι είναι : ουσιαστικό ή ρήμα 

«Τον» αγαπάς αλήθεια; 

*Φέρε «το» κλειδί. 

*«Με» αγαπάς; 

Θα έρθω «με» το τρένο

Αυτό είναι «του» Βαγγελάκη. 

Να «του» δώσεις τα παιχνίδια.. 

«Σου το» υπόσχομαι ότι θα έρθω


Θα «σε» δω   αύριο; *

Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2020

πρόσκληση σε εκδήλωση

 ΠΩΣ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ











ΘΕΜΑ: ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ

Παρατηρω την εικόνα και ανακαλύπτω ποιες σημαντικές πληροφορίες λείπουν από την πρόσκληση.

.Η πρόσκληση είναι ένα είδος  μικρού πολυτροπικού  κειμένου (έχει λόγο και εικόνα) με το οποίο καλούμε κάποιον σε μια εκδήλωση.

 Tην πρόσκληση τη γράφουμε με πολύ ωραία γράμματα σε ένα χαρτί ζωγραφισμένο.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: ΠΟΙΟΣ προσκαλει, ΘΕΜΑ εκδήλωσης, ΠΟΥ, ΠΟΤΕ

ορθογραφια

ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ: ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ,  προσκαλω, εκδήλωση, πραγματοποιηθεί (γίνει), αίθουσα, διοργανώνω, διοργάνωση ....

εργασίες

Κάνω Χρονική αντικατάσταση στο α΄προσωπο ενικου και πληθυντικου στα ρ.

προσκαλώ, διοργανωνω

Κλινω τα θηλυκα ουσιαστικά σε -η, -εις

η προσκληση, η διοργανωση  σελ. 76 Γραμματικη

Γραφω  το αρθρο που ταιριάζει  μπροστα απο τα ουσιαστικα:

την , οι, τις, των, της 

......   προσκλήσεις    ............ πρόσκληση.....  προσκλήσεων

......  διοργάνωσης ..... διοργανώσεις .... διοργανώσεων

Γράφω  την αντωνυμία που ταιριαζει  μπροστα από τα ρήματα

τον, με, σε , την, αυτός, μου, εγώ, εκείνος, της, εμεις

....  προσκάλεσα,     ...  είδε,     ..... διοργανωσα,      ....  προσκάλεσε,     ....   διοργάνωσε,        ....ρύθμισα,       , ...  ζήτησε    ,....  είπε , .    ... ζωγράφισα ,     ...έδειξα,  

  .... προσκαλουμε,  ..... έστειλε,   .....έστειλε

κάλεσέ ..... ,      φώναξέ .....   

ΤΙ ΠΑΡΑΤΗΡΩ  ΣΤΙΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ;;;💓💓💓💓💓😎

ΣΧΕΔΙΑΖΩ ΜΙΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ..... θΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ  ΠΟΥ ΕΙΧΑΜΕ ΟΤΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ  📌προσέχω  τα γράμματά μου να ειναι συμμετρικά και ευαναγνωστα !👍👍👍👍 ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ ΕΩΣ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΤΟΥ 2021

 διαβαζω δυνατα τις αντωνυμιες

θα τα κανουμε την Δευτερα


διαδραστικές ασκήσεις

Άσκηση για τις αντωνυμίες

αντωνυμιες ή αρθρα;

αντωνυμια, πρόθεση ή αρθρο;;;

Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2020

εργασιες

ΣΑΣ  ΘΥΜΙΖΩ ΠΩΣ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΣ  ΘΑ ΤΙΣ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ  ΣΤΗΝ ΠΛΑΙΝΗ ΣΤΗΛΗ  ΣΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΧ   ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ ΓΛΩΣΣΑ 


 μαθηματικά 5-12-2921

1.προβλήματα στο τετράδιο εργασιών σελ.34

2.ΚΑΝΩ ΤΙς ΔΙΑΙΡΈΣΕΙς ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥΣ

11.329  :  32  ΚΑΙ    45.139:  42

3.Ποιες από τις παρακάτω ισότητες εκφράζουν "Ευκλείδεια διαίρεση"     Δ=    δ Χ π + υ ;    τις κυκλώνω

θυμαμαι τα παραδείγματα

Δ=δ Χ  π + υ
50= 6Χ8 +2

75= 6Χ10 +12
67=7Χ9+4
57=7Χ8+1
80=3Χ25+5
150= 2Χ75+0
330= 4Χ80+10
Δοκιμάστε κάποιες να τις κάνετε και κάθετα....... για να βγάλετε τα συμπεράσματά σας!
😉😀😀😂😄τελος

.....................................................................

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2020

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΦΥΣΙΚΗ


ΦΕ4: Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ

άλλαξα λίγο τις εικόνες για να μας θυμίζουν το εργαστήριο΄μας

1.Η ενέργεια στη φύση αλλάζει διαρκώς μορφή. Ποιες

αλλαγές στη μορφή της ενέργειας διαπιστώνεις

παρατηρώντας τις εικόνες;





 2. Τι παρατηρείς, όταν περιστρέφεις αργά τη ρόδα του ποδηλάτου με το   δυναμό;
 Τι παρατηρείς, όταν περιστρέφεις γρήγορα τη ρόδα του ποδηλάτου
με το δυναμό;

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


3.  Παρατήρησε τις εικόνες και συμπλήρωσε στα κουτάκια τις αλλαγές στη μορφή της ενέργειας.


ενέργεια < εν + έργο (= έργο μέσα σε κάτι...)

 Κύρια πηγή ενέργειας για τον πλανήτη μας είναι ο ήλιος. 

η ενέργεια αποθηκεύεται  Με διαφορετικά «πρόσωπα», με διαφορετικές μορφές,  ένα μέρος της ενέργειας που ακτινοβολεί ο Ήλιος,  αποθηκεύεται στη Γη σε διάφορες «αποθήκες» ενέργειας,  που τις ονομάζουμε πηγές ενέργειας.


Πηγές ενέργειας αποτελούν ο Ήλιος, τα τρόφιμα, το  

πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, οι ορυκτοί άνθρακες, η  

βιομάζα, ο άνεμος και το νερό.



 Η ενέργεια μπορεί να αλλάζει μορφές.




Η ενέργεια στο σύμπαν δεν παράγεται από το

μηδέν και δεν εξαφανίζεται.

Μετατρέπεται όμως διαρκώς από μία μορφή σε

μία άλλη και αποθηκεύεται στα σώματα σε

διάφορες μορφές.


Η συνολική ενέργεια διατηρείται.





στις ΗΠΑ ΙΣΧΎΕΙ Η ΑΠΌΣΤΑΣΗ 3.ΟΟΟ μ ,στην Αγγλία 3.500 μ , στην Γερμανία 2.000μ
στην Ελλάδα;;;;;










Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020

ΕΡΓΑΣΙΕΣ -μαθηματικα-φυσικη


1η  ΩΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΩΡΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ

 1.  ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ σελίδα 33

αυτοδιόρθωση



στο τετράδιό μας 

Να υπολογίσεις  με τον νου: 

Πόσο κοστίζει το 1 κιλό  τυρί αν για τα  3 κιλά πληρώσαμε 21 €; ................

Πόσο κοστίζει το 1 μέτρο υφάσματος αν τα 5 μέτρα κοστίζουν  70 €;  ..............

Ποιες από τις παρακάτω ισότητες εκφράζουν "Ευκλείδεια διαίρεση";τις κυκλώνω

Δ=    δ Χ π + υ

48= 3 Χ 15   + 

48=  45   +5   ΑΡΑ ΔΕΝ ΕΚΦΡΑΖΕΙ  ΕΥΚΛΕΙΔΕΙΑ                                                      ΔΙΑΙΡΕΣΗ

....................................................................

99= 3 Χ 32   +   ΣΩΣΤΟ ;;;;;;;;;;;;  γιατί

99=   96      +3  😀💭 😔

.................................................................

88 = 8Χ12   +2

82 =  9  Χ 9  + 1

77=  3 Χ 25   +2

φυσικη- τα αντιγράφω και τα μαθαινω απέξω και ανακατωτα

ενέργεια < εν + έργο (= έργο μέσα σε κάτι...)

 Κύρια πηγή ενέργειας για τον πλανήτη μας είναι ο ήλιος. 

η ενέργεια αποθηκεύεται  Με διαφορετικά «πρόσωπα», με διαφορετικές μορφές,  ένα μέρος της ενέργειας που ακτινοβολεί ο Ήλιος,  αποθηκεύεται στη Γη σε διάφορες «αποθήκες» ενέργειας,  που τις ονομάζουμε πηγές ενέργειας.


Πηγές ενέργειας αποτελούν ο Ήλιος, τα τρόφιμα, το  

πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, οι ορυκτοί άνθρακες, η  

βιομάζα, ο άνεμος και το νερό.



 Η ενέργεια μπορεί να αλλάζει μορφές.




Η ενέργεια στο σύμπαν δεν παράγεται από το

μηδέν και δεν εξαφανίζεται.

Μετατρέπεται όμως διαρκώς από μία μορφή σε

μία άλλη και αποθηκεύεται στα σώματα σε

διάφορες μορφές.

Η συνολική ενέργεια διατηρείται.











στις ΗΠΑ ΙΣΧΎΕΙ Η ΑΠΌΣΤΑΣΗ 3.ΟΟΟ μ ,στην Αγγλία 3.500 μ , στην Γερμανία 2.000μ



ΑΥΤΟΔΙΟΡΘΩΣΗ-ΛΥΣΕΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΜΚΔ

 ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟΥΜΕ ΣΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ  ΠΑΝΤΑ 

ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΛΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ














ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΕ ΩΡΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ 

ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΕ ΠΑΛΙΑ ΤΕΤΡΑΔΙΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ  

















Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

 η ενέργεια αποθηκεύεται


ΜΟΡΦΕΣ ΛΛΑΖΕΙ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ


Σχεδόν όλη η ενέργεια που χρησιμοποιούμε προέρχεται άμεσα ή έμμεσα από την ακτινοβολία του Ήλιου.

Με διαφορετικά «πρόσωπα», με διαφορετικές μορφές,  ένα μέρος της ενέργειας που ακτινοβολεί ο Ήλιος,  αποθηκεύεται στη Γη σε διάφορες «αποθήκες» ενέργειας,  που τις ονομάζουμε πηγές ενέργειας.


Πηγές ενέργειας αποτελούν ο Ήλιος, τα τρόφιμα, το  

πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, οι ορυκτοί άνθρακες, η  

βιομάζα, ο άνεμος και το νερό.

Η ενέργεια στο σύμπαν δεν παράγεται από το

μηδέν και δεν εξαφανίζεται.

Μετατρέπεται όμως διαρκώς από μία μορφή σε

μία άλλη και αποθηκεύεται στα σώματα σε

διάφορες μορφές.

Η συνολική ενέργεια διατηρείται.

Η ενέργεια μπορεί να αλλάζει μορφές.




 


ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ΕΡΓΑΣΙΕΣ


 ΛΥΝΩ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ-  στελνω  με φωτογραφια τις απαντήσεις

Αποφασίσαμε να κάνουμε πάρτυ στο σχολείο μας. Γι’ αυτό αγοράσαμε σοκολατάκια. Έτσι πήραμε 48 αμυγδάλου, 60 φουντουκιού και 24 με κάστανο. Θέλουμε να τα μοιράσουμε ισότιμα σε μπολ. Πόσα μπολ χρειαζόμαστε να φέρουμε και πόσα από το κάθε είδος σοκολατάκια θα έχει το κάθε μπολ; 

Το σχολείο μας θέλει να πάρει μέρος σε κάποιες αθλητικές δραστηριότητες. Γι’ αυτό πρέπει να σχηματίσουμε ισοδύναμες ομάδες που να είναι μεικτές (αγόρια και κορίτσια). Αν οι μαθήτριες του σχολείο μας είναι 26 και οι μαθητές του σχολείου μας είναι 18, πόσες το πολύ όμοιες ομάδες μπορούμε να σχηματίσουμε και πόσες μαθήτριες και μαθητές θα έχει η κάθε ομάδα; 

Η δασκάλα έχει 24 γόμες, 30 μολύβια και 12 ξύστρες και θέλει να μοιράσει ισότιμα στους μαθητές της χωρίς να περισσέψει κανένα σχολικό είδος. Αλήθεια μπορούμε να βρούμε πόσους μαθητές έχει στην τάξης της και πόσα από το κάθε σχολικό είδος θα δώσει σε κάθε μαθητή; 

ΓΚΩΣΣΑ- ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

ΣΕΛ 42
ΑΣΚΗΣΗ 1
ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ : Τα μεγαλα παιδιά έως '' σφαίρα'' κ.ά. 
ΣΕΛ 44 
ΑΣΚΗΣΗ 2

ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ ΣΕ ΠΟΙΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΙΟ ΧΡΟΝΟ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΤΑ ΡΗΜΑΤΑ:
βάζω:
αρχίζω:
έβαλα:
στάθηκαν:
πρόδωσε:
βρίσκουμε:
παίζουμε:

Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΥΝΕΧΩΣ ΜΟΡΦΗ 
ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΦΥΣΙΚΗ - ΘΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ
ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΜΙΚΡΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ!!!!!!!!!!!!!!!


Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2020

πολλαπλασια και διαιρέτες

 ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

1.ΑΝΤΙΓΡΑΦΩ ΚΑΙ  ΤΑ ΜΑΘΑΙΝΩ ΚΑΛΑ












2. ΓΡΑΦΩ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΜΚΔ 

Χρησιμοποιω τις λέξεις 

μοιραζω ισοτιμα σε κουτια

ποσα σπανακοπιτακια και ποσα τυροπιτακια  θα εχει το καθε κουτι






3.ΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΙΞΕΙΣ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ  ΝΙΜ 

Αποφασίσαμε να κάνουμε πάρτυ στο σχολείο μας. Γι’ αυτό αγοράσαμε σοκολατάκια. Έτσι πήραμε 48 αμυγδάλου, 60 φουντουκιού και 24 με λικέρ. Θέλουμε να τα μοιράσουμε ισότιμα σε μπολ. Πόσα μπολ χρειαζόμαστε να φέρουμε και πόσα από το κάθε είδος σοκολατάκια θα έχει το κάθε μπολ; 

Το σχολείο μας θέλει να πάρει μέρος σε κάποιες αθλητικές δραστηριότητες. Γι’ αυτό πρέπει να σχηματίσουμε ισοδύναμες ομάδες που να είναι μεικτές (αγόρια και κορίτσια). Αν οι μαθήτριες του σχολείο μας είναι 26 και οι μαθητές του σχολείου μας είναι 18, πόσες το πολύ όμοιες ομάδες μπορούμε να σχηματίσουμε και πόσες μαθήτριες και μαθητές θα έχει η κάθε ομάδα; 

Η δασκάλα έχει 24 γόμες, 30 μολύβια και 12 ξύστρες και θέλει να μοιράσει ισότιμα στους μαθητές της χωρίς να περισσέψει κανένα σχολικό είδος. Αλήθεια μπορούμε να βρούμε πόσους μαθητές έχει στην τάξης της και πόσα από το κάθε σχολικό είδος θα δώσει σε κάθε μαθητή; 

μαθηματικά

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΜΑΣ 



Βρίσκω   τον ΜΚΔ  

12: 1, 2 , 3, 4, 6, 12

15:

ΚΟΙΝΟΙ ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ: 

ΜΚΔ

.......................................................

20:

15:

ΚΟΙΝΟΙ ΔΙΑΙΡΕΤΕΣ: 

ΜΚΔ..



Βρίσκω το ΕΚΠ των αριθμών 

4:

5:

2:

κοινα πολλαπλάσια

ΕΚΠ 

.................................................

3: Ο, 3, 

4:

6:

κοινα πολλαπλάσια

ΕΚΠ