Δευτέρα 1 Μαΐου 2023

 

·  

 

 

Α. Εργαστήρια Δεξιοτήτων –

Φύλλο Προόδου Μαθητή/Μαθήτριας

Σχολικό Έτος:

Σχολείο:

Τάξη:

Τμήμα:

  2022-2023

2ο Δ.Σ. ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ 

Στ ΄

 

Α. Περιγραφική Αποτίμηση

Θεματικός κύκλος Α΄

 

«Διατροφή & Πολιτισμός»

 

Ο μαθητής/ρια καθίσταται ικανός/ή:

• να κατανοήσει τη σημαντικότητα της διατροφής στη συνολικής του/της υγεία • να επιλέγει τρόφιμα με υψηλή διατροφική αξία  • Να συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητα του νερού στον οργανισμό του/της

• Να συντάσσει ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο • Να αξιολογεί ένα διαιτολόγιο ως προς τα βασικά χαρακτηριστικά της ισορροπημένης διατροφής • Να δημιουργήσει ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα υγιεινής διατροφής • Να αναπτύσσει δεξιότητες ώστε να κατατάσσει, να επεξεργάζεται και να αξιολογεί τις πληροφορίες και να συνειδητοποιεί τους κινδύνους που απειλούν την υγεία του/της.

•Να συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες και λήψη συλλογικών αποφάσεων

•Να αντιληφθεί  πως Αρχαίος ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο τα υλικά κατάλοιπα των προγόνων μας, που αποκαλύπτουμε στις ανασκαφές. Πολιτισμός είναι και ο τρόπος ζωής παλαιότερα και σήμερα, το πώς σκεπτόμαστε, πώς αντιδρούμε και τι τρώμε.

Θεματικός κύκλος Β΄

 

«ΜΕ ΤΗ ΦΙΛΙΣΤΑ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΤΑΝΩΝ»

Τομέας  :Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

 

Σε Συνεργασία με το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηγουμενίτσας.

Οι δραστηριότητες  του εργαστηρίου   συνταιριαζονται αρμονικά με το παραμύθι της Φιλίστας και  διεγείρουν την μνήμη. Οι λεπτομέρειες της ιστορίας ενεργοποιούν την φαντασία και την δημιουργικότητα των παιδιων.

Ο μαθητής/ρια καθίσταται ικανός/ή:

Να ανακαλύψει  με βιωματικό τρόπο και δημιουργικές εργασίες την αρχιτεκτονική, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τη λειτουργία του θεατρικού οικοδομήματος, αλλά και τη γένεση της θεατρικής πράξης.

Να ανταλάσσει ιδέες με τους συμμαθητές του και  να σέβεται τη γνώμη των άλλων .

 

Θεματικός κύκλος   Γ΄

 

Παιχνίδι,ο καθρέπτης της κοινωνίας

Ο μαθητής/ρια καθίσταται ικανός/ή:

Να εργαστεί δημιουργικά και να εντάξει το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία.  Να συμμετέχει ενεργητικά στη διαδικασία της μάθησης.  Να εμπλακεί εποικοδομητικά στη διαδικασία του project.Να μάθει να αξιοποιει πηγές και προφορικές μαρτυρίες και να τοποθετείταιι κριτικά και γόνιμα ως προς αυτές.  Να αναδείξει με εναλλακτικές μεθοδολογίες το περιβάλλον, την ιστορία, τον πολιτισμό. Να δημιουργήσει μια μοναδική προσωπική εμπειρία.Να εργαστεί δημιουργικά  στην παραγωγή βιντεο παίζοντας  στους δρόμους της Οικουμένης.

Θεματικός κύκλος Δ΄

 

ΤΟ  ΜΑΓΙΚΟ ΡΕΥΣΤΟ-                         

Στον τέταρτο θεματικό άξονα «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» έγινε προσπάθεια να προετοιμαστούν οι μαθητές/τριες να ανταποκριθούν με επιτυχία στις προσδοκίες του μέλλοντος, μέσω της μεθοδολογίας STREAM.

Ο μαθητής/ρια καθίσταται ικανός/ή:

Να εκφραστεί δημιουργικά και να αναπτύξει  δεξιότητες πειραματισμού, παρουσίασης και επικοινωνίας.

Να δημιουργησει  ένα υλικό  ανθεκτικό  σε κρούσεις, που να  είναι και στερεό και υγρό ταυτοχρόνως.

 

Β.  ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ

Θεματικός κύκλος Α΄

Θεματικός κύκλος Β΄

Θεματικός κύκλος   Γ΄

Θεματικός κύκλος Δ΄

Χρονικό διάστημα:

1ο

2ο

3ο

4ο

Εκπαιδευτικός:

ΕΛΕΝΗΚΑΛΑΜΠΑΚΑ 

ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ  

ΕΛΕΝΗΚΑΛΑΜΠΑΚΑ  

ΕΛΕΝΗΚΑΛΑΜΠΑΚΑ  

Διαβαθμίσεις

1

2

3

4

1

2

3

4

1

2

3

4

1

2

3

4

Επικοινωνία

Δεξιότητες ακρόασης και παρατήρησης

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεξιότητες Ενσυναίσθησης

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γλωσσικές, επικοινωνιακές & πολυγλωσσικές δεξιότητες

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 ν

 

Συνεργασία

Δεξιότητες Ευελιξίας και Προσαρμοστικότητας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

Δεξιότητες Συνεργασίας

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεξιότητες Επίλυσης συγκρούσεων

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

Κριτική Σκέψη

Δεξιότητες αναλυτικής και κριτικής σκέψης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 ν

 

Γνώση & κριτική κατανόηση του εαυτού

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γνώση & κριτική κατανόηση γλώσσας & επικοινωνίας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

Γνώση και κριτική κατανόηση του κόσμου

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημιουργικότητα

Αυτεπάρκεια

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

Ανεκτικότητα στην αμφισημία

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

Δεξιότητες Αυτόνομης Μάθησης

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

Ψηφιακές δεξιότητες

Δεξιότητες διαχείρισης πληροφοριών και επεξεργασίας δεδομένων

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεξιότητες Ψηφιακής Επικοινωνίας

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ν

 

 

 

 

 

Δεξιότητες Ψηφιακής επίλυσης προβλημάτων

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ν

 

 

 

1ο επίπεδο εκδήλωσης της δεξιότητας

2ο επίπεδο εκδήλωσης της δεξιότητας

3ο επίπεδο εκδήλωσης της δεξιότητας

4ο επίπεδο εκδήλωσης της δεξιότητας

Διαβαθμίσεις

Αρχόμενη

Αναπτυσσόμενη

Ικανοποιητική

Εξαιρετική (ν)

Παρατηρούμενες ενδείξεις ως προς τη δεξιότητα (ο μαθητής/η μαθήτρια)

ανταποκρίνεται ως προς την δεξιότητα σε επιδείξεις, υποδείξεις, σε δραστηριότητα καθοδήγησης

καταβάλει προσπάθεια, συμμετέχει ενεργά, δοκιμάζει/πειραματίζεται, δεν εγκαταλείπει, ζητά υποστήριξη κατά την εμπλοκή του/της στη  δραστηριότητα

αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και προωθεί συνεργατικές στρατηγικές  κατά την εμπλοκή του στη δραστηριότητα

Εκδηλώνει αυθεντική διάθεση για γενίκευση, μεταφέρει την εκδηλούμενη δεξιότητα σε άλλες δραστηριότητες, συμμετέχει ολόπλευρα στη δραστηριότητα